Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
liam Gepost door liam op dinsdag 18-10-2005 om 16:07:45
Akon toegevoegd aan line-up
Urban Nation op 29 oktober in Westergasfabriek

Eerder was al bekend dat op de komende editie van Urban Nation Fat Joe op het podium staat. Fat Joe zorgt deze avond voor vette latinorap. Nu is bekend geworden dat de eveneens Amerikaanse Akon ook een optreden geeft. Kortom, Urban Nation, de gashouder op het Westergasfabriekterrein is de place 2 be op zaterdag 29 oktober.

Hiphop, r&b, reggaeton en dancehall; dat is Urban Nation. Komende editie wordt dat meer dan waargemaakt. Latinorapper Joseph Cartagena ofwel Fat Joe en ‘Lonely’ Akon zijn de live-acts van de avond. Dat aangevuld met de beste urban-DJ’s van dit moment is de succesformule van Urban Nation.

Trouble
Aliaune Thiam groeide op in Senegal. Akon is opgevoed met de djembe, het traditionele trommelinstrument van o.a Senegalezen. Akon woont sinds zijn elfde jaar in Amerika, New Jersey. Daar kwam Akon in aanraking met de misdaad. Hij bracht een tijdje in de cel door, waar hij zijn muzikale ideeën ontwikkelde. Hij ontdekte de hiphop die doordat hij rappers hoorde praten over zaken die hem raken. Toen was hij meteen verkocht aan hiphop en begon hij zelf tracks te schrijven en te produceren. Na zijn vrijlating begon hij te schrijven en op te nemen in een eigen thuisstudio. De opgenomen bandjes kwamen terecht bij SRC/Universal, waarna uiteindelijk Akon's debuutalbum Trouble uitkwam in juni 2004. Met het nummer Lonely stond Akon wekenlang op nummer 1 in de Nederlandse charts.

Da Gangsta
Fat Joe komt uit The Bronx, New York. Hij was vroeger drugsdealer en graffitiartiest en stond bekend als Joey Crack. Een gangster dus die zijn eerste single onder de naam Fat Joe Da Gangsta uitbracht. Vanaf dat moment is het snel gegaan en werkte Fat Joe samen met artiesten als LL Cool J en Jennifer Lopez. Een remixversie van Lean Back (waarvan hij het origineel samen met Terror Squad maakte) stond afgelopen jaar in de Nederlandse hitlijsten. Maar zijn doorbraak was er al in 2002 met het nummer What’s Luv dat hij samen met Ashanti maakte. De Terror Squad is inmiddels niet meer. Big Pun (Squad-lid) overleed en sindsdien bewijst Fat Joe ook solo een zeer gerespecteerde rapper te zijn. In de clubs zijn tracks als Get It Poppin’ al floorfillers. Dus we kunnen nog veel verwachten van zijn nieuwste album All Or Nothing!

Tijdens deze Urban Nation draaien DJ’s Orlando, Kid en The Violatorz. Irwan vertoont zijn kunsten met de DVJ’s. Zij mixen r&b, hiphop, dancehall en regaeton videoclips op DVD’s. De liveoptredens van Fat Joe en Akon en het dansen en kijken naar video’s op levensgrote schermen maken het feestje compleet.

ZA 29.10 Urban Nation met live on stage Akon en Fat Joe + DJ’s Irwan, Orlando, Kid, The Violatorz
Aanvang: 22.00 uur
EUR 30,- excl. voorverkoopkosten
Voorverkoop: Ticket Service Nederland (0900 – 3001250) / www.ticketservice.nl) en Bill (www.bill.nl)

www.urbannation.nl / www.akononline.com
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 18-10-2005 om 16:15:30
Hmm, 30 euro is echt teveel, ookal is Fat Joe de man.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
989
Gepost door 989 op woensdag 19-10-2005 om 17:16:20
Afgelast. Was te verwachten.
----------------------------------------
11:15 989 in de bus
Vandaag moet 989 een groep gehandicapten naar de speeltuin brengen.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-10-2005 om 17:17:43
hehe waar haal je dat vandaan
989
Gepost door 989 op woensdag 19-10-2005 om 17:24:06
Hier dap.
----------------------------------------
11:15 989 in de bus
Vandaag moet 989 een groep gehandicapten naar de speeltuin brengen.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-10-2005 om 17:29:54
Ah ik zie het, niet dat ik zou gaan ofzo maar er was heel wat promotie gemaakt overal. Typisch wel, wanneer zien ze nou in dat dit echt niet aanslaat, beter laten ze ons organiseren.
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op woensdag 19-10-2005 om 17:41:20
Echt een sukkel die fat joe. Reden dat die heeft afgelast is, omdat die gangstertuigrapperd bang is om te vliegen

[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-10-2005 @ 17:41:55 ]
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-10-2005 om 17:42:00
die gast komt al jaren niet hierheen... je kon het bijna verwachten weer.
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op woensdag 19-10-2005 om 17:42:58
komt zelfs al jaren niet buiten de states en ik heb je net de reden gegeven..
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-10-2005 om 17:45:00
en dat is volgens mij de grootste bullshit reden, van hem dan he. Ik kan niet geloven dat ie elke keer maar contracten aangaat en er elke keer weer achterkomt 'oja ik was te bang om te vliegen'.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 19-10-2005 om 23:09:11
KRS en Vinnie Paz hebben ook vliegangst, die zijn ook in Europa geweest. Tis wel zuur, maar voor 30 euro ga ik toch niet.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.