Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
verfbom Gepost door verfbom op dinsdag 14-02-2006 om 11:46:10
Vrijdag 24 februari
Definitie van Doofheid-Tour:

OSDORP POSSE ism BLIND JUSTICE
+ McGYVERS + PIKKATRILLAZ + JE MOEDER
Crossover Hiphopconcert // Zaal open: 20.00 uur
Entree: € 12,- // VVK: € 10,- (Kroese, Waaghals, Dollhouse, De Sjamaan)

De OSDORP POSSE behoeft geen introductie, sinds eind jaren tachtig zijn deze Amsterdammers al bezig met hip hop in hun moerstaal en nog steeds zijn ze rauw, puur, eerlijk en underground. De nederhopgrondlegger zal tijdens de definitie van doofheid-tour het podium betreden met metalband BLIND JUSTICE, samen zullen ze vooral oude nummers van Osdorp ten gehore brengen.
www.xs4all.nl/~osdorp // www.blind-justice.nl

JE MOEDER komt uit Arnhem, deze jongens spelen nummers met ingrediënten uit metal, punk, hardcore, nederhop en zelfs ska, dit alles komt samen in een explosieve liveset.
www.je-moeder.nl

De Maastrichtse formatie PIKKATRILLAZ heeft met hun mix van Nederlandse, Engelse en raps in het dialect al vijf releases op hun naam staan. In Limburg timmeren ze al aardig aan de weg en nu is Arnhem aan de beurt.
www.pikkatrillaz.nl

McGYVERS, beïnvloedt door bands als Biohazard, Dog eat Dog, Pantera en jawel Osdorp Posse, speelt een mix van hip hop en metal mét scratcher/dj!.
www.mcgyvers.nl


------------------------------------------------------------------------------------------------



"DE EREDIVISIE FREESTYLE TOUR 2006"
@ WILLEMEEN WILLEMSPLEIN 1 ARNHEM www.WILLEMEEN.NL
VRIJDAG 17 MAART OPEN: 21.00U. / AANVANG: 21.30U.
TICKETS 6 EURO VVK: WAAGHALS, KROESE, DOLLHOUSE, SJAMAAN

Net als voorgaande jaren is het ook in 2006 weer tijd voor een Nederlandse Hiphop clubtour. Vanavond is Willemeen dan ook helemaal klaar voor “De Eredivisie”! Een tour met 4 rappers die allen bekend staan als freestyle kampioenen. Wij hebben vanavond de crème de la crème van de Nederlandse freestyle league: Klopdokter, Exellent, Jiggy Dje en Tim Beumers.

Je kunt vanavond van alles verwachten, de heren zullen eerst een korte solo show aan het publiek laten zien, waarna elke MC door middel van een freestyle wordt geïntroduceerd door de act die als laatste optrad. Aan het einde van alle shows wordt door alle 4 de rappers samen een spetterende show gegeven. Alles met ondersteuning van de huis DJ’s.

Klopdokter:

Klopdokter is in NL misschien wel de bekendste freestyle champ en houd al jaren die naam ook in ere. Na in 2002 de Geen Daden Maar Woorden freestyle battle te winnen van Raymzter deed hij dit in 2003 dunnetjes over door Tim te verslaan. Klopdokter vond het daarna een beetje genoeg en ipv van elke keer tegen andere mc’s te battlen kwam Extince op zijn pad. Extince was op zoek naar een nieuwe back-up mc en na een meeting volgde de zeer succesvolle Extince clubtour met dik 46 shows.
Op dit moment is Klopdokter druk bezig zijn debut album af te ronden en uit te brengen. Dit staat gepland voor begin 2006, maar veel kan er nog niet veel over gezegd worden, maar het wordt zeer de moeite waard om naar uit te kijken.

Exellent:

Excellent is een van de beste MC's die Rotterdam rijk is. Als vertegenwoordiger van de Tuigcommissie is hij al sinds jaar en dag actief in de underground scene van Rotterdam. Freestyle is een van zijn sterkste kanten en menig mens kon dan ook tijdens wedstrijden niet geloven dat het freestyle was wat de heer Execelini liet zien. Menig mens dacht dat er sprake was van vals spel. Dit geeft wel aan hoe goed hij dus in het echt is.
Momenteel wordt de laatste hand aan zijn debuut-album gelegd en kunnen we zijn eerste single verwachten getiteld : Doe Rustig. Het album getiteld Excalibur, zal nummers bevatten die varieren van clubby tot kei en keiharde hiphop. Kortom een echte Rotterdamse Rapper.

Jiggy Dje:

Jiggy is sinds jaar en dag rapper van de formatie DAC. Zijn bijnaam doet hij eer aan. Hij is door zichzelf gekroond tot Keyser Punchline en om eerlijk te zijn verdient hij die titel dubbel en dwars.
Momenteel is de Grote Prijsfinalist druk bezig met de laatste hand leggen aan zijn solo-debuut.
Buiten rappen staat Jiggy ook bekend om zijn scherpe en bijdehante freestyles. Zijn battle tegen Excellent op Spitt 2003 stond dan ook bekend als een van de hardste ooit. Dat hij een energiek mannetje is, dat zullen jullie vanzelf merken.

Tim Beumers:

Tim is de voorman van de Spijkenisser rap-formatie VSOP. Buiten dat is hij momenteel hard aan de weg aan het timmeren wat betreft zijn solo-carriere. Dit jaar had hij het langst op 1 genoteerde nummer in de funX-chart met de hit "geloof me", een nummer van zijn solo-debuut CD getiteld de Hoogste Tijd. In 2003 won Tim de nationale battle-MC wedstrijd Spitt en is dan ook nog steeds een bikkelharde freestyler.
Buiten alle werkzaamheden die Tim achter de schermen van muziekland doet is het natuurlijk ook gewoon een gezellige dikzak en een welkome aanvulling op de tour.

Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 14-02-2006 om 11:49:31
Sjeah daar ben ik lang niet geweest, die doofheid shit hoeft van mij niet, maar eredivisie shit is wel dopeness....
----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 14-02-2006 om 11:52:50
OSDORP POSSE ism BLIND JUSTICE
+ McGYVERS + PIKKATRILLAZ + JE MOEDER

nee dank je.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 14-02-2006 om 12:04:04
He mijn moeder treed wel op daar schijnt.....
go mamma


----------------------------------------
clonebabybeats baby
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 14-02-2006 om 12:05:04
JE MOEDER, .. ??

Jezus, hoe kan je iemand met zo'n naam serieus nemen ?
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Unexplained Gepost door Unexplained op dinsdag 14-02-2006 om 12:12:26
Ozcan heeft overduidelijk de Tamere demo nog niet gechecked.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 14-02-2006 om 13:07:34
sjeeeh ga denk ik naar beide(woon in a'hem). je moeder zat op onze school en deed mee aan podiumavond(die wij nu rocken :p). OP gewoon keertje kijken toch, ook al ben ik er niet zo heel erg van
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Wick-ED Gepost door Wick-ED op dinsdag 14-02-2006 om 13:55:56
ye ben bij eredivisie sowieso te vinden, OP, i'll see. hou er niet echt van, wel dope opzich voor een keer maar wel 10 euro
----------------------------------------
Velen vinden van die flow dat ie vet vloeit.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 14-02-2006 om 14:02:11
pfff wicked het is om le hoek ik ga zoiezo
----------------------------------------
Jonkonize!
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 14-02-2006 om 14:21:29
Quote:
Unexplained schreef op 14-02-2006 @ 12:12
Ozcan heeft overduidelijk de Tamere demo nog niet gechecked.


volgens mij is dit een andere moeder
----------------------------------------
Jonkonize!
Unexplained Gepost door Unexplained op dinsdag 14-02-2006 om 14:31:26
Ging meer om het "serieus" gedeelte..

Ik snap dat het hier om een andere act gaat.
Petfles
Teringhond & Co.
Gepost door Petfles op dinsdag 14-02-2006 om 15:13:28
natuurlijk naar beiden, we moeten blij zijn dat er iig iets komt in Arnhem..
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 14-02-2006 om 15:33:36
Is de 026 hiphop shit niet meer aam het organiseren daaro in Ernhem?
----------------------------------------
clonebabybeats baby
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 14-02-2006 om 15:35:08
dunnow, de site is wel down. (en wat 026 te bieden heeft is maar zozo, luister me track maar :p)
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.007 sec.