Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 12-10-2005 om 15:06:15
Ik moest voor Nederlands een verhaaltje maken. en het meost beginen met er was eens. nou dit is het geworden ik dacht laat het jullei ook ff lezen. het slaat trouwens nergens op

Er was eens een jongen(genaamd Lappa) die heel erg beroemd wou worden met rappen. Maar hij wist eigenlijks niet hoe hij beroemd kon wou worden. Ik zal hier de avonturen van deze jongen vertellen.
Lappa is een jongen van 14 jaar oud en woont in een achterstandbuurt samen met zijn aleen taande moeder. De moeder van Lappa heet stephanie. Ook heeft lappa 1 broer en 1 zus.
De broer heet achmed en zijn zus heet ingrid.

Op een dag verveelde lappa zich, dus ging hij naar de stad. Om oven te kijken dat zijn vrienden er ook waren. Een maal aangekomen bij hun hangplek. Zag hij dat er nog niemand was. Dus hij ging daar gewoon rustig zitten en afwachten op zijn vrienden.Na een half uur wachten was er nog niemand en ging hij weer op huis aan. Eenmaal thuis gekomen stond zijn moeder hartstikke blij in de deur opening op Lappa te wachten. Lappa vroeg aan zijn moeder wat er aan de hand was. Zijn moeder reageerde met een big smile, en zij: wij krijgen een televisie!! Lappa wist niet wat hij hoorde, en hij was hartstikke blij. Zijn moeder had een lot van de loterij gekregen bij de fabriek waar zij een deeltijd baan had. Dus Lappa rende naar de huiskamer toe, en toen zag hij het een hartstikke nieuwe televisie met een diameter van 35 centimeter.
Lappa zet die gloed nieuwe televisie aan en gaat zappen. En zijn moeder schenkt een glaasje limonade in voor Lappa. Even later komen ook achmed en ingrid thuis en gaan er gezellig bij zitten. Om het o zo spannende spel lingo te kijken, op Nederland 3. maar ook deze zenders doen de laatste tijd regelmatig aan reclame’s, en deze keer ook weer. Hij vind de reclame’s erg zaai maar gaat niet weg want hij wil niets van Lingo missen. Maar opees komt er een reclame met talent gevraagd. Voor de kinderen tussen 14 en 16 jaar die echt heel graag beroemd willen worden. Opeens springt Lappa op en luistert aan dagtent. Hij schrijft het adres over op een papiertje, waar je je brief naartoe moet schrijven als je mee wil doen.
Dus hij schrijft een brief waarin staat hoe oud hij is en waarom hij zo beroemd wil worden.
En wat je talent is.Een week later als Lappa uit bed komt om naar school te gaan. Licht er een brief op tafel voor hem. Hij scheurt hem open en leest de brief. In de brief staat dat hij een keer mag langs komen, om zijn talent te laten zien. Hij mag de volgende dag om 2 uur smiddag’s langskomen. In het gemeente huis. Hij moet dan eigenlijks naar school maar voor deze keer mag hij spijbelen van zijn moeder. Dus hij gaat de volgende dag naar het gemeente huis toe. Naar lang wachten is hij eindelijk aan de beurt. Hij gaat op de stip staan voor de jury en hij gaat zijn eigen gemaakte tekst rappen. De jury is erg enthousiast en vraagt Lappa volgende week Donderdag terug te komen. Lappa gaat met een grote lach naar huis om het aan zijn moeder te vertellen. Maar eenmaal thuis gekomen ziet hij allen zijn broer en zus huilend op de bank zitten. En vertellen Lappa dat hun moeder van de trap is gevallen en in 1 slag dood was.
Lappa schrikt hier natuurlijk heel erg van en gaat huilend en boos de kamer uit naar buiten.
Hij rent en rent maar weet niet waarheen. Tot hij op het laatst bij een bankje in een park aan komt. En daar helemaal huilend weg zakt. Maar na 10 minuten merkt hij dat er iemand naast hem zit het is nee oude man in een zwart pak. En hij probeert lappa te troosten. En geeft hem een snoepje.en Lappa eet hem op en verteld hem wat er is gebeurt. De man leeft echt met hem mee. Lappa zij: ik wou dat er iets was zodat ik het zou vergeten. Waarop de man reageert: maar dat is er ook wel, ik heb het toevallig bij me, en hij laat zijn pilletjes zien. Want lappa niet weet is dat die pilletjes hard drugs en verslavend zijn, dus als de man zegt je mag er wel 1, twijfelt hij geen moment een neemt het pilletje. Daarna gaat de man weg en gaat Lappa weer naar huis. Hij hoeft geen eten en gaat gelijk slapen. De volgende ochtend mist hij zijn moeder enorm. En gaat naar buiten. In de hoop dat hij die man van gisteren tegen zou komen.
Hij kwam aan bij het parkje en op precies het zelfde plek zat die man weer. Lappa gaat er heen en vraagt hem dat hij nog een pilletje mag.
Hij moet dit keer wel betalen maar dat vind lappa wel goed. En zo gaat het de hele week door. En toen het eindelijk donderdag was, ging hij weer naar het gemeentehuis toe. Maar toen Lappa moest rappen, lukte het niet meer hij dacht maar aan 1 ding en dat waren die pilletjes van de man. Hij viel in tranen uit en liep weg uit het gemeente huis. Hij liep naar het parkje en vroeg de man om meer pillen. De man verkocht het aan Lappa en ging weer weg. Lappa nam en pil. En liet zich helemaal gaan. Toen hij een beetje bijgekomen was, durfde hij niet meer naar huis. Omdat hij zich schaamde voor alles wat hij deed. Dus hij ging naar een brug toe dicht in de buurt waar hij in slaap viel. Maar opeens werd hij wakker gemaakt door een zwerver. Want Lappa lach op de slaap plek van de zwerver. Maar de zwerver zag dat Lappa drugs bij zich had. En zij geef alles wat je bij je hebt. En zette een mes tegen Lappa zijn keel.
Lappa zij dat hij niets bij zich had. Maar dat geloofde de zwerver niet omdat hij had al gezien had. Hij gooide Lappa op de grond en zij nu geef je alles wat je bij je hebt. Waarop Lappa heel dapper reageerde dat hij niets bij zich had. Maar opeens had de zwerver er genoeg van en pakte Lappa op en stak hem zo in zijn hart. Lappa gilde nog 1 keer en toen was hij dood. De zwerver nam zijn spullen mee. En ging er snel vandoor. De volgende ochtend is Lappa gevonden door en voorbijganger.die vervolgens de politie had gebeld. Zijn broer en zus waren erg ongerust dus hadden Lappa al als vermist opgegeven. Toen de politie bij plaats van delict was. Zagen ze gelijk dat het Lappa was en belden Achmed en Ingrid op. Die later aankwamen en zich dood schrokken. Lappa is begraven naast zijn moeder en Achmed in Ingrid zijn opgenomen in een kliniek. Dit is een verhaal van iemand die erg veel talent had alleen door de drugs niet beroemd is geworden.

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
RockyJ
Gepost door RockyJ op woensdag 12-10-2005 om 15:15:55
pakkend verhaal
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op woensdag 12-10-2005 om 15:19:01
Hmmmm Niet echt perfect nederlands

Vindt is het.. niet Vind bij een hij vorm .. dus na een hij/zij/ding is het altijd Stam + t.

Voor want krijg je een Komma. Altijd.

wel een leuk verhaal!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 15:22:13 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op woensdag 12-10-2005 om 15:21:30
leuk verhaal
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op woensdag 12-10-2005 om 15:34:11
als je dat bij ons zou moeten inleveren zou je een 1 krijgen
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 15:42:58
Ligt eraan in welke klas je zit en wat je niveau is + hoe lief je leraar je vindt...

Oh ja, leuk verhaal... ik wil ook verhaaltjes schrijven damnit! Fock betogen en beschouwende teksten
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 15:44:31 ]

----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 12-10-2005 om 15:54:23
oke tanks
heb dyslexie dus op taal fouten letten ze niet zo erg op bij mij. en zit 1ste jaars op mbo Marketing en communicatie
en gelukkig krijgen we geen cijfer
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op woensdag 12-10-2005 om 15:57:36
ik ben ook zeer slecht in het schrijven van betogen, uiteenzettingen en dat soort teksten. Vorig jaar in de 4e kreeg je er nog cijfers voor, nu in de 5e moet ik een betoog schrijven voor me examen dat gaat wat worden..
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 12-10-2005 om 15:59:47
hehe sucses
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 16:04:04
Same here... Moest gisteren nog een hele zooi info inleveren over het onderwerp waarover ik vier (!) betogen, beschouwende teksten en/of uiteenzettingen moet schrijven gedurende dit jaar.... En mevrouwtje dacht, laat ik geen standaard onderwerp doen (lees: doodstraf, abortus) dus koos ik voor het fabuleuze onderwerp *kuch uche uche* Rechtsextremistiche muziek... Was leuk, informatie daarover vinden... minimum van 25 pagina's aan info heb ik duidelijk niet gehaald....

Ik spoor niet.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op woensdag 12-10-2005 om 16:06:30
beetje makkelijk geschreven.

dat soort dingen schreef ik toen ik 14 was ofzo.verder niet slecht gedaan maar je moet het een sfeer geven,




Een koude winterdag deed de regenplassen op de grond langzaam bevriezen. Xandor,de zeventien jarige jongen die nog steeds lag te dromen, schoot ineens wakker uit zijn buitengewoon rare droom. Met kippenvel op zijn lijf, door de droom en omdat het vriezend koud was op zijn kamer keek hij naar de dekens die op de grond lagen. Half nog in de droom, half wakker keek hij op zijn wekker. Tien over 6. Dit vond hij zeerzeker nog te vroeg om op te staan, dus veegde het zweet van zijn gezicht af, kroop langzaam nog lichtelijk trillend uit zijn bed om de verwarming in de hoek, op zijn kleine kamertje een paar graden hoger te zetten.



zoals dit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 16:08:21 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 12-10-2005 om 16:08:32
ja daar heb je gelijk in.
maar moest veel doen vandaag en wou het niet te lang wnat het hoefde maar 1 pagina. dus heb ik het maar zo gedaan.
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 16:08:48
WOEHAHHAHAHA!

Shit, tis maar een verhaaltje voor school en dan niet eens voor een cijfer... Zoveel moeite is nergens voor nodig
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op woensdag 12-10-2005 om 16:10:04
oh snel geschreven ja, nee man ik zat maar te joken, had het nog maar tot de helft gelezen.

niet slecht,als je het gewoon snel hebt geschreven.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op woensdag 12-10-2005 om 16:12:03
als je er niet eens een cijfer voor krijgt zou ik het niet maken
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 12-10-2005 om 16:12:07
dankje Slugger-D~

en voor hier boven:
ja ma kijk dat had ik ook niet gedaan. maar ze zeurt nu steeds enzo. en alsi k zometeen geen goede cijfrs haal zegt zij ook van ja nou je motivatie is iook slecht en kunnen ze me veel eeder van mijn opleiding trappen. dan dat ik dit soort dingen wel maak. en dat ik bij alle presentatie's wel aan wezig ben enz
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 16:15:39 ]

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 16:13:25
Quote:
LIL'J schreef op 12-10-2005 @ 16:12
als je er niet eens een cijfer voor krijgt zou ik het niet maken


Wat is dat nou? Ga je mond spoelen jij! Je mag mensen niet op verkeerde ideeen brengen!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 12-10-2005 om 16:24:38
Quote:
Slugger-D~ schreef op 12-10-2005 @ 16:06
beetje makkelijk geschreven.

dat soort dingen schreef ik toen ik 14 was ofzo.verder niet slecht gedaan maar je moet het een sfeer geven,




Een koude winterdag deed de regenplassen op de grond langzaam bevriezen. Xandor,de zeventien jarige jongen die nog steeds lag te dromen, schoot ineens wakker uit zijn buitengewoon rare droom. Met kippenvel op zijn lijf, door de droom en omdat het vriezend koud was op zijn kamer keek hij naar de dekens die op de grond lagen. Half nog in de droom, half wakker keek hij op zijn wekker. Tien over 6. Dit vond hij zeerzeker nog te vroeg om op te staan, dus veegde het zweet van zijn gezicht af, kroop langzaam nog lichtelijk trillend uit zijn bed om de verwarming in de hoek, op zijn kleine kamertje een paar graden hoger te zetten.



zoals dit.


Eyo Slugger, ik weet dat dit het begin van je boek is, het MOET gewoon man, wanneer drop je het online/stuur je het?
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 16:28:56
Dan zou ik het wel eerst een spellingscontrole laten ondergaan

No offence
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 12-10-2005 om 16:45:34
Het gaat om de inhoud!

en die spellingsfouten haal ik er wel voor m uit als ik het boek goed vind
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
creative
Fresh
Gepost door creative op woensdag 12-10-2005 om 16:54:39
Ik heb even snel spellings controle op de pc gedaan, en hij kon niets vinden.

Behalve de naam, en achter die naam moet een spatie achter de komma.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 12-10-2005 om 17:27:40
Naah, soms is de zinsvolgorde niet goed, en er staan wat stijlfouten in, maar verder bennik wel benieuwd ernaar.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 17:32:05
Ja precies, zinnen lopen niet altijd zoals ze horen te lopen, maar verder is het wel ok...
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 12-10-2005 om 17:33:30
G.T.G. aardig bedacht voor ff snel.

Slugger, huusuuh heeft gelijk dit is het begin van je boek man . Drop die shit nou eens, we (of ben ik nu fout bezig als ik voor meerdere mensen spreek) wachten erop.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 17:34:01 ]

----------------------------------------
Jos de Boss
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 12-10-2005 om 17:44:23
Onze delusie blijkt nog een echte schrijver ook zeg... toe maar toe maar

EDIT: voeg mij ook maar toe aan het lijstje met wachtenden van je boek
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2005 @ 17:45:47 ]

----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0111 sec.