Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Zwolle-zuid
op die nikes
Gepost door Zwolle-zuid op maandag 14-08-2006 om 13:06:14
Verwarring rond vechtpartij ‘kaalkoppen’
DOOR WILLEM BOVERHOF


14 AUGUSTUS 2006 - ZWOLLE - Een groepje van zo’n tien zogeheten Lonsdale-jongeren is zaterdagavond bij de Diezerpoortenplas in elkaar geslagen. Dat meldde de politie zondag.
Gedurende het weekeinde zijn er in de stad meerdere meldingen geweest over ‘Kale koppen en van die bijpassende kleren’ (uitspraak van de politie, red.). Het is echter niet duidelijk geworden of het hier steeds ging om dezelfde groep jongeren en of het om rechts-extremistische- danwel anti-fascistische jongeren ging.

De politie en de cafés in de binnenstad waren donderdag anoniem geattendeerd op het feit dat rechts-extremistische jongeren een kroegentocht wilden houden.

Naar aanleiding van de vechtpartij is er geen aangifte gedaan. ‘Dat volk heeft geen enkel belang bij de politie’, stelt een politiewoordvoerder. ‘Dan houdt het voor ons natuurlijk op.’ De politie is dan ook niet op zoek gegaan naar de daders. Van de in elkaar geslagenen bleek een aantal uit Zwolle te komen, de rest kwam verspreid uit het hele land. De politie signaleerde ze voor het eerst bij de skatebaan bij het Wezenlandenpark. Daar hielden andere jongeren een feestje. Daar zijn ze na enig aandringen weggegaan.

Verschillende inwoners van Zwolle hebben jongeren de Hitlergroet zien brengen. Maar ook zijn er bij een kroeg in de Voorstraat rond negen uur zaterdagavond (twintig minuten na de vechtpartij) een stuk of zeven anti-fascistische jongeren gesignaleerd. ‘Zij vroegen om pleisters en verband’, verklaart een café-eigenaar. Hij heeft ze echter niet binnen gelaten. De eigenaar wist wel met zekerheid te vertellen dat deze mensen geen extreem-rechtse opvattingen naleven.

Het lijkt erop dat de vechtpartij op de Diezerpoortenplas een treffen is geweest van extreem-rechts en anti-fascisten. Bij de Zwolse krakersbeweging heerste in ieder geval grote angst dat de extreem-rechtse jongeren het op hen gemunt hebben vanwege de anonieme brief. Een lid van de kraakbeweging liet weten dat er zeker een verband is te leggen tussen de vechtpartij op de Diezerpoortenplas en de anonieme brief.

soms verbaas ik me wel over de domheid van de krant.

anti fascisten hahaha laat me niet lachen

----------------------------------------
www.geskenhouse.tk
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 14-08-2006 om 13:10:43
Hmmmmmmmmm Ja.. ik zal ook verward worden....
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 19-08-2006 om 18:54:41
anti-fascisten, is dat niet gewoon tegen de ideologie van de nazi zijn..

heheheh.. bullshit idd
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 19-08-2006 om 18:58:57
ghehe nou ja wel props naar de politie dat ze die "kaalkoppen" niet hebben geholpen met het aanpakken van de daders

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zaterdag 19-08-2006 om 19:10:44
ik snap het krantenbericht sowieso niet
wat is er dan wel gebeurd ?

hebben die angstige krakers iets met die matpartij te maken gehad ?

(krakers zijn meestal wel anti-fascisten)
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 19-08-2006 om 19:35:45
Dr zijn net zoveel extreem linkse flapdrollen als dat er extreem rechte flapdrollen zijn. En denk maar niet dat die twee groepen elkaar veel ontlopen.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.