Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Feedback /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 15-09-2002 om 22:59:22
Nu het nieuwe forum af is, is de vraag wat gaan we met de pagina doen. Ik zelf had in eerste instantie iets bedacht als:

"enkele Osdorp Posse only onderdelen af te stoten, en definitief voor een Nederhop / nederlandstalige hiphop kant te kiezen."

Een andere optie die 'besproken is' (hebben het er welgetelt 2 minuten over gehad) de pagina in z'n geheel af te stoten. En alleen op het forum te gaan draaien.

Het volgende is het geval. We willen graag de pagina aan houden, en ons iets verleggen, of iig breder publiek pakken. Maar we hebben geen tijd om naast het bouwen en bijhouden van de pagina, ook nog is de pagina van content te voor zien. We hebben een systeem gemaakt die iedereen instaat stelde iets te melden via een makkelijke weg. Wel geteld is daar 13x in 5 maand gebruik van gemaakt, daar naast in de concert submit 7 keer gebruikt in 2 maand tijd, hier van was 2 keer een test.

Het blijkt dus wel dat het eigenlijk niemand iets boeit of we nieuws brengen of niet. Iets wat ons juist een leuk idee leek, omdat je dan alle nederhop/NLtalige hiphop nieuws op 1 site kon vinden.

Nu het forum status af bijna bereikt heeft, wil ik het eea. aan de site verbouwen en verbeteren. Maar de vraag is in hoeverre gaan we dat doen. Blijven we wat we zijn. uitbreiden, of 'opdoeken'.

Als er nou mensen zijn die serieus mee willen werken aan de pagina qua idee'en, verwerking van nieuws berichten endergelijke, maken van reviews, verslagen en maar. Laat dit dan weten. We willen graag meer brengen, maar verwacht niet dat we dat allen kunnen.

Er zijn een aantal mensen geweest die zeiden wel serieus iets te willen doen, allen hebben na 2 keer afgehaakt. We vragen absoluut niet veel, alleen dat je je maar een klein beetje inzet als je dat beloofd. Het is niet moeilijk zwaar, kom je nieuws tegen plaats je het. 1 bericht plaatsen hoeft maar 2 miunten te duren, zo niet minder.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-09-2002 @ 07:24:11 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op maandag 16-09-2002 om 15:59:45
dat is een moeilijke, ik ben pas hier sinds het feit dat oip pagina niet meer OP gericht was, maar gewoon om wat te lullen over vanalles met vaak een slag naar hiphop in nederland...
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Mip
Gepost door Mip op maandag 16-09-2002 om 16:07:25
Quote:

"enkele Osdorp Posse only onderdelen af te stoten, en definitief voor een Nederhop / nederlandstalige hiphop kant te kiezen."

Dit lijkt me wel een goed idee, als je osdorp dingen wilt moet je maar naar de oficieële osdorp pagina gaan vind ik, maar als dit doorgaat neem ik aan dat er ook een andere url komt voor de pagina? Bij www.osdorpinternetposse.nl ga je naturlijk aan osdorp denken maar dan blijkt dat je heel egens anders terecht komt

Quote:

Een andere optie die 'besproken is' (hebben het er welgetelt 2 minuten over gehad) de pagina in z'n geheel af te stoten. En alleen op het forum te gaan draaien.

Daar ben ik op tegen!

Quote:

Als er nou mensen zijn die serieus mee willen werken aan de pagina qua idee'en, verwerking van nieuws berichten endergelijke, maken van reviews, verslagen en maar. Laat dit dan weten. We willen graag meer brengen, maar verwacht niet dat we dat allen kunnen.

Er zijn een aantal mensen geweest die zeiden wel serieus iets te willen doen, allen hebben na 2 keer afgehaakt. We vragen absoluut niet veel, alleen dat je je maar een klein beetje inzet als je dat beloofd. Het is niet moeilijk zwaar, kom je nieuws tegen plaats je het. 1 bericht plaatsen hoeft maar 2 miunten te duren, zo niet minder.

Count me in
Ik wil best af en toe wat doen, maar ik ben iemand die alle nederhop-nieuwtjes als laatste hoort dus qua nieuws kan ik niet zo veel maar als er iets moet gebeuren zeg je het maar...
Bliss Gepost door Bliss op dinsdag 17-09-2002 om 12:58:29
Zoals je dit weekend tegen mij zei " misschien maken we er alleen een site voor Nederlandse hip hop van", lijkt me een strak plan.
Zeker nu hiphopinjesmoel hip hop in het algemeen doet, zou het wel leuk zijn als deze dan voor specifieke Nederlandse hip hop is.
Ik zou me niet beperken tot alleen NEDERHOP want misschien komt daarvan te weinig/te veel troep uit.
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 17-09-2002 om 17:44:58
Quote:

Zoals je dit weekend tegen mij zei " misschien maken we er alleen een site voor Nederlandse hip hop van", lijkt me een strak plan.
Ik zou me niet beperken tot alleen NEDERHOP want misschien komt daarvan te weinig/te veel troep uit.

Damn, nederlandtalige hiphop, nederhop..

T IS HETZELFDE!
moeten we die dicussie nou nog eens voeren?!!


Maar ff ontopic lijkt me goed plan alleen nederlandstalige shit te doen op de site..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-09-2002 @ 21:06:08 ]
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op dinsdag 17-09-2002 om 19:57:31
Stomme nyutrof mip! Waar heb jij gezeten? Nederhop is Nederhop, Hiphop is Hiphop... en ze hebben niks met elkaar te maken! Je hoort mij toch ook niet zeggen dat Drum'n'bass en Jungle hetzelfde zijn? Hmmm... een beter voorbeeld: Je hoort mij toch ook niet zeggen dat Reggae en 70's Funk hetzelfde zijn? Dat jij het verschil niet ziet... ok, maar is een duidelijk verschil!

Nederhop = Iets bedacht door een aantal gangster wannabe kaaskoppen in nep-ghetto's van Amsterdam die net niet genoeg skills hadden om echte Hiphop te maken...

Hiphop = Da Real Deal

Print dit maar uit... laat het inlijsten... haal die pritt-buddies uit je ogen en hang het boven je bed! Leer het verschil!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op dinsdag 17-09-2002 om 20:20:44
Aangezien dat de OIP 'dood' is... en de OIP pagina nu een nederhop/nl-hiphop site wordt ipv. van een OP fansite... waarom nemen jullie dan niet gewoon een ander url?
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Bliss Gepost door Bliss op woensdag 18-09-2002 om 12:43:50
Daar wil spade niet aan. Waarom weet ik ook niet, zal wel zijn omdat het al veel te lang als OIP pagina bekend staat.
Btw ik zei dus Nederlandse hip hop, geen nederlandstalige.
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op donderdag 19-09-2002 om 21:40:46
Url aanpassen.. Compleet nieuwe layout (misschien door prof designer ofzo) en dan een soort van alternatieve muziek site maken.. Like muziek stijlen die niet direct word geluisterd door de top 40 aanhanger.. Dit idee kotm van www.googoo.nl wat niet meer bestaat omdat ze er nix meer aan hebben gedaan.. maar lijkt me een goed en vet idee wat ook zeker veel bezoekers zal trekken, + je kan heel vet samen werken met www.hiphopinjesmoel.nl wat ook weer bezoekers oplevert voor beide sites.. Noujah.. 't is maar een idee
----------------------------------------
Signature
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 20-09-2002 om 14:26:24
wOrd @ scrum...

www.osdorpinternetposse.nl is zo'n klote url... 24 letters... het duurt zo lang om in te tikken... IN HET DONKER!!! en als je er http:// er voor schijft duurt het nog langer. Het is allemaal onnodig... en locuta's rsi wordt er ook niet beter van! Dus... inkorten en aanpassen!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
araphor Gepost door araphor op vrijdag 20-09-2002 om 14:46:46
www.oip.nl
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 20-09-2002 om 19:53:02
www.w0rd.nl <--- koel en kort!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op maandag 23-09-2002 om 15:10:29
als men het doel heeft meer bezoekers te trekken zou ik iig de url veranderen.. en zoveel mogelijk banden met de op verwijderen.. de layout is goed scrum, hoeft niet perse verandert te worden. en ik zou me gaan bezig houden met nederlandstalige hiphop... ik denk dat bij deze stappen men veel kan winnen..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op maandag 23-09-2002 om 15:20:42
de lay out is degelijk en netjes.. maar niet mooi vind ik.. tja, just mijn mening, het ziet er zeer strak en goed uit hoor, maar me oog vind het niet prachtig om te zien..
----------------------------------------
Signature
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op maandag 23-09-2002 om 19:31:06
Quote:
scrumstah schreef op 23-09-2002 @ 15:20:42
de lay out is degelijk en netjes.. maar niet mooi vind ik.. tja, just mijn mening, het ziet er zeer strak en goed uit hoor, maar me oog vind het niet prachtig om te zien..


jah ik weet wat je bedoelt... mijn oog ziet 25% en negeert 75%
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 23-09-2002 om 23:54:39
Quote:
scrumstah schreef op 23-09-2002 @ 15:20:42
de lay out is degelijk en netjes.. maar niet mooi vind ik.. tja, just mijn mening, het ziet er zeer strak en goed uit hoor, maar me oog vind het niet prachtig om te zien..


Daar werk ik momenteel aan. De verbeterde layout zal in forum kleuren komen met een wat minder blokken idee.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op dinsdag 24-09-2002 om 00:42:36
Quote:
SpadeAce schreef op 23-09-2002 @ 23:54:39
[...]

Daar werk ik momenteel aan. De verbeterde layout zal in forum kleuren komen met een wat minder blokken idee.


ow beter wanneer komt dit online ?

btw.. dat url probleem heeft hiphopinjesmoel.nl ook.. alleen iets minder + hiphopinjesmoel heeft een iets langere geschiedenis en kan hier ook moeilijk van afwijken.. toch ben ik voor url verandering..
----------------------------------------
Signature
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op dinsdag 24-09-2002 om 04:48:53
Quote:
Rauf schreef op 23-09-2002 @ 15:10:29
als men het doel heeft meer bezoekers te trekken zou ik iig de url veranderen.. en zoveel mogelijk banden met de op verwijderen..


en?
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-09-2002 om 07:54:26
Quote:
ow beter wanneer komt dit online ?

btw.. dat url probleem heeft hiphopinjesmoel.nl ook.. alleen iets minder + hiphopinjesmoel heeft een iets langere geschiedenis en kan hier ook moeilijk van afwijken.. toch ben ik voor url verandering..


en jij gaat hier aan meebetalen? Spade en ik doen dit allemaal gratis, domein + werk + ruimte etc etc
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op dinsdag 24-09-2002 om 13:59:34
Quote:
dapozza schreef op 24-09-2002 @ 07:54:26
[...]

en jij gaat hier aan meebetalen? Spade en ik doen dit allemaal gratis, domein + werk + ruimte etc etc


dap je lijikt om mensen van cu2, sjees man. een beetje kritiek en et gezeik van "jah doe et dan zelf of betaal dan" komt alweer.
----------------------------------------
Signature
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-09-2002 om 16:53:40
Quote:
scrumstah schreef op 24-09-2002 @ 13:59:34
[...]

dap je lijikt om mensen van cu2, sjees man. een beetje kritiek en et gezeik van "jah doe et dan zelf of betaal dan" komt alweer.


je mag zoveel kritiek hebben als je wilt, we gaan alleen niet met alles wat doen omdat _wij_ alles voor de pagina moeten betalen, simpel. Er moet maar tijd/geld/zin/motivatie voor zijn, om maar paar dingen te noemen. Als je echt andere dingen perse wilt mag je ons financieel of met ideeen of met GOEDE php code steunen. Of zorg eventueel voor actuele artikelen. Als weinig mensen dit doen, blijven spade en ik verantwoordelijk voor alles en kan je klagen wat je wilt maar als we geen zin hebben doen we t niet.

met andere woorden doe wat concreets waar we wat aan hebben.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 24-09-2002 om 20:24:38
Het punt is, en dat willen veel mensen niet inzien (ookal zeggen ze van wel). Dit soort sites (hiphopinjesmoel.nl / osdorpinternetposse.nl) kosten alleen maar geld, ze brengen nooit en te nimmer wat op. Op zich geen probleem we kiezen er zelf voor.

Maar op het moment dat er dan om hulp gevraagt word voor ideeën en hulp met content, houdt de ene helft z'n smoel dicht en klaagt achteraf. En de andere helft trekt z'n bek open en wil dingen die geld kosten en klaagt achteraf ook nog.

Daarnaast is dan nog 1% die het wel best vind af en toe is input geeft, weinig klaagt en af en toe met een idee aan komt.

We vragen met grote regelmaat of mensen ons dingen willen laten weten via de submits. Dat gebeurd gewoon niet. Men verwacht maar dat we tijd hebben voor een fulltime baan, het maken en onderhouden van de techinische kant van de website, en dan ook nog is de tijd hebben om naar content op zoek te gaan. Het is een hobby meer niet, de site is te groot / complex om met z'n tweeën te draaien. Er moeten gewoon minstens één of twee gemotiveerde mensen komen die elk een paar berichten per week willen plaatsen. Die elk om de twee weken iets reviewt of een collumn schrijft. Of wat mij part zegt 5 man van wij doen wat en schrijft ieder elke maand iets.

Er zijn gewoon een paar mensen nodig niet veel maar wel wat, tot die tijd kunnen we gewoon weinig extra's doen. We vragn niet veel alleen maar een beetje motivatie. Het erge is, een meisje dat nog nooit deze pagina heeft gezien bood mij laatst aan op een vaste basis reviews te willen schrijven... Ze kent de pagina niet eens.

En in het kort komt het er eigenlijk op neer dat ik het volledig met dapozza eens ben over dit:

Quote:
je mag zoveel kritiek hebben als je wilt, we gaan alleen niet met alles wat doen omdat _wij_ alles voor de pagina moeten betalen, simpel. Er moet maar tijd/geld/zin/motivatie voor zijn, om maar paar dingen te noemen. Als je echt andere dingen perse wilt mag je ons financieel of met ideeen of met GOEDE php code steunen. Of zorg eventueel voor actuele artikelen. Als weinig mensen dit doen, blijven spade en ik verantwoordelijk voor alles en kan je klagen wat je wilt maar als we geen zin hebben doen we t niet.

met andere woorden doe wat concreets waar we wat aan hebben.

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op dinsdag 24-09-2002 om 22:45:14
Ik zou best een columnist willen zijn... ik ben pro-columnisme! Mijn eigen column over poepen, poep en allerlei poepsoorten... dat lijkt me wel wat! En af en toe een poepverslag van mijn poepevaringen...
Na het lezen van Def P's wc evaringen in z'n stripboek dacht ik... wat weet zo'n lange dunne tak over poepen? Ik ben een professional!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op dinsdag 24-09-2002 om 22:58:12
Quote:
dapozza schreef op 24-09-2002 @ 16:53:40
[...]

je mag zoveel kritiek hebben als je wilt, we gaan alleen niet met alles wat doen omdat _wij_ alles voor de pagina moeten betalen, simpel. Er moet maar tijd/geld/zin/motivatie voor zijn, om maar paar dingen te noemen. Als je echt andere dingen perse wilt mag je ons financieel of met ideeen of met GOEDE php code steunen. Of zorg eventueel voor actuele artikelen. Als weinig mensen dit doen, blijven spade en ik verantwoordelijk voor alles en kan je klagen wat je wilt maar als we geen zin hebben doen we t niet.

met andere woorden doe wat concreets waar we wat aan hebben.


Ehm.. Je mist iets denk ik.. Spade zei dat ie ergens mee bezig was, ik vraag gewoon (in de zin van OH COOL!) van wanneer dit af is.. en daarna zeg ik dat ik van mening ben dat url anders moet.. Ik snap je niet, ik klaag niet echt of je moet het verkeerd opvatten.. Najah, wat betreft mee helpen.. Ik bedoel, ik heb dat ff gedaan, maar om na 3 weken 1 reactie op een review te hebben gehad.. jah neuj, mooie waardering is dat.. en dat gevoel zullen jullie wel veel sterker hebben. Probleem is dat deze site TE weinig mensen aanspreekt. Maar goed.. ik zal me er niet meer mee bemoeien.
----------------------------------------
Signature
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 25-09-2002 om 23:49:08
Op het moment is het zo dat er op de frontpage niet gereageerd kan worden, dat had ik al is ergens gemald maar kan ik zelf nie eens meer terug vinden...

Dit blijft zo tot ik de nieuwe layout voor de frontpage af heb... En aangezien ik heb besloten deze week vakantie te houden (dwz niet meer wekren buiten werktijd). Doe ik tot maandagavond niks meer.

Heb een keertje rust nodig... Krijg ik niet met een fulltime job en daarnaast zo'n 4 tot 6 uur werken in de avond. Nog ff wachten dus...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 25-09-2002 om 23:53:02
Quote:
scrumstah schreef op 24-09-2002 @ 22:58:12
[...]

Najah, wat betreft mee helpen.. Ik bedoel, ik heb dat ff gedaan, maar om na 3 weken 1 reactie op een review te hebben gehad.. jah neuj, mooie waardering is dat.. en dat gevoel zullen jullie wel veel sterker hebben. Probleem is dat deze site TE weinig mensen aanspreekt.


En dat is inderdaad ook één van de redenen waarom wij nog maar weinig aan de site doen. En waarom we zeiken van mensen doe ook wat. Op het moment dat er regelmatig updates komen, reageerd men ook leuker.

Overigens moet je het 'succes' van een review of collumn niet afmeten aan het aantal reacties dat het krijgt. Dat is maar een extra mogelijkheidje dat gewoon weinig gebruikt wordt hier. Reviews worden wel veel gelezen namelijk. Op bv. hijs. kan je helemaal niet reageren, daar worden reviews niet minder om gewaardeerd.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 26-09-2002 om 13:00:54
Quote:
SpadeAce schreef op 25-09-2002 @ 23:49:08
Dit blijft zo tot ik de nieuwe layout voor de frontpage af heb... En aangezien ik heb besloten deze week vakantie te houden (dwz niet meer wekren buiten werktijd). Doe ik tot maandagavond niks meer.


Dit is je hobby toch? Niet je werk...
Kijk maar:...

Quote:
SpadeAce schreef op 24-09-2002 @ 20:24:38
Het is een hobby meer niet, de site is te groot / complex om met z'n tweeën te draaien.


hehheehehe
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 26-09-2002 om 13:21:44
Irritant doen is mijn hobby... en daar wil ik niet per ce vakantie van nemen! Tenzij ik er geld voor krijg ofzo...
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
 Index / Feedback /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0094 sec.