Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op vrijdag 23-05-2008 om 18:13:06
Ik heb een vraagje hier in Cubase. Ik weet dat je gemakkelijk bij je midi parts dingen kunt automaten zoals volume, modulation, enzo. maarrr, nu wil ik ook graag de cutoff (een functie van een vsti die ik gebruik) willen automaten. dus, ik wil dat het knopje zich langzaam opendraaid tijdens het afspelen.. automatisch.

weet iemand hoe dit moet? ik heb de automate-functies al door gespit in de key editor maar ik kom nergens functies van de vsti plugin tegen.. en het moet wel mogelijk zijn aangezien ik veel producers dit hoor doen. ik heb een esi maya44 controller, met pitchbend en modulation draaiknopjes, het mooiste zou zijn als ik hiermee de cutoff zou kunnen regelen..

ik hoop dat iemand me verder kan helpen
Krozs
Terminaal Chillend
Gepost door Krozs op zaterdag 24-05-2008 om 00:13:25
Je ziet bij ieder midi spoor een aantal knoppen staan.
Bijvoorbeeld de record buton en de monitor button.
Maar je ziet ook een W en R button.

Deze staan voor write en read.
Als je een automation wil maken moet je op de midi track de W (write) button inschakelen,en op je VSTI moet je deze ook aanzetten. Nu speel je het zooitje af met de algemene record button (naast je play button) tijdens het recorden kan je aan de knopjes draaien. Als je hiermee klaar bent, klik je de R (read) button in, en nu leest ie dus letterlijk de gegevens die je net geschreven (write) hebt.

Succes!
n00t
Gepost door n00t op zaterdag 24-05-2008 om 12:26:18
Thanks man, dat werkt perfecto!
Vent
Gepost door Vent op zaterdag 24-05-2008 om 12:38:45
Iemand die ook weet hoet dat automaten werkt in fruity (5)? Voor volumes pitch cutoff maakt niet uit maar ik vraag het me ook wel is af maar de enige manier die ik kan bedenken is een flinke omweg dus recorden naar je wave-editor als je helemaal klaar ben met je beat en dan dat stukje erin plakken

tips / suggesties voor een fruity gebruiker?
n00t
Gepost door n00t op zaterdag 24-05-2008 om 18:14:21
Vent ik heb dat ook eens uitgezocht voor fruity .. maar ik kon er niet achter komen in die tijd. misschien dat je effe moet updaten naar de laatste versie van fruity dat het daar wel goed uitgelegd staat
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op donderdag 19-06-2008 om 23:39:00
Bij mij werkt die automation shit altijd maar half in Cubase..
Standaard dingen zoals panning of cutoff gaan wel, maar als ik cc's moet toewijzen, zeg maar een willekeurige draaiknop in een vst en ik doe midi-learn, dan gebeurt er niets.. toen ik twee jaar geleden met FL werkt had ik daar nooit gezeik mee..
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 20-06-2008 om 00:15:26
@ Vent; rechtermuisknop op een knob of slider en dan 'create automation clip.'

Het beste werkt het als je een stukje tijd selecteert en dan een automation clip maakt, dan krijg je de automation over die tijd. Vervolgens kan je handmatig de automation bijstellen door te dubbelklikken op.
Let wel op dat automations in het onderste gedeelte van je playlist editor komen.

Een andere optie is patterngerelateerd, namelijk de 'edit events' optie (wederom rechtermuisknop op knob of slider). Dan kan je iets laten gebeuren wanneer een pattern getriggerd wordt.

EDIT: oe, crap, is een post van een tijdje geleden
Volgens mij kan je ook "recorden" en dan aan knobs en sliders pielen, maar dan wordt het volgens mij standaard een "event automation" en niet een "track automation".
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2008 @ 00:16:04 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op vrijdag 20-06-2008 om 12:40:14
ja das kut ik had dat ook een x m'n master volum was geautomate in een project, had perongeluk tijdens record er aan gezeten en als ik m'n song afspeelde ging t volume alle kanten op, hoe kan je dat terugdraaien enzo?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op vrijdag 20-06-2008 om 12:48:33
Quote:
LAUWESHIT schreef op 20-06-2008 @ 12:40
ja das kut ik had dat ook een x m'n master volum was geautomate in een project, had perongeluk tijdens record er aan gezeten en als ik m'n song afspeelde ging t volume alle kanten op, hoe kan je dat terugdraaien enzo?


dan moet je 'edit event' doen (rechtermuisknop) bij de master volumeknop. select all (ctrl+a), druk op delete en dat werkt geloof ik wel?
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Anima
Gepost door Anima op maandag 23-06-2008 om 13:35:55
Ik heb het antwoord voor wie het wil weten. Add me maar op msn hehe: Anima_Dnb@hotmail.com. PS. Bij vst's onthoudt die wat je automate meestal niet. Althans... bij mij niet dus ik weet een andere manier hoe het altijd werkt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-06-2008 @ 13:37:02 ]

----------------------------------------
http://www.myspace.com/zeroloss
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op maandag 30-06-2008 om 21:14:51
@Anima

Heb je het nu over Cubase of FL?
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.