Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
uubkiller Gepost door uubkiller op maandag 30-01-2006 om 19:50:02
Hi mensen,

Ik ben David Brussee en ik ben de host van de podcast David On Air! Voor de mensen die niet weten wat een podcast is, check mijn site ff : www.davidbrussee.tk

Mijn podcast staat op de belangrijkste sites van podcasting Nederland zoals: www.podplaza.nl en www.podfeed.nl Deze podcast trekt per show (meetbaar, is waarschijnlijk nog meer) rond de 100 luisteraars per show. 2 Maal per week verschijnt er een aflevering.

Ik ben geïnteresseerd in het verschijnsel hip hop. En mijn podcast is misschien niet zo chill als de hip hop scene (ik draai veel pop/rock) maar zoals aangegeven ik trek veel luisteraars. Omdat het mij leuk lijkt om meer aandacht te besteden aan hip hop in mijn podcast (het onderdeel HipPod, nu nog een beetje humoristisch format) wil ik hier een oproep plaatsen.

Hebben jullie een dope rap (om het in hip hop taal te zeggen) en willen jullie graag iets meer bekendheid? Stuur een link of je hip hop rap naar: davidbrussee@gmail.com Als deze niet te hard is (niet explicid dus) dan zal ik hem in de doordeweekse aflevering draaien! Vergeet niet iets meer info van jezelf mee te mailen met je website en bio etc.

Kortom help mij met dit format invulling te geven en ik help jou aan iets meer bekendheid!

Hoi! David Brussee
dap
038
Gepost door dap op maandag 30-01-2006 om 20:23:07
Je hoeft het niet in 'hiphop taal' te zeggen, we kunnen allemaal gewoon normaal Nederlands. Als je geinteresseerd bent in een hiphop podcast moet je vooral de onze checken, met meer dan 700 luisteraars per show. Het idee is leuk maar de mensen die naar pop/rock luisteren zijn in t algemeen niet geinteresseerd in hiphop in kinderschoenen. Je kan beter beetje opletten hier wat in de topics voorbij komt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2006 @ 20:23:25 ]
uubkiller Gepost door uubkiller op maandag 30-01-2006 om 20:57:07
Hi Dap,

Ik weet dat hier ook een podcast op de site staat. Dit is een echter een podcast puur voor de scene. Het is mijn bedoeling om juist eens hip hop buiten deze scene te brengen en meer mensen in aanraking te laten komen met deze vorm van muziek.

Veel mensen denken te makkelijke (in mijn ogen) over hip hop/rap. Zoals jullie weten is het niet eenvoudig om een goede rap in elkaar te zetten. Ook word hip hop/rap teveel met gangsta culture geassocieerd, iets wat ook een beetje vertekend beeld geeft.

Advies van mijn kant, als de hip hop podcast van deze site nog meer wil scoren, add m dan op de Nederlandse podcastsites! De scene is leuk maar een beetje meer bekendheid en erkenning voor de kunst die hier wordt bedreven kan denk ik ook geen kwaad.

Hoi,

David
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 30-01-2006 om 21:12:55
Spook gaat binnenkort on air dit was zijn laatste podcast aflevering van spookradio dacht ik.. maar check hier de topics die langskomen en je vind genoeg dope tracks
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
uubkiller Gepost door uubkiller op maandag 30-01-2006 om 21:34:00
Hi Hyreme,

Goede zaak dat Spook ook ''on air'' gaat. K heb idd gezien dat hier ook veel nummers (links naar) worden gedropt. De reden dat ik het zo specifiek vraag is omdat ik geen ruzie wil hebben met mensen.

Niet iedereen kan het op prijs stellen als zijn/haar nummer wordt gedraait in een podcast zoals die van mij. Niet dat ik het vooroordeel heb dat rappers agressief zijn Maar ik vind dit net ff iets netter.

Hoi!

David
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 30-01-2006 om 21:42:07
waarom zouden ze het niet koel vinden om hun tracks in een podcast te horen?
lijkt mij juist een erkenning, als je niet wilt dat het in een podcast komt wil je het 9 v/d 10 keer
ook niet op internet zetten in de vorm van een link
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 30-01-2006 om 23:54:38
Hi Uubkiller



eheh

Hoi!

Capone
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2006 @ 23:55:06 ]

----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
poppekontje Gepost door poppekontje op maandag 30-01-2006 om 23:54:49
Er is een topic : Opkomende nl hip hop groepen

Ik zou daar is gaan luisteren om te horen of er iets tussen zit. Zo ja ? Kan je die persoon een pm sturen

lijkt me zo
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
uubkiller Gepost door uubkiller op dinsdag 31-01-2006 om 14:14:02
Hi Capone en Joey,

Ik denk dat dat idd een goed idee is. Ik ga me maar eens een beetje verdiepen in de audio die op het forum staat. Tot nu toe hebben een aantal rappers al nrs. opgestuurd en dit is veelbelovende shit.

Hoi,

David
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 31-01-2006 om 14:18:37
No offence maar ik krijg de indruk dat je echt op een hele rare manier de 'scene' wil leren kennen. Ren naar de winkel en koop het nieuwe Opgezwolle album, koop Jawat koop Pete Philly en Perquisite etc daar heb je veel meer aan.

Maarja die mag je natuurlijk niet rechtenvrij zomaar streamen...
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 31-01-2006 om 14:24:50
dap, zie het als een win-win situatie.

Mensen van hier kunnen gratis een beetje promotie krijgen , toch leuk om op een podcast te komen.

De David kan zo zijn podcast vullen en een afwisselende show bieden. Ik vindt het wel uitdagend.

Maar dat is mijn nobele mening uiteraard
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 31-01-2006 om 15:00:19
het schijnt dat we erop komen, hoorde ik net van pietje
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 31-01-2006 om 15:33:41
is toch niks mis mee? helaas dat ik nog alleen maar schrijf
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
T.O.R. Gepost door T.O.R. op dinsdag 31-01-2006 om 16:16:23
Je kan altijd je tekst laten voorlezen
----------------------------------------
www.myspace.com/uberdope
www.myspace.com/torigineel
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 31-01-2006 om 16:24:07
ghehe ja voorlezen denken ze mooie poetry dropt die gast..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-01-2006 @ 16:24:25 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 31-01-2006 om 16:25:56
Quote:
mixxman schreef op 31-01-2006 @ 15:33
is toch niks mis mee? helaas dat ik nog alleen maar schrijf

Is misschien maar beter.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
uubkiller Gepost door uubkiller op dinsdag 31-01-2006 om 16:27:21
Misschien is het een goed idee om even duidelijk te maken dat ik geen wannabe hip hop rapper ben of wil zijn. Ik hoef ook helemaal niet 'thuis' te worden in de scene. Zoals sommige rappers al aangeven draait het mij om de win-win situatie. Ik vul mijn podcast met een onderdeel waarvan ik denk dat veel mensen het zullen kunnen of zouden moeten waarderen. En de rappers trekken iig meer aandacht dan wanneer ze alleen in de scene actief blijven.

Ik ben geen persoon voor de hip hop scene. Maar volgens mij is het niet de bedoeling van rapmuziek dat deze alleen maar bedoeld is voor mensen die voldoen aan het imago van de scene (als er al een vast imago is).

Zoals ik ook al gemaild heb naar verschillende rappers die gereageerd hebben, ik zie hip hop als de nieuwere vorm, van wat vroeger bijvoorbeeld de dichtkunst was. Om maar iets te noemen. Hip hop combineert dit met muziek.

Volgens mij moet je niet bang zijn om mensen buiten de scene kennis te laten maken met de 'kunst' die word bedreven door rappers.

Het is niet mijn bedoeling om mensen zwart te maken en af te kraken etc. Maar donderdag staat iig de eerste aflevering online met het rapitem erin. Luister dan maar eens en je kunt voor jezelf dan bepalen of dit iets is voor jou of helemaal niet!

Hoi,

David
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 31-01-2006 om 16:31:07
Quote:
Dadre schreef op 31-01-2006 @ 16:25
(...)
Is misschien maar beter.


misschien wel maar ik ga binnekort toch audio beginnen
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op dinsdag 31-01-2006 om 16:31:38
Ik zou surya (veelpleger) eens contacteren. en ergens in het forum staat er een lijst van een hoop dope rappers.

En als ke die niet vindt pm/mail me dan want ik heb hem opgeslagen.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
uubkiller Gepost door uubkiller op woensdag 01-02-2006 om 20:54:35
Hi mensen,

Als je nog twijfelt over de wijze waarop jouw nummer verwerkt wordt in een podcast. Luister dan nu naar Mx Fortune in de podcast David On Air! Deze kun je beluisterne op Podplaza.nl. Aflevering 50!!!

Wil je ook in de podcast, mail dan naar davidbrussee@gmail.com

Voor meer info check www.davidbrussee.tk

Hoi!

David
V-Rank
Gepost door V-Rank op woensdag 01-02-2006 om 21:00:19
"Ja vrienden van het web!" hehe dope ik vind het wel lache
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op woensdag 01-02-2006 om 21:17:11
www.soundclick.com/lerr

pomp woordenschat

tip: niet op hi-fi afspelen
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
Gado-X Gepost door Gado-X op woensdag 01-02-2006 om 21:21:35
Vind die hi-fi wel dope anders
----------------------------------------
Hartje Drenthe
Gado-X Gepost door Gado-X op woensdag 01-02-2006 om 21:24:09
Voor ontopic btw

Is wel lachen zoiets, op de radio heb je toch ook zoiets dat ze een vast onderdeel op de radio hebben waarin ze gaan freestylen of gewoon spitten (geen idee eigenlijk) over wat er in de uitzending was geweest... Zoiets of gewoon elke keer een paar tracks zijn gewoon te vet in zo'n uitzending!
----------------------------------------
Hartje Drenthe
Anxuish
Free Your Mind And Your Ass Will Follow
Gepost door Anxuish op zondag 05-02-2006 om 18:47:07
Yo david, wats dit? ik ga naar je site en dan staat er MUziek: Ronan Keating en nog wat andere viieze artiesten
----------------------------------------
Because we not all come from the same tree, does not mean that we dont origine from the same ground.
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 20:38:54
Hoi David,

Leuk dat je ook met podcasten bezig ben! Ik ben ook een podcaster, maar maak veel minder uitzendingen dan jij. Ik maak de laatste tijd 1 show per 2 weken. Ik zal eens naar je show luisteren, succes ermee.

Ik heb net je laatste show aangezet, je praat een beetje gehaast in mijn ogen. Neem je het live op of monteer je het geheel tot een show?

Hoi!

Spook
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-02-2006 @ 20:39:24 ]
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 20:50:15
die vooroordelen die je noemt zijn wel een flinke onzin... wel cool dat je nlhiphop.nl noemt

maar ik raad je aan wat rustiger te praten
Real-Weirdo
Old Skool Beats FTW
Gepost door Real-Weirdo op zondag 05-02-2006 om 21:01:19
ik heb je net een mailtje gestuurd david,hopelijk komt dat nummer in je podcast
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 21:05:11
http://www.podplaza.nl/mediafiles/7708/98473/134/010206log.mp3 bij 7 minuten begint het verhaal over nlhiphop en mx fortune die een pioniersrol speelt in de Nederlandse scene
dap
038
Gepost door dap op zondag 05-02-2006 om 21:10:55
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha haahahah teeering hahahaha.

sorry dit wel zo bagger niet echt goed, hahahaha. Ontspoord? Negertjes? Klein beetje waar? Je hebt je niet echt verdiept hoor. Leuk dat je het geprobeerd hebt maar als je echt wat erover zou willen doen moet je toch wel wat serieuzer in verdiepen. Nu ga ik natuurlijk weer een vooroordeel bij je omhoog halen, maar serieus... dit was niet repesentatief voor de hiphop dat nu leeft.

[edit: sorry helemaal vergeten netjes af te sluiten!]

Hoi! Dap.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-02-2006 @ 21:17:55 ]
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 21:19:10
gelukkig kan je er nog om lachen dap
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 21:20:31
dat van de research waaruit de pioniersrol blijkt vind ik wel het mooiste van het hele verhaal
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zondag 05-02-2006 om 21:20:45
Ohw beter, het is toegestaan om alles van af 7.00 uit te lachen.

----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
uubkiller Gepost door uubkiller op zondag 05-02-2006 om 22:29:01
Hmm.. me ruikt jaloezie jegens Mx Fortune?

Trouwens, goed luisteren is ook een vak heren. Als je goed hebt geluisterd na wat ik zeg, dan hoor je dat ik juist zeg dat de hip hop die er nu is helemaal geen 'ontspoorde negertjes' muziek meer is. Dat is het imago dat veel mensen van buiten de scene hebben (en geloof mij dat is zo). En mijn research beperkt zich tot de rol van Mx Fortune op het forum. Hier is hij erg actief (doormiddel van zinvolle adds). Pioniers rol is idd gwn bullshit Owjah, langzamer praten gaat niet lukken, die kwaal heb ik al 21 jaar, geneest niet meer vrees ik
V-Rank
Gepost door V-Rank op zondag 05-02-2006 om 22:31:03
Gewoon HipHop in je podcast blijve droppen is al goed genoeg
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Schaduw Gepost door Schaduw op zondag 05-02-2006 om 22:31:58
uub... de wereld luistert gewoon te langzaam!

ik probeer ze dat al 16 jaar wijs te maken
dap
038
Gepost door dap op zondag 05-02-2006 om 22:35:17
ik vind het gewoon stom overkomen, kan er niks aan doen. Doe het goed of doe het niet.
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 05-02-2006 om 22:36:21
niets ten nadele van MX hoor! Begrijp me niet verkeerd, maar een pionier in de scene is hij in mijn optiek niet, maar ik kan er natuurlijk naast zitten. Ik vind het leuk dat je hiphop in je programma wilt doen, maar in mijn optiek sla je met die tirade over vooroordelen de plank mis. Ik zou dat gewoon achter wegen laten. Dat zou net zoiets zijn als dat ik in mijn hiphop programma voor de grap metal ga draaien en dan eerst met een heel verhaal kom over dat we allemaal denken dat metal mensen langharige mongooltjes zijn, maar dat het best blijkt mee te vallen. Je schopt onnodig tegen schenen met deze aanpak.

Als voorbeeld: Als jij tegen een Marokkaan zegt: Hee, jij bent eigenlijk best aardig voor een marokkaan! Denk je dat diegene daar dan blij mee is? (ookal bedoel je het misschien goed)
V-Rank
Gepost door V-Rank op zondag 05-02-2006 om 22:36:56
het is ook niet dat de meeste mensen die zijn podcast luisteren er toch veel vanaf weten, op lange frans en baas b shit na dan , je hoeft je niet helemaal erin te verdiepen om het te respecteren..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-02-2006 @ 22:45:05 ]

----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
poppekontje Gepost door poppekontje op zondag 05-02-2006 om 22:50:58
Heel gaaf voor mx fortune dit !

Ook zeker vet dat je het forum noemt en hip hop bij een ander publiek brengt.
Probs daarvoor , zeker heel tof

Wat betreft dat verhaaltje waar spook kritiek op had. Ik vind het vrij normaal als het normaal helemaal niet wordt gedraait

Af en toen kom je alleen wat knullig over :
(met uitspraken als)
Die dan tegen elkaar gaan hiphoppen ; en dat soort dingen , maar ach . Nogmaals erg gaaf dit

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
uubkiller Gepost door uubkiller op woensdag 08-02-2006 om 12:20:49
Hey mensen,

leuk om te zien dat jullie iig reageren op de podcast. Natuurlijk zijn er begrijpelijke reacties bij. En ook mensen die het nogsteeds niet snappen. Maar zulke gevallen heb je altijd. Voor deze mensen: lees al mijn bijdragen binnen dit topic en misschien snap je dan waarom ik dit initiatief heb genomen.

Grappig vond ik om te lezen dat ik nogal knullig overkom soms. LOL, dat klopt helemaal! Simpel weg omdat ik geen ruk verstand heb van de scene en het daarbij behoorde jargon.

Voor de mensen die meer willen horen, de 2e aflevering van de HipPod zit in de podcast van 5 februari. check deze link! Deze keer draai ik een plaat van de Wijzen uit het Oosten......

En commentaar is graag welkom. Ook in vorm van een audiocomment. Stuur deze naar davidbrussee@gmail.com ook promo's zijn welkom. Dus stukjes waarin je jezelf voorsteld en een link geeft naar je website etc. Wees creatief. Deze komen uiteraard allemaal in de podcast!

Hoi!

David
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 08-02-2006 om 13:25:45
ha ! ik wordt veel genoemd hier

David , bedankt dat je me track draaide , erg tof
En wat die complimentjes betreft van de mensen, bedankt

Ja dat snelle praten viel mij ook op , stoor me er opzich niet aan , ik had dat ook altijd hoor.

Wel cool dat ik zo vaak wordt genoemd (op een goede manier ) dank

Zijn er nog meer van dit forum die erop komen ?
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 09-02-2006 om 00:08:02
Quote:
Mx Fortune schreef op 08-02-2006 @ 13:25


Zijn er nog meer van dit forum die erop komen ?


check de nuwste aflevering..
bedankt david voor het draaien van ons trackje! leuk commentaar er ook bij

het is btw wel vreemd dat door de meeste mensen freek altijd als friek wordt uitgesproken
----------------------------------------
Jonkonize!
uubkiller Gepost door uubkiller op donderdag 09-02-2006 om 00:29:05
Hell, het is FREEK !!!! Ik zal het in de show van zondag meteen rechtzetten!! RijmPiet en FreakyFreeeeeek

Dat commentaar moet je maar met een knipoog nemen. Mijn verstand van hip hop is dramatisch dus... Was gwn wel een apart nr. dat is altijd te waarderen!!

En jah er zullen zeker nog meer mensen volgen van dit forum. Hebben redelijk wat mensen gemaild..gelukkig

Volgende week weer een aflevering

Hoi!

David
uubkiller Gepost door uubkiller op woensdag 15-02-2006 om 23:57:37
Hi mensen,

Er is weer een nieuwe HipPod, deze keer met het nr. Mijn Motor van Nekkie en de GVR.

De podcast is te beluisteren op Podplaza.nl

Mede dankzij jullie luisteren staat David On Air! zowel op Podplaza.nl als op Podfeed.nl in de top 10!

Shalom,

David

PS. Wil jij ook jouw rap in mijn podcast gedraaid horen? Mail dan naar davidbrussee@gmail.com
uubkiller Gepost door uubkiller op woensdag 01-03-2006 om 22:02:52
Hi mensen,

Er is weer een nieuwe podcast met daarin de HipPod. Deze keer is Dionysus met het nummer Niemand geloofd in mij!

Te beluisteren op David On Air! Aflevering 010306log!

Voor meer info kun je mailen naar: davidbrussee@gmail.com

Shalom,

David Brussee
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 01-03-2006 om 22:08:32
gast ,

je Podcast is cool en je bent een hele aardige, sympatieke kerel , maar echt , minder praten , meer muziek is mijn tip van de dag.

Verder issie toch wel weer dope!
poppekontje Gepost door poppekontje op woensdag 01-03-2006 om 22:09:59
en hoe reageerde je luisteraars op het feit dat je hip hop ging draaien

hoi ,

joey
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-03-2006 om 22:16:15
kan hier niet naar luisteren... blijf het beschamend slecht vinden sorry.
poppekontje Gepost door poppekontje op woensdag 01-03-2006 om 22:18:10
je klinkt als een nieuws lezer en niet als een 'grappige' of 'gezellige' DJ , wat toch een stuk leuker klinkt
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.013 sec.