Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SpooK!
Gepost door SpooK! op vrijdag 07-10-2005 om 15:25:37
schoolopdracht, misschien herkenbaar voor velen

Verhalend schrijven: Beschrijf een proces

Het proces tussen het voor de eerste keer afgaan van de wekker en het daadwerkelijke opstaan.

Snooze

Ik slaap. Heerlijk. Ik begeef me in dromenland of een vergelijkbare plaats. Uit het niets hoor ik een stem: “....spoeddebat over de opmerkingen die Bot gisteren in de Tweede Kamer maakte.
Als een minister zich verspreekt, doet hij dat namens...” Mijn status van interne rust en vrede wordt bruut verstoord door de stem van de nieuwslezer. Ik heb een automatisch mechanisme als reactie hierop. Ik slaap meestal in foetushouding, ik ga er even vanuit dat ik op mijn linkerzij lig. Ik draai mijn bovenlijf een kwartslag naar rechts en steek mijn rechterarm uit. Met mijn rechterhand vind ik geroutineerd in één keer de snoozeknop. Vanaf het moment dat je op snooze drukt duurt het nog ongeveer anderhalve seconde voordat de radio met een brommend geluidje uitgaat. Ik draai me om en ben in no time weer weggezakt in mijn vredige toestand. Negen minuten later is het weer raak....
“...namaakgeneesmiddelen in omloop zijn. Het is onduidelijk hoe vaak dergelijke medicijnen bij consumenten terecht komen. Namaakmedicijnen...”Ik vloek in mezelf... “neeeee.... ik wil nog niet”, volautomatisch gaat mijn hand weer richting snoozeknop.

Echt diep slaap je na die tweede snooze meestal niet meer, maar dat verschilt per nacht en ligt mede aan hoe kort het nachtje was. Ik snooze verder met een korte onderbreking elke 9 minuten tot ik opeens wakkerschrik van het nieuws van negen uur. Teeeering.... zo laat al? Ik schrik wakker, heb nog een minuut nodig om mezelf in staat te brengen om op te staan en stap uit mijn bed. Mijn wekker ging voor het eerst om kwart over acht... inmiddels is het negen uur geweest. Om om half elf op school te zijn moet ik om tien voor half tien de deur uit, dat lukt nooit meer. Ik stap onder de douche (“Ik ga maar drie minuten douchen!”), en snooze nog half verder. Het is kwart over negen als ik uit de badkamer kom. Moet nog aankleden, tas pakken, brood smeren, dat wordt een trein later.
RockyJ
Gepost door RockyJ op vrijdag 07-10-2005 om 15:31:46
nice
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 07-10-2005 om 15:37:41
Leuk geschreven man! Ik haat het geluid van mijn wekker.
----------------------------------------
Days to come
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 07-10-2005 om 15:39:48
Hehehe, ik herken t wel ja. Ik zou ook wel meer van zulke opdrachten willen op school ipv een rechtbankverslag oid waar geen flikker aan is. Creatief schrijven is de bom. Ik moest afgelopen schooljaar een stuk dagboek schrijven van mijn alchoholistische overbuurman, dat was echt gewoon vet om te doen, mag ook wel ns als afwisseling.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Lau Gepost door Lau op vrijdag 07-10-2005 om 16:13:41
dit gebeurd mij dus dagelijks. herken het helemaal.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
SpooK!
Gepost door SpooK! op vrijdag 07-10-2005 om 17:44:55
bij ons heet het vak dus verhalend schrijven, en dan gaat het juist niet om kort en bondig, maar juist om beeldend, leuk en mooi te schrijven. Is idd leuk voor de afwisseling, heb nog wel meer van dit soort columns. Leuk om te schrijven.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 07-10-2005 om 17:52:56
Ik vond dat rechtbankverslag over die pedofiele asielzoeker anders ook vrij beelden uhm huuss.....
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 07-10-2005 om 19:05:26
Ja, maar het schrijven ervan vondik saai. En jij ook, anders hadden we er geen complete maandag over gedaan. Weet je nog? ('eee man, ik ga wat eerder naar school, dan kan ik voor het eerste college nog dat rechtbankverslag inleveren' - 'okee man, ik doe mee'. Vervolgens hebben we het om half 6 ingeleverd ofzo omdat we de hele middag zaten te kloten tussen rookpauzes door.)
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 07-10-2005 om 19:39:47
Gehe ik beken (ik bedoelde t ook sarcastisch )
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-10-2005 @ 12:47:58 ]

----------------------------------------
clonebabybeats baby
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 08-10-2005 om 12:46:10
Ik kan niet snoozen. Ik heb al weet ik veel hoelang slaapproblemen. Ik wordt hoe dan ook om 7 of 8 uur wakker. En ben ik eenmaal wakker dan kom ik niet meer in slaap. Mijn nachten duren ook maximaal 7 uur.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zaterdag 08-10-2005 om 16:56:40
lol erg herkenbaar
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0138 sec.