Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
J-o-w
The world is moving through the songs I hear
Gepost door J-o-w op maandag 10-07-2006 om 14:43:36
Geen gouden beker, maar wel een gouden bal voor Zinedine Zidane. De controversiële Franse vedette is maandag in Berlijn toch tot beste speler van het WK in Duitsland uitgeroepen.


In de traditionele verkiezing onder WK-journalisten kreeg de diep gevallen aanvoerder van Frankrijk de meeste stemmen. Zidane ontving 2012 punten, aanzienlijk meer dan de Italiaanse wereldkampioenen Fabio Cannavaro (1977) en Andrea Pirlo (715). Ook Buffon, Zambrotta (Ita), Ballack, Klose (Dui), Henry, Vieira (Fra) en Maniche (Por) stonden op de kandidatenlijst die door de technische commissie van de FIFA was samengesteld.

Met Zidane als winnaar blijft de Gouden Bal bij het WK een omstreden prijs. De Franse sterspeler kreeg zondag in de verloren finale tegen Italië de rode kaart na een doldrieste kopstoot tegen de borst van verdediger Marco Materazzi. De onderscheiding voor meest waardevolle speler van het WK komt daardoor wrang en misplaatst over.

Meeste stemmen

Maandag werd in Berlijn opnieuw duidelijk dat de meeste stemmen al voor het begin van de finale waren uitgebracht. Bij het vorige WK in Japan en Zuid-Korea in 2002 leidde de uitverkiezing van de Duitse doelman Oliver Kahn tot beste speler van het toernooi ook al tot verontwaardiging en onbegrip.

De keeper van Bayern München ging in de finale tegen Brazilië (0-2) zwaar in de fout. De Braziliaanse topscorer Ronaldo greep toen met acht WK-treffers, waarvan twee in de eindstrijd, opvallend genoeg naast de Gouden Bal.

In 1998 werd Ronaldo juist wel tot beste speler van het WK uitgeroepen. In de finale tegen Frankrijk (0-3) faalde hij echter op alle fronten, ook door plotselinge ziekte. Zidane daarentegen blonk uit en scoorde twee keer in de eindstrijd. Toen verdiende hij de Gouden Bal waarschijnlijk veel meer dan nu na zijn inktzwarte aftocht in Berlijn.


----------------------------------------
Gevolgen van zijn eigen overdrijven, zal zijn torens op de grond krijgen
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op maandag 10-07-2006 om 14:44:33
Zizou ownt harddddd..
fock die racist materazzi..
----------------------------------------
LOL QUE?
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op maandag 10-07-2006 om 14:49:28
De FIFA reikt ook nog een handvol andere trofeeën uit. Ook die winnaars zijn nu allemaal bekend.


Beste schutter:

Miroslav Klose (Dui)



Beste doelman:

Gianluigi Buffon (Ita)



Beste jonge speler:

Lukas Podolski (Dui)



Aantrekkelijkste ploeg:

Portugal



Fair play:

Spanje en Brazilië

Bron: sporza.be



----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 10-07-2006 om 14:55:35
Portugal de aantrekkelijkste ploeg......?

HAHAHAHHAHAHA, er zitten humoristische mensen bij de FIFA
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 10-07-2006 om 14:57:53
Zizou, zizou..
WHO THE FUCK IS ZIZOU

ik heb heel veel getuige ik heb die gast nooit gevonden zoals andere mensne hem vonden... hij is heel goed ik weet het.. maar ik vind hem niet zo goed als men beweert...

Pirlo is veel beter en effectiever!

FORZA D'ITALIA CAMPIONE DEL MONDE!!!!!!
squadra azzurri verdiente het gewoon



Btw Portugal aantrekkelijkst? Doe dan duitsland, argentinie, spanje ofzo.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 10-07-2006 om 15:02:00
Check zijn filmpjes op youtuble en video.google...en dan zie je hem zelfs Ronaldihno dollen...dusseh...

WIE THE FUCK BEN JIJ?
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 10-07-2006 om 15:05:12
alsof Ronaldinho niet te dollen is? Kom op man, ronaldinho is geen verdediger...

Ik denk als je alle wedstrijden terugkijkt er wel meerdere mensen zijn die ronaldinho vorobij zijn gekomen...

Zidane, hij is heel goed geweest op momenten, maar gewoon ZWAAR overhyped...als hij de bal krijgt komt iedereen zowat al klaar... ik kijk liever naar een Pirlo. Viera, Kaká ofzo

Wie de fxck ik ben? Iemand die het italia meer gunde als frankrijk...en al helemaal na die stierenkopstoot
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
J-o-w
The world is moving through the songs I hear
Gepost door J-o-w op maandag 10-07-2006 om 15:11:20
http://frontpage.wezkaz.nl/2006/07/10/zidane-neemt-materazzi-te-grazen/

Voor de liefhebber..

Puntje paaltje heeft Materazzi al vaker op dit WK domme dingetjes gedaan, volgens mij tegen Australie ook zoiets. Zonde dat nu Zidane het zwarte schaap is en op deze manier (zidane-manier waarschijnlijk) z'n carriere afsluit. Hij verkoos zijn eer boven de WK-titel, en daar zal ieder zijn mening over hebben. Postief of negatief. Materazzi schijnt, Neuk Je Moeder, gezegd te hebben, maarjah zeker weten doen we dat (nog) niet.
----------------------------------------
Gevolgen van zijn eigen overdrijven, zal zijn torens op de grond krijgen
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 10-07-2006 om 15:48:26
Quote:
KRStarr schreef op 10-07-2006 @ 15:05
alsof Ronaldinho niet te dollen is? Kom op man, ronaldinho is geen verdediger...

Ik denk als je alle wedstrijden terugkijkt er wel meerdere mensen zijn die ronaldinho vorobij zijn gekomen...

Zidane, hij is heel goed geweest op momenten, maar gewoon ZWAAR overhyped...als hij de bal krijgt komt iedereen zowat al klaar... ik kijk liever naar een Pirlo. Viera, Kaká ofzo

Wie de fxck ik ben? Iemand die het italia meer gunde als frankrijk...en al helemaal na die stierenkopstoot


ag ja zidane is ook maar beste voetballer van dit deccenia he.

Logisch dat er een hype rond hem hangt.Vroeger was die vele malen beter dan dat hij nu was maar ook nu was hij met vlagen geniaal.Na die wedstrijd tegen brazilie leek het erop dat het zijn toernooi kon worden en ja ik hoopte dat ook.Ik vind het zwaar jammer dat hij dat bij materazzi deed.Wat materazzi ook heeft gezegd in een wk finale moet je je hoofd erbij houden.Maar goed het is niet anders,hoe dan ook kan zidane op een zeer indrukwekkende carriere terug kijken.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0073 sec.