Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 03-05-2005 om 23:48:20
Rappers maken herdenkingsnummer

Gepubliceerd op dinsdag 03 mei 2005

LEIDEN (ANP) - Rappers Lange Frans, Baas B en Yes-R hebben een herdenkingsrap gemaakt. Dat liet initiatiefnemer Stichting Kinderpostzegels Nederland dinsdag weten. In de rap wordt stilgestaan bij de dodenherdenking op 4 mei.

De stichting ontwikkelde het plan samen met MO 40/45, onderdeel van reclamebureau Hot DNA. De achterliggende gedachte van het nummer is dat ,,respect voor elkaar en leven in vrijheid het allerhoogste goed is''. ,,De herdenking is van alle jongeren. Het maakt niet uit waar je vandaan komt, welke kleur je hebt en in welke God je gelooft'', aldus de Stichting Kinderpostzegels.

De stichting en MO 40/45 noemen het ,,in de huidige gespannen samenleving belangrijk dat de jeugd deze geschiedenis op eigentijdse wijze leert kennen''. De rappers werkten belangeloos mee aan het project. De rap en de bijbehorende videoclip zijn alleen te beluisteren en bekijken via de website van de stichting.
Lau Gepost door Lau op dinsdag 03-05-2005 om 23:51:25
Leuk initiatief maar zo langzamerhand wel een beetje moe van Lange en Baas met het zoveelste verzoek rapje.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 03-05-2005 om 23:58:52
Hier trouwens de videoclip.
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 04-05-2005 om 00:19:00

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 04-05-2005 om 00:22:28
Ja Lange en Baas hebben naar mijn idee de street credibility van een hockeyteam gekregen.. kijk hoe iedereen op nlhiphop over ze doet.. ze zijn wack etc.. ik denk niet egt zij veel invloed nu hebben op de straatjongeren.. vroeger hadde ze wel veel streetcredibilty.. vooral bij ons op school.. maar nu vind iedereen ze zowat wack...
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op woensdag 04-05-2005 om 00:30:00
ja maat
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
rame
Gepost door rame op woensdag 04-05-2005 om 09:27:49
het gaat er toch niet om hoe ''street'' iemand is, als ie maar kan rappen?
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 04-05-2005 om 09:34:26
ik vind het kut omdat ze net doen alsof ze het voor het volk doen netzoals met zinloosgeweld, die rap hebben ze echt niet gemaakt om het zinloos geweld tegen te gaan (wel een beetje natuurlijk) maar vooral omdat het een lekker onderwerp is die verkoopt. Dus dat doen ze nu weer naar mijn mening
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 04-05-2005 om 09:59:24
ik vind het juist goed dat ze met de bekendheid mensen proberen te helpen als je zoveel in de publiciteit staat maak er dan gebruik van
----------------------------------------
Kiphop baby!
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 04-05-2005 om 10:02:56
ja en dan heb ik het gevoel dat ze het eigenlijk alleen maar voor het geld doen
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 04-05-2005 om 10:22:16
Quote:
Arihasj schreef op 04-05-2005 @ 10:02:56
ja en dan heb ik het gevoel dat ze het eigenlijk alleen maar voor het geld doen


Kan je lezen?

Quote:
De rappers werkten belangeloos mee aan het project. De rap en de bijbehorende videoclip zijn alleen te beluisteren en bekijken via de website van de stichting.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 04-05-2005 om 10:25:48
Quote:
Arihasj schreef op 04-05-2005 @ 09:34:26
ik vind het kut omdat ze net doen alsof ze het voor het volk doen netzoals met zinloosgeweld, die rap hebben ze echt niet gemaakt om het zinloos geweld tegen te gaan (wel een beetje natuurlijk) maar vooral omdat het een lekker onderwerp is die verkoopt. Dus dat doen ze nu weer naar mijn mening


dat is bullshit.. die track is uitgebracht met single omdat een kennis van hen ervoor heeft gezorgd dat er een clip bij kwam.. En hij wilde dat omdat hij Rene Steegmans kende en dit nummer heel veel in hem losmaakte. Dus wat alleen voor de verkoop ? Als dat zo was zouden die ouders van die slachtoffers dit nooit hebben gesteund.


Over dit nummer: ik vind het dope. het zit lekker in elkaar en klinkt goed. Dope initiatief.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 04-05-2005 om 10:26:43
ohw :p over het hoofd gezien

en van dat zinloos geweld wist ik ook niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-05-2005 @ 10:27:53 ]

----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 04-05-2005 om 10:29:56
Quote:
Safire schreef op 04-05-2005 @ 10:25:48
Over dit nummer: ik vind het dope. het zit lekker in elkaar en klinkt goed. Dope initiatief.


Ja, vind ik ook wel. Het valt me echt op dat mensen (een jaar geleden) eerst ze helemaal dope vonden en nu ze in de spotlights staan, zijn ze niet meer ''cool''.
Krom hoor.
rame
Gepost door rame op woensdag 04-05-2005 om 10:40:18
daar hebben ze ook gedeeltelijk zelf voor gezorgd met moppie enzo maar het is dom om nu te gaan zeggen dat ze slechte rappers zijn
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 04-05-2005 om 10:43:03
ik vind de skills van lange frans wel dope maar iik dig zijn stem niet
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 04-05-2005 om 10:45:56
Na ja goed, die discussie hebben we al gehad. Laten we het hier maar gewoon op dit onderwerp houden.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 04-05-2005 om 10:46:12
Ik dig Lange en Baas zeker wel. Niet alles wat ze doen vind ik ill, maar bij welke mc heb je dat wel ?
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 04-05-2005 om 10:46:34
Quote:
Verantwoord schreef op 04-05-2005 @ 10:22:16
[...]

Kan je lezen?

[...]


Ooit van naamsbekendheid vergroeten waardoor je in de toekomst meer geld kan verdienen? Ookal doen ze het niet alleen voor het geld, financieel zullen ze er op lange termijn wel beter van worden (hoewel je nooit kan bewijzen of dat wel of niet zo is.

En dan nog, al doen ze het alleen voor het geld, jij wilt toch ook beleg op je boterham? Waarom mogen artiesten nooit iets verdienenen en zijn ze dan in ene commercieel. Tis hun werk hoor, hun inkomsten bron. Net als dat jij op je fietsje elke ochtend om 6 uur de klote telegraaf bezorgt. Alleen hebben zij het beter voor elkaar...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 04-05-2005 om 11:01:53
een halve w0rd! naarboven.
Alleen, vroeger waren lange frans en baas veel doper.
Luister maar eens zo'n oude freestyle van 3voor12.
Nu zijn ze helemaal politiek correct aan het worden,
omdat ze fans van 12 hebben.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Ixion
Gek
Gepost door Ixion op woensdag 04-05-2005 om 11:14:17
Ik zie Lange en Baas ook nog wel op kinder t.v. verschijnen om kinderpostzegels te verkopen op straat.

Zal het ze niet kwalijk nemen als je er wat meer geld uit kan halen nu of in de toekomst (zou het zelfde doen), het komt alleen wat triest over vindt ik.

----------------------------------------
I Don't Know A Jezus Who Walks Over Water.
I Know A Jézus Who Brings Coke Across The Border.
rame
Gepost door rame op woensdag 04-05-2005 om 11:15:04
ja dat is niet echt iets wat rappers normaal doen maar als ze dat leuk vinden...
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 11:16:27
Pff.. alsof hun naamsbekendheid nog niet groot was ofzo. Ik denk dat zelfs de mensen die 'Zinloos' diggten om de boodschap alleen, nu zoiets hebben van: hmm.. moet dit nu weer?

En idd, ze waren vroeger zeker doper. En tis niet zo dat ik ze nu niet dope vind omdat ze bekend zijn, maar omdat ze nu gewoon homoshit uitbrengen. En dat heeft niets met 'het niet meer cool vinden van artiesten omdat ze bekend zijn geworden' te maken.

Volgensmij kunnen ze ook wel beter hoor, en ze zouden er goed aan doen ns wat rauwere shit uit te brengen, om zo het publiek ns kennis te laten maken met nederlandse hiphop die niet politiek correct is, want zo zit er echt geen vooruitgang in.


----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 04-05-2005 om 11:21:56
Quote:
spade schreef op 04-05-2005 @ 10:46:34
[...]

Ooit van naamsbekendheid vergroeten waardoor je in de toekomst meer geld kan verdienen? Ookal doen ze het niet alleen voor het geld, financieel zullen ze er op lange termijn wel beter van worden (hoewel je nooit kan bewijzen of dat wel of niet zo is.

En dan nog, al doen ze het alleen voor het geld, jij wilt toch ook beleg op je boterham? Waarom mogen artiesten nooit iets verdienenen en zijn ze dan in ene commercieel. Tis hun werk hoor, hun inkomsten bron. Net als dat jij op je fietsje elke ochtend om 6 uur de klote telegraaf bezorgt. Alleen hebben zij het beter voor elkaar...


Die gasten zijn nou wel bekend genoeg, ik denk nou niet dat ze hierdoor later weer meer geld kunnen binnen halen.
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 04-05-2005 om 11:37:36
hmm kan numemr niet checken maar ik vind het wel dope dat ze dat doen
en supervissie is ook al wat meer hiphop dan moppie
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 04-05-2005 om 11:37:41
en daarom maakt coca-cola ook nog steeds reclame...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 04-05-2005 om 11:53:45
En ze moesten natuurlijk al iemand hebben die al bekendheid heeft.
Anders komt die shit gewoon niet over.
Als er zo'n nietszeggende tjap van hier op nlhiphop het zou doen gaf niemand een fuck.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 11:54:12
Jamaar waarom moeten ze dan op precies dezelfde manier weer reclame voor zichzelf maken? Doet Coca-Cola ook niet hoor. Ik vond die track Zinloos al zo nep opgehyped, en dan doen ze er nu nog een schepje bovenop.

Alsof ze niet door middel van goede muziek succes kunnen hebben, maar persé homotracks als Moppie, óf goededoeltracks als Zinloos moeten uitbrengen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mip
Gepost door Mip op woensdag 04-05-2005 om 11:55:18
damn alleen al door de topicnaam wist ik dat het over onze vrienden Frans en B ging! vreemd he?
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 04-05-2005 om 11:55:50
Quote:
Huussuh schreef op 04-05-2005 @ 11:54:12
Jamaar waarom moeten ze dan op precies dezelfde manier weer reclame voor zichzelf maken? Doet Coca-Cola ook niet hoor. Ik vond die track Zinloos al zo nep opgehyped, en dan doen ze er nu nog een schepje bovenop.

Alsof ze niet door middel van goede muziek succes kunnen hebben, maar persé homotracks als Moppie, óf goededoeltracks als Zinloos moeten uitbrengen.


w0rd !!
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 11:57:34
Quote:
Mip schreef op 04-05-2005 @ 11:55:18
damn alleen al door de topicnaam wist ik dat het over onze vrienden Frans en B ging! vreemd he?


Ik dacht eigelijk dat Duvelduvel met een herdenkingsnummer kwam.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 04-05-2005 om 11:57:44
Quote:
Huussuh schreef op 04-05-2005 @ 11:54:12
Jamaar waarom moeten ze dan op precies dezelfde manier weer reclame voor zichzelf maken? Doet Coca-Cola ook niet hoor. Ik vond die track Zinloos al zo nep opgehyped, en dan doen ze er nu nog een schepje bovenop.

Alsof ze niet door middel van goede muziek succes kunnen hebben, maar persé homotracks als Moppie, óf goededoeltracks als Zinloos moeten uitbrengen.


Shit huuss hoe vaak moet ik jou nog w0rd!'en
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 11:59:15
Net zolang tot je een compleet woordenboek hebt

Dussehm, nog een dag of twee, en dan kan je stoppen

Maar fijn dat je het zo met me eens bent
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
boschko
D.T.R.C.
Gepost door boschko op woensdag 04-05-2005 om 12:16:29
lange kees en baas c

naja goed leuk ik wist nog niet dat marokanen mee hadden gevochten dus + punt weer wat geleerd
----------------------------------------
geef nooit op dat zij men mama. yes dat werd beaamt door kinder programa.
kijk niet naar mijn spel fouteh.
as je maar weet dat ik sneler brabel dan data door een internet routerh.
rame
Gepost door rame op woensdag 04-05-2005 om 15:00:43
nu ik de clip heb gezien vind ik hem wel vet eigenlijk
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 04-05-2005 om 16:08:56
Hier kun je de mp3 downloaden.
Stop hem anders ook in de playlist van de stream.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 04-05-2005 om 18:23:55
Wel strx een paar minute stilte he !!!!!!
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 18:30:47
Quote:
boschko schreef op 04-05-2005 @ 12:16:29
naja goed leuk ik wist nog niet dat marokanen mee hadden gevochten dus + punt weer wat geleerd


Dat zeggen ze nu ook pas, omdat het beeld van Marokkanen in Nederland op dit moment verbeterd moet worden.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op woensdag 04-05-2005 om 18:39:52
Maar waarom zouden rappers geen tracks kunnen maken voor goede doelen maar MArco Borsato ofzo wel??
Ik ben het eens met Safire... Niet alles wat ze doen is dope, maar zeker wel een deel.
----------------------------------------
onderschrift
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 04-05-2005 om 18:49:03
Laat ze lekker hun ding doen.. als mensen geraakt worden van hun boodschap die ze brengen.. bijv het nummer Zinloos is het toch alleen maar goed..
En trouwens wees blij dat hun het doen.. van hun ben je het al gewend.. Als opeens DHC het zou doen staat wel een beetje raar vinden jullie niet?
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op woensdag 04-05-2005 om 18:50:01
Hoop dat ze een track maken,want ik ga zo pissen.
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 04-05-2005 om 19:00:32
precies als of die goems alleen hebben gevochten zo komt het over
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 19:07:04
Quote:
chester schreef op 04-05-2005 @ 18:39:52
Maar waarom zouden rappers geen tracks kunnen maken voor goede doelen maar MArco Borsato ofzo wel??
Ik ben het eens met Safire... Niet alles wat ze doen is dope, maar zeker wel een deel.


Idd, Marco Borsato is ook dope man

Het gaat er niet om dat ze tracks maken voor goede doelen, het gaat erom dat ze gewoon op een andere manier niet dope kunnen komen. Niet dat ze dat in die goededoeltracks wel doen, maar dan slaat het tenminste nog aan bij Telegraaflezend Nederland. Kassa.



----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 04-05-2005 om 19:14:31
Quote:
Huussuh schreef op 04-05-2005 @ 18:30:47
[...]

Dat zeggen ze nu ook pas, omdat het beeld van Marokkanen in Nederland op dit moment verbeterd moet worden.


Ja, inderdaad.
Ik had nog nooit van vechtende Marrokanen in de oorlog gehoord.
Dus zo'n grote rol zullen die paar Marrokanen ook niet vervult hebben lijkt me.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 19:39:21
Quote:
G.T.G schreef op 04-05-2005 @ 11:37:36

en supervissie is ook al wat meer hiphop dan moppie


Ghehehehe Zo van: 'Het gaat de goeie kant op, straks gaan ze nog vette hiphop maken.'
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 04-05-2005 om 21:39:14
ja eigenlijsk wel
Ik vond straat remix 3 ook wel lauw trouwens
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-05-2005 @ 21:44:42 ]

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 04-05-2005 om 21:56:42
Quote:
chester schreef op 04-05-2005 @ 18:39:52
Maar waarom zouden rappers geen tracks kunnen maken voor goede doelen maar MArco Borsato ofzo wel??
Ik ben het eens met Safire... Niet alles wat ze doen is dope, maar zeker wel een deel.


Rappers horen "street" te zijn en cool te zijn. Tenminste zo denkt het overgrote deel van hiphopliefhebbend nederland er over. En omdat de Nederhopscene altijd veel meer underground was dan de Big american Hiphopscene, maar dat sinds kort niet (echt) meer is door de commerciele doorbraak van een Lange F en Baas B, zorgt dat voor vele scheve gezichten richting hen. Aan de ene kant omdat ze wellicht wat gezien worden als een soort van "verraders" (ik heb mezelf er ook wel eens op betrapt) en aan de andere kant omdat ze succes hebben.

Ik zie het als een gewenningsproces met niet alleen maar negatieve kanten. De nederhopscene professionaliseert, en commercieel succes heeft als gevolg dat platenmaatschappijen durven te investeren in de scene, wat de kansen voor anderen vergroot, maar met als negatieve kant dat de kwaliteit zal verminderen. Het blijft uiteraard over geld gaan.

En wat Marco B betreft, Deze "grootste Nederlandse artiest ooit", heeft nog nooit zelf een nummer geproduceerd, noch geschreven. Daar heeft hij zijn mensen voor. En die mensen bepalen ook wat voor hem het beste is. En hij mag het wel omdat het bij zijn imago past

----------------------------------------
Days to come
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.