Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 13:46:50
Goeiedag nlhiphop mensen

Ik vroeg me af of er hier ook mensen waren die wel eens zelf een
verhaal schreven?
Want naast het maken van muziek is verhalen schrijven een hele grote hobby van me. Ik las ooit iets van Slugger D die met een verhaal bezig was of ging, hoe staat het daar nu mee?
Ik zou het leuk vinden als mensen hun verhalen/concepten/iedeen zouden willen delen, ik ben er persoonlijk er geintreseert in.
Ik zelf heb allemaal korte verhaaltjes en 100 iedeen voor een echt boek. Mocht je intresse hebben vraag gerust, ik zal het zelfde doen.

Groetjes
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zaterdag 19-11-2005 om 14:32:09
ik zal jullie een stukje laten lezen van Hoofdstuk 1 chapter 1&2. en btw het boek laat ik jullie lezen als het helemaal af is en dat is nog langers niet.
maar het is klote, in word document ziet het er beter uit, dingen zoals gedachtes, schuingedrukt enzo, en daar heb ik nu allemaal geen zin in. maar lees die sjizzle als je ff niks te doen hebt..
___________________________________

Één.
Xandors droom.


I


Een koude winterdag deed de regenplassen op de grond langzaam bevriezen. Xandor,de zeventien jarige jongen die nog steeds lag te dromen, schoot ineens wakker uit zijn buitengewoon rare droom. Met kippenvel op zijn lijf, door de droom en omdat het vriezend koud was op zijn kamer keek hij naar de dekens die op de grond lagen. Half nog in de droom, half wakker keek hij op zijn wekker. Tien over 6. Dit vond hij zeerzeker nog te vroeg om op te staan, dus veegde het zweet van zijn gezicht af, kroop langzaam nog lichtelijk trillend uit zijn bed om de verwarming in de hoek, op zijn kleine kamertje een paar graden hoger te zetten. Langzaam nog half wankelend liep hij terug, pakte zijn dekens op en viel neer op zijn bed. Hij sloeg de dekens over zijn hele halfnaakte lichaam tot aan de onderkant van zijn kin, legde zijn 2 handen over elkaar achter zijn hoofd,en begon na te denken over wat hij had gedroomd. Hij zat zich vaag af te vragen of hij niet nog steeds droomde. Xandor voelde zich de laatste tijd niet op zijn gemak met al die rare terugkerende dromen, en andere dingen die hij zo nu en dan meemaakte. Vroeger was het nog lichtelijk geweest, maar er is iets voor zo lang geleden dat zijn geheugen dit terug kon halen, en de laatste tijd begon hij zich toch realiserend af te vragen of hij niet volledig krankzinnig werd. Het kwam nu voortaan elke dag wel eens voor dat hij stemmen hoorde, en dan om zich heen keek en merkte dat er dan niemand was. Xandor die redelijk tegen de brede kant was(zeker niet smal of dun), was bijna voor niets bang. De stemmen die hij de laatste dagen hoorde vond hij toch echtwel angstaanjagend. Niet omdat het gewoon stemmen waren, maar het leek niet in zijn hoofd te zitten of tegen hem te praten, het leek eerder of er iets onzichtbaars achter of voor hem liep.
Ook voelde Xandor soms de aanwezigheid van iets. Hij wist dit niet te verklaren wat dat iets dan wel mocht zijn, maar wist gewoon dat het er was. Meestal hoorde hij dingen zoals,schiet op of dingen zoals slacht ze. En nog talloze verschillende andere dingen. Wat hij dan allemaal hoorde was nog een groot punt waarom het zo angstaanjagend was. Door droom die hij had gehad (die hem nog vage beelden bezorgde), kreeg hij opnieuw een ijskoude rilling door zijn lijf. Hij begon te praktiseren over zijn droom.


II


Hij liep in een kille lege straat in een of andere wijk die hij niet kon. Xandor had het koud, en voelde zich niet op z’n gemak, niet omdat het hier sowieso al angstaanjagend was omdat hij deze straat nog nooit in zijn leven had gezien , maar ook omdat er iets buitengewoons was, hij had voor zover hij van de tijd afwist hier al redelijk lang staan staren en had nog niemand gezien. Opeens merkte hij dat hij zich op geen enkele manier kon verroeren, hij kon zijn hoofd niet eens een klein beetje draaien, en werd bang, een schrik die hij nog nooit gevoelt had liep door zijn hele lichaam heen. Hij keek voorzover hij kon zien door alleen zijn ogen te bewegen, om zich heen. Plotseling zag hij in de hoek van zijn linker oog tegen een houten hek de achterkant van iemand, hij wist niet precies of het een jongen of meisje was, maar hoorde jammerende geluiden. En gokte op een leeftijd van vier a vijf jaar oud toen hij het kind nog eens goed bekeek. Xandor probeerde hallo tegen het kind te zeggen, maar er kwam geen enkel geluid uit zijn stembanden. Hij bleef kijken en zag dat een meisje zich langzaam omdraaide zijn richting in. Het was een meisje met bruine haren tot aan haar schouders en die lichtelijk sproetjes op haar gezicht had, maar hij zag een uitdrukking van iets dat hij nog nooit bij een kind van zo oud had gezien, zelfs niet als het huilde of bang was. Xandor had ook ooit een zusje gehad van vijf maar die was altijd vrolijk geweest, en het had wel wat weg van dit kleine meisje. Het kind had niet meer aan dan een klein blauw onderbroekje. Xandor merkte iets aan dit kind, dit kind zag er zo bang uit dat hij het er zelf ook warm van kreeg, en spanning voelde stromen door zijn aderen. Het kind keek naar Xandor en riep: help me! help me alstublieft! Xandor zag nu pas door zijn schrik heen, iets dat meer dan ongewoon was. Hij had het nog niet gezien door de bangheid die hij niet kon beheersen van dit alles. Het kind had een soort van ketting dat in haar borst liep, in een rond met ijzer omringt gat dat leek vastgenageld aan haar borstkas. De ketting die eraan hing was ongeveer zo dik als een fietsenslot(net wat dunner dan een scooterslot), het was ongeveer veertig centimeter lang en hing tot het kinds dijbeen. Hij keek weer naar het gezicht van het kind en zag het plotseling veranderen, langzaam maar zeker. Ja hij zag het goed, het gezicht was nu het gezicht van zijn zusje geworden. Hij probeerde zich met een bonzend hart en met al zijn kracht die hij had een stap verder te zetten om bij het kind dat opeens zijn zusje was geworden,te komen. En toen op dat moment zag hij het opkomen, hij kreeg geen beweging in voeten, en daar uit het niets was het er opeens. Xandor sliep maar voelde zich alsof hij ging flauwvallen. Hij zag het, het was daar opeens achter het meisje komen te staan(voor zover het stond en niet zweefde), Het was groot,groter dan hem, en had een lichtgrijze lange,gladde soort mantel aan, die tot het ding waar normaal enkels zouden geweest zijn, hingen, maar Xandor zag dat dit ding zweefde wel tien tot twintig centimeter boven de stenen grond. Het zweet stond over heel Xandors lichaam en hij keek hoe de mantel of cape of wat het ook was, in de wind wapperde. Het leek op een soort van Magere Hein die hij wel is in films had gezien maar dan anders. Xandor probeerde in de kap te kijken die het ding over waar normaal zijn hoofd zat, had geslagen. Om te kijken wie of wat het was wat hij daar zag, maar tot zijn grootste schrik zag hij alleen leegte. Hij zag iets waarvan hij niet wist waar het zou eindigen.
Alleen een zwarte leegte.
Het ding stak een arm omhoog waar Xandor geen hand in zag, en leek zich niets aan te nemen van Xandors aanwezigheid. Hij wees met zijn arm naar het kleine meisje, het kleine meisje was in shock toestand en kon zich net als Xandor niet meer bewegen. Plots schoot er een felle doorzichtigachtige zwarte toestand uit het ding z’n mouw dat op een buis leek. En tegelijkertijd schoot de ketting die op de borst van het meisje vast zat naar de buis(als ijzer naar een sterke magneet). Er zat nog maar 5 centimeter lucht tussen de ketting en de soort buis waar Xandor geen naam voor kon bedenken, voor zover hij nog fatsoenlijk kon denken. Xandor probeerde met alle macht en kracht die hij in zich had te schreeuwen. Er kwam geen geluid uit. Hij keek naar de ketting. De ketting die eerst wel 40 centimeter was leek te verbrokkelen, het leek steeds kleiner te worden.
Het moment waarop hij dat zag was het zelfde moment waarop Xandor wakker schoot.

Xandor wou het er maar bij laten, en probeerde weer in slaap te sukkelen. Maar hij bleef maar denken over de droom, hoe echt het had geleken toen hij daar maar verbijsterd stond. Na een tijd dacht hij nu moet ik echt nog even mijn rust pakken als ik vandaag nog wat dingen wil gaan doen in plaats van de hele dag half slapend achter de tv zitten. Dus hij dacht over de leuken dingen na die hij vandaag zou gaan doen.
Maar of dat werkelijk waar was.

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zaterdag 19-11-2005 om 14:35:53
slugger heeft skils, dope man
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 14:38:28
Ik heb er even snel overheen gelezen ik lees hem vanavond helemaal.

Pakkend verhaal , leuk zover ik het heb gelezen, ik mis alleen de introductie van je character Xandor, een introducite kan later ook nog altijd, maar het leest fijner als je even wat verteld over je Character ik neem aan dat het de hoofdpersoon is? Dat is het enige wat ik tot nu toe kan opmerken, kun je mischien het concept van het verhaal vertellen?

Leuk ga zo door ben benieuwd naar de rest.

Ik zal zo een verhaal van mij posten, moet hem even opzoeken
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zaterdag 19-11-2005 om 14:41:18
aight , ja man dat komt dalijk als hij op staad(wakker word), dan vertel ik hoe hij eruit ziet en wat hij dan meestal draagt enzo, damn dit zijn pas ander halve bladzijdes man rustig rustig

nee maar tanks.. ik wil weer door gaan schrijven man heb er al een maand niks meer aan gedaan, heb pas rond de 40 a 50 bladzijdes(van word, dus weet niet of het er in een normaal boek meer zouden zijn).

concept vertel ik nog wel een keer..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-11-2005 @ 14:43:28 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 14:44:49
Ja dat zijn onegeer 70 boek pagina's dan ga je best snel man, let wel op je zins opbouw die is soms onduidelijk en er is niets zo irrietant dan een onduidelijke zinsopbouw in een verhaal.

Maar concept? verhaa? tell me more... zoals ik al zei ik ben geintreseert
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zaterdag 19-11-2005 om 14:54:38
Dope shit slugger, je had al eens eerder het begin van dit stukje gepost geloof ik toen vond ik het ook al koel. Ga door man en laat het horen als het af is.

Pascool van jou wil ik ook wel eens wat lezen, lijkt me ook wel vet, ik schrijf zelf geen verhalen meer, dat heb k wel gedaan maar toen was ik nog een stuk jonger en was het allemaal kindershit.
----------------------------------------
Jos de Boss
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zaterdag 19-11-2005 om 14:54:41
ja man zinsopbouw ja, maar wat bedoel je daarmee eigelijk meer komma's ofzo..
want in word leest het wel gemakkelijker door.
of bedoel je zinnen anders neerzetten.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 19-11-2005 om 15:57:39
Ga ook 1 schrijven.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 16:24:26
Quote:
Slugger-D~ schreef op 19-11-2005 @ 14:54
ja man zinsopbouw ja, maar wat bedoel je daarmee eigelijk meer komma's ofzo..
want in word leest het wel gemakkelijker door.
of bedoel je zinnen anders neerzetten.


Ja dat komt me bekend voor, het makkelijk weg lezen komt omdat je het zelf heb geschreven en dan lees je snel over fouten heen in je zin, dat heb ik zelf namelijk ook heel sterk

De zins opbouw bedoel ik idd het gebruik van komma's aanhalingstekens enz.

Als iemand iets zegt . is het van

Maria keek richting Peter en zei, " Waarom heb je me dit nooit verteld?".
Peter keek met een afwijkende blik terug naar Maria, "Ik heb jou niks meer te zeggen," antwoorden Peter en liep richting de deur.

Zo leest het makkelijk, Maar dat geld ook bij gedachten van iemand of een bepaalde actie, in een verhaal moet je alles omschrijven wat er gebeurt, in een film of animatie kan het met beelden laten zien wat er je bedoelt. Een verhaal moet het dus echt hebben van jou omschrijving van een omgeving een persoon een situatie.

@ jod
Ja ik zocht naar een bepaald verhaal maar kan hem niet vinden, ik zal hem even aan iemand anders vragen of hij hem nog heeft. ik doe me best
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op zaterdag 19-11-2005 om 20:02:03
leer alinea's maken en de komma's op de juiste plaats zetten...

hetzelfde is vast aan elkaar


die hij niet kon = die hij niet kende... er zit een verschil tussen kunnen en kennen..

en zo zal er nog veel meer shit in zitten..
gOldfinger Gepost door gOldfinger op zaterdag 19-11-2005 om 20:11:38
Damn, niet zeuren weetje je hoe kenker vet dit is..

Ghehe me broetje zei wat tegen me en iks schrok van hem omdat ik in het verhaal zat

maja ik ben wel benieuwd wat dat ding nou is..
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op zaterdag 19-11-2005 om 20:12:59
Quote:
gOldfinger schreef op 19-11-2005 @ 20:11
Damn, niet zeuren weetje je hoe kenker vet dit is..
Dat is gen zeuren, dat is de realiteit van de literatuur: De woorden.

Hey dta heb ik mooi gezegd

Maar Slugger, dit ziet er qua verhaal goed uit, schiet op dus
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 20:15:35
Quote:
Ummer schreef op 19-11-2005 @ 20:02
leer alinea's maken en de komma's op de juiste plaats zetten...

hetzelfde is vast aan elkaar


die hij niet kon = die hij niet kende... er zit een verschil tussen kunnen en kennen..

en zo zal er nog veel meer shit in zitten..


ja dat is idd wat ik bedoel met de onduidelijkheid..
gOldfinger Gepost door gOldfinger op zaterdag 19-11-2005 om 20:17:34
Quote:
ReLex schreef op 19-11-2005 @ 20:12
(...)Dat is gen zeuren, dat is de realiteit van de literatuur: De woorden.

Hey dta heb ik mooi gezegd

Maar Slugger, dit ziet er qua verhaal goed uit, schiet op dus



'Hij liep in een kille lege straat in een of andere wijk die hij niet kon.'

dat is egt gewoon en hele normale nederlandse zin, dat je die niet kent is iets anders...mja doe maar in de nerderlandse les aan je leraar vragen
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op zaterdag 19-11-2005 om 20:18:42
Het ging niet alleen over die ene zin
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zaterdag 19-11-2005 om 20:18:55
Goldfinger, das een foute zin.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 19-11-2005 om 20:37:53
Jongens nou niet gaan zeuren over 1 zin, als je wat wil zeggen over het verhaal van slugger of zelf wat wil laten zien prima, maar laten we em nou niet vol spammen.

dank jullie
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op zondag 20-11-2005 om 13:50:16
essentie van het verhaal ligt wel goed...

maar die spel- en grammaticafouten moeten wel weg
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zondag 20-11-2005 om 17:32:59
http://rapidshare.de/files/7907300/Vengar.rtf.html

hier staat een gedeelte van het eerste stuk van een verhaal waar ik mee bezig was.

Het verhaal heet Vengar, ik verteld later meer over de inhoud en concept en iedeen.

Veel lees plezier.

Pascal
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 21-11-2005 om 15:45:42
Cool dat er hier schrijvers zitten, wistik niet op Slugger na. Kben ook nog van plan ooit een boek te gaan schrijven, maar kheb nog geen idee waarover. Het wordt in ieder geval wel een psychologische roman/thriller.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 15:57:18
schrijven ben ik niet zo happig op. Maar ik ben een gretig lezer.
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op maandag 21-11-2005 om 15:58:20
zoals ik zei, in word zijn er wel alinea's hier is het anders, en dat nederlands, ja man ik probeer het zo goed mogelijk maar daar zit het smoke gedeelte nog tussen, die mijn nederlands verneukt, maar het valt toch wel mee ofniet, op een paar woordjes na, die laat ik nog wel een keer veranderen door mijn leeraar nederlands ofzo.

ff pascool's verhaal tjekken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-11-2005 @ 15:58:40 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 21-11-2005 om 19:48:21
Nice hussuuh dat je ook aan het schrijven bent,

@ livio.
heb net een verhaaltje gepost 1e hoofdstuk 2 en 3e een stukje ervan, verhaal is nooit agemaakt, ik zou zeggen leef je uit
Alcaeus
Gepost door Alcaeus op maandag 21-11-2005 om 19:54:34
schrijven is dope !

ben alleen niet zo goed in volharden geloof ik ^o)
ben al herhaalde malen aan een groter verhaal begonnen, maar dan vind ik 't na een tijdje een te weinig atractief verhaal en laat ik 't schieten.
maar ik hoop nog wel een keer een boek te schrijven, iets episch bij voorkeur.

ik houd wel een dagboek bij trouwens, elke dag een of twee bladzijdekantjes van een schrift...
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 21-11-2005 om 20:04:51
Ja ik schrijf zelf ook kleine verhalen, grote verhalen hou ik niet lang vol, ik ben nu bezig met een bundel van kleine verhalen, dat houd je ook gemotiveerd tijdens het schrijven vind ik
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 21-11-2005 om 20:13:20
oja voor de mensen die mijn verhaal lezen de verschillende lettertypes zijn een herindering voor mijzelf, wat klaar is waar nog naar gekeken moet worden enz enz
Samayra
Wanted Finale was Keihard!
Gepost door Samayra op maandag 21-11-2005 om 21:36:58
eey man, slugger weet je hoe vet dit is!
egt als je boek uitkomt moet je zegge, zou m graag wille leze!


livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 21:41:11
Slugger is straks zo'n hosselende pimp als Arnon Grunberg met zn telefoonboek
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0148 sec.