Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op woensdag 08-01-2003 om 23:44:32
heel hallo
ik moet voor school een boekje maken nou leek het me wel interessant om een boekje over domen te maken..

"mijn vraag is..." zouden jullie een droom die jullie onthouden hebben willen opschrijven?

hooguit 1 a4tje
enne ik moet het dinsdag al hebben

alvast tenks!!
----------------------------------------
www.serife.nl
Truk
Gepost door Truk op donderdag 09-01-2003 om 11:02:48
Mizou, ik kan me nog een droom herineren van heel vroeger, die toen nog wel eens terug kwam.

Ik was als klein kind heel bang voor vuur. Ik droomde dan dat er een huis in brand stond en ik belde de brandweer. Die vertelde me dat ze niet konden komen, omdat ze al naar een andere brand moesten! Dan vluchtte ik altijd en liep de droom af.

De droom kwam denk ik ook door mijn ervaring dat ons gourmetstel ooit eens in brand is gevlogen voor mijn neus (dat was nog zo'n ouderwetse, die werkte met spiritus), ik stond binnen 2 seconden bij de telefoon om de brandweer te bellen maar ik wist het nummer niet...
ook keek ik altijd bassie en adriaan en daar was dan een scene dat de caravan in brand vloog. als ik deze scene zag raakte ik altijd helemaal in paniek en moest de band doorgespoeld worden!

hopelijk heb je hier iets aan, je hebt in ieder geval de (waarschijnlijke) oorzaak van de dromen al dus dat moet niet zo moeilijk zijn!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2003 @ 11:03:44 ]
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 09-01-2003 om 14:01:44
Dit is een best wel vage droom:

Ik ging op schoolkamp en viel daar in het water. Dus ik moest naar huis voor schone kleren. Maar het werdt in eens donker dus ik ging sneller fietsen. Ik keek achterom en zag dat m'n moeder (met van die heksen ogen) achter me aan fietsen.

Ik bel mij m'n broer aan maar die is niet thuis, dus ik ga naar de -nieuwe- buren die doen wel open maar die willen weten hoe ik heet, wat ik hier doe enz.

Dan kijk ik achter om en zie ik m'n moeder met een bijl uithalen naar m'n nek.

Als dat ding me raakte werd ik wakker.


Dit kwam allemaal door: The X-Files die ik mocht kijken van m'n broer. Dat was een aflevering dat een dokter met een bijl in z'n patienten hakten. En ik had ruzie gehad met m'n moeder die dag.


!!Alsjeblieft!!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2003 @ 14:05:02 ]
araphor Gepost door araphor op donderdag 09-01-2003 om 17:03:59
Bij deze alvast een droom uit m'n archief. De droom die ik afgelopen nacht had komt naar je toe op ouderwets papier, geschreven met ouderwetse inkt.

woensdag, 21 november 2001, 06:46

Ik liep met een vriend van me door de stad. Het was overdag, eind van de middag. Het was bewolkt weer, maar wel droog. Voor mijn gevoel was het qua tijd zo'n 20 jaar geleden. De bouwstijl van de huizen was vrij saai, grote blokken van zo'n 4 a 5 verdiepingen, een lichtbruine kleur. De stad lag aan de haven, waar ik werkte.

Ik ging met de bus naar mijn werk. In de bus was ik een groot boek aan het doorbladeren met grote illustraties. Steeds werd in dat boek het heden vergeleken met zo'n 50 jaar geleden. Ik bekeek een illustratie van een groot schip. Het was een groot, wit schip, dat werd gebruikt voor transport van goederen. Net buiten de stad kwam de bus op een soort braakliggend terrein, waar een hek omheen stond. Hij reed door een opening in het hek door een bocht naar links, waarna hij bij de haven aankwam, waar ik werkte. Ik weet dat ik er de hele week had gewerkt, maar dat ik er alleen niet bij was. Mijn lichaam werkte elke dag in de haven, waar het metalen buizen laadde en loste, terwijl ik er zelf niet bij was.

Dit keer was ik er wel, en 1 van de vrouwen die er werkte kwam naar me toe en vertelde dat ze ontdekt had dat we door onze baas afgezet werden voor 5 cent per maand. Wij en nog een vrouw die er werkte namen meteen ontslag en liepen ter plekke weg.
Ik had het erover dat het mij fantastisch leek om in 1960 te leven. Iemand vertelde me dat dit mogelijk was, wat mij erg verbaasde.

Later zat ik op een bankje op het station, samen met een groep skaters. Ik werd steeds door iemand over de grond geslingerd door de stationshal heen. De grond was erg glad, waardoor dit makkelijk ging. Het was erg grappig en we lachten erom.
Ik liep naar een Chinese kledingwinkel aan de overkant en een van de verkoopsters begon tegen me te praten over 'Chi' en de geest van de mens.

[ Ik kan me niet herinneren ooit bewust van 'Chi' te hebben gehoord, maar toen ik net op internet keek bleek het echt te bestaan: "De school voor Chinese bewegingsleer Art of Chi heeft als centraal uitgangspunt het evenwicht tussen lichaam en geest. " ]

Ik nam dit niet erg serieus in de droom en liep lachend weer terug naar het bankje.

Op een gegeven moment zat ik op het station in de 2e hands boekenwinkeltje, waar ik had ontdekte dat er allemaal boeken verkocht werden van 'The Hobbit' en 'The Lord of the Rings' en boeken die over 'Gandalf' gingen. Er waren allerlei verschillende uitgaven, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Op een gegeven moment had ik zelfs een boekje van 'The Hobbit' in mijn handen die deels Engels en deels Japans was. Ik vroeg me af wat de boekjes kostten en zag dat er op elk boekje drie hokjes stonden. Volgens Serife, die er bij stond, kosten de boekjes 1 gulden per stuk. Ik wilde ze allemaal kopen, maar had geen geld bij me.

Ik keek naar de toonbank en zag dat het mogelijk was te pinnen. Ik legde steeds als ik een boekje tegenkwam het boekje op de stapel die ik gemaakt had, waarna ik weer verder ging zoeken. Ik maakte de boekjes open en keek naar de mooie illustraties die erin stonden. Er stonden ook hele mooie nieuwe uitgaven van 'The Lord of the Rings', maar het was gewoon te veel om allemaal mee te nemen.

Opeens werd het heel rustig in de winkel en ik merkte dat het 5 uur 's middags was. De winkel wilde bijna gaan sluiten.
Mip
Gepost door Mip op donderdag 09-01-2003 om 17:14:16
Quote:
Truk schreef op 09-01-2003 @ 11:02:48
Ik droomde dan dat er een huis in brand stond

Mizou herrinner je nog die droom die ik je op irc had verteld? Kijk truk en ik zijn broers heh en is t niet een beetje toevallig dat wij allebei dromen over dat het huis in brand staat? Ik was er niet bij met dat gourmet-ongeluk en toch dromen we zo'n beetje hetzelfde. Misschien ook iets om te gebruiken in je boekje... suc7
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 09-01-2003 om 20:57:44
wauw echt vet dat jullie willen meewerken echt super bedankt!!
----------------------------------------
www.serife.nl
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op donderdag 09-01-2003 om 23:18:57
snik ik droom niet


en dan niet zeggen je droomt wel, het is een bewezen feit dat mensen die blowen niet tot zelden dromen als ze geblowt hebben.


mmmm eigenlijk zou ik niet meer voor het slapen roken
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
araphor Gepost door araphor op donderdag 09-01-2003 om 23:24:05
Quote:
_Osiris_ schreef op 09-01-2003 @ 23:18:57
klein beetje onzin

Je droomt wel. Je onthoudt niet. Heel verschil.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op vrijdag 10-01-2003 om 19:23:24
mjah ik weet t osiris als ik heb geblowt onthou ik mn dromen bijna nooit iig heel slecht of niet...maar idd je droomt wel
----------------------------------------
www.serife.nl
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 10-01-2003 om 19:31:18
je droomt niet!

ik heb laatst een hele scriptie over het gebruik van canabis gelezen

bij veelvuldig inname droom je niet meer

al is dit idd wel van tijdelijke duur , maar tis niet dat je ze niet onthoud.

is ook 1 van de redenen dat ik minder ben gaan roken
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
araphor Gepost door araphor op vrijdag 10-01-2003 om 19:56:33
Interessant. Beland je dan niet in een REM slaap als je overmatig geblowt hebt? Ik ben hier wel benieuwt naar.
araphor Gepost door araphor op zaterdag 11-01-2003 om 21:31:17
Is het niet zo dat je door het blowen snel in een diepere slaap raakt, waardoor je dromen dus niet (moeilijker) onthoudt? Ik weet dat hoe dieper mensen slapen, des te moeilijker ze dromen kunnen onthouden. (ook eigen ervaringen)
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zaterdag 11-01-2003 om 22:26:46
ik heb meestal na t blowen dat ik niet echt in slaap geraak, daarom dat ik t enkel in t weekend doe
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 13-01-2003 om 01:42:49
dunno ara, zal het stuk nog eens voor je opzoeken, ik was stoned toen ik het las. het heeft iets te maken met het wegvallen van je korte termijn geheugen en nog wat.


maruh ik slaap veel lekkerder als ik een blowtje op heb. stuff is een ander verhaal daar kan ik idd niet van slapen


ow ara en wie zegt dat ik OVERmatig blow
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-01-2003 @ 01:48:33 ]

----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
araphor Gepost door araphor op maandag 13-01-2003 om 12:25:36
Hehe.
Truk
Gepost door Truk op dinsdag 14-01-2003 om 22:47:44
He Mizou, heb je je boekje al af?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-01-2003 @ 22:48:08 ]
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op woensdag 15-01-2003 om 18:22:20
nee hij is nog niet vol
ik moet nog 20 dromen ofzo
maar ik krijg hem nog wel vol..net niet op tijd maar goed
----------------------------------------
www.serife.nl
teigetje Gepost door teigetje op woensdag 15-01-2003 om 20:07:35
Moet ik nog een a4tje volschrijven?
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op woensdag 15-01-2003 om 21:41:21
Mag ik nog een A4tje volschrijven?
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op woensdag 15-01-2003 om 22:44:10
als jullie t nu meteen doen graag

----------------------------------------
www.serife.nl
Obay
CARAJOO
Gepost door Obay op donderdag 16-01-2003 om 15:43:04
ik weet niet of je hier nog wat aan hebt maar here goes nothing oh en ze zijn heel vaag

1) ik droomde dat ik ergens op een berg was een heel hoog berg en de hemel was paars en een beetje lila. op dat berg was een heel hoog flat heel luxe flat penthouse of zo maar ik kon daar niet blijven want ik was ergens op de vlucht voor. ik was heel bang dat weet ik nog wel maar waar voor wist ik niet. toen werd ik wakker

2)ik was bij een vriendin thuis maar zij was er niet en ik was boven en op eens horde ik iets beneden dus ik keek ff en ik zag alleen voetstappen die heen en weer liepen ik schrok me dood duuhh dus ik rende heel snel naar buiten en was ergens in mexico (spook stad )beland alles was terra achtig en het leek wel een heel groot plein en ik zag ergens in de verte een bruine deur en ik probeerde om zo snel mogelijk naar die ene deur te rennen en toen werd ik wakker.

3) ik was ergens buiten met myn overleden tante aan het praten en op eens viel een van myn tanden uit en ik had hem in myn hand toen werd hy lang en blauw, even later zag ik myn zusje die me vertelde dat myn vader was overleden. ik was zooooo verdrietig maar kon niet eens een traan huilen. dat vond ik zo erg dat was echt een shit droom bah bah bah
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0157 sec.