Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op zondag 02-04-2006 om 19:16:55
www.soundclick.com/dionysusakadio

ik heb previews van 2 nieuwe beats van me, zou graag willen weten wat ik beter kan doen, en of ik iig gegroeid ben ten opzichte van oude beats
----------------------------------------
tanthof-west
Wijze_uit_het_oosten
of niet...
Gepost door Wijze_uit_het_oosten op zondag 02-04-2006 om 21:49:28
De eerste preview (wanna hate) vond ik gewoon slecht...kwam heel erg wannabe westside over met die pistooltjes enz.

De 2e (don't hurt me) had in ieder geval niet van die domme pistooltjes, maar klinkt op de één of andere manier heel goedkoop. Niet slecht maar de instrumenten klinken gewoon heel "niet mooi".

Maar geef niet op, oefening baart kunst.
----------------------------------------
"Bring your girl she'll see...forgetting about you 'cause of Kubus biets."
artistiq
kein problem
Gepost door artistiq op maandag 03-04-2006 om 12:52:46
neen.. doet het niet... probeer verder zou ik zeggen
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op maandag 03-04-2006 om 14:48:20
Quote:
Wijze_uit_het_oosten schreef op 02-04-2006 @ 21:49
De eerste preview (wanna hate) vond ik gewoon slecht...kwam heel erg wannabe westside over met die pistooltjes enz.

De 2e (don't hurt me) had in ieder geval niet van die domme pistooltjes, maar klinkt op de één of andere manier heel goedkoop. Niet slecht maar de instrumenten klinken gewoon heel "niet mooi".

Maar geef niet op, oefening baart kunst.


bedoel je te digitaal of... hoe ik ze gebruik? een vriend van me zei namelijk dat het klonk alsof ze een kleuter een keyboard gaven, hem wat lieten rammen, en dat gebruikten om dit te maken

bedankt voor de feed alvast
----------------------------------------
tanthof-west
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:03:16
Moet ik 't nog feeden?
----------------------------------------
Christiangirl.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:40:48
Dionysus-don't hurt me [beat] (preview)
Nou, het idee is er in elk geval al. Leuk gedaan met die strings en de synth. Jammer dat de synth een onlogische volgorde heeft: de melodie zuigt dus. De wisseling naar de drums, percussie en melodie is ook wat vreemd. Probeer het allemaal meer te laten vloeien. De melodie van de piano klinkt ook wat te simpel. Ik heb ook het gevoel dat je wat teveel reverb op de piano hebt: ook die melodie is niet zo goed.

Daarna laat je er een stel strings inkomen... Ook deze zou ik graag anders willen horen. Je hebt de ideeën maar helaas werk je ze niet zo goed af. Zet de strings eens wat zachter, of verwijder ze helemaal en download een VSTi als Pro-53. Effe google'en en je weet wat het zijn.

Effe in het kort dan maar:
- Melodieën aanpassen
- Strings vervangen
- Hihat zachter zetten
- Meer variatie wat percussie betreft.

Dionysus-wanna hate?! [beat] (preview)
Leuk bedacht met die vocal, maar helaas... Het klinkt niet. Kick is wel heel erg cool, maar het past niet bij de snare. Je probeert een wat mysterieuze sfeer neer te zetten: pas daar dan ook alles aan waardoor je het tot een gehaal maakt. EQ de snare en verwijder eens wat hoge tonen. Gooi de snare ook wat meer naar de achtergrond en verwijder ook meteen de pistool geluiden.

Die viool klinkt dan weer goed: het heeft wel wat. Probeer dit allemaal uit te werken en het geheel te compressen en te EQ'en waardoor elk instrument zijn eigen plaatsje krijgt. Laat de vocal ook niet zovaak terugkomen en zorg voor wat meer afwisseling. Zorg ook voor wat afwisseling bij die string wat op de achtergrond meeloopt.

Effe in het kort dan weer:
- Snare EQ'en
- Compressen
- Meer afwisseling
- Vocal minder laten terugkomen
- Pistoolgeluiden verwijderen


----------------------------------------
Christiangirl.
Januitbottendaal Gepost door Januitbottendaal op maandag 03-04-2006 om 16:10:30
Ik vind het allemaal beetje te donker, daarhad ik zelf in het begin ook last van. Donkere beats zijn gewoon makkelijker. Mja, kweet niet of dat bij jou ook zo is, ik zou iig meer props voor je hebben als je het wat minder donker en depri maakt allemaal!
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op maandag 03-04-2006 om 17:22:47
Quote:
King_Odin schreef op 03-04-2006 @ 15:40
Dionysus-don't hurt me [beat] (preview)
Nou, het idee is er in elk geval al. Leuk gedaan met die strings en de synth. Jammer dat de synth een onlogische volgorde heeft: de melodie zuigt dus. De wisseling naar de drums, percussie en melodie is ook wat vreemd. Probeer het allemaal meer te laten vloeien. De melodie van de piano klinkt ook wat te simpel. Ik heb ook het gevoel dat je wat teveel reverb op de piano hebt: ook die melodie is niet zo goed.

Daarna laat je er een stel strings inkomen... Ook deze zou ik graag anders willen horen. Je hebt de ideeën maar helaas werk je ze niet zo goed af. Zet de strings eens wat zachter, of verwijder ze helemaal en download een VSTi als Pro-53. Effe google'en en je weet wat het zijn.

Effe in het kort dan maar:
- Melodieën aanpassen
- Strings vervangen
- Hihat zachter zetten
- Meer variatie wat percussie betreft.

Dionysus-wanna hate?! [beat] (preview)
Leuk bedacht met die vocal, maar helaas... Het klinkt niet. Kick is wel heel erg cool, maar het past niet bij de snare. Je probeert een wat mysterieuze sfeer neer te zetten: pas daar dan ook alles aan waardoor je het tot een gehaal maakt. EQ de snare en verwijder eens wat hoge tonen. Gooi de snare ook wat meer naar de achtergrond en verwijder ook meteen de pistool geluiden.

Die viool klinkt dan weer goed: het heeft wel wat. Probeer dit allemaal uit te werken en het geheel te compressen en te EQ'en waardoor elk instrument zijn eigen plaatsje krijgt. Laat de vocal ook niet zovaak terugkomen en zorg voor wat meer afwisseling. Zorg ook voor wat afwisseling bij die string wat op de achtergrond meeloopt.

Effe in het kort dan weer:
- Snare EQ'en
- Compressen
- Meer afwisseling
- Vocal minder laten terugkomen
- Pistoolgeluiden verwijderen



aight, bedankt voor die feed man, hier ga ik me op oefenen, alleen nog een ding:

wat is eq'en? wat doet het precies?
----------------------------------------
tanthof-west
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 17:28:13
Equalizer
Een equalizer (afgekort EQ, letterlijk gelijkmaker) of toonregelaar is een geluidstechnisch apparaat of een onderdeel ervan dat een of meerdere frequentiegebieden (banden) van het signaal versterkt of verzwakt. Zodoende kan de balans tussen de banden, en dus het timbre, worden aangepast. Vindt men bijvoorbeeld dat het geluidssignaal te schel klinkt dan verzwakt men de hoge tonen. Voor bepaalde (esthetische) doeleinden kunnen ook banden prominenter worden gemaakt. Op vrijwel ieder apparaat dat geluidssignalen weergeeft of bewerkt is een equalizer te vinden. Er bestaan eenvoudige uitvoeringen, waarbij bijvoorbeeld alleen het niveau van de hoge frequenties geregeld kan worden, maar ook uitgebreide. De selectie van een band gebeurt door middel van filters. Er bestaan twee soorten equalizers: een grafische en een parametrische.

Grafische equalizer
Bij een grafische equalizer wordt het signaal opgesplitst in een aantal banden. Hiervoor worden banddoorlaatfilters gebruikt. Iedere band heeft zijn eigen vaststaand frequentiegebied, aangegeven met de middenfrequentie. De gebruiker kan alleen het niveau van iedere band regelen. Dit wordt uitgedrukt in de hoeveelheid versterking of verzwakking in decibels. De onderlinge afstand tussen de middenfrequenties loopt exponentieel op. Het frequentiebereik van alle banden samen komt meestal overeen met het frequentiebereik van het menselijk gehoor, oftewel van 20 Hz tot 20.000 Hz. Per equalizer is voor iedere band de relatieve bandbreedte gelijk. Deze breedte is afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige banden. Hoe meer banden, hoe smaller iedere band is.

Equalizers op consumentenapparatuur en kleine mengpanelen zijn bijna altijd grafisch en bevatten meestal 2 (laag en hoog) of 3 banden (laag, midden en hoog). Bij professionele geluidstechniek maakt men veelal gebruik van equalizers met 10 (één band per octaaf) of zelfs 31 (één band per terts) banden.

Parametrische equalizer
Bij het professioneel bewerken van geluidsregistraties is het praktischer om een parametrische equalizer te gebruiken. Deze bevat 4 tot 8 banden, die ook door banddoorlaatfilters geïsoleerd worden. Echter, van iedere band kan de middenfrequentie, de bandbreedte (Q-factor) en de versterking of verzwakking ingesteld worden. Het versterken of verzwakken van een band door een banddoorlaatfilter wordt bell- of peak-equalization genoemd. De eerste band wordt vaak door een laagdoorlaatfilter geïsoleerd en de laatste door een hoogdoorlaatfilter. Hierdoor worden alle frequenties tot of vanaf de 'middenfrequentie' versterkt of verzwakt. Dit wordt shelving-equalization genoemd en klinkt vaak beter dan bell-equalization.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Equalizer

Wanneer je bij FruityLoops de (af)mixer opent (View > Mixer) zie je onder het kopje 'Master' helemaal rechts van hetzelfde venster drie schuifjes staan. De linker zijn de lage tonen (bass), de middelste de middentonen en de rechter de hoge tonen (hi-hat bijvoorbeeld). Als je de linker en de rechter wat meer omhoog zet, zeg net iets minder dan een kwart, hoor je een heel groot verschil. Ga je dit doen met een effect, op elk instrument apart, met de 7-band EQ zul je je track veel dynamischer maken.

Heel erg simpel gezegd: als je snare op bijvoorbeeld 20hz zit kun je niet je hihat ook op 20hz laten zitten. Dat stoort elkaar en geeft geen mooi effect. Als je dus elk instrument apart gaat equalizen zul je zien dat de instrumenten los van elkaar gaan staan, maar ook bij elkaar aansluiten.
----------------------------------------
Christiangirl.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 03-04-2006 om 17:30:27
het wijzigen van de lo,mid-hi. oftewel een sample maken wat het moet zijn(lo kan je meer bass erin pompen, hi omlaag om ruis weg te halen)
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op maandag 03-04-2006 om 17:35:18
heel erg bedankt allemaal voor die feed, ik ga er aan werken

danken
----------------------------------------
tanthof-west
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.