Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op dinsdag 08-08-2006 om 15:10:51
Ha,
ik ben voor school deze vakantie ( ) een herkansing aan het maken en om het nog zo leuk mogelijk te maken heb ik er voor gekozen Hip-hop als onderwerp te nemen . Voor de opdracht moet ik ook wat kleine onderzoekjes doen.

Mijn vraag: fascineert hip-hop jullie? En wat fascineert jullie er aan?

Waarom is het jouw muziek? Waarom raak je er zo door geboeid? Heeft Hiphop ook gevolgen voor jou in 'real-life' (gedraag je je bv anders blabla )

En zijn jullie wel eens naar Live-optredens geweest en wat vonden jullie van het 'energie-veld' wat er vrij komt bij een optreden. Dit is iets wat mij zelf het meeste 'fascineert'. Hoe denken jullie hierover? vinden jullie dit ook zo vet en geeft het jullie ook een 'kick' ;D. kunnen jullie je dan ook helemaal laten gaan waar dit meestal niet lukt op andere muziek?

Bedankt als een nuttige reply achterlaat.. alles is welkom

Thanksssssssssssss Schater
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2006 @ 15:11:29 ]

----------------------------------------
TILBURG 013
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 08-08-2006 om 15:11:33
Weer een hiphop onderzoek

edit: ik ga later effe voor je antwoorden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2006 @ 15:12:00 ]

----------------------------------------
clonebabybeats baby
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 08-08-2006 om 15:52:31
Quote:
Oude_Schaterhand schreef op 08-08-2006 @ 15:10

1. Mijn vraag: fascineert hip-hop jullie? En wat fascineert jullie er aan?

-fascineren doet het me niet zo, het is wel dat ik soms wel versteld sta van bepaalde flow of lurics of beats fzo, maar meer nie.
ik luister het en hou me der verder niet zo mee bezig


2.Waarom is het jouw muziek? Waarom raak je er zo door geboeid? Heeft Hiphop ook gevolgen voor jou in 'real-life' (gedraag je je bv anders blabla )

-waarom het mijn muziek is?
omdat ik het gewoon diggydibomdig : )
ik kan gewoon los gaan op beats en bepaalde flow's van rappers der op, tja kan niet zo ggoed uitleggen vind het gewoon fijn om naar te luisteren
mja dat vind ik van meer stijlen eigenlijk wel
vooral van R&B.
gedragen doe ik me der iet anders door, wel pas ik opzich me kleding erop aan...

3.En zijn jullie wel eens naar Live-optredens geweest en wat vonden jullie van het 'energie-veld' wat er vrij komt bij een optreden. Dit is iets wat mij zelf het meeste 'fascineert'. Hoe denken jullie hierover? vinden jullie dit ook zo vet en geeft het jullie ook een 'kick' ;D. kunnen jullie je dan ook helemaal laten gaan waar dit meestal niet lukt op andere muziek?

-jup

[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2006 @ 15:53:07 ]

----------------------------------------
....
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op dinsdag 08-08-2006 om 15:59:44
hiphop fascineerd mij tot op zekere hoogte van dat ik denk: shitttt hee! die line was echt te dope of weet ik veel..
niet dat hiphop me in de ban heeft om het maar ff zo te zeggen
ik denk wel dat hiphop me zo boeit omdat vaak teksten en flows mij goed kunnen raken.. Je voelt dingen gewoon!
(als de tekst ergens over gaat tenminste)
Op van die nrs die eigenlijk nergens over gaan kun je ook goed los gaan gewoon alleen al door iemands flow...

Waarom ik er zo door geboeid raak? Tjah.. Als iemand alles in een nummer gooit, voel je die shit gewoon!!!
dat raakt mij.. inleving van iemand en de flow..
Gevolgen heeft het niet echt.. Ik gedraag me niet anders ofzo... ik heb wel het idee dat ik als meisje vaak raar word aangekeken als je verteld waar je naar luisterd.. ( waarom weet ik ook niet, maar is zeker raar ofzo)

Tuurlijk weleens naar live optreden geweest..
dat is gewoon gekkenhuis..
iedereen gaat los. dat is gewoon hurrlijk...

----------------------------------------
bla
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 08-08-2006 om 16:39:02
Het fascineert mij voor geen ene moer. Ik vind het relaxte muziek en luister het graag, maar dan houd het ook verder op.
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op dinsdag 08-08-2006 om 16:41:31
gewoon from the heart eerlijke shit daarom, de eckte dan he
----------------------------------------
betta believe that
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 08-08-2006 om 16:43:32
ik gedraag me er heel anders door, alsof ik eigenlijk een neger ben
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
JoevhZuiden
je weet..
Gepost door JoevhZuiden op dinsdag 08-08-2006 om 17:26:02
all about the rimms he...all about the rimms...*zucht*
----------------------------------------
je voelt het..of eeh...je voelt het niet..
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 08-08-2006 om 17:26:46
50 cent heeft van die mooie sieraden en auto's en meisjes in zijn clips, dat fascineerd me wel aan hiphop
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 08-08-2006 om 17:28:12
dat vind ik nou zo kinderachtig he
als mensen vragen hebben over hiphop enzo dat er dan mensen zijn die denken grappig te zijn door zulke opmerkingen daarover te plaatsen

shit hou gewoon je bek of geef antwoord ofzo.
----------------------------------------
....
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 08-08-2006 om 17:28:48
Ik gaf antwoord!

grapke heh
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2006 @ 17:29:18 ]

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 08-08-2006 om 17:29:40
totaal niet sirieus spririt dat weet jezelf ook.
doe gewoon normaal kid, shit is niet grappig voor nieuwkomers fzo....

mja wat boeit het mij ook, doe lekker je ding : )
----------------------------------------
....
LD50
Gepost door LD50 op dinsdag 08-08-2006 om 17:30:00
Teksten interesseren mij niet zo. Klanken en de rauwe beats trekken mij aan. Ik kan net zo goed naar jazz en soul luisteren als naar hiphop aangezien veel hiphop producers typische jazz-toonladders kopiëren in hun nummers. Dat is wat me aan trekt: de stijl, de sfeer, de tonen, de klanken. :- )
----------------------------------------
Aan: LD50
Datum: 28-04-2006 Afzender: Slugger-D~
ik ga slapen pikkie, hvj, ntb, bffl.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 08-08-2006 om 17:30:08
Quote:
Replay schreef op 08-08-2006 @ 17:28
dat vind ik nou zo kinderachtig he
als mensen vragen hebben over hiphop enzo dat er dan mensen zijn die denken grappig te zijn door zulke opmerkingen daarover te plaatsen

shit hou gewoon je bek of geef antwoord ofzo.

Blijf jij maar bij je lurics .
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 08-08-2006 om 17:31:42
Ik vind hiphop tof omdat het diepe shit het best mixt met een lekker deuntje, das pas een antwoord
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 08-08-2006 om 18:09:58
Mijn vraag:

fascineert hip-hop jullie? En wat fascineert jullie er aan?

- Helemaal niks.. tis relax

Waarom is het jouw muziek? Waarom raak je er zo door geboeid? Heeft Hiphop ook gevolgen voor jou in 'real-life' (gedraag je je bv anders blabla )

- Nee.. waarom zou je ineens anders moeten gaan gedragen? tis maar muziek.. geen schoolkleren die je verplicht moet dragen

En zijn jullie wel eens naar Live-optredens geweest en wat vonden jullie van het 'energie-veld' wat er vrij komt bij een optreden. Dit is iets wat mij zelf het meeste 'fascineert'. Hoe denken jullie hierover?

Tis gewoon chill om te kijken... live muziek... energie-veld heb je altijd.. maar je gaat toch ook niet alleen thuis als een achterlijke mongool door de kamer springen en op live shows kun je dat gezamelijk doen..


vinden jullie dit ook zo vet en geeft het jullie ook een 'kick' ;D. kunnen jullie je dan ook helemaal laten gaan waar dit meestal niet lukt op andere muziek?

Ik digg iedere muzieksoort.. als het maar klinkt..


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op dinsdag 08-08-2006 om 21:10:45
Hoe het nummer klinkt fascineert allereerst, dit is echter vaak gewoon een Jazz of Soulbeat. De flow fascineert ook heel erg. En de lyrics fascineren natuurlijk ook, vooral als het diepgaande lyrics zijn waarover je eerst een paar keer moet nadenken. En niets is lekkerder dan bij concerten los gaan, dit lukt mij trouwens alleen bij Hip Hop en Reggae concerten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-08-2006 @ 05:32:59 ]

----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Masahiro
Gepost door Masahiro op dinsdag 08-08-2006 om 21:13:32
Mijn vraag: fascineert hip-hop jullie? En wat fascineert jullie er aan?

nee

Waarom is het jouw muziek? Waarom raak je er zo door geboeid? Heeft Hiphop ook gevolgen voor jou in 'real-life' (gedraag je je bv anders blabla )

het is mijn mzuiek niet. en eh ja ik zeg ''dope'' enzo

En zijn jullie wel eens naar Live-optredens geweest en wat vonden jullie van het 'energie-veld' wat er vrij komt bij een optreden. Dit is iets wat mij zelf het meeste 'fascineert'. Hoe denken jullie hierover? vinden jullie dit ook zo vet en geeft het jullie ook een 'kick' ;D. kunnen jullie je dan ook helemaal laten gaan waar dit meestal niet lukt op andere muziek?

eh ik kan ook losgaan bij een rockconcert hoor, no prob.. verder ga ik niet zo vaak naar concerten eerlijk gezegd
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 08-08-2006 om 21:25:14
Quote:
LD50 schreef op 08-08-2006 @ 17:30
Teksten interesseren mij niet zo. Klanken en de rauwe beats trekken mij aan. Ik kan net zo goed naar jazz en soul luisteren als naar hiphop aangezien veel hiphop producers typische jazz-toonladders kopiëren in hun nummers. Dat is wat me aan trekt: de stijl, de sfeer, de tonen, de klanken. :- )


ditte, maar dan spelen bij mij de lyrics een grotere rol. de manier waarop rappers een beat bespelen met flows, woordplaatsingen, gevatte/doordachte teksten, stemgebruik en stoer negergedrag. dopeness
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 09-08-2006 om 20:33:24
Quote:
LD50 schreef op 08-08-2006 @ 17:30
Teksten interesseren mij niet zo. Klanken en de rauwe beats trekken mij aan. Ik kan net zo goed naar jazz en soul luisteren als naar hiphop aangezien veel hiphop producers typische jazz-toonladders kopiëren in hun nummers. Dat is wat me aan trekt: de stijl, de sfeer, de tonen, de klanken. :- )


Dit slaat wat mij betreft ook wel redelijk de spijker op zijn kop. Ik luister hiphop om de muzikale waarde, de teksten komen bij mij eigenlijk meestal op de 2e plaats. Als iets gewoon dik klinkt mag er wat mij betreft over schemerlampen worden gerapt.
En dit geldt eigenlijk bij elke muziekvorm wat mij betreft, als een nummer productietechnisch en muzikaal goed in elkaar zit dan kan ik het meestal al waarderen.

mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 09-08-2006 om 21:27:57
Quote:
Huussuh schreef op 08-08-2006 @ 21:25
(...)

ditte, maar dan spelen bij mij de lyrics een grotere rol. de manier waarop rappers een beat bespelen met flows, woordplaatsingen, gevatte/doordachte teksten, stemgebruik en stoer negergedrag. dopeness


Hetzelfde.Gewoon het geheel bij elkaar.Als ik een track goed vind moet alles kloppen en het niet alleen een dope sound hebben ofzo.Altijd als ik een track luister vallen me wel een paar lines op vooral bij nederhop.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op donderdag 10-08-2006 om 18:20:21
Bedankt voor jullie (de meeste) nuttige reacties. Ook bedankt de zure snuiten die weer stoer kwamen doen met zielige antwoorden. Met de nuttige kan ik wel wat meer reactise zijn natuurlijk altijd welkom.. vooral dan wat jullie zo vet vinden aan een live optreden

Groeten, Schater
----------------------------------------
TILBURG 013
JoevhZuiden
je weet..
Gepost door JoevhZuiden op donderdag 10-08-2006 om 22:31:45
hoeft niet stoer te zijn om zelfvoldoening te krijgen
----------------------------------------
je voelt het..of eeh...je voelt het niet..
Jakyman Gepost door Jakyman op donderdag 10-08-2006 om 23:05:19
life optreden is dope omdat het gewoon leuk is om op een vette bounce beat mee te gaan met een MC.. in de pit staan en gaan beuken enzo dat is gewoon de shitttttttt
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op vrijdag 11-08-2006 om 00:09:40
9 uur free'en fascineert me
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op woensdag 16-08-2006 om 17:45:57
hehe
----------------------------------------
TILBURG 013
rame
Gepost door rame op woensdag 16-08-2006 om 17:47:29
Quote:
Jakyman schreef op 10-08-2006 @ 23:05
life optreden is dope omdat het gewoon leuk is om op een vette bounce beat mee te gaan met een MC.. in de pit staan en gaan beuken enzo dat is gewoon de shitttttttt


dat dus gewoon dat de artiest voor jou bezig is ook
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op woensdag 16-08-2006 om 17:49:28
Ehmm, ik vind het gewoon vet om skills te horen, en soms gewoon relaxete niet te drukken achtergrond muziek. hiphop fascineert me niet
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op woensdag 16-08-2006 om 23:38:44
de clips met naakte chickies...




als ik een wanker was

V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 17-08-2006 om 01:32:44
Quote:
LD50 schreef op 08-08-2006 @ 17:30
Teksten interesseren mij niet zo. Klanken en de rauwe beats trekken mij aan. Ik kan net zo goed naar jazz en soul luisteren als naar hiphop aangezien veel hiphop producers typische jazz-toonladders kopiëren in hun nummers. Dat is wat me aan trekt: de stijl, de sfeer, de tonen, de klanken. :- )


ditte, maar de teksten spelen bij mij ook een grote rol
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 17-08-2006 om 01:34:33
--> SHV
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.