Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 27-11-2005 om 18:57:33
Kmoet een verhandeling voor nederlands schrijven met als titel :
'Kind van deze tijd, een noodzaak?'

Nu wil ik jullie mening hoe noodzakelijk het is dat je meegaat met je tijd
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 27-11-2005 om 19:06:40
iemand moet toch iets te zeggen hebben?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zondag 27-11-2005 om 19:06:55
Iemand die een harnas uit de middeleeuwen aandoet wordt grandioos uitgelachen (been there , done that), dus ja ga maar een beetje met u tijd mee, da kan geen kwaad
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 27-11-2005 om 19:07:45
En met al die technologische vernieuwingen? Vinden jullie dat noodzakelijk om gelukkig te zijn?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
gOldfinger Gepost door gOldfinger op zondag 27-11-2005 om 19:08:38
tis wel handig als je het doet..ik dnek ook niet dat je eigenlijk NIET meer mee kan gaan want bijna alles maken ze zo, dat je wel mee moet gaan



maar het is natuurlijk niet zo dat je dan niet gelukkig kan zijn nee..
denk wel dat het allemaal moeilijker word voor je dan..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-11-2005 @ 19:10:18 ]
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 27-11-2005 om 19:11:03
oke goede argumenten! nog?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 27-11-2005 om 19:30:37
technologisch? dat is puur per persoon afhankelijk lijkt mij. Ik geil persoonlijk erg op technologische snufjes, en vind het belangrijk dat dat ook in mijn huis en auto etc terugkomt. Maar aan de andere kant ken ik tal van mensen die het geen ene moer interesseert.

Je hoeft ook absoluut niet mee te gaan. Enigzins op de hoogte blijven is sowieso wel al een pré (dit geldt op alle gebieden niet zozeer op technologisch front).
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op zondag 27-11-2005 om 19:52:13
het is noodzakelijk dat je mee gaat met je tijd, omdat we steeds meer afhankelijk worden van nieuwe moderne snufjes... huishoudelijke apperaten en shit.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 27-11-2005 om 20:01:26
oke dit gaat ze worden :


Kristof De Rese nr2 6lwe Nederlands Verhandeling


Kind van de tijd. Noodzakelijk?


De voorbije 20 jaar is de technologie in uiterst grote mate gevorderd. Waarom, zou je jezelf afvragen. Komt het door consumptieobsessie? Is het om het ons makkelijker te maken? Maakt de technologie ons gelukkig? Ja, in grote mate wel.

Mensen zeggen : ‘ Waarom zou ik al die vernieuwing, al de nieuwste technologie nodig hebben om gelukkig te zijn?’. Oudere mensen die op pensioen zijn hebben dit uiteraard niet nodig want zij hebben een uitkering en genoeg levenservaring om hun leven te leiden zoals ze altijd al gedaan hebben. Maar stel je voor : Je bent 23 jaar, net afgestudeerd en je bent uiteraard op zoek naar een goede baan. Je hebt een opleiding gehad zoals in de goede oude tijd, alles met de hand uitwerken ( lees : geen pc’s of rekenmachines), en wilt bij het chemische bedrijf in je buurt gaan werken. Je kan niet met computers werken en om een simpele statistiek te maken over de reactiesnelheid van 2 producten heb je 2 uur nodig tegenover iemand die overweg kan met computers en dezelfde statistiek in 2 minuten kan maken. Wie heeft het meeste kans op een baan?

Bijgevolg : geen baan, geen geld. Heb je geen geld, dan heb je geen huis en eten. Hoe kan je gelukkig zijn als je geen huis of eten hebt? En bijgevolg op straat moet leven in barre omstandigheden. Het cliché : ‘Geld maakt niet gelukkig‘ veeg ik hierbij helemaal van de kaart. Zonder geld kan je niet leven en zonder kennis van de technologie heb je geen geld.

De producenten maken alles zo dat je wel moét meegaan met je tijd. Waar vind je nog een gewone videorecorder? Waar vind je nog een gewone cassettespeler? Ik bedoel maar om van de nieuwste dingen op de hoogte te blijven( bv. muziek, dat voor mij een hoogst belangrijke rol in mijn leven speelt) heb je alleszins de nieuwste dingen nodig. Natuurlijk kan dit een obsessie worden, maar dit vind ik voor de zwakkeren van geest en rijke mensen onder ons.

Die oncontroleerbare drang naar consumptie is alleen maar een blijk van zwakzinnigheid, of omdat je zoveel geld hebt dat je niet weet waaraan je het moet uitgeven. DIT is de reden, en de enige reden, dat geld niet gelukkig maakt. Je raakt in de war door de vele gadgets die op de markt zijn en je ze allemaal wilt hebben om ermee te pronken.

Stel je vervolgens voor dat je in België over straat loopt in een harnas (om het sterk uit te drukken). Wie gaat je dan nog serieus nemen? Dat er mensen zijn die het geen moer kan schelen van wat andere mensen denken van hen is een feit. Maar krijgen deze mensen dan het respect dat ze bijvoorbeeld door hun intelligentie verdienen? Zeker niet! Hoeveel kans op een hoge functie heb je als je gekleed als een nozem het sollicitatiegesprek afwerkt? NIHIL!

Dat je moet meegaan met je tijd is dus zeker waar! Je moet kennis van de technologie hebben en je gedragen zoals de tijd het aangeeft om iets te bereiken in het leven. Laat je natuurlijk niet leiden door de consumptiemaatschappij en houd de drang naar de nieuwste technologie binnen de perken.

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
gOldfinger Gepost door gOldfinger op zondag 27-11-2005 om 20:08:23
pfff..:o
heb egt geen zin om dat allemaal te gaan lezen hoor..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.