Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Prism
Gepost door Prism op dinsdag 24-01-2006 om 03:12:21
Bron: www.vpro.nl

Pete Tong, de toonaangevende Britse dj van BBC Radio 1, heeft wederom de single Watskeburt!? van de Jeugd van Tegenwoordig gedraaid in zijn radioprogramma Essential Selection op vrijdagavond.

Als instrumentale versie op 12" was de track in Engeland al sinds oktober 2005 verkrijgbaar op het Clone label. Toen werd het echter 'gedropt tot de kront' onder de namen Seymour Bits, Dexter en Alden Tyrell. Seymour Bits is Bas Bron alias Bastian alias Comtron alias de man achter de muziek van de Jeugd. De twee anderen, Dexter en Tyrell, verzorgden de remixen. Maar nu heeft de Britse Pete Tong dus de Nederlandse versie met de Jeugd van Tegenwoordig opgepikt. Whathashappent?

"Het zou best kunnen dat de single in zijn handen is geschoven door een paar Nederlandse dj's, maar ik heb geen idee hoe hij die versie heeft gekregen," legt Bas Bron uit. "Er was al interesse om Watskeburt!? uit te brengen in het buitenland, maar door Pete Tong wordt dat wel gestimuleerd. Ik heb echter nog geen namen van maatschappijen om het te bevestigen." Maar een Engelse versie lijkt geen optie. "Als er Servische en Chinese hits succesvol kunnen zijn in het buitenland, dan kan dat ook met Watskeburt!?" Dus de 'Nederlandse' variant van de Roemeense zomerknaller uit 2004, Dragostea Din Tei?

Want Pete Tong is niet de enige buitenlander die gevallen is voor de grollen van de mannen uit de Spaarndammer Buurt te Amsterdam. In een interview met het 'Music Webzine SoundsXP' gaf de Amerikaanse / Venezuelaanse muzikant Devendra Banhart met zijn bandlid Jona Bechtolt in september 2005 ook al aan een liefhebber te zijn van Watskeburt!?

"Jona: The new Little Wings record is really good. And that weird Dutch song.
Devendra: 'Watskeburt?!' by De Jeugd Van Tegenwoordig.
Jona: We were staying in Amsterdam rehearsing for the tour and it was all over the TV there and it drove us crazy. If anything, that's our summer theme."
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2006 @ 03:13:27 ]
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-01-2006 om 08:57:08
hoe hype je iets op wat eigelijk niet de moeite waard is... er worden vast veel meer nederlandstalige platen in t buiteland gedraait lekker belangrijk!
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 24-01-2006 om 10:22:08
Quote:
dap schreef op 24-01-2006 @ 08:57
hoe hype je iets op wat eigelijk niet de moeite waard is... er worden vast veel meer nederlandstalige platen in t buiteland gedraait lekker belangrijk!


Tekstueel is het misschien niet interessant, maar ik vind het wel dope voor Bastian/Neger des Heils, dat Watskeburt zomaar opgepikt wordt door die gast. Het is ook gewoon een vette productie namelijk. En nee behalve in Belgie worden er weinig tot geen Nederlandse platen in het buitenland gedraaid.
----------------------------------------
Days to come
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 24-01-2006 om 10:59:32
upnorth.. dat zou je tegenmeevallen hoeveel nederlandse muziek er in het buitenland gedraait wordt. Om even groot internationaal te denken... Anouk en Golden Earring die meerdere tour(tje)s door de VS hebben gedaan. Heidenroosjes staan ook regelmatig buiten de grenzen. Pete Philly schijnt het in japan goed te doen (wat ik boeiender nieuws vind als dit trouwens) en heeft al een europese tour (bijna?) achter de rug. Ik zal ff over Jan(tje) Smit en gelijksoortigen zwijgen

En dan zijn dit slechts een paar artiesten waarvan jezo weet dat deze het internationaal goed doen... Vergis je niet in het aantal NLse artiesten die het in het buitenland goed doen, het valt alleen vaak niet zo op.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2006 @ 11:00:21 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 24-01-2006 om 11:04:47
Ik ben me er van bewust dat er best veel nederlandse artiesten bekend zijn in het buitenland. Maar waar ik op doelde waren nederlandstalige platen die in het buitenland gedraaid worden. Dan wordt het lijstje opeens een stuk korter
----------------------------------------
Days to come
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 24-01-2006 om 11:06:45
dacht ik al wel maar moest je toch ff corrigeren he

Overigens kan je watskebeurt moeilijk nederlandstalig noemen naar mijn mening...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2006 @ 11:07:45 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
boris
Gepost door boris op dinsdag 24-01-2006 om 11:26:10
salah edin is ook niet onverdienstelijk bezig dacht ik
----------------------------------------
ik maak gehakt van balletjes
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 24-01-2006 om 13:15:44
Quote:
spade schreef op 24-01-2006 @ 11:06
dacht ik al wel maar moest je toch ff corrigeren he

Overigens kan je watskebeurt moeilijk nederlandstalig noemen naar mijn mening...


hahaha het moet inderdaad doorgaan voor nederlands, maar ik beschouw het toch als een nederlandse plaat
----------------------------------------
Days to come
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 24-01-2006 om 14:28:06
ik vond het toch ook best wel vaag toen de dj bij een streetart expositie in berlijn opeens watskeburt draaide..dat was al in augustus 2005..daar was t duidelijk ook al opgevangen
vind t wel geinig dat ze met zoiets achterlijks zo ver komen..ze weten donders goed waar ze mee bezig zijn!
----------------------------------------
www.serife.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 24-01-2006 om 14:50:24
Quote:
boris schreef op 24-01-2006 @ 11:26
salah edin is ook niet onverdienstelijk bezig dacht ik


maar niet bepaald nederlandstalig.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0119 sec.