Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 29-07-2006 om 02:40:27
Hey iedereen,

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=467977

Hierboven twee nieuwe beats van mij, luister ze AUB, en alle feed is welkom.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 29-07-2006 om 03:15:47
"Waarom zo" gaat wel alleen is de beat iets te euhm 'hard' voor de gevoelige piano.
De VSTi's die je gebruikt klinken heel synthy / midi achtig. (wat ik persoonlijk niet dig). Ook de drumsamples in "Such a tragedy" doen mij aan een 808 of midi-apparaat denken.
Beide composities op zich zijn een beetje herhalend.
Even wat tips:
+ Sample je piano, of gebruik een betere string / piano VSTi ( bijv. edirol orchestral ).
+ Gebruik wat (eventueel zelf gesamplede) andere drumsounds.
+ Minder herhalende melodie, door af en toe er wat bij / af te laten komen. Of gewoon de gehele melodie veranderen en later weer terug vallen.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zaterdag 29-07-2006 om 05:04:58
ik vind die piano in het begin zo van ik heb de melodie gemaakt op de drums en daarna de drums weggehaald..

ik zou bij het couplet iets anders doen om het te onderscheiden van het refrein en ik vind die trompet ofzo niet erg dope klinken.

maar voor de rest wel vette melodie enzo klinkt wel dope

props
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
chupie
rspct?
Gepost door chupie op zaterdag 29-07-2006 om 12:33:15
check em later nog wel
----------------------------------------
rspct?
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 29-07-2006 om 12:37:15
Quote:
Iminic schreef op 29-07-2006 @ 03:15
"Waarom zo" gaat wel alleen is de beat iets te euhm 'hard' voor de gevoelige piano.
De VSTi's die je gebruikt klinken heel synthy / midi achtig. (wat ik persoonlijk niet dig). Ook de drumsamples in "Such a tragedy" doen mij aan een 808 of midi-apparaat denken.
Beide composities op zich zijn een beetje herhalend.
Even wat tips:
+ Sample je piano, of gebruik een betere string / piano VSTi ( bijv. edirol orchestral ).
+ Gebruik wat (eventueel zelf gesamplede) andere drumsounds.
+ Minder herhalende melodie, door af en toe er wat bij / af te laten komen. Of gewoon de gehele melodie veranderen en later weer terug vallen.


Dit snap ik even niet, aangezien ik de Edirol Orchestral piano heb gebruikt.

Quote:
bigsam schreef op 29-07-2006 @ 05:04
ik vind die piano in het begin zo van ik heb de melodie gemaakt op de drums en daarna de drums weggehaald..

ik zou bij het couplet iets anders doen om het te onderscheiden van het refrein en ik vind die trompet ofzo niet erg dope klinken.

maar voor de rest wel vette melodie enzo klinkt wel dope

props


Ik heb juist eerst de melodie ingespeeld en toen de drums geprogrammeerd. Maar thanks voor je feed.

Het lijkt nu waarschijnlijk of ik me ga verdedigen tegen jullie comments, maar is hiphop niet altijd erg herhaaldelijk? Gesamplede beats bijvoorbeeld. En die beat van Kanye West ft. Rhymefest - Brand New?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-07-2006 @ 12:49:37 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 30-07-2006 om 01:54:24
Quote:
Twister schreef op 29-07-2006 @ 12:37
(...)

Dit snap ik even niet, aangezien ik de Edirol Orchestral piano heb gebruikt.

(...)

Ik heb juist eerst de melodie ingespeeld en toen de drums geprogrammeerd. Maar thanks voor je feed.

Het lijkt nu waarschijnlijk of ik me ga verdedigen tegen jullie comments, maar is hiphop niet altijd erg herhaaldelijk? Gesamplede beats bijvoorbeeld. En die beat van Kanye West ft. Rhymefest - Brand New?

Gebruikte je serieus de Edirol Piano?
Mmz, dan weet ik het niet maar waarschijnlijk moet je hem dan beter EQ'en en tweaken. Of het komt door de melodie waardoor het niet als een echte piano klinkt, en dan waarschijnlijk de velocity.
Het klopt dat de meeste hiphop beats erg herhaaldelijk zijn.
Dit vind ik persoonlijk niet zo mooi. En ik gaf je míjn mening.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 30-07-2006 om 12:52:32
OK, je hebt wel gelijk ja, de velocity stond hoog zodat hij denkt dat de toetsen hard aangeslagen moeten worden, da's lelijk in zo'n serieuze melodie. Nu klinkt ie een stuk beter inderdaad.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.