Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /
Leipe_tori
Gepost door Leipe_tori op vrijdag 10-03-2006 om 16:39:16
12 - 16 lines
NL
deathline : zo snel mogelijk
Devill Gepost door Devill op vrijdag 10-03-2006 om 16:40:01
3 votes K.O

Succes
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Leipe_tori
Gepost door Leipe_tori op maandag 13-03-2006 om 19:56:42
Okee,ik begin maar , anders heb je geen inspiratie
Ben zo met je klaar , ik zorg teminste voor sensatie
Ik kom harder aan dan de klap van Mohammed Ali
Wordt altijd gevreest als Hirsi Ali
Ik spitt heel graag , en diss heel graag
Ik zoek wel een betere tegenstander , want je niveau die is wel heel laag
Leipe_Tori herken je aan de homies om hem heen
Jou style is zo slecht, is gewoon komie's , je bent gewend aan alleen
Zoek naar een goede style , kan hem niet bij jou niet vinden
Google , ilse , Altavista kan niks vinden , vind alleen maar kinderen
Deze overwinning zit zo snor , dat het baard zit
Jezus,ontdanks dat je bid tot god, scoor je op deze manier geen hit
Okee, kom jij maar met die wacke shitt hier
Ik maak je toch zo klein , niet als een giraffe maar als een focking mier
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2006 @ 20:29:36 ]
Devill Gepost door Devill op woensdag 15-03-2006 om 09:07:03
ik spit voor mijn vaderland, jij voor je oma aan je moeders kant,
niet te bij-de-hand, anders ben jij degene die hier de klappen vankt,
hij is te zwak, geen enkele politie die je mag,
want je lijkt wel een sirene met je gemanipuleerde lag,
en je protesteerd elke dag, tegen ontbossing van het oerwoud,
want je bost niks, en je post shit, omdat die van apen houdt,
geen wonder, niet bijzonder, want je kop is om van bang te worden,
ik spit je onder, doe dat apen-pak uit, het lukt je nooit om erbij te horen,

je bent als je pik, klein en altijd slap,
geen mogelijkheid om te groeien, voor je bek getrapt,
snap je dat?, oh nee met je I-Q van een oetang,
wil jij je aapjes dickriden?, ga je gang,
maar wees niet bang, je moet genieten van het leven,
want jij hebt niet meer zo lang, en vanaf nu, voten kan,!

[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2006 @ 09:07:35 ]

----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
RapKid
13 N a/d IJ
Gepost door RapKid op donderdag 16-03-2006 om 08:42:19
leipe_tori:
je rymhz komen niet egt al te gerijmd over : hirsi ali en mohammed ali klinkt niet echt want, dan moet het een soort van multi worden.
je hebt wel goede wordplay.

devill:
ik vond jou wel goed het flowt wat beter dan leipe tori.
en wordplay is ook wel aanwezig maar de punches zijn nog een beetje ...mwah.

vote devill want ik vond hem toch iets lekkerder flowen en leuke rymhz.
Devill Gepost door Devill op donderdag 16-03-2006 om 11:18:14
bedankt voor de vote RapkiD

Devill 1 - 0 Leipooo
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2006 @ 11:18:41 ]

----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 16-03-2006 om 11:44:28
Leipe Torrie :

Gelijk even een misverstand uit de wereld helpen, je hebt inderdaad geen multi's. En die mis ik dus echt ontzettend in je shit. Misschien had je hier een daar wat wordplay, maar die was dan erg zwak. Je text trok me niet echt, er stonden simpelweg geen punches in om een postduif over naar huis te sturen.

Multi's maken is opzich best te doen. Naar mijn idee staat je shit nog in de kinderschoenen, maar je kan dit al een heel stuk opkrikken als je eenmaal gebruik gaat maken van multi's :

Als ik denk aan devill , dan denk ik aan de hell man
ook al spit ik vuur, ik doe geen dingen die jij wel kan

Zie je ? Je hebt 2 woorden die op elkaar rijmen

Hell - wel
man - kan

Uiteraard is dit een simpel voorbeeld, maar dat is eigenlijk het hele principe erachter. Je kan je text zo veel mooier maken op die manier. Tevens kan je dit ook gebruiken als binnenrijm :

je neemt meteen de hand van rap heb je geen verstand
Spit dit voor heel Nederlander devill bied geen tegenstand

Probeer zoveel mogelijk (relevant) te rijmen. Op die manier kan je hem ook skill-matig overtreffen. Mensen zien dope rijms. Als je tegenstander houterig loopt te rijmen, is dit alweer een pluspunt voor jou.

Je flow..tja..in hoevere dat in text te zeggen valt, laat ik toch maar even links liggen. Je had hier en daar wat uitschieterd, wat de vaart uit het lezen haalt. Maargoed, dat laten we even zo.

wordplay is denk nog niet echt je ding, probeer eerst te focussen op punches. Probeer je tegenstander dus ook echt te raken met dingen die je zegt. Vermijd zoveel mogelijk het ophemelen van jezelf ne ga direct voor je tegenstander.

Verder dan nog dit :

Quote:
Ik kom harder aan dan de klap van Mohammed Ali
Wordt altijd gevreest als Hirsi Ali


Gevreest als hirsi Ali ? zei is degene met vrees. Tevens is dit Brag&Boast (opscheppen) en raak je je tegenstander er niet mee. Plus het feit dat de line nergens op slaat. Probeer dit dus te vermijden.

Let op die puntjes, en werk er aan. Lees ook echt goed je text door voor je hem dropt, en stop niet gelijk als het maar rijmt. Zoek of er meer rijmwoorden zijn en pas die toe, eventueel in de lines daarachter.

----------------------------------------------------------------------------------
Devill :

Quote:
geen wonder, niet bijzonder, want je kop is om van bang te worden


viel mij als eerst dit op , je rijmt (vooral hier) echt mega geforceerd. Geen wonder, niet bijzonder. Het komt echt over van "ik gebruik maar bijzonder, dat rijmt" en dat moet je juist niet doen. Laat die rijm dan lekker zitten en werk die line dan goed uit, dat is veel doper. Ik vindt de punch ook echt niet aanwezig. Zoals ik zei bij leipe torrie, niet te veel opscheppen, maar richt je op je tegenstander. Je kan altijd wel in een line zeggen dat je goed beter (liever nog : beter dan je tegenstander als in "ik ben beter dan jij want" en maak dan vooral die 2e line een slag richting hem.

Quote:
je bent als je pik, klein en altijd slap,
geen mogelijkheid om te groeien, voor je bek getrapt


Hoopte ook dat je dit soort "sextalk" was ontgroeid. Deze dingen staan echt zo lame in een battle. Ik vindt het niet echt een punch, eerder een bitch-slap in je eigen gezicht. Als je nou je text leest als hij af is, denk dan bij jezelf : "hoe erg vindt HIJ deze line" ? als iemand tegen mij zegt "je bent als je pik, altijd slap", dan bedankt ik hem serieus dat hij me niet gedisst heeft. Probeer echt hard te komen. Ik geef je een simpel voorbeeld :

Al had je een pik met stuip-reflexen, kwam je nog niet aan je trekken

Je pakt dan wordplay mee (hoop ik) en je hebt toch een line met zijn pik, maar dan wel in de vorm van een (harde) punch. Je komt over met wat "dikke" woorden als "reflexen" , beter dan "je bent altijd slap".

Probeer ook om je navolgende lines wat beter uit te werken. Soms pak je een "onderwerp" in een line aan, en zwakt dat drastisch af in je 2e line. Probeer er dan op door te spelen, een soort van naschoppen.

Quote:
maar wees niet bang, je moet genieten van het leven, want jij hebt niet meer zo lang, en vanaf nu, voten kan,!


Dit is je afsluiter. Wat me erg tegenviel was vooral het stukken "voten kan". Voten kan ?!!! hoe diss je hem daar mee. Kerel, je zit nog midden in je battle. Vooral bij je afsluiter moet je nog even lekker een flinke trap in zijn kloten geven. Check :

Als laatste line wou ik graag zeggen dat er kan worden gevote
en als vogels die gepest worden, wordt dit je dood

De laatste woorden trappen hem nog eens extra na. Vermijd ook zoveel mogelijk om je "publiek" aan te spreken tenzij je in de 3e persoon over je tegenstander praat. Dus geen "vote mag nu" of wat dan ook, maar probeer dan :

Want ik mensen, jullie gaan toch zeker niet op hem voten?

zoiets dus, dan betrek je je publiek in je battle (belangrijk) maar niet op een manier van, buiten het dissen om een mededeling/vraag plaatsen.

-----------------------------------------------------------------------------------

Conclusie :

Van beide nog wel een zwakke battle. Probeer echt je tegenstander te raken en minder op jezelf te richten. Je kan jezelf er uiteraard wel bij betrekken, maar probeer het dan in de zin van :

want ik ben zo dope, dat jij.....(of hij)

Multi's ontbraken echt, wat jullie texten wat statisch maakte en er zat weinig tot niets origineels in. Het was nog lastig te oordelen, maar na flink overwegen toch wel duidelijk wie hier (in mijn ogen) de betere is. Leipe torrie heeft nog een hoop te leren, en Devill moet nodig bij gaan spijkeren. Probeer origineel te komen, als je je shit schrijft, kijk om je heen. Ik zie nu bijvoorbeeld een fototoestel staan, daar kan ik in een flitsende actie toch mooi een plaatje mee tegen je hoofd slaan.

snappen jullie probeer elk voorwerp als wapen te zien en elke aanleiding ook maar te nemen als een punch. Denk dus ook goed na voor je je battle "afsluit" lees hem keer op keer door en zorg dat je nooit tevreden ben over je text. Denk dat je altijd beter kan, dan ga je namelijk twijfelen en een line uitbreiden/aanpassen/vervangen.
Blijf dus zoeken naar rijmwoorden, ook al heb je ineens 10 rijmwoorden op dezelde klank, fak it, bouw er een mooie wordplay en/of punch omheen en ga ervoor.

Vote : Devill

Devill kwam toch net wat beter dan Torrie.

Heren , props voor het doen van jullie ding, en succes !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2006 @ 21:24:58 ]
Devill Gepost door Devill op donderdag 16-03-2006 om 11:45:19
ok thanks MX
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Leipe_tori
Gepost door Leipe_tori op donderdag 16-03-2006 om 18:30:09
rapkid , volgensmij weet je geen eens wat multi's zijn...

wil graag eerlijk en goed advies hebben...

en niet omdat je me niet mag
Mc-V Gepost door Mc-V op donderdag 16-03-2006 om 18:46:58
Quote:
Leipe_tori schreef op 16-03-2006 @ 18:30
rapkid , volgensmij weet je geen eens wat multi's zijn...

wil graag eerlijk en goed advies hebben...

en niet omdat je me niet mag



Zeg mij dan is waar jij je multies hebt zitten
Devill Gepost door Devill op zondag 19-03-2006 om 20:25:07
Bedankt voor het voten MX heb ik veel aan gehad.,
ik zou wat meer aandacht eraan besteden, en aan je tips denken.

Nog meer votes please
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
stylisch
h2o : Nederland = waterland!
Gepost door stylisch op zondag 19-03-2006 om 20:32:25
Quote:
Leipe_tori schreef op 16-03-2006 @ 18:30
rapkid , volgensmij weet je geen eens wat multi's zijn...

wil graag eerlijk en goed advies hebben...

en niet omdat je me niet mag


iedereen leest de faq dus hij zal het wel weten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-03-2006 @ 20:33:33 ]
 Index / [arch] Battle corner /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.012 sec.