Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op zaterdag 11-02-2006 om 14:36:47
Het zit zo:

Ik heb een klein versterkertje, waarop ik mijn boxen heb aangesloten. En mijn versterker weer in de geluidskaart van mijn pc. Ook heb ik een microfoon, een dynamische volgens mij. de stekker ervan is zo'n brede zegmaar. maar er zat ook zo'n omzet ding erbij dat hij van een brede naar een normale word omgezet zodat hij in mijn geluidskaart kan en ermee kan opnemen. Nu wil ik de microfoon in mijn versterken steken, want ik merkte dat hij toen ineens veel beter opnam ik hoorde dat door mijn boxen. Maar hoe moet ik er nu voor zorgen dat dat mijn pc binnenkomt via die versterker???? Ik heb een soundblaster live geluidskaart er kunnen dus heel wat dingen in. alvast bedankt?

----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 11-02-2006 om 21:30:37
Het is wel handig om te weten welke versterker en welke microfoon .
Maar dit is wat ik kan antwoorden gebaseerd op jouw vraag.

Je koopt een kabel ( volgens mij 3.1 stereo ) aan beide zijden een mannetje ( dus aan beide zijden een pinnetje ).
Eventueel dat 'verloopplugje' erop doen aan de kant van de versterker.

Doe je de ene kant in de Line-Out van je versterker en de andere kant in de Line-in van je geluidskaart (da's de blauwe of groene...)

Maar goed, post anders nog even wat details over de betreffende apparatuur. Dan kan men je beter helpen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
FlowJob Gepost door FlowJob op zaterdag 11-02-2006 om 23:16:08

ik zou eerst even kijken hoeveel ohms die versterker van je is want anders blaas je die hele geluidskaart naar de knoppen, ik denk dat als he zoiets van je versterker als een koptelfoon uitgang via een kabel in je line in verbindt het dan wel zou kunnen werken, maar nogmaals let op de Ohm, het is gewoon doodzonde als je een van beide verknalt

ik vind het zowiezo knap dat je een dynamische microfoon op je geluidskaart weet aan te sluiten zonder versterker of iets dergelijk, voor zover in weet trek de geluidskaart van een pc geen hoogOhmige mic van 600 Ohm, voor zover ik weet kan dat niet zonder tussen dingen, maar ik denk namelijk dat je een hoogOhmige krystal microfoon heb, gewone pc mic dus.

maar stats zijn inderdaad handig
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
chillburgsfinest Gepost door chillburgsfinest op zaterdag 11-02-2006 om 23:17:52
Heel simpel...

Mic--->Versterker (line out of tape rec ofzo)------> Snoer van 2 (male) tulp naar een mini-jack --> Line in van je geluidskaart....

dus wat heb je nodig?

een snoer van 2 mannelijke tulp naar 1 mini-jack



http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm




[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-02-2006 @ 23:19:25 ]
FlowJob Gepost door FlowJob op zaterdag 11-02-2006 om 23:20:46
Ik zou de gok niet aangaan.... wat nou als de versterker geen 4ohm uitgang maar een 8 ohms?

Edit:


Multi-metertje doet wonderen

[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-02-2006 @ 23:22:18 ]

----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
chillburgsfinest Gepost door chillburgsfinest op zaterdag 11-02-2006 om 23:25:08
Quote:
FlowJob schreef op 11-02-2006 @ 23:16

ik zou eerst even kijken hoeveel ohms die versterker van je is want anders blaas je die hele geluidskaart naar de knoppen,

ik vind het zowiezo knap dat je een dynamische microfoon op je geluidskaart weet aan te sluiten


De line-in van een geluidskaart is hier prima voor geschikt, uitgangen van stereo apperatuur als cd-spelers, mixers en OOK de uitgangen van versterkers gebruiken een gelijke stroom en impedantie...de Line in van je soundcart IS voor het aansluiten van stereo-apperatuur.. Vanzelfsprekend moet je wel zorgen dat je de volumeknop niet vol open gooit want dan krijg je vervormt geluid en overresonansie.. en in een worst case scenario is schade aan je soundcart dan dus niet uitgesloten..
Het verhaal van Flowjob klopt geheel... maar gaat over je Mic ingang op je soundcart... prik je daar je versterker op dan ben je wel gevaarlijk bezig.. die is namelijk berekent op het signaal van een mic welke 100den keren minder sterk is dan die van stereo-apps...

Er zijn dynamische mics te koop welke hun impedantie etc. aan passen zodat ze geschikt zijn voor pc... zijn meer mensen hier die ze gebruiken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-02-2006 @ 23:29:42 ]
FlowJob Gepost door FlowJob op zaterdag 11-02-2006 om 23:25:51

Oke, als jij het zegt geloof ik je...
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op zondag 12-02-2006 om 10:04:27
thanks voor de reacties. Zo'n kabel wat chillburg. zegt heb ik al. Ik ga nu uitproberen wat je zegt.
----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
joRisMa
Liefde zonder haat bestaat niet
Gepost door joRisMa op zondag 12-02-2006 om 19:03:07
Yeaaaaaaah... gefixed

Heb die roodwit kabel in de tape van me versterker gedaan de andere kant in de line in van me soundcard. En klaar kwaliteit is stukken beter nu!! Thanks !
----------------------------------------
Liefde zonder haat bestaat niet, dat gaat niet. Net zoals die hiphopscene die wacke emcees geen plaats biedt.
chillburgsfinest Gepost door chillburgsfinest op zondag 12-02-2006 om 20:28:58
you're welcome
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.