Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op donderdag 19-09-2002 om 20:47:07
Vanavond bij B&W ging de discussie over bedelen. Het aantal bedelaars in grote steden is de laatste jaren enorm gegroeit en er komen steeds meer meldingen binnen van mensen die zeggen dat ze last hebben van bedelaars. Zo wordt bijvoorbeeld niet alleen gevraagd om een bedrag, maar steeds vaker blijven bedelaars aandringen bij mensen, zelfs al hebben deze mensen laten merken dat ze niets willen geven.

Zou het echt een oplossing zijn een verbod op bedelen in te stellen (in de grote steden)?

Ik zelf denk niet dat dit erg veel voordeel zal hebben, aangezien bedelaars waarschijnlijk juist door dit verbod eerder over zullen gaan op andere manieren om aan geld/eten/drugs te komen, zoals stelen of zelfs het beroven van mensen.

Zou het niet beter zijn de bedelaars te begeleiden, zodat ze aan het werk gaan en niet meer hoeven te bedelen?

De mogelijkheid voor bedelaars om aan geld te komen is er zelfs al (uitkering). Het enige dat ze hoeven te doen is de uitkering aan vragen. Er zijn instanties die mensen zonder postadres aan een postbus kunnen helpen.

Bedelen *hoeft* helemaal niet verboden te worden; bedelen is simpelweg niet nodig!

Wat vinden jullie? Moet bedelen verboden worden?
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 20-09-2002 om 12:53:58
Quote:
Zou het niet beter zijn de bedelaars te begeleiden, zodat ze aan het werk gaan en niet meer hoeven te bedelen?

In Amsterdam ben ik nog nooit een bedelaar/zwerver tegen gekomen die geen junk of alcoholist is. Gekke Arie bijv. uit Amsterdam Noord... is een zware alcoholist. Iwan (de kleine zwarte dronken man) van Mercatorplein drinkt alles wat brandbaar is. Ik denk niet dat zulke mensen een behoefte hebben om te werken voor hun verslaving. Die gasten hebben het misschien zwaar... maar ze hebben het aan hunzelf te danken. Ik geef bedelaars nooit geld...
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
teigetje Gepost door teigetje op vrijdag 20-09-2002 om 12:56:42
Misschien alle 'wel voorziene' mensen (mensen met een adres) een formulier zenden waarmee 'niet voorziene' mensen zich op kunnen geven voor een huisadres/tijdelijk postbus van zorgorganisatie (bv Leger des Heils) en een uitkering, en dan de 'wel voorziene' mensen verplichten dit altijd bij zich te zich te hebben om zwervers te kunnen helpen. Ok, misschien is dit laatste wel beetje overdreven, maar er is toch al teveel papier in NL.
----------------------------------------
Code #404: User not found
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op maandag 23-09-2002 om 15:33:05
Mja idd n8 heeft gelijk, ik geef ook nooit geld ofzo aan die gasten.. 't is meestal zo dat ze het zich zelf aan doen, dus dan moeten ze niet op mijn hulp rekenen. Een beetje iemand kan toch wel een beetje voor zichzelf zorgen..
----------------------------------------
Signature
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 26-09-2002 om 13:27:19
wOrd!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.