Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 06-10-2005 om 00:26:49
eej gasten, merken jullie ook niet om je heen dat steeds meer en meer mensen ook nederlands talige hiphop (eindelijk) gaan waarderen,
ik zelf bevind mij in een vrienden groep waar ik eigenlijk altijd de enige was die fantiek (nederlands talige) hiphop luister, maar laatste tijd krijg ik steeds meer mensen warm om mee te gaan naar optredens een feesten, doet me goed , ook komen mensen steeds vaker naar me toe met ken je duvel duvel, 01184, blabla noem ze maar op,
tuurlijk ken ik ze en jullie ook, maar voor de meeste mensen zijn dit volslagen onbekende groepen, toch een leuke ontwikkeling dacht ik zo!
al mag het van mij wel een btje klein blijven, hou wel van die sfeer en optredens kosten nu nog maar rond de 10 euro ideaal voor een armoedzaaier als de mijne
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 06-10-2005 om 00:30:35
I don't give a fuck hoe groot nl hip hop wordt zolang ik er maar van ga profitere, als ik shit ga producere.. over paar maanden heb ik weer optreden .. maar krijg er natuurlijk weer geen geld voor..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 06-10-2005 om 00:48:19
heb je al audio's dan?
creative
Fresh
Gepost door creative op donderdag 06-10-2005 om 08:42:16
De mini playback shoowww, de mini playback shooowww!

dap
038
Gepost door dap op donderdag 06-10-2005 om 09:04:02
nlhiphop , wat een dope naam voor een site , wie dat bedenkt .... ik hoor het overal nu 'nlhiphop'.
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op donderdag 06-10-2005 om 09:09:43
stellen ze een voorbeeld vellen ze een oordeel.

buahahahahhahaahhahhhahhahhahha
JAWAAAAAAAATTT, ik heb kanker hard jawat op in de klas, die gozers hier kennen hem niet eens maar ik zeg simpel weg bek dicht als ze klagen.


nlhiphop dope man schijt aan of het drukker word.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op donderdag 06-10-2005 om 09:43:46
ik merk het ook wel bij mij op school praten ze ook meer over nlhiphop. van mij mag het ook wel een beetje klein blijven.
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op donderdag 06-10-2005 om 09:48:21
Quote:
Slugger-D~ schreef op 06-10-2005 @ 09:09
stellen ze een voorbeeld vellen ze een oordeel.

buahahahahhahaahhahhhahhahhahha
JAWAAAAAAAATTT, ik heb kanker hard jawat op in de klas, die gozers hier kennen hem niet eens maar ik zeg simpel weg bek dicht als ze klagen.


nlhiphop dope man schijt aan of het drukker word.
Word

Dope = Dope
Dope blijft dope
Dope is juist goed
dus het is dope
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 06-10-2005 om 10:17:05
Quote:
Brandt schreef op 06-10-2005 @ 00:26
eej gasten, merken jullie ook niet om je heen dat steeds meer en meer mensen ook nederlands talige hiphop (eindelijk) gaan waarderen,
ik zelf bevind mij in een vrienden groep waar ik eigenlijk altijd de enige was die fantiek (nederlands talige) hiphop luister, maar laatste tijd krijg ik steeds meer mensen warm om mee te gaan naar optredens een feesten, doet me goed , ook komen mensen steeds vaker naar me toe met ken je duvel duvel, 01184, blabla noem ze maar op,
tuurlijk ken ik ze en jullie ook, maar voor de meeste mensen zijn dit volslagen onbekende groepen, toch een leuke ontwikkeling dacht ik zo!
al mag het van mij wel een btje klein blijven, hou wel van die sfeer en optredens kosten nu nog maar rond de 10 euro ideaal voor een armoedzaaier als de mijne


word
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 06-10-2005 om 12:02:10
Yeah, het wordt duidelijk steeds groter. Je merkt dat steeds meer namen algemeen bekend worden, terwijl ze dat een jaar geleden duidelijk nog niet waren. Komt natuurlijk ook door videoclips enzo, maar das ook aanleiding voor mensen om zich er wat in te gaan verdiepen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 06-10-2005 om 12:19:04
Moet zeggen dat The Box ook een positieve invloed levert de laatste tijd!
dap
038
Gepost door dap op donderdag 06-10-2005 om 12:19:49
sinds the box van tmf / mtv is is t idd wel beter geworden. Er wordt niet zomaar allerlei crap meer getoond.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 06-10-2005 om 12:24:27
idd, gister zag ik nog, tjappies en mammies clip voor bij komen
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op donderdag 06-10-2005 om 12:45:10
dat zijn nou de voordelen van urrrban
----------------------------------------
betta believe that
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op donderdag 06-10-2005 om 12:48:34
Ja, idem... kwaliteit gaat iets omhoog...

dus word naar dat.


----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
dap
038
Gepost door dap op donderdag 06-10-2005 om 12:49:59
niks voordelen van urban, kwestie van niet elke jojo die met een videoband komt op de tv laten zien.
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op vrijdag 07-10-2005 om 10:55:15
Al 4 jaar represent Nederlandse Hiphop bij mij en mn matties! Alleen nu is het allemaal veel toegankelijker. Big up naar The Box, zij representen die shit wel!
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 07-10-2005 om 13:46:32
idd the box is een goede manier om kennis te maken met zogeheten underground artiesten,
rap around the world op mtv doet hier ook een hoop goeds voor trouwens,

kleine dingen als yes-r in jensen show, is ook wel opvallend te noemen
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op vrijdag 07-10-2005 om 14:07:22
ook de zogenaamde crap op de box en andere media heeft nederlandse hiphop doen groeien deze was ook nodig in amerika is het ook 75% vaak crap maar dit is noodzakelijk kwaad, ik ken betrouwbare mensen uit NY die me bijv zeiden dat veel NY mcs naar Atlanta verhuisden om lil Jon crunk shit te busten omdat dat betaald. dus waarom is hiphop populairder omdat het meer omzet en hoe heet dat...juist ja urban
----------------------------------------
betta believe that
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-10-2005 om 14:27:38
Quote:
waarom is hiphop populairder omdat het meer omzet en hoe heet dat...juist ja urban


welnee. Omdat bepaalde mensen alles op 1 hoop gooien en t maar een naampje gaven: urban. Heeft niks te maken omdat het nou populair is. Trance en pop is toch ook niet onder een dezelfde naam gezet? Waarom moet het dan wel met hiphop / r&b / 2step en weetikveel allemaal.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 07-10-2005 om 14:50:31
Quote:
dap schreef op 06-10-2005 @ 09:04
nlhiphop , wat een dope naam voor een site , wie dat bedenkt .... ik hoor het overal nu 'nlhiphop'.


hehe dap, beetje zelfverheerlijking

maar tis zo nl hiphop vind ik een betere benaming dan nederhop, iets in mij zegt dat ik die term moet haten, kan er niks aan doen


Crunx Gepost door Crunx op vrijdag 07-10-2005 om 15:59:15
nlhiphop is ook wel druk aan het worden e laatste tijd...
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 07-10-2005 om 16:02:21
Quote:
Brandt schreef op 07-10-2005 @ 14:50
[...]
iets in mij zegt dat ik die term moet haten, kan er niks aan doen

Hahaha woord
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op vrijdag 07-10-2005 om 16:03:54
Nl HipHop.

DIE NAAM IS DUIDELIJK GOED bedacht.

je kan hem op 2 manieren vertellen

NL hiphop = Namelijk Hiphop
NL hiphop = Neder(landse) hiphop


----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op vrijdag 07-10-2005 om 16:53:40
bij mijn op school sie je nu ook telkens meer mensen die hiphop luisteren en shit wel dope maar ook de wacke gasten gaan die shit proberen te representen dat is wel klote
----------------------------------------
overdedreven dang
Hyreme
Gepost door Hyreme op vrijdag 07-10-2005 om 17:03:52
ik ben zowat de enigste die opgezwolle, brainpower en helemaal raymzter luistert bij mij op school... Toen DRT bij ons op school was kende niemand hem behakve ik..
iedereen vind THC geweldig...
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 07-10-2005 om 17:11:36
Quote:
TC rapper SVA schreef op 07-10-2005 @ 16:53
bij mijn op school sie je nu ook telkens meer mensen die hiphop luisteren en shit wel dope maar ook de wacke gasten gaan die shit proberen te representen dat is wel klote


idd,,ik zie steeds mee ballaren die dope shit luistere,,,vanmiddag betrapte ik er nog 1tje op t luisteren naar tslash en dice cream...mja smaak hebtie wel..
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 07-10-2005 om 17:17:23
Quote:
Hyreme schreef op 07-10-2005 @ 17:03
ik ben zowat de enigste die opgezwolle, brainpower en helemaal raymzter luistert bij mij op school... Toen DRT bij ons op school was kende niemand hem behakve ik..
iedereen vind THC geweldig...

thc is ook dope
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zaterdag 08-10-2005 om 17:02:48
Mijn vrienden werden altijd gek van mij met me hip hop. Aangezien zij allemaal wat anders luisterde. Maar sinds ik ze opgezwolle liet horen gaan ze nu zelfs cd's van die gasten kopen.
Nl hip hop groeit en dat gaat een hoop crap meebrenegen. Maar ook meer mogelijkheden voor dope rappers om door te breken. Dus al met al positief
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zondag 09-10-2005 om 23:33:24
Quote:
Hyreme schreef op 07-10-2005 @ 17:03
ik ben zowat de enigste die opgezwolle, brainpower en helemaal raymzter luistert bij mij op school... Toen DRT bij ons op school was kende niemand hem behakve ik..
iedereen vind THC geweldig...


ken het zelfde probleem.

als je THC zegt, is het van WoooW strakke rappers.

Als je 0118-vier/opgezwolle/DAC zegt is het van huh? wie zijn dat? zeker niet echt goede rappers anders zijn ze niet bekend, aldus volgens iemand die zegt dat die alles weet van hiphop. zeg geen namen, maar het zit niet in mijn klas ( gelukkig maar, anders was ik keihard weggerend)
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 09-10-2005 om 23:36:14
bij mij is het THC dickride 4 life.. er is zelfs een vriend van me die een soort van wannabe-THC click heeft en hun grote voorbeelden zijn lange frans baas b en ali b.. nou.. dan heb je wat hor..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zondag 09-10-2005 om 23:39:57
Quote:
Hyreme schreef op 09-10-2005 @ 23:36
bij mij is het THC dickride 4 life.. er is zelfs een vriend van me die een soort van wannabe-THC click heeft en hun grote voorbeelden zijn lange frans baas b en ali b.. nou.. dan heb je wat hor..


Ja, ken ook zo chick die vind ali b helemaal geweldig met zijn war child en ze rapt ook. ja... het kan allemaal hé :p

denk ze wel supergeil worden als ze eens naar de echte undergroundscene luisteren
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 09-10-2005 om 23:41:24
ik stuur ze songs van opgezwolle.. en hij zegt dat het nep is.. geen skills zogenaamd.. ik zei.. heb je ooit je eigen songs beluisterd man.. alleen maar eindrijm.. geen wordplay en in battles alleen maar mijn pik is groter dan de jouwe gewauwel

Edit: Grammaticale fout zijn er wel meer mja.. schijt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2005 @ 23:48:07 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zondag 09-10-2005 om 23:44:56
Dat is wel saai jah. Opgezwolle nep????? Whahahahaha die gozer moet dan nog veel leren over rap. Iedereen zijn mening oke! maar zo mening ?? nep?? ze worden nog harder aanbidt dan ALi B en frans
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op zondag 09-10-2005 om 23:55:15
Alleen al voor de inzet van lange Frans, de lange weg die hij heeft moeten afleggen naar de top. Zijn creatieve straatremixes idee, zijn meesterlijke freestyles, dat hij bij nog een tegenslagje zijn hoofd omhoog hield.. alleen daarvoor moet je al respect voor hem hebben..

En de mensen die hem nep noemen... wát de fak zijn jullie dan wel??
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zondag 09-10-2005 om 23:56:27
Quote:
Ummer schreef op 09-10-2005 @ 23:55
Alleen al voor de inzet van lange Frans, de lange weg die hij heeft moeten afleggen naar de top. Zijn creatieve straatremixes idee, zijn meesterlijke freestyles, dat hij bij nog een tegenslagje zijn hoofd omhoog hield.. alleen daarvoor moet je al respect voor hem hebben..

En de mensen die hem nep noemen... wát de fak zijn jullie dan wel??


zeg toch niet dat die nep is:o zeg dat ze alleen harder aanbidden worden.
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op zondag 09-10-2005 om 23:57:05
haha, dat is waar
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op zondag 09-10-2005 om 23:59:39
een vraagje.. wat zou jij kiezen...

gerespecteerd worden bij een paar forumpappies die je lauw vinden, maar waarvan 99% nooit je albums koopt, ook nauwelijks naar optredens komt...en slechts download..

of een trouwe breezercrowd die je echt waardeert, je albums wél koopt en naar je optredens komt?

Ik zou toch echt voor het tweede kiezen hoor...

Beter een goed leven leiden dan me goed voordoen voor 0,2% van mijn luisteraars die me toch al vergeten zijn na 2 jaar..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2005 @ 00:01:03 ]
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 10-10-2005 om 08:32:17
Damn man, die gozer die de term NLhiphop heeft bedacht had wel een erg vooruitziende blik!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 10-10-2005 om 09:24:15
Quote:
Ummer schreef op 09-10-2005 @ 23:59
een vraagje.. wat zou jij kiezen...
(..)


allebei, underground en breezercrowd
Latu
Jatoch
Gepost door Latu op maandag 10-10-2005 om 12:30:47
Mwah, luisterde als een van de weinige op mijn schooltje nederlandse hiphop en dig het ook echt. Dat was 4 jaar geleden en iedereen verklaarde me voor gek.
Nu komen diezelfde lui naar me toe vragen of ik hook up van opgezwolle al gehoord heb. Zie die tjappies in de pauze opgezwolle rhymes bossen alsof ze zelf geschreven hebben. Tss, fock ze..
----------------------------------------
Helemaal los als een dorpsgek
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 10-10-2005 om 12:53:58
Quote:
Ummer schreef op 09-10-2005 @ 23:59
een vraagje.. wat zou jij kiezen...

gerespecteerd worden bij een paar forumpappies die je lauw vinden, maar waarvan 99% nooit je albums koopt, ook nauwelijks naar optredens komt...en slechts download..

of een trouwe breezercrowd die je echt waardeert, je albums wél koopt en naar je optredens komt?

Ik zou toch echt voor het tweede kiezen hoor...

Beter een goed leven leiden dan me goed voordoen voor 0,2% van mijn luisteraars die me toch al vergeten zijn na 2 jaar..


dat 2e natuurlijk, want ga niet iets kopen wat ik niet ken en als het goed is is die goed en ik geef geen mening van personen, als ik die persoon niet ken.


----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
dap
038
Gepost door dap op maandag 10-10-2005 om 12:58:08
ligt eraan wat je wilt he... wil je zelf commerciele breezah muziek maken, prima. Wordt je 'gedwongen' door een maatschappij of contract dan vind ik dat je ziel verkopen.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 10-10-2005 om 17:27:30
Dat eerste, omdat wat jij zegt onzin is. Bij top-notch feest stond de max vol niet de oude zaal. Dit komt omdat de oude zaal breezah was en max underground. Een kwart had een t shirt van hun helden aan. En ook al verkopen ze niet ziekelijk veel ze komen echt wel rond hoor. Kijk de massa digt JVT wel een beetje. Maar heb nog niet veel hardcore JVT fans gezien, bij opgezwolle enz wel. Dus ik zou het tweede kiezen!!!!!!!!
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 11-10-2005 om 17:35:22
zat ff mp3's te checke van gasten uit me klas,
en de meestvoorkomen ertussen waren toch wel vsop opgezwole lost rebels en dac(enkelt doorhalen track)
en t-slash vond ik ook nog bij 1 iemand van wie ik het totaal niet verwacht had
op zich geen slechte ontwikkeling moet ik toegeven
toch wel dope...
maarja als je mensen over hiphop hoort praten is het toch al vaak het standaard ali b 50 cent de jeugd van tegenwoordig crap wat de monden uit ontsnapt
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 11-10-2005 om 18:31:27
ik check ook wel eens mp3 van mensen uit me klas, daar staat vaak alleen engelse hip hop op een paar in me klas die thc luisteren maar weinig met opgezwolle, DD en DAC en dat soort shit..
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 11-10-2005 om 19:49:00
Quote:
Ummer schreef op 09-10-2005 @ 23:59
een vraagje.. wat zou jij kiezen...

gerespecteerd worden bij een paar forumpappies die je lauw vinden, maar waarvan 99% nooit je albums koopt, ook nauwelijks naar optredens komt...en slechts download..

of een trouwe breezercrowd die je echt waardeert, je albums wél koopt en naar je optredens komt?

Ik zou toch echt voor het tweede kiezen hoor...

Beter een goed leven leiden dan me goed voordoen voor 0,2% van mijn luisteraars die me toch al vergeten zijn na 2 jaar..


als die breezers me muziek leuk vinden zoals ik hem ook leuk vindt, dan mogen ze hem hebben
maar als ik voor hun m'n stijl moet aanpassen (als ik zou rappen), dan zou ik dat niet doen, want als ik zou rappen zou ik dat voor mezelf doen (dat ik het zelf leuk vind bedoel ik) en niet voor anderen

en ontopic: ik merk er weinig tot niets van dat nlhiphop groter wordt, behalve dat 't meer op tv is
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op dinsdag 11-10-2005 om 20:50:21
Ik had vandaag ook gecheckt en hoorde een andere taal hiphop. geen amerikaans/engels.. maar :p iets anders.. hoor veel amerikaanse shit uit de auto's pompen en een maat van me die luistert ook gewoon hiphop:o.
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 11-10-2005 om 20:54:12
zeelandisdeshitbaby
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0175 sec.