Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Blackwallstreet
Blackwallstreet
Gepost door Blackwallstreet op woensdag 04-01-2006 om 22:38:51
Weet iemand bijv als ik een "beat" zeg maar een basis hoe ik een melodietje erin krijg?ja he tis moeilijk uit te leggen maar als je een beat maakt heb je zeg maar een vast patroon en dan wil ik een melodietje of deuntje er soms in maken kan iemand me hier mee helpen?
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 04-01-2006 om 22:41:33
wellicht is het een idee als je probeert om je vraag iets beter te formuleren ..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 04-01-2006 om 23:24:27
je bedoelt dus hoe je het "vaste patroon" dus bijvoorbeeld een aantal gitaar-strings erin kan maken? wil je dat met samples doen , via midi keyboard of via een drum/synth computer in reason zelf ( als dat er al in zit dan ) ?
Blackwallstreet
Blackwallstreet
Gepost door Blackwallstreet op vrijdag 06-01-2006 om 11:15:27
ja dat laatste man.Ik wil zeg maar in me vaste patroon een melodietje.hoe zou ik dat kunnen doen?(ik ben nieuw met reason dus pleass ff wat makelijk uitleggen)
Alvast bedankt voor de hulp!
Royalty
Krape N Royalty
Gepost door Royalty op woensdag 18-01-2006 om 17:44:26
Je zou een NN19 of NN-XT kunnen toevoegen, daar een geluidje in laden, en met je keyboard een melody opnemen...? was dat je vraag?
----------------------------------------
Royal Beatz Productionz presents:
Krape N Royalty
http://www.feelthismusic.com
Reflux
i'm a producer not a rapper
Gepost door Reflux op zaterdag 28-01-2006 om 23:37:34
ik denk dat ik je snap.

reason is best simpel en ik zal het zo simpel mogelijk uit leggen.

tip! bij reason is een midi keyboard erg handig. want het werkt niet als fl-studio waar je gewoon je eigen keyboard kan gebruiken om samples te horen of een melo te spelen



open eerst je sequenser window, links zie je een rijtje welke plugins/samplers hebt geladen.

de meeste melodieen maakte ik met de nn -xt sampler, pak je potloodje klik ergens in een vak je achter de nn-xt sampler.

nu heb je een grijs vakje. klik daar dubbel op en daar in kan je je melodie maken. maar vergeet niet een sample te laden anders heb je nog niks

en om weer terug te gaan na de playlist. druk je op links bovenste knopje.

ik hoop dat ik je hier meegeholpen heb

peaceout
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.