Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
yohil1987
yousuf
Gepost door yohil1987 op dinsdag 25-04-2006 om 09:28:09
Mensen is het goed als een rap veel beeldspraak, internals en metaforen heeft?

Of moet een rap aan andere dingen voldoen? Sommige klinken goed maar als ik naar de teksten luister zijn ze te simpel.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op dinsdag 25-04-2006 om 09:29:09
De flow moet goed zijn maar het gaat mij persoonlijk over de teksten die moeten goed in elkaar zitten waar je overna moet denken

maar flow is natuurlijk ook belangrijk
yohil1987
yousuf
Gepost door yohil1987 op dinsdag 25-04-2006 om 09:34:01
De flow is wel een moeilijk onderdeel bij de rap, wel taai voor rappers als ze de flow willen krijgen in een rap.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op dinsdag 25-04-2006 om 09:35:00
het gaat erom wat je beter vind niet wat moeilijker te leren is tog
yohil1987
yousuf
Gepost door yohil1987 op dinsdag 25-04-2006 om 09:37:32
Das zo
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 25-04-2006 om 09:45:32
Eigenlijk zijn er geen eisen.

Uiteraard is het het beste als je flow in orde is. Verder ben je eigenlijk vrij om te doen wat je wil, zolang je er maar plezier in hebt. Er zijn geen regels die zeggen dat je 15 metaforen en 6 lines met wordplay per track moet hebben of iets dergelijks. Schrijf op gevoel en schrijf wat je denk. Zolang het oprecht is, zullen veel mensen het toch wel goed vinden.

Bij battlen gaat het echter vooral om het feit of je je tegenstander disst of niet. Daar is het wel wat belangrijker om hem met personals en wordplay te pakken, omdat je zo simpelweg de meeste punten haalt. Mocht je nou geen personals kennen (omdat je je tegenstander niet kent), probeer hem dan te outshinen met doordachte lines en een betere flow.

Veder gaat het meer om hoe je het brent. als dit je text is :

Ik mis , want je was altijd wel de beste
ze wilde ons testen, maar jij liet je niet kennen
mensen jennen en rennen, maar ik zoek nu de rust, wacht
je bent overleden, maar vriend , rust zacht

Als je dat zonder gevoel brengt, straalt het niets uit. Echter, als je deze simpel (ogende) tekst, met heel veel passie en gevoel brengt, kan het toch een mooi nummer worden.

Als jij dus gewoon veel tijd, plezier en gevoel in je tekst stopt en een goede flow probeert neer te zetten, komt het allemaal wel goed.
melle
Gepost door melle op dinsdag 25-04-2006 om 13:14:29
Flow en stemgebruik zijn het belangrijkste, als dat niet goed is zet ik het nummer meteen uit en dan kan je tekst nog zo goed zijn dan luister ik er toch niet naar.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 25-04-2006 om 14:59:05
een rap moet wel gangster zijn
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 25-04-2006 om 15:09:25
Quote:
melle schreef op 25-04-2006 @ 13:14
Flow en stemgebruik zijn het belangrijkste, als dat niet goed is zet ik het nummer meteen uit en dan kan je tekst nog zo goed zijn dan luister ik er toch niet naar.


Word.
Inhoud vind ik wel bijna zo belangrijk. Zelfs als het bragg&boast of 'party rap' is. Het moet wel érgens over gaan. Dat vind ik soms een minpunt aan bv Duvel, als ie weer eens over lauwe pappies en tori's enz rapt.
Maar de flow, stem en muziek maken het goed.
Net als bij Balans, op Eigen Wereld. Die tekst van Shyrock gaat echt nergens over (aspirant aspiraties, hou het zakelijk en blabla). Maar hij flowt wel lekker, op een dikke beat ook natuurlijk.
Roman Gepost door Roman op dinsdag 25-04-2006 om 16:11:49
Ritmisch en poetisch...
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 25-04-2006 om 16:12:16
goed.
Axvie
a20
Gepost door Axvie op woensdag 26-04-2006 om 23:48:20
lauw
----------------------------------------
Later nu en niet anders...
Marro
leeg
Gepost door Marro op woensdag 26-04-2006 om 23:53:02
wat zijn internals
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op donderdag 27-04-2006 om 18:55:45
Quote:
strijker schreef op 25-04-2006 @ 15:09
(...)

Word.
Inhoud vind ik wel bijna zo belangrijk. Zelfs als het bragg&boast of 'party rap' is. Het moet wel érgens over gaan. Dat vind ik soms een minpunt aan bv Duvel, als ie weer eens over lauwe pappies en tori's enz rapt.
Maar de flow, stem en muziek maken het goed.
Net als bij Balans, op Eigen Wereld. Die tekst van Shyrock gaat echt nergens over (aspirant aspiraties, hou het zakelijk en blabla). Maar hij flowt wel lekker, op een dikke beat ook natuurlijk.


D'r zitten ook hele wrede zinnen in hoor..
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.