Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
Duck-MC
Gepost door Duck-MC op dinsdag 25-10-2005 om 22:06:59
Even wat info over de film Bolletjes Blues die in 2006 uitkomt.

Bolletjes Blues
Spike komt van Suriname naar Nederland om een opleiding te volgen. Bij zijn tante in de Bijlmer en op de middelbare school kan hij echter niet aarden. Hij komt terecht in een jongerenwereld, waar het draait om geld en status. Als hij verliefd wordt op winkelierdochter Rosalie denkt Spike dat zij hem alleen wil als hij geld heeft. Hij sluit zich aan bij de plaatselijke gang en besluit een grote slag te slaan. Hij gaat terug naar Suriname om bolletjes te slikken. Op vliegveld Zanderij wordt hij echter gepakt en hij belandt voor drie jaar in de gevangenis. Rosalie hoort dan pas waar Spike mee bezig was en besluit naar Paramaribo te gaan. In de gevangenis vertelt ze hem dat geld niet belangrijk is, dat ze van hem houdt en op hem blijft wachten.


De hoofdrollen in ‘Bolletjes blues!’ zijn voor rapper Negativ en Sophie van Oers. Andere bekende rappers zoals Raymzter, Kimo en beatboxer MC Aldrin werken mee aan de film. ‘bolletjes blues!’ maakt deel uit van de nieuwe serie Telefilms, die volgend jaar worden uitgezonden.

De film wordt geproduceerd door René Huybrechtse en Joram Willink van Dutch Mountain Movies. Zij produceerden eerder de films ‘Shouf Shouf Habibi!’ en ‘De dominee’. ‘Bolletjes blues!’ is het speelfilmdebuut van regisseurs en scenarioschrijvers Karin Junger en Brigit Hillenius. Hun korte film ‘Vet!’ won vorig jaar de Zilveren Beer op het Internationale Film Festival Berlijn.


----------------------------------------
Whahahaha
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op dinsdag 25-10-2005 om 22:08:21
aight, die moet ik zien.
er bestont tog al een topic over het feit dat een van de rappers waspoeder had gesnoven tijdens de opnames?
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Duck-MC
Gepost door Duck-MC op dinsdag 25-10-2005 om 22:09:41
huh?
----------------------------------------
Whahahaha
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 25-10-2005 om 22:10:51
https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=9047

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=8276
Duck-MC
Gepost door Duck-MC op dinsdag 25-10-2005 om 22:13:06
oh whaha niet gezien
----------------------------------------
Whahahaha
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op woensdag 26-10-2005 om 12:28:52
IK BEN VERDACHT! ik kwam van curacao af (mn zus woont daar). Dachten ze dat ik bolletjes had geslikt, moest ik röntgenfoto maken van mn buik! WHAHAHA
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
Tony
Onverbeterlijk
Gepost door Tony op woensdag 26-10-2005 om 15:41:41
hahaha pretty fucked up.. schadevergoeding graag
Sjek
Sjek de Ripper
Gepost door Sjek op vrijdag 18-11-2005 om 00:14:22
ik had gelezen dat lange frans ook een rol had in bolletjes bleus
----------------------------------------
Sjek is bek
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0122 sec.