Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
MiSS_NADA
*Don't Get It Twisted*
Gepost door MiSS_NADA op zaterdag 11-11-2006 om 21:50:48
eyo,

ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over 'straattaal' en 'jongerentaal' en ik wou ff weten wat jullie meest dope 'straattaalwoord' is

ohja.. zit er toevallig iemand tussen die hetzelde onderwerp als mij heeft?

PeaCe... MiSS NADA
cml.exe
Gepost door cml.exe op zaterdag 11-11-2006 om 22:14:42
faffie,

hier zitten allemaal bakra boeren i sabbi tog, Miss Nada.
jeweetog, roosedaal, bloemendaal bakra's enzo
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 11-11-2006 om 23:22:00
Pipa is zonder twijfel het meest tantoe spange straattaalwoord!
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 20-11-2006 om 12:23:54
Kan iemand mij mischien aan een site helpen waar duidelijk in staat beschreven wat de verschillen zijn tussen avi, wmv en nog 3 andere mediabestandsformaten?

en zeg aub geen google want daar vind ik bar weinig
----------------------------------------
Jos de Boss
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op maandag 20-11-2006 om 12:25:35
Quote:
MiSS_NADA schreef op 11-11-2006 @ 21:50
ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over 'straattaal' en 'jongerentaal' en ik wou ff weten wat jullie meest dope 'straattaalwoord' is



Stoep, zeer zeker stoep









Correctie: Trottoir!!!!
----------------------------------------
argh
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 20-11-2006 om 12:58:14
Quote:
Jos de Boss schreef op 20-11-2006 @ 12:23
Kan iemand mij mischien aan een site helpen waar duidelijk in staat beschreven wat de verschillen zijn tussen avi, wmv en nog 3 andere mediabestandsformaten?

en zeg aub geen google want daar vind ik bar weinig


yo niemand die me kan helpen?
----------------------------------------
Jos de Boss
Swerious_Linez
Oh shit
Gepost door Swerious_Linez op maandag 20-11-2006 om 13:14:55
Quote:
Jos de Boss schreef op 20-11-2006 @ 12:58
(...)

yo niemand die me kan helpen?

gefixt pappie
----------------------------------------
"Ze spelen vals, maar toch verliezen ze" - Supadupah
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 20-11-2006 om 13:19:47
Sjeah, nog een keer bedankt man
----------------------------------------
Jos de Boss
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 20-11-2006 om 14:09:16
Quote:
livio schreef op 11-11-2006 @ 23:22
Pipa is zonder twijfel het meest tantoe spange straattaalwoord!


wooooord omhoog
----------------------------------------
clonebabybeats baby
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op zondag 26-11-2006 om 15:20:44
oke ik moet voor economie een klein verslagje maken omtrend de rente trends in andere landen in relatie met de rente veranderingen in amerika.

weet iemand wat de interest trends zijn in andere landen en wat voor invloed de amerikaanse interest veranderingen hebben op de interest trends van andere landen.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 26-11-2006 om 15:26:22
Njah het Amerikaanse interest heeft natuurlijk weer invloed op alle overige intereststanden. Omdat oa door het interest de dollarkoers wordt bepaald etc.
LayD Space
Gepost door LayD Space op zondag 26-11-2006 om 17:34:47
ik moet overmorgen mijn rokje afhebben..
mijn vorige rokje was gewoon genakt..
dus ik moest een nieuwe maken..

no spang.
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zondag 26-11-2006 om 17:47:23
o
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 12-12-2006 om 00:39:50
Quote:
Dierenrechten in de grondwet

In Nederland hebben tijdens de verkiezingen flinke verschuivingen plaatsgevonden. De linkse partijen hebben flinke winsten geboekt tegenover de rechtse partijen. Ook de nieuwkomer Partij voor de Dieren heeft genoeg zetels behaald om in de Tweede Kamer plaats te nemen. Het is dan ook geen verassing dat er uit de linkse hoek een voorstel gekomen is om de rechten voor de dieren, net als in buurland Duitsland, in de grondwet op te nemen. Deze komt niet van de Partij voor de Dieren maar van GroenLinks. De partij wil het welzijn van de dieren toevoegen aan artikel 21 van de grondwet, dat gaat over de zorg van het milieu.

Ik ben blij dat er vanuit de regering eindelijk meer aandacht komt voor de dieren. Ik ben van mening dat het ongehoord is dat de rechten van de dieren zolang zijn genegeerd. Wanneer we geen grenzen stellen aan de mens in de omgang met dieren in de vorm van rechten, dan kunnen we ook geen juridische aanspraken doen wanneer we vinden dat andere mensen de grens overschrijden. Dieren zijn kwetsbaar ten opzichte van de mens, die meer macht heeft. Mensen die de belangen van dieren schenden zouden door andere mensen voor het gerecht moeten kunnen worden gedaagd om zich te verantwoorden en eventueel te worden gecorrigeerd.

Zolang dit nog niet gebeurd kunnen er dus geen maatregelen genomen worden mochten er dieren niet goed behandeld worden, zoals bijvoorbeeld in de bio-industrie structureel het geval is. Ook dierproeven en de jacht op dieren kunnen beter worden tegengegaan zodra de rechten voor de dieren in de grondwet worden opgenomen.

Ik kan mij dus goed voorstellen dat de bio-industrie protesteert tegen toevoeging van deze rechten voor dieren aan de grondwet, maar het is tijd om vast te stellen dat wij als mens zijnde ons niet meer boven dieren moeten stellen. De rechten van de dieren gaan niet over het wel of niet eten van vlees of het wel of niet houden van huisdieren, maar om het tegengaan van het mishandelen of beperken van bewegingsvrijheid van dieren. Het wordt tijd dat we de dieren met respect gaan behandelen.

Bepaalde mensen moeten maar eens leren dat de mens niet het enige wezen op de wereld is en er ook rekening dient te worden gehouden met de meer kwetsbare organismen op deze planeet. Mede door invoering van deze rechten voor de dieren zou dit bewerkstelligd kunnen worden.


Kijk dit is een ingezonden stuk die ik moest schrijven. Alleen moet ik hier nu een essay van maken. De leraar wil dat ik 600 woorden heb. heeft iemand suggesties om het te wijzigen want ik ben niet tevreden, maar ben ook niet in staat echt te

Dus suggesties om het stuk op te vullen en te verbeteren. Ik vraag niet om een gehele herschrijving van het stuk. Bij voorbvaat dank enzo!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
The_TJ Gepost door The_TJ op dinsdag 12-12-2006 om 01:41:44
Quote:
Ik ben blij dat...
Ik ben van mening dat het ongehoord is dat...

Maak dit wat minder persoonlijk, je mening is immers ergens op gebaseerd. Verander bijv. in:
Het is goed dat...
Het is ongehoord dat...

Je kan je uitspraken soms wat beter verklaren en nuanceren, want niet iedereen is tegen de jacht of tegen dierproeven, en wil je echt volledige bewegingsvrijheid voor dieren?

Om je punt sterker te maken kan je tegenargumenten geven en die weerleggen. Probeer echt in het hoofd van een tegenstander te kruipen en anticipeer wat die zou zeggen. Omdat ik zelf tegen ben, kan ik je wel een paar tegenargumenten geven:
1. Mensen zijn belangrijker dan dieren en dus zijn mensenrechten belangrijker dan dierenrechten. Dierenrechten in de grondwet zou betekenen dat die net zo belangrijk zijn als mensenrechten. Met andere woorden: discriminatie van minderheden etc. is net zo vreselijk als een hengel in het water gooien.
2. Dierenrechten in de grondwet vormen een 'kapstok' waar allerlei nieuwe wetten aan worden opgehangen, de vraag is what's next. Verbieden van jacht, sportvissen, dierproeven, mag je überhaupt nog wel insecten doodslaan als hun dierenrechten in de grondwet staan?
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 12-12-2006 om 02:39:11
Yesss hier heb ik zeker wel wat aan gehad, nu kan ik eindelijk met een gerust hart gaan slapen. Bedankt voor de moeite!


----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
The_TJ Gepost door The_TJ op dinsdag 12-12-2006 om 09:43:17
No problemo.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op dinsdag 12-12-2006 om 19:28:21
zijn er hier ook mensen die dingen voor engels moeten kijken, en daar dan aantekeningen van moet maken?? Zo ja, heb je die op je pc?
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 12-12-2006 om 19:52:18
Misschien dat je met de kromme argumenten van The_TJ nog een 6'je haalt op het MBO, doe je een hoger niveau dan zou ik zelf even na gaan denken als ik jou was, Muss.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Leyla
Gepost door Leyla op dinsdag 12-12-2006 om 19:57:56
Dan doet TJ het toch wel netjes vind je niet, slagen voor zijn VWO-diploma terwijl hij volgens
jou op MBO niveau argumenten voorlegt.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Sadar
Gepost door Sadar op dinsdag 12-12-2006 om 20:07:28
Kan iemand mij uitleggen hoe een 3wegkatalysator werkt. Ik weet wat een katalysator is, maar ik weet eigenlijk geen raad met dat "drieweg", wat dat dan inhoudt en staat niet in me boek.
----------------------------------------
son get wrec
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 12-12-2006 om 20:12:34

Uitlaatgasnabehandeling
Een driewegkatalysator oxideert koolmonoxide (CO) en koolwaterstoffen (KWS) tot kooldioxide (CO2) en water en reduceert stikstofoxiden (NOx) tot stikstofgas (N2).
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
The_TJ Gepost door The_TJ op dinsdag 12-12-2006 om 20:14:19
Quote:
Leyla schreef op 12-12-2006 @ 19:57
Dan doet TJ het toch wel netjes vind je niet, slagen voor zijn VWO-diploma terwijl hij volgens
jou op MBO niveau argumenten voorlegt.

Ghehehe. Word naar dattem.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
Sadar
Gepost door Sadar op dinsdag 12-12-2006 om 20:16:11
Dankje jspr, nu kan ik ook wat maken van me boek.
----------------------------------------
son get wrec
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 18-12-2006 om 16:49:50
weet iemand toevallig wat het monetair beleid is van McDonalds.

Onder monetair beleid of monetaire politiek verstaat men het geheel van maatregelen die een Centrale Bank kan nemen om de waarde van de eigen valuta stabiel te houden.

Men kan twee soorten waarde ten aanzien van een valuta onderscheiden: de binnenwaarde ofwel de koopkracht en de externe waarde ofwel de wisselkoers. Monetair beleid bestaat dan ook uit twee onderdelen, de geldpolitiek en het wisselkoersbeleid.

daarom snap ik niet wat het monetair beleid zeg maar te maken heeft met McDonalds, die heeft toch niks met interest en alles te maken..
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op maandag 18-12-2006 om 19:06:17
is hier niet toevallig iemand die ooit een site met 1stPage heeft gemaakt??!
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 18-12-2006 om 19:18:25
Wat voor website moet je precies maken, en welke programmeertalen moet je daarbij gebruiken?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 18-12-2006 om 19:19:58
Ik niet man, ik moet een site maken met Dreamweaver nu, maar weet niet echt hoe die shit werkt en die tutorials die ik vind zijn te moeilijk voor mij (), kan iemand me aan een tutorial in simpele taal helpen?
----------------------------------------
Jos de Boss
DopeR
Gepost door DopeR op maandag 18-12-2006 om 19:21:02
www.mijnhomepage.nl is simpel. Sites maken in Dreamweaver is sowieso simpel, dat programma helpt echt goed.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 18-12-2006 om 19:21:54
Joss de Boss met welke programmeertaal moet je die website maken, meer uitleg voor de opdracht dan zal ik kijken of ik jullie kan helpen, ik doe gewoon altijd met kladblok al die what you see is waht you get ofzo is kutzooi :p
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 18-12-2006 om 19:22:49
yo ik weet dat het niet echt moeilijk is, ik vatte het ook helemaal toen het werd uitgelegd maar das alweer een tijdje terug en heb er verder niet meer aangezeten en nu zit ik echt te kijken van hoe de fok moet ik beginnen.
----------------------------------------
Jos de Boss
Sloothaak Gepost door Sloothaak op maandag 18-12-2006 om 19:23:14
Weet iemand misschien goedkope voedsellevaranciers voor boerderijdieren?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2006 @ 19:23:53 ]
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op maandag 18-12-2006 om 19:23:26
ik moet met 1st page een website maken, dat is gewoon HTML. Volgens mij is dit echt het simpelste van het simpelste, maar ik heb dit jaar voor het eerst (in de bovenbouw) informatica, en ik moet die site morgen afhebben
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 18-12-2006 om 19:23:48
Als je de opdracht is opschrijft op pmt dan help ik je wel
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 18-12-2006 om 19:26:16
ik moet gewoon een site maken, waarover ik zelf wil en dreamweaver werkt ook gewoon met html. Maar ik moet gewoon effe weten hoe dreamweaver ook alweer werkt.
----------------------------------------
Jos de Boss
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 18-12-2006 om 19:26:53
Hoezo doe je het persee in dreamweaver waarom doe je het niet gewoon in kladblok? *zucht*
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 09-01-2007 om 12:06:49
Quote:
De Shoarmatent

Voortaan haal ik mijn shoarma weer gewoon aan de overkant. Nou ben ik niet iemand die afgaat op statistieken en onderzoeken, maar op ervaringen. En laat dat nou net het allergrootste probleem zijn. Eén van de eerste keren dat ik shoarma ging eten was vlak na een avondje stappen in Rotterdam. De hele avond natuurlijk flink doorgedronken en na terugkomst in de mooie Hofstad toch een wat rommelende maag. Dus er werd besloten naar de shoarmatent te gaan op het Jonckbloetplein. Wij naar binnen en wat biertjes en shoarma bestelt.

Ik zat natuurlijk wat onwennig om me heen te kijken aangezien ik nog nooit in een zaak zoals deze was geweest en ik vond het dan ook maar raar dat het vlees op staven aan de muur hing. Aangezien ik in die tijd werkzaam was bij een poelier viel het mij ook direct op dat de messen er behoorlijk smerig uitzagen. Verder was de man tegelijkertijd ons eten aan het klaar maken en aan het vegen, maar zijn handen waste hij geen enkele keer.

Ondanks al deze waarnemingen had ik toch wel aardige honger en ging de shoarma heel goed naar binnen. Helaas bleek de volgende dag dat de shoarma niet al te goed was gevallen. De alcohol had het ook kunnen zijn, waren het niet dat alle shoarma eters met flinke buikpijn lagen te rollen op de grond. Het moest dus wel aan de shoarma liggen. De dag na mijn eerste shoarma ervaring viel er dus alvast één shoarmatent af en eigenlijk hoefde ik niet meer zo nodig.

Nu is er echter een Turkse bakker bij mij aan de overkant geopend en ik had goede verhalen gehoord over hun shoarma. Dus na die verhalen een aantal keer te hebben aangehoord ben ik het zelf gaan uitproberen. Op het eerste gezicht zag het er allemaal heel schoon uit en ik heb dan ook heerlijke shoarma gegeten. Dit heb ik een hele tijd volgehouden en mijn vertrouwen in shoarma was weer helemaal teruggewonnen dankzij de bakker aan de overkant.

Helaas kwam ik op het punt dat ik trek had in shoarma terwijl ik niet thuis was. Ik besloot het er op te wagen en een onbekende zaak binnen te stappen. Het leek mij een geschikte tent want alles zag er heel netjes uit. Een kijkje nemen in de keuken was er niet bij, want die was afgesloten. Ik bestelde vol vertrouwen een extra grote shoarma. Ik heb nou eenmaal een grote maag en hij was er helemaal klaar voor om te worden gevuld. Dat was in ieder geval zo totdat mijn bord met shoarma mij werd voorgeschoteld. Koude shoarma waar de spinnen onder vandaan kwamen. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer een gokje waag bij een onbekende shoarmatent.


Mijn column
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op dinsdag 09-01-2007 om 12:11:36
damn wat is die saai geschreven
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 09-01-2007 om 12:16:22
hoezo vind je dat?
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 09-01-2007 om 12:23:30
Wel grappig. Ik mis de clue, samenhang wel een beetje. Bestelt is besteld overigens.
----------------------------------------
Days to come
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op dinsdag 09-01-2007 om 12:25:02
omdat het niet vanuit overtuiging is geschreven
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 09-01-2007 om 12:31:03
hmm ok, ja clue zit erook niet echt in. Het is een fictief verhaal dus wist niet echt wat de boodschap moest zijn
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 09-01-2007 om 12:31:19
Nu we toch hierin bezig zijn, weet iemand de opbouw van een sollicitatiebrief, wel perfect zeg maar...die internetvoorbeelden verschillen veel van elkaar
Ben nou niet thuis, anders kon ik wel een oud voorbeeld van mezelf pakken
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
melle
Gepost door melle op dinsdag 09-01-2007 om 12:34:58
Quote:
Helaas bleek de volgende dag dat de shoarma niet al te goed was gevallen. De alcohol had het ook kunnen zijn, waren het niet dat alle shoarma eters met flinke buikpijn lagen te rollen op de grond. Het moest dus wel aan de shoarma liggen. De dag na mijn eerste shoarma ervaring viel er dus alvast één shoarmatent af en eigenlijk hoefde ik niet meer zo nodig.

en ik had goede verhalen gehoord over hun shoarma. Dus na die verhalen een aantal keer te hebben aangehoord ben ik het zelf gaan uitproberen.


Je moet er op letten dat je niet steeds dezelfde woorden gebruikt maar synoniemen gaat zoeken, misschien wat grappige vergelijkingen erbij dan wordt de tekst wat minders repetitief.


----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 09-01-2007 om 12:51:49
Quote:
Geachte mevrouw van het bedrijf,

Op uw website zag in een vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een sales manager Frankrijk. Graag zou ik voor deze vacature in aanmerking komen. Het zou mij de kans bieden om te werken in een omgeving met werkzaamheden die me aanspreken. Ik heb er altijd naar gestreefd om in een bedrijf te werken dat zich bezighoudt met internationale projectontwikkeling en dan met name in Frankrijk.

In september 2005 heb ik mijn studie aan InterCollege Business School in Den Haag afgerond met het behalen van het Bachelor of Business Administration diploma, met als afstudeerrichting Management and Finance. Gedurende mijn opleiding heb ik altijd Frans als extra taal naast Engels gehad en in het verleden heb ik ook enkele taalcursussen in Frankrijk gevolgd om mijn Frans te verbeteren.

Het afgelopen half jaar ben ik als verhuurintercedent werkzaam geweest voor Direct Wonen Verhuurmakelaars in Den Haag. Een praktijkstage voor mijn bacheloropleiding heb ik bij op de projectontwikkelingsafdeling van een ontwikkelend bouwbedrijf in Zeeuws Vlaanderen kunnen doen en mijn afstudeerstage bij een belegger/beheerder in onroerend goed in Apeldoorn.

Ik verzoek u mij in een persoonlijk gesprek de gelegenheid te geven om te tonen dat ik aan de criteria, zoals die in de bovengenoemde advertentie staan, voldoe.


Met vriendelijke groeten,


livio


Met deze heb ik een aantal uitnodigingen in de wacht gesleept voor gesprekken. Je moet weten dat een sollicitatiebrief niet echt meer zo belangrijk is als dat ie 10 jaar geleden was. Zie het als een begeleidend schrijven bij je CV waarbij je motiveert waarom je die functie wilt hebben.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 09-01-2007 om 13:08:33
Bedankt voor het voorbeeld, maar ''Op uw website zag in een...'' moet ''ik'' zijn neem ik aan...
Heb ondertussen ook wel een aardig voorbeeld gevonden, maar het is wel belangrijk dat ik dit goed doe, want ik wil de volgende periode bij de Gemeente stage lopen en dat gaat niet zomaar volgens mij
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 09-01-2007 om 13:10:47
Valt wel mee denk ik bij gemeente.

Hm ja dat moet inderdaad ik zijn even aangepast.

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 09-01-2007 om 13:12:37
Quote:
melle schreef op 09-01-2007 @ 12:34
(...)

Je moet er op letten dat je niet steeds dezelfde woorden gebruikt maar synoniemen gaat zoeken, misschien wat grappige vergelijkingen erbij dan wordt de tekst wat minders repetitief.



hier heb je helemaal gelijk in, niet op gelet.
Dank je wel.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op dinsdag 09-01-2007 om 14:49:16
dat zou ook een stuk leuker lezen
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
ambiance
make em NV
Gepost door ambiance op vrijdag 12-01-2007 om 10:27:39
ok grammar kings, hier een deel van mn verslag... verbeterings tips?

Quote:
Prologue


Through the eyes of general public, hip-hop is nothing but a bunch of aggressive African-Americans wearing big jewels and cursing over computerized beats. I can't blame the 20th century-crowd on having this image of hip-hop, but let's begin with a recent quote: 'hip-hop is not on the radio' said by DJ Premier. In order for me to create a better atmosphere of this little hip-hop-lecture I want you to picture the United States in the late sixties. The states were in recession and huge parts of big cities were in poverty. People were struggling.

In music, the seventies-scene called the ends of rock & roll but the rise of new (pop) genres. This included disco, what gained big popularity because of the radio play. A big part of the population couldn't go to these disco parties due lack of finance. So instead, they grabbed their parent’s dusty vinyl crates and brought them to the streets, just to rebel against the mainstream. This small movement was the beginning of a new subculture called hip-hop.

This formed the actual 'block parties' or so called jams in which DJs played funk, soul and disco, tapping the energy out of the electricity boxes and the traffic lights to support the boom boxes.
DJs tried to grab the nicest parts (percussion breaks) of hit songs and tried to extend it by using an audio mixer and two records. This technique, called dub music, was originally from Jamaica brought into New York City by DJ Kool Herc. DJ Grand Wizard Theodore invented the technique of scratching and later on the development of remixes started. Also, there was a vocalist who introduced the DJ and talked in sync of the beat to entertain the crowd. 'Yes yes ya'll you don’t stop'/'throw your hands in the air and wave them like you just don't care.' These lines improved over time, forming brief rhymes.
Also dancers gathered to the block parties (b-boys and b-girls) to dance in a distinctive, excessively agitated style. These elements combined with graffiti, a movement born in early 70s expressing short statements or an alter ego illegally on walls, formed the 4 elements of hip-hop.
(DJ - MC - Dance - Graffiti)

Today, hip-hop is 30. He has gone from his childhood (old school hip-hop 1970-1986) to his teenage years (golden era 1986-1993) to his first adult years (modern era 1993-present). Main thing that has changed is that hip-hop was a rebellious movement and a way of life, not a 'genre' mixed with R&B to form the gross term 'urban'. It was never accepted and when it blew up in 1993 it was in victory of something the rest of the world never believed in.

This is the shortest hip hop history lesson I ever wrote, but I really wanted to get the feeling of 'rebellions against mainstream/being in poverty' across. Hip-hop was about fun, along with being skilled and competitive.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-01-2007 @ 10:28:51 ]

----------------------------------------
never doubt me.
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0219 sec.