Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 23:03:56
Het is even voor vijf uur in de middag en ik kom uit school. Zoals altijd is het redelijk druk op Hollands Spoor en ik stap ongeveer in het midden in de stoptrein naar Dordrecht.

Wonderbaarlijk genoeg had ik een zitplaats; verder zat er nog niemand op de twee bankjes in deze coupe. Ik ga zitten en sla de Spits open om te zien of er nog nieuws is.

Ineens wordt er hard tegen me aan geduwt en gaat er een man tegenover me zitten. Ik kijk de man vreemd aan, omdat hij op zo'n vreemde manier ging zitten.
Dan valt me ineens op dat de man zich helemaal te pletter zweet, en zo warm is het ook weer niet. De man is van buitenlandse afkomst en heeft op een vreemde manier een plastic tasje vast. Hij gooit om de paar seconden zijn armen in de lucht terwijl hij nee-schuddende bewegingen maakt met zijn hoofd. Hij kijkt uit zijn ogen alsof hij totaal de kluts kwijt is.

Dan ineens haalt hij uit het plastic tasje een klein trommeltje, waar hij weer een -vreemd- metaal apparaat uit haalt. Het is een cilindervormig aluminium ding, onderaan zo'n zes centimeter breed en zo'n vijf centimeter hoger is het zo'n centimeter smaller. Bovenop zit een klein rond metaal knopje dat iets uit het apparaat steekt.

De man houdt het apparaat voor hem omhoog en blijft extreem zenuwachtig bewegen. Dan beweegt hij één van z'n handen tot boven het apparaat, boven het knopje. Hij beweegt zijn vingers boven het knopje heen en weer en blijft zo een twintigtal seconden zitten.

Intussen zit ik met doodsangst te kijken naar wat die man allemaal aan het doen is. Ik bedenk me ineens dat het 11 september is en zie op de voorkant van de spits de tekst 'kans op aanslagen vandaag stuk groter' staan. De man blijft het apparaatje heel zenuwachtig vasthouden, maar stopt het even later weer terug in het trommeltje. Dan haalt hij uit zijn zak een mobiele telefoon, waarnaar hij gaat zitten kijken, alsof hij een telefoontje verwacht.

Ik ben bij de eerstvolgende halte uitgestapt en ben met een trein later weer verder gegaan.

Ik heb nooit zo'n klein apparaatje gezien. Zou het kunnen dat het een bom was? Kan dat in een apparaatje van slechts 6 bij 6 centimeter?

Ik ben in ieder geval goed geschrokken..
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 12-09-2002 om 00:15:17
En je denkt er niet aan dan ff de politie te bellen of een conducteur te zoeken eventueel, kan dom klinken maar wat als het toch een bom zou zijn geweest.

En je had niks gedaan, hoe had je je dan gevoeld?

Politie kan je zelfs anoniem bellen als je bang bent voor het gesticht
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 12-09-2002 om 00:50:38
Op je vraag of een bom zo klein kan zijn: ja.
Waren er nog meer mensen die die man in de gaten hielden?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op donderdag 12-09-2002 om 00:57:10
Niet om het een of ander, maar ik vind dat Spade daar toch wel een goed punt aansnijdt: als het idd een bom was en er was een aanslag gepleegd hier in NL, hoe had jij je dan gevoeld? Je had het dus kennelijk kunnen voorkomen, maar niks gedaan, typisch Nederlandse houding...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 12-09-2002 om 07:16:38
Niet echt 'typisch Nederlandse houding'; volgens mij is er hier sprake van angst, en dan weet je volgens mij niet zo gauw wat je moet doen. 't Is lijkt mij niet echt moedwillige onverschilligheid.
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op donderdag 12-09-2002 om 09:27:45
Ik stond op het perron en wilde mijn telefoon pakken om 112 te bellen. De trein was dan waarschijnlijk stil gezet voor hij het volgende station kon bereiken.

Toen dacht ik: "ALS het echt een bom is, hoe zou die man, die duidelijk al helemaal in paniek was, dan reageren? Als iemand die beschikking heeft tot een bom geen uitweg meer ziet, zal hij die bom waarschijnlijk zonder verder na te denken af laten gaan."

De man was ZO ontzettend zenuwachtig, het was duidelijk dat hij nog niet wist wat hij moest gaan doen, dit merkte ik ook aan de manier waarop hij zich bewoog; zijn armen omhoog gooiend en nee-schuddend.

En om eerlijk te zijn: Ikzelf was natuurlijk verbijsterd. Deze situatie is niet te verwachten en het is moeilijk meteen te handelen. Toen de man het apparaat pakte was het eerste dat in me op kwam: "Iedereen waarschuwen in de trein." Ik dacht er zelfs heel even aan de man aan te spreken. Toch leek dit me niet verstandig.
araphor Gepost door araphor op donderdag 12-09-2002 om 11:18:11
Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met de AIVD (voormalig BVD), waar ze mijn verhaal volledig hebben genoteerd/opgenomen. Het desbetreffende onderdeel van de AIVD gaat er mee aan de slag en nemen indien nodig nog contact met me op.

Ik ben blij dat ik het verhaal kwijt ben. *PHEW*
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.