Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Young-Joey
Gepost door Young-Joey op vrijdag 04-08-2006 om 15:15:25
voorbeeld: eminem Lose yourself

heb je dan een programma om de stem en de beat van elkaar af te splitsen?
Crunx Gepost door Crunx op vrijdag 04-08-2006 om 15:16:28
nee

je zal het gewoon van Google moeten halen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-08-2006 @ 15:16:56 ]
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 04-08-2006 om 15:17:38
-oeps-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-08-2006 @ 15:20:26 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Replay
...
Gepost door Replay op vrijdag 04-08-2006 om 15:18:32
jawel dat kan, maar dan neem je automatisch een stuk van de beat zelf mee beter download je de intrumentaal gewoon, weet niet wat je precies nodig hebt eik?
----------------------------------------
....
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 04-08-2006 om 15:28:15
neeej

je heb bepaalde programma's waar je bepaalde tonen kan wegfilteren zodat bv alleen de beat overblijft maar je merkt dat de kwaliteit drastisch achteruit gaat

beter zoek je dus gewoon naar de instrumental, of kijk je over er aant het eind van het nummer een stuk zonder text is wat je kan lopen (gebeurd heel veel dat je aan het einde plain beat hoord )
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 04-08-2006 om 16:15:08
Ik denk eerder dat hij de stemmen over wil houden en zelfs beats achter de stemmen wil naaien.

zoals Osiris zei, het verneukt je kwaliteit als je zogenaamde "voice (cq vocal) cuts" doet. Dus zoeken op "acapella". Ik vrees dat er niets anders op zit.
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 04-08-2006 om 16:16:16
nee en dat gaat natuurlijk niet aangezien een mp3 of een wave 1 bestande is van geluidsgolven dus om die stem eruit te halen gaat gewoon bijna niet lukken ..


----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 04-08-2006 om 16:17:49
Precies, lukt alleen bij vinil (dacht ik, don't shoot me) dus als je een draaitafel hebt een de track op vinil uit is, kan je het proberen.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 04-08-2006 om 16:42:03
Volgens mij lukt dat ook niet goed bij Vinyl.. maar ik weet er verder ook niet veel van.
----------------------------------------
Jos de Boss
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op vrijdag 04-08-2006 om 16:56:44
huh hoezo zou dat met vinyl wel werken whehe
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 04-08-2006 om 16:59:04
Quote:
Mx Fortune schreef op 04-08-2006 @ 16:17
Precies, lukt alleen bij vinil (dacht ik, don't shoot me) dus als je een draaitafel hebt een de track op vinil uit is, kan je het proberen.


Nee, werkt alleen (goed) als je de track hebt met alles op verschillende sporen.

De enige andere optie is eigenlijk frequenties filteren. Stembereik opgeven als het frequentie bereik dat je wilt hebben. Maar er zitten flink wat andere geluiden ook binnen dat frequentie bereik, en die neem je dus mee. Het kan dus wel, maar je blijft altijd een deel van de muziek horen. (of kwijt raken)
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 04-08-2006 om 17:05:19
Quote:
Veelpleger schreef op 04-08-2006 @ 16:56
huh hoezo zou dat met vinyl wel werken whehe


omdat ik een verhaal wat ik hoorde over vinyl, in combinatie met het verhaal van Spade, door elkaar gooide en iedereen per ongeluk in de war bracht

Lees dat van Spade dus
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 04-08-2006 om 17:23:10
[quote]spade schreef op 04-08-2006 @ 16:59
(...)

Nee, werkt alleen (goed) als je de track hebt met alles op verschillende sporen.
quote]

nah hoe moet je daar aankomen lukt toch bijna niet lijkt me download gewoon een instrumental en de accapella als dat niet lukt is het al de moeite niet meer waard vind ik
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.