Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
yiddo Gepost door yiddo op vrijdag 09-03-2001 om 13:48:46
ey..

binnenkort ga ik als alles goed gaat ABN interviewen ik vroeg af of jullie nog brandende vragen hadden zo ja drop het hier..

sy

yid
----------------------------------------
http://www.hiphopinjesmoel.com
Bliss Gepost door Bliss op zaterdag 10-03-2001 om 17:12:41
Wat vindt ABN van de Belgische hip hop scene ?
yiddo Gepost door yiddo op zaterdag 10-03-2001 om 18:41:03
sjit die had ik al op me lijst staan :))
----------------------------------------
http://www.hiphopinjesmoel.com
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-04-2001 om 23:56:39
dr is dus weinig van gekomen?


www.hiphopinjesmoel.nl
yiddo Gepost door yiddo op zondag 15-04-2001 om 22:31:53
mjah.. bij het optreden zelf was er niet echt tijd

en per email hoorde ik van quinte dat hij geen tijd had.. dus jah dan houdt het op he
----------------------------------------
http://www.hiphopinjesmoel.com
justac Gepost door justac op zaterdag 11-08-2001 om 00:50:23
wat ze van het feit vinden dat de label van brainpower er een probleem van maakt dat abn een sample van hem zou gebruikt hebben op het laatste album en of ze er mee zitten als er van hun dingen wordt gesampled

mic
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 11-08-2001 om 12:09:35
Brainpower klaagt ABN aan, Djax klaagt Brainpower aan.
McBouncer Gepost door McBouncer op zaterdag 11-08-2001 om 20:58:38
Brainpower zelf klaagt niemand aan, het is zijn platenmaatschappij.

Voor de mensen die het hele verhaal nog niet meegekregen hadden volgt hier het bericht zoals het op de Djax website te lezen is:
Quote:

Nog meer ABN nieuws! Warner Chappel Music (de publisher van Brainpower) heeft Djax een zeer onsympatieke brief gestuurd omdat er op het album van ABN een sample van Brainpower zou zijn gebruikt. Nu betreft het ten eerste geen sample maar een scratch cut. Dat de heren publishers hier geen verstand van hebben wisten we al. Wat de heren echter ook even over het hoofd hebben gezien is dat op het album van Brainpower een sample van Djax is gebruikt. Namelijk een sample van de Spookrijders. Dat ze deze sample niet bij ons aangevraagt hebben vergeten ze voor het gemak ook maar even. Ik heb Warner inmiddels gemeld dat wat mij betreft de twee samples tegen elkaar weggestreept kunnen worden. Hun reaktie hierop was negatief. Wordt dus vervolgt...

In een vervolg op de sample kwestie Brainpower/ABN kan ik melden dat ik zeer verbaast was om in Muziek en Beeld te lezen dat Warner/Chappel beweerde nog geen reaktie van mij te hebben ontvangen. Ik heb de heer Carel Kuiper van Warner op 31 juli telefonisch gesproken over deze kwestie. Ik kan me niet voorstellen dat hij dit telefoon gesprek nu al vergeten is.....


----------------------------------------
Is it coz I is black?
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zaterdag 11-08-2001 om 23:27:56
Gezanik altijd met dat clearen van die samples....
Ironie in de kwestie is wel dat het nu dus samples en scratch cuts uit hiphoptracks zijn waar het om draait, terwijl hiphop voor 99% bestaat uit......jawel! Samples!
Soms krijg je het gewoon niet leuker verzonnen.
Ik ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken
Kan helemaal lachen worden als andere labels die cd's van ABN en Brainpower ook eens gaan tjekken op ongeclearde samples en cuts van hun
FIGHT
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.