Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zaterdag 01-04-2006 om 21:25:35
https://www.youtube.com/watch?v=aRNzWyD7C9o&feature=Favorites&page=1&t=t&f=b

Ze kunnen niet eens op de maat 'dansen'.

[edit]Hiphop-land, duah.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2006 @ 21:25:51 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 01-04-2006 om 21:28:47
Wat wil je hier nou mee zeggen
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zaterdag 01-04-2006 om 21:29:47
Quote:
Iminic schreef op 01-04-2006 @ 21:28
Wat wil je hier nou mee zeggen


Dat Amerika helemaal niet 'het' hiphop-land is, zoals veel pappiez beweren.
----------------------------------------
Christiangirl.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 01-04-2006 om 21:34:38
Aan de hand van een video-tje op een of andere middelbare school waar ze een simpele talent show houden?
Ik weet het niet. En zo out of sync is het niet, trouwens... het kan misschien ook er door komen dat het geluid verschoven is omdat het van een analoge camera naar digitaal omgezet is. Of omdat het zo opgenomen is.
Ik denk niet dat je een mening over een land kan geven bij aanzien van een deel van het land, dat is niet representatief.
Maar goed, als jij wil bitchen op Amerika dan geef ik je ZEER groot gelijk
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zaterdag 01-04-2006 om 21:35:37
Dan typ je wel erg veel om me gelijk te geven hoor. Zeg gewoon; 'aight je hebt gelijk odin.'
----------------------------------------
Christiangirl.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 01-04-2006 om 21:35:37
no shit sherlock...
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 01-04-2006 om 21:37:43
Quote:
King_Odin schreef op 01-04-2006 @ 21:35
'aight je hebt gelijk odin.'

Aight! Je hebt gelijk, Odin.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op zaterdag 01-04-2006 om 21:37:50
aight je hebt gelijk odin
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zaterdag 01-04-2006 om 21:38:22
Super. (Y)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2006 @ 21:38:31 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 01-04-2006 om 21:38:34
Quote:
Iminic schreef op 01-04-2006 @ 21:34
Ik weet het niet. En zo out of sync is het niet, trouwens... het kan misschien ook er door komen dat het geluid verschoven is omdat het van een analoge camera naar digitaal omgezet is.

Nou, ze verschillen onderling ook erg in hun bewegingen hoor
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 01-04-2006 om 21:40:18
Nee, het klopt dat ze slecht zijn. Maar dan hoeft niet heel Amerika slecht te zijn.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zaterdag 01-04-2006 om 21:40:26
Quote:
Iminic schreef op 01-04-2006 @ 21:40
Nee, het klopt dat ze slecht zijn. Maar dan hoeft niet heel Amerika slecht te zijn.


Jawel.
----------------------------------------
Christiangirl.
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 01-04-2006 om 21:41:06
Jaaa, ik snap je punt Iminic, daar heb je wel gelijk in.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 01-04-2006 om 21:41:16
Slecht in hiphoppen, heb ik het dan over.
Er zijn toch ook uitzonderingen ...
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 01:37:22
amerika is ook het hiphop land dus ik weet niet wat je zeurt hoor
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op zondag 02-04-2006 om 01:39:25
amerika is het breezerhiphop land.. met een paar onbekende goeie rappers
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
RockyJ
Gepost door RockyJ op zondag 02-04-2006 om 01:44:46
wat is dan het zogenaamde "hiphopland "
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zondag 02-04-2006 om 01:45:48
Amerika. Geen twijfel over mogelijk
----------------------------------------
Days to come
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op zondag 02-04-2006 om 01:50:32
geen..

hiphop is misschien ontstaan in de states.. maar hedendage is er overal hiphop, dat die breezerrappertjes uit amerika toevallig het meeste succes hebben komt alleen maar door het overvloed aan geld, en de toevallige aanwezigheid van mensen als bijv dr dre
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 01:50:35
zeker weten het verschil is dat mensen daar hiphop leven tegen over die andere landen,
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 01:50:38
Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 01:45
Amerika. Geen twijfel over mogelijk


noh, tsjechie.

----------------------------------------
Christiangirl.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zondag 02-04-2006 om 01:52:49
Quote:
King_Odin schreef op 02-04-2006 @ 01:50
(...)

noh, tsjechie.

zucht.
----------------------------------------
Days to come
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 01:53:38
Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 01:52
(...)
zucht.


Kun je weer geen argumenten leveren? Leg me eens uit waarom Amerika het zogenaamde hiphop-land is. Is daar de hiphop begonnen? Uit wat is hiphop ontstaan? Waar kwamen die mensen vandaan? Waren dat Amerikanen?
----------------------------------------
Christiangirl.
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op zondag 02-04-2006 om 01:56:16
hiphop komt uit afrika... net als bijna alle andere muziekstromingen
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 01:57:27
hiphop is niet ontstaan in amerika maar in brazillie in de sloppenwijken maar amerika is 1 en al hiphop beetje naief om dat te ontkennen, er is geen andere land die dat ook maar kan bijbenen.
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 01:58:55
Afrika, Brazilie... Zometeen is het nog Koerdistan.
----------------------------------------
Christiangirl.
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 02:00:23
haha ga jij maar spelen met je tjechie, brazillie staat vast.
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:03:04
Quote:
MasterComposer schreef op 02-04-2006 @ 02:00
haha ga jij maar spelen met je tjechie, brazillie staat vast.


Jeetje, nam je dat echt serieus? Leg me eens uit waar in Brazilie voor het eerst rap werd gemaakt. Kun je me ook wat artiesten-namen geven en een jaartal? Ik heb niet zo veel verstand van hiphop hoor.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-04-2006 @ 02:03:23 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zondag 02-04-2006 om 02:03:09
Die reply had je al klaar liggen viezerik! De hiphop waar ik van houd, en waar ik zeer goede herinneringen aan bewaar komt van atcq, de la soul, native tongues, digable planets enz enz. Nee hiphop is hier niet begonnen, nee die mensen waren van oorsprong geen amerikanen (althans hun voorouders niet). En waar hiphop uit ontstaan is, is al helemaal niet relevant als jij insinueert dat amerika geen hiphopland is. Waar het om gaat is dat terwijl jij een topic start waarin je dus beweert dat Amerika geen hiphopland is, omdat een aantal personen in een suf video'tje "niet op de maat kunnen dansen" (je enige argument overigens) je van mij verwacht dat ik argumenten geef om te beweren dat amerika wel degelijk de dopeste hiphop ooit heeft voorgebracht.
----------------------------------------
Days to come
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:06:59
Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 02:03
Die reply had je al klaar liggen viezerik! De hiphop waar ik van houd, en waar ik zeer goede herinneringen aan bewaar komt van atcq, de la soul, native tongues, digable planets enz enz. Nee hiphop is hier niet begonnen, nee die mensen waren van oorsprong geen amerikanen (althans hun voorouders niet). En waar hiphop uit ontstaan is, is al helemaal niet relevant als jij insinueert dat amerika geen hiphopland is. Waar het om gaat is dat terwijl jij een topic start waarin je dus beweert dat Amerika geen hiphopland is, omdat een aantal personen in een suf video'tje "niet op de maat kunnen dansen" (je enige argument overigens) je van mij verwacht dat ik argumenten geef om te beweren dat amerika wel degelijk de dopeste hiphop ooit heeft voorgebracht.


Eindelijk een fatsoenlijke en onderbouwde reactie... Nu ben ik ook wel bereid eens wat meer van mezelf te tonen en de discussie ook daadwerkelijk aan te gaan zonder eens op de man te spelen... Mits jij daar trek in hebt natuurlijk.

Waar het mij om gaat is dat er altijd maar beweringen ronddwalen over het feit dat Amerika het enige land is waar hiphop daadwerkelijk speelt en dat het daar vanaf komt... Ik ben het met je eens als je me zou vertellen dat in Amerika de eerste echte hiphop-artiesten waren, maar waaruit is dit gegroeid? Is de hiphop niet ontstaan door de blues muziek? Dat waren volgens mij toch Afrikanen... Ik denk niet dat Amerika het waardig is 'hiphop-land' te noemen... Geef Afrika maar de credits voor de hiphop.
----------------------------------------
Christiangirl.
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op zondag 02-04-2006 om 02:12:05
word @ odin.. zoals ik al zei, bijna alle muziekstromingen stammen uit afrika

en wij Nederlanders hebben ze de weg naar de het land van de onbegrensde mogelijkheden geholpen.. btw niet iets waar men trots op dient te zijn
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 02:13:15
ik weet niet wat jullie zeuren maar het komt toch echt uit brazilie hoor:

Veel mensen denken dat hiphop in de Verenigde Staten is begonnen, maar dat is het niet: In Brazilië werd de basis voor Hip hop al gevormd, dat waaide over naar Jamaica (Waar velen het over eens zijn dat het hier is ontstaan) wat uiteindelijk over is gevlogen naar de Verenigde Staten en door pioniers zoals run DMC is overgebracht op tv. Waardoor het zelfs boven de rockcultuur is gestegen wat ook een grote invloed heeft gehad (en nog steeds heeft) op de rapmuziek voorbeelden zijn: Cypress Hill, Limpbizkit en Ice T (bodycount).

bron: wikipedia
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op zondag 02-04-2006 om 02:14:55
sorry dat ik het zeg.. maar zelfs wikipedia heeft het soms niet bij het juiste eind..

ook (heel veel) brazilianen zijn van oorsprong afrikanen
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:15:09
Quote:
MasterComposer schreef op 02-04-2006 @ 02:13
ik weet niet wat jullie zeuren maar het komt toch echt uit brazilie hoor:

Veel mensen denken dat hiphop in de Verenigde Staten is begonnen, maar dat is het niet: In Brazilië werd de basis voor Hip hop al gevormd, dat waaide over naar Jamaica (Waar velen het over eens zijn dat het hier is ontstaan) wat uiteindelijk over is gevlogen naar de Verenigde Staten en door pioniers zoals run DMC is overgebracht op tv. Waardoor het zelfs boven de rockcultuur is gestegen wat ook een grote invloed heeft gehad (en nog steeds heeft) op de rapmuziek voorbeelden zijn: Cypress Hill, Limpbizkit en Ice T (bodycount).

bron: wikipedia


Probleem met wikipedia is dat ik er nu kan neerzetten dat het uit Koerdistan komt en je niet kunt controleren of dat dan ook daadwerkelijk zo is. Misschien dat je een wat duidelijkere bron hebt? Pure interesse hoor: nogmaals, ik heb er geen verstand van.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-04-2006 @ 02:15:55 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 02-04-2006 om 02:16:22
De HipHop die ik relaxed vond kwam uit Amerika.
MasterComposer
Zwolle
Gepost door MasterComposer op zondag 02-04-2006 om 02:17:07
wikipedia is toch een betrouwbare bron hoor maar toch laten we gewoon zeggen dat hiphop gewoon black is.
----------------------------------------
ik ben niet de beste er is alleen geen betere
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:17:38
lol.... Upnorth, ik hoop dat jij de discussie wil aangaan.
----------------------------------------
Christiangirl.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zondag 02-04-2006 om 02:18:34
Quote:
King_Odin schreef op 02-04-2006 @ 02:06
(...)

Eindelijk een fatsoenlijke en onderbouwde reactie... Nu ben ik ook wel bereid eens wat meer van mezelf te tonen en de discussie ook daadwerkelijk aan te gaan zonder eens op de man te spelen... Mits jij daar trek in hebt natuurlijk.

Waar het mij om gaat is dat er altijd maar beweringen ronddwalen over het feit dat Amerika het enige land is waar hiphop daadwerkelijk speelt en dat het daar vanaf komt... Ik ben het met je eens als je me zou vertellen dat in Amerika de eerste echte hiphop-artiesten waren, maar waaruit is dit gegroeid? Is de hiphop niet ontstaan door de blues muziek? Dat waren volgens mij toch Afrikanen... Ik denk niet dat Amerika het waardig is 'hiphop-land' te noemen... Geef Afrika maar de credits voor de hiphop.

Als jij nou met een fatsoenlijke, met argumenten en voorbeelden onderbouwde startpost was gekomen, had deze discussie er niet eens hoeven zijn ... Het kan wel zo zijn dat de alle hihopsoorten etc, een verdere vertakking van vroegere bluesmuziek is, die inderdaad van origine uit Afrika komt. Dat boeit niet voor de discussie!

Welk land heeft hiphop voor het overgrote deel groot gebracht? Zou hiphop net zo populair zijn, zonder tussenkomst van Amerikaanse hiphop? Waar komt de meest populaire hiphop vandaan? Waar wordt het meeste geld met hiphop verdiend? Amerika is per definitie het meest succesvol geweest in hiphop. Niet iedereen hoeft Amerikaanse hiphop te diggen, maar alsnog kan je niet ontkennen dat de invloed van Amerikaanse hiphop het grootst geweest is voor hedendaagse hiphop uit heel de wereld.
----------------------------------------
Days to come
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 02-04-2006 om 02:19:55
Two turntables and a mic...dat komt toch uit Amerika of niet?
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:22:05
Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 02:18
(...)
Het kan wel zo zijn dat de alle hihopsoorten etc, een verdere vertakking van vroegere bluesmuziek is, die inderdaad van origine uit Afrika komt. Dat boeit niet voor de discussie!


Juist wel wat mij betreft! Ik vind niet dat je een land de status 'hiphop-land' kan en zou geven wanneer het er van origine niet vandaan zou komen... Wanneer wij Nederlanders nu weer iets als hardcore maken en dit helemaal een hype zou worden in Duitsland kunnen we ook niet zeggen dat Duitsland het land van 'blabla' is.

Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 02:18
(...)
Welk land heeft hiphop voor het overgrote deel groot gebracht? Zou hiphop net zo populair zijn, zonder tussenkomst van Amerikaanse hiphop? Waar komt de meest populaire hiphop vandaan? Waar wordt het meeste geld met hiphop verdiend? Amerika is per definitie het meest succesvol geweest in hiphop. Niet iedereen hoeft Amerikaanse hiphop te diggen, maar alsnog kan je niet ontkennen dat de invloed van Amerikaanse hiphop het grootst geweest is voor hedendaagse hiphop uit heel de wereld.


Hiphop zou inderdaad minder populair zijn geweest zonder de Amerikaanse artiesten, maar wat doet het er in hemelsnaam toe hoeveel geld er mee verdiend is...? Dat heeft helemaal niks te zeggen over hoe 'hiphop' een land is. Feit: In Amerika leeft hiphop meer in verhouding met Nederland. Tot in hoeverre zorgt dit ervoor dat Amerika 'het' 'hiphop-land' van de wereld is? Puur en alleen maar omdat zij voor het grootste deel hebben gezorgd voor de populairiteit?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-04-2006 @ 02:22:39 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Petfles
Teringhond & Co.
Gepost door Petfles op zondag 02-04-2006 om 02:31:34
er zijn veel redenen waarom amerika stinkt, maar dit is er niet één van..
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zondag 02-04-2006 om 02:32:27
Feit is gewoon dat Amerika de dopeste hiphop ooit voortgebracht heeft. Als je dat niet snapt is er iets fundamenteels mis met je. Ik zou er mee naar de dokter gaan, en ik ga nu slapen. Ik lijk wel gek, om half drie s'ochtends een eindeloze discussie te voeren. morgen weer een dag!
----------------------------------------
Days to come
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 02-04-2006 om 02:35:02
Props naar de landen waar de muzieksoorten waaruit HipHop is voortgevloeid vandaan komen. Maar HipHop heeft zich in Amerika ontwikkeld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-04-2006 @ 02:35:35 ]
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op zondag 02-04-2006 om 02:35:20
Quote:
upnorth schreef op 02-04-2006 @ 02:32
Feit is gewoon dat Amerika de dopeste hiphop ooit voortgebracht heeft. Als je dat niet snapt is er iets fundamenteels mis met je. Ik zou er mee naar de dokter gaan, en ik ga nu slapen. Ik lijk wel gek, om half drie s'ochtends een eindeloze discussie te voeren. morgen weer een dag!


Ik erken toch ook dat Amerika dope hiphop heeft voortgebracht..? Ik zeg alleen dat ik dit niet de enige reden vind om dan maar te zeggen dat Amerika een echt hiphop-land is. Dag hoor, slaap lekker, poepje.
----------------------------------------
Christiangirl.
roffart Gepost door roffart op zaterdag 08-04-2006 om 21:27:21
yo fuck it

k ken genoeg amerikane die totaal sucke
maar euh zijn der hier ook niet zo n fucking heleboel mense


japie
Gepost door japie op zaterdag 08-04-2006 om 21:34:09
Quote:
strijker schreef op 02-04-2006 @ 02:19
Two turntables and a mic...dat komt toch uit Amerika of niet?


i've got two turntables and a microphone - where's it at van beck

dat zijn idd wel een basis ingredienten voor hiphop, rap zal ongetwijfeld al heeel lang bestaan maar hiphop komt lijkt mij uit amerika.
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op zondag 09-04-2006 om 15:04:35
De term "HipHop" is vuilisbakrasmuziekstroom, een muziek stroom die beinvloed is uit verschillende soorten muziek stromingen;
Jazz,Soul,Blues,Caribbean,Disco,reggae,gospel & funk.
In South Bronx NY geboren en getogen.
Dat Hiphop hedendaags wereldwijde muziek stroom is geworden, is alleen maar beter.
Maar om te zeggen dat Amerika geen hiphop land is , is wel heel kort door de bocht. Met dank aan de hiphop-cultuur in Amerika, heeft het wereldwijd gehoor gekregen. Ik ben het met je eens dat er de laatste jaren niet zo dope waren als in de jaren '80 & '90, toen hiphop vorm en een eigen gezicht begon te krijgen, maar dat heeft toch allemaal te maken met de marketing-bullsjit die de laatste jaren de meeste inlvoed heeft gehad.
Amerika blijft in mijn ogen de pionieren van hiphop, dus HIPperdeHOP, amerika zeker hiphop natie!




----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.