Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
RockyJ
Gepost door RockyJ op dinsdag 13-12-2005 om 19:16:20
R.I.P

Stanley 'Tookie' Williams is ter dood veroordeeld.
RTL site lees hier meer

De discussie gaat over het feit dat hij de doodstraf had, ben je daarvoor of tegen de doodstraf, was het terecht?
eerst 24 jaar in de cel gezeten en zijn leven gebeterd, door te schrijven en mensen op het rechte pad proberen te brengen.

Snoop Dogg heeft in een van Tookies bendes gezeten. hij wou hem redden.
Lees het hier

meer acties waren er van de bevolking met Save Tookie borden enzo. maar hij is geexecuteerd.

de discussie gaat dus voornamelijk over de doodstraf; eens of oneens? en:
is het rechtvaardig dat hij na 24 jaar cel en leven gebeterde periode geexecuteerd word?.

Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op dinsdag 13-12-2005 om 19:17:16
ik zag het op het journaal idd
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 13-12-2005 om 19:23:09
veroordeeld=veroordeeld

zo kan elke crimineel zogenaamt een boek schrijven om zijn goede wil te tonen (ik wil niet zeggen dat deze man niet oprecht is of er geen goeie bedoelingen mee heeft, maar dat als je dit doet er criminelen zullen zijn die dit als een manier zien om onder hun straf uit te komen)
en verder ben ik wel tegen de doodstraf
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 13-12-2005 om 19:25:09
Ja ik zag het een tijdje terug ook al op het journaal, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden. Ik ken het hele verhaal er niet achter.
----------------------------------------
Jos de Boss
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 13-12-2005 om 19:34:07
Die gast is mede verantwoordelijk voor de oprichting van de crips..
Hij heeft vroeger een 4 voudige moord gepleegd..
Maar omdat hij zich in de gevangenis had bekeerd of zo.. heeft hij verschillende boeken geschrven over de gevaren van het gangster leven en dat kinderen er niet aan moeten beginnen.
Hij heeft daarvoor een nobel prijs gekregen.. weet niet meer welke..
Daarom is iedereen er op tegen dat hij dood is gegaan.. maar jezus vind het allemaal wat opgeblazen.. die gast heeft gewoon een 4 voudige moord gepleegd.. hij mag voor mij part de gevangenis in ( levend ) maar met de dood geïnjecteerd worden vind ik ook weer drastisch..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 13-12-2005 om 19:36:18
als ze dat aan de andere 4 voudige moordenaars geven, eigenschuld.
Anders is ie genakt
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op dinsdag 13-12-2005 om 19:54:39
Ik ben zoiezo tegen de doodstraf
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 13-12-2005 om 20:04:04
ik ben ook tegen de doodstraf, gewoon levenslang opsluiten..
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 13-12-2005 om 20:05:51
Quote:
Hyreme schreef op 13-12-2005 @ 19:34
Maar omdat hij zich in de gevangenis had bekeerd of zo.. heeft hij verschillende boeken geschrven over de gevaren van het gangster leven en dat kinderen er niet aan moeten beginnen.
Hij heeft daarvoor een nobel prijs gekregen.. weet niet meer welke..


In de gevangenis heeft hij een aantal boeken geschreven over de nadelen van het gang leven en tips over hoe je niet in dat circuit komt cq er weer uit komt. Daardoor vonden sommige mensen het nodig om hem een aantal keer voor te dragen voor een nobelprijs voor de vrede.
Hij heeft in zijn gratie verzoek trouwens niet gemeld dat hij berouw heeft. Onder andere daarom heeft Arnie hem geen gratie verleend.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
rame
Gepost door rame op dinsdag 13-12-2005 om 20:06:54
Quote:
Hyreme schreef op 13-12-2005 @ 19:34

Hij heeft daarvoor een nobel prijs gekregen.. weet niet meer welke..


ik neem aan dat je bedoeld dat hij ervoor genomineerd was, ik ben zeker tegen de doodstraf en al helemaal als je iemand eerst nog 24 jaar in de cel laat zitten, maarja helaas hebben wij er niets over te bepalen
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 13-12-2005 om 20:07:54
Quote:
creech schreef op 13-12-2005 @ 20:05
(...)

In de gevangenis heeft hij een aantal boeken geschreven over de nadelen van het gang leven en tips over hoe je niet in dat circuit komt cq er weer uit komt. Daardoor vonden sommige mensen het nodig om hem een aantal keer voor te dragen voor een nobelprijs voor de vrede.
Hij heeft in zijn gratie verzoek trouwens niet gemeld dat hij berouw heeft. Onder andere daarom heeft Arnie hem geen gratie verleend.

volgens mij lag het keiharde bewijs gewoon op tafel!
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 13-12-2005 om 20:09:41
ik vind gewoon dat het onmenselijk is om iemand 24 jaar op z'n dood te laten wachten en die gene dan ook al een paar keer z'n galgenmaal te geven.... alleen al daarom had ie levenslang moet krijgen..

en omdat de doodstraf bullshit is
rame
Gepost door rame op dinsdag 13-12-2005 om 20:11:42
hij heeft altijd volgehouden dat hij het niet gedaan heeft, hoe zou hij dan berouw kunnen tonen?
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 13-12-2005 om 20:14:34
Quote:
Schaduw schreef op 13-12-2005 @ 20:09
ik vind gewoon dat het onmenselijk is om iemand 24 jaar op z'n dood te laten wachten en die gene dan ook al een paar keer z'n galgenmaal te geven.... alleen al daarom had ie levenslang moet krijgen..

en omdat de doodstraf bullshit is

in nederland heeft zou hij praktisch eigenlijk al levenslang hebben gehad.. van mij zou hij de cel ook wel weer mogen verlaten..
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 13-12-2005 om 20:16:02
ja, maar hij is niet berecht in nederland he? en trouwens is levenslang in NL ook maar 20 jaar
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-12-2005 @ 20:19:30 ]
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op dinsdag 13-12-2005 om 20:18:13
typisch een voorbeeld van geen woorden maar daden.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
omebob
AFCA
Gepost door omebob op dinsdag 13-12-2005 om 21:12:09
het was geen lieverdje terechte doodstraf
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 13-12-2005 om 21:12:59
Ja, dit is een discussie waar je overal een mening kan op kan bazeren.

Veroordeeld = veroordeeld. Iedereen moet zijn daden bestempelen met zijn straf. Ik vind gewoon, net als hem dat hij voor zijn wandaden moet bestraft worden. goed gedaan of niet goed gedaan

Punt 2, Hij had goede daden gedaan, zoals die boeken geschreven. Ik denk dat het een goede combinatie is van een waarschuwing als je in een bende gaat.

Trieste is,dat het zo lang duurde.. misschien heeft het nu even voordeel gehad! dus zo je ziet kan het te onpas of te pas komen.


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op woensdag 14-12-2005 om 00:27:19
Tookie R.I.P.

jammer dat hij ooit zo was
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op woensdag 14-12-2005 om 11:05:50
Verantwoordelijk voor je daden zijn he...

En als hij onschuldig is dan heb ik gigantisch veel medelijden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-12-2005 @ 11:06:55 ]

----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op woensdag 14-12-2005 om 11:41:59
Hij was niet onschuldig. En volgens mij zou het echt niemand boeiend als Snoop geen leuke track had gemaakt voor hem op was gekomen.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
dap
038
Gepost door dap op woensdag 14-12-2005 om 11:43:04
zeker niet onschuldig
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 14-12-2005 om 13:55:36
Quote:
Schaduw schreef op 13-12-2005 @ 20:09
ik vind gewoon dat het onmenselijk is om iemand 24 jaar op z'n dood te laten wachten en die gene dan ook al een paar keer z'n galgenmaal te geven.... alleen al daarom had ie levenslang moet krijgen..

De enige reden dat er altijd zoveel tijd zit tussen de veroordeling en de executie is dat de veroordeelde steeds weer in hoger beroep gaat, gratie vraagt uitstel enzovoort.
Niet om de Amerikaanse overheid graag mensen in een cel laat zitten voor ze ze executeren. Dat kost namelijk alleen maar geld.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 14-12-2005 om 14:48:04
@ Schaduw levenslang in Nederland is ECHT levenslang. In amerika is het een begin periode van 20 jaar. En daarna wordt je beoordeeld en dan heb je grote kansdat er nog wat jaren aan vast worden geplakt.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 14-12-2005 om 15:11:04
Quote:
Bru-Taal1989 schreef op 14-12-2005 @ 14:48
@ Schaduw levenslang in Nederland is ECHT levenslang. In amerika is het een begin periode van 20 jaar. En daarna wordt je beoordeeld en dan heb je grote kansdat er nog wat jaren aan vast worden geplakt.


??? fout, levenslang = 20 jaar, maar + tbs erbij, ja.. dan kan dat wel..
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op woensdag 14-12-2005 om 15:14:58
dopoloog heeft gelijk..
levenslang is 20 jaar..je kan niet voor niets 3 keer levenslang krijgen.
tbs is voor een onbepaalde tijd.

ontopic:
ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar ik denk arnold wel gelijk zal hebben
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
MC_Ruitentikker
klinge-linge-ling
Gepost door MC_Ruitentikker op woensdag 14-12-2005 om 15:30:20
yo, het is gewoon niet te geloven dat ze iemand eerst 24 jaar opsluiten om hem op zijn dood te laten wachten

ik vind de doodstraf ook een makkelijke uitweg voor een ''cold-blooded-killer''.. hij kan beter zijn hele leven opgesloten zitten, dat is denk ik veel erger dan eventjes dood gemaakt worden.

en ja, hij heeft 4 mensen misschien vermoord.. maar een fout is toch menselijk? daarvoor hoeft hij toch niet dood? dan doen ze precies hetzelfde als wat hij deed bij die 4 mensen. hij kan beter zijn hele leven opgesloten zitten vind ik.

ik zou liever dood zijn dan me hele leven opgesloten zitten...
----------------------------------------
als ik weet waar je huis is, breek ik je ruit bitch
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 14-12-2005 om 17:18:26
Quote:
en ja, hij heeft 4 mensen misschien vermoord.. maar een fout is toch menselijk? daarvoor hoeft hij toch niet dood? dan doen ze precies hetzelfde als wat hij deed bij die 4 mensen. hij kan beter zijn hele leven opgesloten zitten vind ik.


ik ben het wel met je eens hoor, maar tis wel iets meer dan een 'fout' als je 4 mensen vermoord
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-12-2005 om 17:48:29
Ik vind dat de doodstraf wel toegepast mag worden alleen dan wel bij zeer grote vergrijpen(hoewel 4 mensen vermoorden natuurlijk ook niet niks is).Verder vind ik dat de doodstraf niet toegepast moet worden.Maar goed daar voeren ze hem nu eenmaal uit en dat wist hij ook.Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van je wist wat je kon gebeuren dus moet je ook voor de gevolgen opdraaien.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
sniffie_de_soskop
sos in de neus
Gepost door sniffie_de_soskop op woensdag 14-12-2005 om 17:54:34
Wanneer je iemand opzettelijk van het leven beroofd dan verdien je zelf ook de dood.
Tenzij het doodslag was en geen moord.
----------------------------------------
was ik maar wiskundige dan snoof ik soscastoa
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op woensdag 14-12-2005 om 19:03:37
ik ben tegen de doodstraf ik vind dat die alleen in extreme gevallen mag worden gebruikt.
ik vind het wel lullig voor Stanley "Tookie" Willliams omdat ik denk dat hij echt onschuldig was
ook vind ik het goed dat hij boeken is gaan schrijven om uit de gangs te blijven/komen
daarom RIP
----------------------------------------
overdedreven dang
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 14-12-2005 om 21:23:31
Bedacht me net, in de natuur wordt er toch ook " vermoord en gemoord", om in leven te blijven.
Dus het is een instinct om in leven te blijven, want hij had dan geld nodig.

Volgende week: Merel Koekoek wordt ter dood veroordeeld wegens de moord op worm sjaak.

ach jah..

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
rame
Gepost door rame op woensdag 14-12-2005 om 21:26:47
hij had aan die 2 roofovervallen volgens mij bij beide 200 dollar verdiend en dat heeft hem dus 24 jaar cel en de doodstraf opgeleverd, niet echt slim
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-12-2005 om 21:27:02
zolang de kans bestaat dat er onschuldigen veroordeeld worden, ben ik tegen de doodstraf.
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 14-12-2005 om 21:35:36
Quote:
Bru-Taal1989 schreef op 14-12-2005 @ 14:48
@ Schaduw levenslang in Nederland is ECHT levenslang. In amerika is het een begin periode van 20 jaar. En daarna wordt je beoordeeld en dan heb je grote kansdat er nog wat jaren aan vast worden geplakt.


Nee, levenslang in NL is 20 jaar zonder enige vorm van aftrek behalve je voor arrest. Dus niet maar 2/3 van je straf uitzitten ofzo. maar de volle 20 jaar.

@Chreech, dat wist ik niet...
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op woensdag 14-12-2005 om 23:36:18
in nederland moet je gvd 10 jaar zitten als je 4 mensen vermoord
Tookie vermoorde er 4, bijna nobelprijs, die wordt gedood

sick, sick world
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op donderdag 15-12-2005 om 01:02:40
levenslang is in nederland gewoon levenslang.. dus tot aan je dood..

levenslang wordt in nederland maar weinig gegeven.. maar de laatste jaren is dit al enkele keren gebeurt. ook vaak wel 18 jaar of 20.. maar dat is geen levenslang.
Reken maar dat volkert van der g levenslang gaat krijgen.. en dan zit ie ook gewoon tot aan zn dood
let maar ns op.. iemand die 20 jaar krijgt krijgt vaak ook 12 jaar tbs.. soms kunnen ze dan nog aftrek krijgen maar in veel van die gevallen krijgen ze dat niet.. in dat geval is het eerst 12 jaar tbs.. en daarna nog 20 jaar zitten..

----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 15-12-2005 om 07:46:08
pila heeft gelijk mensen geen praaatjes dat levenslang niet levenslang is in nederland is een fabel, een rechter kan gevangenis straffen geven die oplopen tot 20 jaar of levenslang daarom kiezen rechters eerder voor 20 jaar ipv voor levenslang als ze bv 40 jaar wilde geven, hierdoor dit misverstand
----------------------------------------
Jonkonize!
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op donderdag 15-12-2005 om 11:08:31
Ik vind het wel terrecht. Ben het ermee eens dat doodstraf vaak een makkelijke uitweg is en dat mensen beter in een cel kunnen wegrotten.

Daarom vind ik de combinatie van 24 jaar cel en dan de doodstraf perfect. Vergeet niet dat dit een oprichter is geweest van de grootste bende van Amerika. Iemand enig idee wat voor effect de gang-cultuur op de afro-amerikaanse bevolking heeft gehad??

+ natuurlijk 4 moorden waarvoor hij gepakt is
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op donderdag 15-12-2005 om 13:47:39
jah maar kan hij weten als hij een kleine gang opricht dat daar zow'n grote groep volgers bij komen.
neej toch er zijn zoveel kleine gangs en hij is ook niet begonnen met weet ik veel hoeveel 1000 man
----------------------------------------
overdedreven dang
SlaapFeest
Tekst Manipulator
Gepost door SlaapFeest op donderdag 15-12-2005 om 14:11:52
http://www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/140405levenslanglijst.html

De lijst met mensen die in nederland levenslang hebben en dus ook levenslang moeten zitten. Níet 20 jaar, maar levenslang.

De doodstraf is even verwerpelijk als de misdadiger en je glijdt als samenleving onherroepelijk af. Niemand mag beslissen over leven of dood. Als je als overheid de doodstraf uitvoert plaats je jezelf boven de mensen. Zij beslissen over leven en dood en dat moet je ten alle tijden voorkomen.

Dit afgezien van het feit dat onomstotelijk bewijs nagenoeg onmogelijk is (de kans dat een verdachte bekent is stukken kleiner als de doodstraf in 't geding is) en de kans op verkeerde veroordelingen aanwezig is (ook al is de kans nog zo klein).

We zijn toch de 'denkende' mens? Lijkt me een mooie manier om het te laten zien.


----------------------------------------
So Tread Softly. For you tread on my Dreams
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.