Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
highlow
I can't help the way I'm, I came out like this
Gepost door highlow op dinsdag 04-04-2006 om 08:45:08
Okey, ik weet niet of het kan maar ik heb een normale pc met windows xp. hier zit cool edit pro op. Momenteel gebruik ik de microfoon die zit op de headset, weetjewel, bij de koptelefoon. Wat een k*tgeluid. Ik zoek nu dus een fatsoenlijke mic. van rond de 50 euro / 100 euro die ik gewoon op de computer aan kan sluiten. Heeft iemand een idee welke ik het best kan gaan kopen.

Zal wel vaker gevraagd zijn, maar kon het zo snel niet vinden.

mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 04-04-2006 om 09:12:27
kijk op www.feedback.nl naar een dynamische microfoon die kan je gewoon in je geluidskaart pluggen.Of check 1 van de 100 andere mic topcis.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 04-04-2006 om 10:06:11
yo Highlow,

Ik heb een paar vraagjes voor je. Wat voor geluidskaart heb je in die pc zitten ? Is het een onboard (in je moederbord) of een losse kaart, en wat voor merk/geheugen heeft 'ie ?

Momenteel zou ik je aanraden om een dynamische microfoon te nemen. Deze zijn namelijk makkelijk aan te sluiten in de poort van je geluidskaart. Als je een condensor microfoon neemt (studio) dan heb je namelijk ook nog een mixer nodig. Zie hier de voorbeelden :

Microfoons :


Dynamische Microfoon


Condensor Microfoon
----------------------------------------------------------------------------------
Benodigheden :


Standaard


Plopkiller


Mixer, in feiten alleen bij een condensor microfoon

Gezien je budget, raad ik je aan om een Dynamische Microfoon aan te schaffen. Een aantal aanraders zijn bijvoorbeeld :
----------------------------------------------------------------------------------

SHURE
SM58 LC
Shure SM 58 LC, Dynamic vocal microphone, cardoid, incl.clip and bag. Our best-selling microphone.

of :


the t.bone
MB78 Beta
the t.bone MB78 Beta Condenser Microphone, cardoid, 50Hz-16khz frequency range, without switch and clamp, ideal forvocals, acustic guitars, low cut.

Momenteel is dat alle informatie die ik je kan geven. Tevens komt er nog een hoofdstuk aan in de tutorial , waar ook informatie in komt over mic's en studio's.
---------------------------------------------------------------------------------
Handige sites :

Thomann
Feedback
Sure

Dan wens ik je veel succes !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-04-2006 @ 10:12:38 ]
Buitenfreak
ik doe binnen gek maar ik ben buitengewoon
Gepost door Buitenfreak op dinsdag 04-04-2006 om 10:20:29
je moet zo'n old school mic kopen
----------------------------------------
je loopt erbij als een pimp maar een pimp loopt er niet bij,, je kijkt als een gangster maar een gangster kijkt niet als jij.. Jawat!
UNKK!!!!
anti_e Gepost door anti_e op vrijdag 07-04-2006 om 19:28:21
Je kan nu ook bij peterverspuy een condensor mic halen voor rond de 80 ofzo maar het geluid gaat dan direct via een usb kabeltje je pc in. En dan nog een standaard en popkiller erbij en heb je gewoon fantastische geluid zonder een mixertje ertussenin.

Dit is 'm dan:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9779.html




[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-04-2006 @ 19:31:20 ]
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 07-04-2006 om 19:34:32
mooi dingetje lijkt me.Ik heb er alleen weinig verstand van ,want ben benieuwd of het de kwaliteit niet doet dalen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 09-04-2006 om 10:27:39
iemand die er wel verstand van heeft?

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Unexplained Gepost door Unexplained op zondag 09-04-2006 om 10:34:29
Quote:
mixxman schreef op 09-04-2006 @ 10:27
iemand die er wel verstand van heeft?


Met de nodige afmixtechnieken valt er nog wel wat van te maken.

De ruis bij mij kan ook komen, omdat ik hem op een USB 1.1 heb aangesloten, en USB 2.0 aanbevolen wordt.
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 09-04-2006 om 10:58:04
dan kan je toch gewoon een kabeltje halen met een 2.0 usb aansluiting.Maar is er nou echt een verschil van kwaliteit tussen een mic op usb en een normale condensator of dynamische mic?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2006 @ 10:59:40 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op zondag 09-04-2006 om 11:23:59
Neem gewoon een Shure SM 58, dat is de beste live mic (losse mic) op die nieuwe draadloze dingen na..Maja SM 58 kan je thuis gebruiken en bij optredens en alles waar je een mic nodig heb. En hij ziet er mooi uit.
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op zondag 09-04-2006 om 12:51:54
watsdeverschil tussen sm en pg 58?
----------------------------------------
tanthof-west
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 03-05-2006 om 10:24:51
idd wil ik ook weten, zit er aan te denken straks een te halen
aangezien die pg meer in mijn budget ligt, zat ik aan die te denken, maar anders spaar ik nog ff door..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2006 @ 10:55:08 ]

Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 04-05-2006 om 11:13:40
zo'n plop scherm (niet dat ik die meteen wil aanschaffen) moet die nou op zo'n standaard of werkt dat ook zonder?
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 04-05-2006 om 12:52:25
Quote:
Brandt schreef op 04-05-2006 @ 11:13
zo'n plop scherm (niet dat ik die meteen wil aanschaffen) moet die nou op zo'n standaard of werkt dat ook zonder?


als je iets anders hebt (bijv een plan in de buurt van je mic) dan kan dat ook. Maar met je hand dat stokje beethouden lijkt me geen goed idee, m.a.w , zo'n ding werkt met een soort knijper/klem
Puzzel
Pomp die Shitt
Gepost door Puzzel op vrijdag 05-05-2006 om 20:41:39
Zou gewoon doorsparen voor een condensator en dan van een merk als Rode of AKG.
Maar een Shure is ook zeer goed als alternatief.
Heeft iemand tips voor een mixer met een budget van 200,-
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 06-05-2006 om 10:26:55
hehe ok ik dacht mischien is die stang van dat plopscreentje wel opzichzelfstaand,
maar weet iemand hier t verschil tussen sm58 en pg58
als het verschil weinig is ga ik niet doorsparen namelijk..en neem ikd e goedkope versie..
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 06-05-2006 om 10:29:23
ja ik weet het ook niet ,maar ik neem gewoon de sm 58.Dan weet je in ieder geval zeker dat je kwaliteit in huis hebt.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Puzzel
Pomp die Shitt
Gepost door Puzzel op zaterdag 06-05-2006 om 12:54:43
Kijk hier eens : http://schoondermark.com/lees.html#mtips
Ook goede site voor opname tips en akoestiek etc.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 06-05-2006 om 14:43:56
ik ben vanmiddag ff bij feedback geweest, dacht gelijk ff betere mic halen, moest ik ook heel mixpaneel halen en alles, dus dat wordt nog ff doorsparen...
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 06-05-2006 om 16:01:07
Quote:
Brandt schreef op 06-05-2006 @ 14:43
ik ben vanmiddag ff bij feedback geweest, dacht gelijk ff betere mic halen, moest ik ook heel mixpaneel halen en alles, dus dat wordt nog ff doorsparen...


mixpaneel hoeft toch alleen maar bij een condensator?Een dynamische kan je gewoon in je geleuidskaart pluggen en daar komt voor zover ik weet geen mixer aan te pas.Ik ga de sm 58 halen met een standaard en plopkap.En die standaard en plopkap hoeven niet duur te zijn.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 06-05-2006 om 16:04:25
ja er zat geen mini jack aansluiting bij die microfoon, vond het ook vreemd dacht namelijk ook gelezen te hebben dat het wel kon, en hij vertelde me dat verloopstukken slecht waren..
moet ik die vent nou geloven, of wou die me nou gewoon meer aansmeren?
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0127 sec.