Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
baggy
Gepost door baggy op donderdag 11-05-2006 om 20:07:22
okey check dit, ik leg ff uit wak heb en hoe'k opneem, daarna me probleem.
Externe audigy 2 geluidskaart - daar op zit mijn mengpaneel(waarop mijn Rode NT-1 condensmic zit) aangesloten. Op het kastje van me geluidskaart zitten ook me headphones, waardoor de beat in me oor komt.
Als ik met Cool Edit Pro opneem, dus gewoon in standaard scherm met beat in eerste balk en dan record in tweede dan is er dit probleem. Als ik alleen de vocal afspeel is er vrij zacht de beat te horen op me vocal. In principe nie echt hinderlijk als je alles gelijk laat staan, maar met afmixen en effecten erg irritant. Ik dacht dat het lag aan het feit dat er beat ontsnapt uit me headphones in me mic, maar dat is het niet. Dus het zal aan instellingen moeten liggen.....iemand een idee???
alvast bedankt!
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 11-05-2006 om 20:14:47
Heb ik ook last van gehad. Is toch weldegelijk van je headphones. En anders checken bij cool edit :

options --> windows recording oprtions

en dan checken of "wave/mp3" uit staat
baggy
Gepost door baggy op donderdag 11-05-2006 om 20:18:41
oow oke, maar trouwens...komt de beat dan nog wel door je koptelefoon?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-05-2006 @ 20:26:59 ]
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 11-05-2006 om 21:43:52
ja, maar dat is het volumeknopje van wat je wil opnemen wat windows allemaal laat horen, dus als je winamp ofzo zou aanzetten hoor je dat ook.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
baggy
Gepost door baggy op donderdag 11-05-2006 om 22:18:27
oooooowww okey man!
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op vrijdag 12-05-2006 om 14:02:39
danken, heb ik ook, nu weet ik hoe te voorkomen
----------------------------------------
tanthof-west
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op zondag 14-05-2006 om 16:51:22
tenminste, als ik het kon vinden... ik gebruik adobe audition 1.5 maar daar zie ik hem niet staan.. wat nu?
----------------------------------------
tanthof-west
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0079 sec.