Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op woensdag 08-02-2006 om 20:36:30
Kunnen jullie deze track ff checken en feedback geven. Hele grote feedback hoeft niet persee is wel altijd welkom natuurlijk. Laat gewoon ff weten wat je ervan vind. Thanks.

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=387IO7D9W6S960R4ITGZ3DATLY
----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 08-02-2006 om 20:37:35
hij kon dus wel op zijn eigen account komen ..

edit: uitgepuzzeld
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2006 @ 20:40:49 ]

----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op woensdag 08-02-2006 om 20:41:22
hahah thanks man. nu nog ff laten weten wat je er van vind dan is het helemaal goed
----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 08-02-2006 om 20:45:39
heb momenteel even geen tijd voor feed , even snel wat puntjes

je beat is saai , echt heel herhaadelijke
ik mis je eindrijm , je rijmt nu ongeveer zo :

xxxxxx A
bxxxxxc
cxxxxxd
xxxxxxe
fxxxxxg

ik zie er totaal geen verband in en soms rap je echt te snel voor de beat. De inhoud van de text vindt ik ook niet zo en ik ben niet echt te spreken over je articulatie.

Probeer je shit wat rustiger in te spitten en wat meer structuur in je rijms te leggen. Een ingewikkeld rijmschema is goed, maar niet TE ingewikkeld of juist je punt voorbij razen en vergeten te rijmen

Over het afmixen zeg ik nog niks Volgen later meer tips over!
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op woensdag 08-02-2006 om 20:48:12
Folmule, wow
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 08-02-2006 om 20:50:23
Ik sluit me aan bij Mx Fortune.
Jouw rijmfolmule is inderdaad een beetje te warrig.
Inderdaad iets rustiger man, chìll........


Even over de inhoud...
"Het is niet nep als Oases"
-> Oases zijn gewoon vruchtbare plekken in de woestijn. Misschien bedoelde je een fata morgana.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2006 @ 20:52:58 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 08-02-2006 om 20:50:33
Quote:
Dadre schreef op 08-02-2006 @ 20:48
Folmule, wow


[lieve mode ] Lieve dadre, dit soort posts hebben echt totaal geen nut , zou je ze alstublieft achterwegen willen laten ? , dankjewel [/ lieve mode]
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op woensdag 08-02-2006 om 20:51:38
iets rustiger?

en trouwens over dat rijmschema daar doe ik niet echt aan. haha maarja zal er is over na denken

en het is mijn formule trouwens typfoutje (snap jij ook wel)
----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op woensdag 08-02-2006 om 20:51:44
Quote:
Mx Fortune schreef op 08-02-2006 @ 20:50
(...)

[lieve mode ] Lieve dadre, dit soort posts hebben echt totaal geen nut , zou je ze alstublieft achterwegen willen laten ? , dankjewel [/ lieve mode]

Oke sorry meneer, trouwens, ik moet zeggen dat ik het met je feed eens bent, sowieso is die beat brak man.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 08-02-2006 om 20:55:15
Quote:
Dadre schreef op 08-02-2006 @ 20:51
(...)
Oke sorry meneer, trouwens, ik moet zeggen dat ik het met je feed eens bent, sowieso is die beat brak man.


dankje Dadre

De beat is echt erg belangrijk voor je track. Je shit staat of valt ermee. Al schrijf je een dope text op een brakke beat , kom je minder dope.

En dat van dat rijmschema, dat je daar niet aan doet..hebben we gemerkt ( geintje ) je hoeft niet speciaal dikke schema's te maken , maar wat ik nu merk is dat dingen echt totaal niet rijmen. Het kan opzich wel ,maar ik vindt het echt niet lekker in het gehoor liggen. En ik dacht dat de basis van mc'en toch wel rijmen was , daarom attendeer ik je er even op of je het ter harten neemt , dat mag je zelf weten

doe je ding !

Edit:
misschien heb je hier wat aan :


Probeer dit aan te passen ( bijvoorbeeld door kruisrijm of door meer dan één rijmwoord te zoeken). Even een voorbeeld hiervan :

xxxxxxA
AxxxxxA
BxxxxxB
BxxxxxB

dan krijg je meer variatie en tevens betere klank (voor audio) en leest het lekkerder weg.Je komt gelijk al een stuk minder saai over. Dit (wat jij nog doet) is straight rijmen, niks bijzonders dus, hoewel je er uit wil springen!

Probeer ook je rijmwoorden wat moeilijker te maken. Ga op zoek naar woorden die wat duurder klinken (verslind desnoods een woordenboek). Als je wat dikkere woorden gebruikt , kom je tevens geskillder over.
Probeer ook gebruik te maken van multi's (hier is een topic over) Een voorbeeld van een multi :

Speel een voetbal wedstrijd, maakt geen donder uit
Zelfs de scheids loopt rond , maar dan zonder fluit

De dik gedrukte woorden rijmen op elkaar. Zo gebruik je meer dan één woord en klinkt/leest het ook beter.

Ook kun je gebruik maken van binnenrijm (zie ook : voorbeeld rijmschema) dat ziet er dan als volgt uit :

ik rijm als een beest want ik ben de beste
kom me niet testen , anders kom ik je pesten

zo zet je meer rijmwoorden door elkaar heen , dus niet alleen :

bla bla bla rijm
bla bla bla rijm

Uiteraard zijn er nog vele andere manier van rijm , rijmschema's en binnenrijm.Maar daar komen we nog op. Tevens heb je ook nog Wordplay, Metaforen en allemaal van dat soort dingen, maar daar komen we nog wel op. Probeer eerst hier mee aan de slag te gaan en dan kijken we vanzelf wel verder.

Succes !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2006 @ 20:56:50 ]
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 08-02-2006 om 21:00:18
echt een rapper volgens het boekje die mx met al die gekke xxxaabxxbeexxxx code's vet gaaf man!
----------------------------------------
Jonkonize!
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op woensdag 08-02-2006 om 21:06:44
ten eerst bedankt voor de reacties.

enne er zitten wel multies in hoor, misschien dat die er wat minder uitkomen. en dat ik de nadruk wat meer moet leggen op het rijmende woord. het is al een tijdje geleden dat ik die tutoruls gelezen heb maar ik zal ze nog is doornemen (de rijmschema's vooral)
bedankt iig, reacies + feed nog steeds welkom!

edit: die beat is trouwens van the alchemist, vind hem zelf dope hoor verbasst me dat niemand hem hier dope vind
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2006 @ 21:10:30 ]

----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op woensdag 08-02-2006 om 21:19:01
ik vind het refrein wel leuk klinken
----------------------------------------
tanthof-west
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 08-02-2006 om 21:35:22
Quote:
RijmPiet schreef op 08-02-2006 @ 21:00
echt een rapper volgens het boekje die mx met al die gekke xxxaabxxbeexxxx code's vet gaaf man!


niet precies "het boekje" maar dit is een handige basis , ik ben juist voor eigen inbreng
Finger
Gepost door Finger op woensdag 08-02-2006 om 21:54:16
Ik vind de beat juist wel dope alleen indd een beetje te weinig afwisseling.
Ik hou wel van oldskool sound.
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op woensdag 08-02-2006 om 23:26:01
zeer zeer wack
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2006 @ 16:24:34 ]

----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.