Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 01-05-2006 om 22:06:12
Bos: 'Meer solidariteit van hoge inkomens'

Tijdens zijn 1 mei-toespraak heeft Wouter Bos zich sterk gemaakt voor een "solidair alternatief voor de hervormingen van het kabinet". Bos verkondigde in een verzorgingshuis in Utrecht dat het redelijk is dat "rijkere ouderen met grote pensioenen" mee gaan betalen aan de AOW.


Ook wil de draaikont dat mensen, die dankzij hun hoge opleiding een hoog inkomen hebben, bijdragen aan de samenleving. Bos vindt het geen probleem om "impopulaire maatregelen" te nemen om in een vergrijzende samenleving de sociale zekerheid overeind te houden.

artikel van pzc

-----------------------------------

Dit zijn de discussie punten

Ik schrok toen ik dit hoorde. Oudere mensen die veel gewerkt hebben moeten nu ook mee gaan betalen? Mensen die jarenlang gewerkt hebben en er voor geleerd moeten ineens meebetalen. Oke, ik vind het wel oke dat de mindere mensen " iets meer " geld mogen krijgen om dezelfde rechten te verlenen, maar zijn er geen andere oplossingen om deze mensen te toch een betere positie te geven? Ik weet er zelf een paar, maar jullie mogen daar over discuseren? en wat vindt je hier van?

Rijkere mensen moeten ook meebetalen om de armen van nu met een uitkering een beter leven te treffen. Mensen die niet werken hebben een beter leven. De rijken vinden dat niet zo erg, maar nu heb ik het eens over de middenstanders. De eisen zijn nu zo opgeschroefd dat middenstanders evenveel moeten betalen als iemand die echt " rijk " is. ze komen net als de rijke niet op bepaalde hulpverlening niet in aanmerking. Wat vind jij daar van?

Wouter boss als premier? is dat nou zo verstandig idee?


Dit zijn de discussiepunten...

-------------------
mijn mening

mensen die jarenlang hard gezwoegd hebben en geleerd hebben, moeten hardere klappen krijgen en hun geld afstaan aan de armen geven. Ik vind daarom Wouter boss en de rest van de crew op het binnenhof een corrupten robinnen hooden. De oplossing is heel simpel. De belastingen verlagen van de gewone mens. De koopkracht neemt fors toe en er komt zelfs meer belasting terug, zodat we later een overbegroting hebben en waar we dan makkelijk de AOW mee kunnen betalen

Ik vind dat er nu in 3 groepen gepraat moet worden en vind dat bos een reeel moet zijn " wat arm is en wat nie".. want zo krijg je juist meer mensen die het " arm" hebben.. want middenstanders gaan er flink op achteruit. Je wordt gewoon gestrafd als je net iets meer verdient als een werkeloze niksnut * no offence naar de zieke mensen ... de ECHT zieke mensen, want die kunnen er niks aan doen*

Wouter boss al premier??? Whahahahaha nee.. dankje! hij praat mij teveel met zijn vlotte babbels.. hij is ten eerste een overloper met regels... als hij maar stemmen kan halen is volgens zijn motto, tot die premier is. Deze man moet eens zijn meningen leren verdedigen, voordat die verder mag.. want zijn antwoorden vind ik persoonlijk in debatten erg kortzichtig..

[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-05-2006 @ 22:18:05 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
DJel
Wat?
Gepost door DJel op dinsdag 02-05-2006 om 10:33:03
Ik kan jou meningen en stellingen niet echt volgen, uit dat kleine artikeltje.
Denk je echt dat als je de inkomensbelastingen van de middenstand (gewone mens?) verlaagt de AOW ineens betaalbaar wordt?

Je zin:
'Mensen die niet werken hebben een beter leven'. Ik weet niet maar ik ken niemand die werkloos is in mijn omgeving die dit ook leuk vindt, en een 'beter' leven heeft.


[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-05-2006 @ 10:33:39 ]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 02-05-2006 om 11:11:35
Pfffffffff de eerste discussiepunt gaat over die artikel.. de andere gaat over wat jij hopelijk al weet...
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 02-05-2006 om 11:16:54
Quote:
De oplossing is heel simpel. De belastingen verlagen van de gewone mens.


hehehe, dat niemand daar aan gedacht heeft
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 02-05-2006 om 12:48:15
Quote:
De oplossing is heel simpel. De belastingen verlagen van de gewone mens. De koopkracht neemt fors toe en er komt zelfs meer belasting terug, zodat we later een overbegroting hebben en waar we dan makkelijk de AOW mee kunnen betalen




LD50
Gepost door LD50 op dinsdag 02-05-2006 om 12:49:05
Ik wil eigenlijk meer belasting betalen: dan weet ik tenminste zeker dat ik veel verdien.
----------------------------------------
Aan: LD50
Datum: 28-04-2006 Afzender: Slugger-D~
ik ga slapen pikkie, hvj, ntb, bffl.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 12:53:45
belastingen verlagen --> consumentieve vraag stijgt --> economie stijgt --> werkgelegenheid stijgt.

als het rijk minder belasting inkomsten heeft, zullen wij uiteindelijk meer premies moeten betalen om de uitkeringen te kunnen betalen.

het aantal aow'ers zal flink toenemen de komende jaren.
LD50
Gepost door LD50 op dinsdag 02-05-2006 om 12:56:29
Belasting verhogen > minder inkomsten > harder werken > meer geld > meer uitgaven > stijgende economie.

:- )
----------------------------------------
Aan: LD50
Datum: 28-04-2006 Afzender: Slugger-D~
ik ga slapen pikkie, hvj, ntb, bffl.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 13:03:54
harder werken voor hetzelfde geld
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 02-05-2006 om 13:07:22
Flat tax.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 13:12:30
afschaffen minimumloon! arbeid is door de invoering van het minimumloon in sommige takken erg duur geworde. gevolg --> robotisering en substitutie!(arbeid vervangen door kapitaal) van het productieproces.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 02-05-2006 om 13:14:28
Heb je je economieboek voor de havo er bijgepakt?
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 02-05-2006 om 13:14:35

ook belastingen verlagen van de energieprijzen...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-05-2006 @ 13:14:57 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 02-05-2006 om 13:15:21
Quote:
livio schreef op 02-05-2006 @ 13:14
Heb je je economieboek voor de havo er bijgepakt?



----------------------------------------
Jonkonize!
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 13:16:04
Quote:
livio schreef op 02-05-2006 @ 13:14
Heb je je economieboek voor de havo er bijgepakt?

net examen over gehad

sukkel
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 13:17:59
Quote:
Dopoloog schreef op 02-05-2006 @ 13:14

ook belastingen verlagen van de energieprijzen...

true, de energieprijs in nederland is 1 van de hoogste in europa
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 02-05-2006 om 13:18:39
wil je dan de russen toelaten en 10000 mensen hier werkloos laten worden?
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 02-05-2006 om 13:28:10
nee dat hoeft niet te gebeuren, zullen vast wel oplossingen zijn voor een lagere energie prijs, misschien goedkoper energie importeren.
melle
Gepost door melle op woensdag 03-05-2006 om 16:15:48
Quote:
LIL'J schreef op 02-05-2006 @ 13:12
afschaffen minimumloon! arbeid is door de invoering van het minimumloon in sommige takken erg duur geworde. gevolg --> robotisering en substitutie!(arbeid vervangen door kapitaal) van het productieproces.


Haha ja jij wel hè, kijken hoe leuk je het vind als je met je zaterdagbaantje 1,50 per uur verdient, of dat heel Polen hier voor 50 cent per dag aan het werk is.

Het is allemaal echt niet zo simpel als die zogenaamde modellen van Kayne enz. die je op de middelbare school krijgt, perfectie zal toch nooit bereikt worden.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 03-05-2006 om 16:28:11
Dit probleem moeten ze meteen bij de wortel aanpakken en niet het probleem proberen te compenseren...

Onderwijs!
Waarom deze problemen ontstaan?...
Er zijn nog te veel mensen die hun onderwijs niet afmaken en daardoor een last voor de samenleving zijn...social en economisch gezien...bv. dat ze minder belasting betalen en minimumlonen...en de groei van een kenniseconomie dus tegenhouden...
Juist hen moeten ze straffen...mensen die hun opleiding verzaken en/of niet afmaken...

Ik ga echt niet voor de luie debiel die in zijn tijd kansen op een beter leven niet aangegrepen heeft extra betalen...

En iets wat natuurlijk ons miljarden aan geld kost...het Koningshuis...afschaffen die hap!...misschien niet reel maargoed...


LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op woensdag 03-05-2006 om 16:28:33
maakte maar een grapje, snap zelf ook wel dat dat onzin is. maar het is wel zo dat het minimumloon ervoor heeft gezorgt dat arbeid vrij duur is geworden.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 03-05-2006 om 16:33:17
Onderwijs is inderdaad een waardevolle investering.

Ik vind mezelf niet 'rechts', maar voor een soort beleid als in Zwitserland ben ik eigenlijk ook wel, daar moet je op een bepaald opleidingsniveau zitten voordat je er mag gaan wonen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 03-05-2006 om 16:35:39
als we 3 dingen wereldwijd veranderen, scheelt dat al takkeveel aan uitgaven:

- het loon van voetballers 10 keer zo weinig maken
- artiesten (acteurs, muzikanten) idem
- koningshuizen enz. idem
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 03-05-2006 om 16:36:08
Hey je hebt ook nog gewoon domme mensen aight, houd een beetje rekening met ons wil je.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 03-05-2006 om 16:38:03
Ja, die krijgen ontwikkelingshulp.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 03-05-2006 om 16:38:23
Quote:
- het loon van voetballers 10 keer zo weinig maken
- artiesten (acteurs, muzikanten) idem

Voor zover ik weet, verdienen dezen geld op eigen houtje...en is dus geen uitgave van de overheid...dus van hen geld vragen is geen optie...
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 03-05-2006 om 16:39:00
Dank je.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 03-05-2006 om 16:42:01
Quote:
Locutus of Borg schreef op 03-05-2006 @ 16:38
(...)
Voor zover ik weet, verdienen dezen geld op eigen houtje...en is dus geen uitgave van de overheid...dus van hen geld vragen is geen optie...


maar wel van gemeenten enzo die geld uitgeven aan voetbal, omdat de club anders failliet gaat (wat overigens helemaal niet mag). komen ze zo'n club maar even tegemoet met 1'5 miljoen ofzo. was vorig jaar nog in 't nieuws.

en dan nog, voetballers verdienen gewoon veel te veel..
ze verdienen het wel, maar ze verdeinen het niet, vind ik
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2006 @ 16:42:27 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 03-05-2006 om 16:46:17
Voetbal brengt mad veel geld op en is juist goed voor de economie, en zelfs als gemeenten voetbalclubs betalen komt dat uit het gemeentefonds en dat is een vantevoren vastgesteld bedrag wat niet lager wordt als je het loon van de spelers vermindert.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 03-05-2006 om 16:49:39
Quote:
Master Of Disaster schreef op 03-05-2006 @ 16:42
(...)

maar wel van gemeenten enzo die geld uitgeven aan voetbal, omdat de club anders failliet gaat (wat overigens helemaal niet mag). komen ze zo'n club maar even tegemoet met 1'5 miljoen ofzo. was vorig jaar nog in 't nieuws.

en dan nog, voetballers verdienen gewoon veel te veel..
ze verdienen het wel, maar ze verdeinen het niet, vind ik


Ik vind sport ondersteunen goed, maar niet op die manier. Mensen moeten leren met geld omgaan.. geld is gewoon een niet-duurzaam goed, want je kan het maar 1 keer uitgeven. Damn.. en sommige mensen hebben een gat in hun hand
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 03-05-2006 om 16:56:22
Quote:
Huussuh schreef op 03-05-2006 @ 16:46
Voetbal brengt mad veel geld op en is juist goed voor de economie, en zelfs als gemeenten voetbalclubs betalen komt dat uit het gemeentefonds en dat is een vantevoren vastgesteld bedrag wat niet lager wordt als je het loon van de spelers vermindert.


maar het mag überhaupt niet, dat is nou het probleem..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 03-05-2006 om 17:00:21
Luister.

De overheid krijgt belastingen binnen en die verdeelt ze onder andere over de verschillende gemeentes. Wat die gemeentes met dat geld (het gemeentefonds) doen mogen ze vervolgens binnen bepaalde kaders zelf bepalen.
Dus of het nu mag of niet, het maakt voor de landelijke economie niet zo heel veel uit als gemeentes voetbalclubs financieel uit de brand helpen, daar zullen ze hun financiële redenen sowieso wel voor hebben.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2006 @ 17:01:15 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op woensdag 03-05-2006 om 17:09:22
ik weet ook egt niet wat die bos wil gaan doen. Hij wil van alles gaan verandere waardoor zogenaamd iedereen er beter van wordt. Kom op zeg, de economie blijft nog wel wat jaartjes klote, dus veel mensen blijven het moeilijk houden, wat voor mooie geldbesparende plannetjes hij ook heeft.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 03-05-2006 om 18:16:54
Quote:
En iets wat natuurlijk ons miljarden aan geld kost...het Koningshuis...afschaffen die hap!...misschien niet reel maargoed


miljarden aan geld...

Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 03-05-2006 om 18:24:03
Biljoenen...?
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 03-05-2006 om 18:26:23
miljarden aan geld is best een mooie... dat kost vrij duur man.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 03-05-2006 om 18:26:53
niet bepaald.

Het zijn incidentele miljoenen, wil je een betere situatie krijgen dan zal je structureel iets moeten aanpakken.

 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.