Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
berrybleck Gepost door berrybleck op woensdag 23-08-2006 om 12:00:16
ik hem al heel lang geleden mijn muziek in een envelop gezet en naar me zelf gestuurd maar ik hem alle nummers er op gezet op die cd en teksten stel he voor ik meot hem een kee rlaten open maken voor de rechte rmaken ze hem toch wel weer dicht toch?
----------------------------------------
www.berrybleck.nl www.berrybleck.com
D-on Gepost door D-on op woensdag 23-08-2006 om 12:02:01
Probeer het ff goed te typen en duidelijk te vragen.
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op woensdag 23-08-2006 om 12:02:49
owww jebedoeld auteursrecht

auteursrecht heb je zowieso al als jij iets maakt, wat helemaal van jou is en uniek dus geen shit wat al betstaat heb jij al auteursrecht, jaja afgelopen jaar gehad op school
----------------------------------------
bla
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 23-08-2006 om 12:03:35
maar ik mag mezelf toch wel berryfleck noemen en die shit nadoen?
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op woensdag 23-08-2006 om 12:04:02
ja dat weet ik niet hoor..

----------------------------------------
bla
omebob
AFCA
Gepost door omebob op woensdag 23-08-2006 om 12:07:35
als hij niks officieels is en geen © en ® heeft wel ja
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op woensdag 23-08-2006 om 12:11:40
wat is auteursrecht





Wat mag of niet mag wordt bepaald door de wet. In het geval van auteursrechten door de Auteurswet 1912. In artikel 1 van die wet staat dat niemand een werk van letterkunde, wetenschap of kunst openbaar mag maken of verveelvoudigen zonder toestemming van de maker van zo'n werk. Zo'n 'werk' kan een verhaal zijn, maar ook een foto of een gedicht. Ook op een muzikale compositie of een liedtekst rust auteursrecht (nl. muziekauteursrecht).

De Auteurswet geeft de maker van een muziekwerk – componist of tekstdichter – twee soorten rechten:

exploitatierechten. Daarmee heeft de maker het recht zijn werk te exploiteren. D.w.z. : de maker mag de gebruiker een vergoeding vragen voor het gebruik van zijn werk. Dat kan hij zelf regelen. Maar hij kan zijn exploitatierechten ook overdragen, sommige aan Buma/Stemra en weer andere aan een uitgever.
persoonlijkheidsrechten of morele rechten. Deze beschermen de persoonlijke band tussen de maker en zijn werk. Ze geven de maker bv. het recht zich te verzetten tegen veranderingen en aantastingen van zijn werk en tegen openbaarmaking van zijn werk onder andermans naam. Deze rechten zijn niet overdraagbaar en blijven dus bij de maker.

(Muziek)werken zijn beschermd door het feit dat ze gemaakt zijn. Automatisch. De maker van een werk hoeft dus niets aan te vragen, deponeren of registreren om dat recht veilig te stellen. Het registreren van een werk – bijv. bij de belasting of een notaris – is wel aan te bevelen. Zeker als de maker bang is voor plagiaat. Daarmee is nl. vastgelegd dat het betreffende werk op een bepaalde datum bestond.

Bron: www.bumastemra.nl
----------------------------------------
bla
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op woensdag 23-08-2006 om 16:07:58
Quote:
berrybleck schreef op 23-08-2006 @ 12:00
ik hem al heel lang geleden mijn muziek in een envelop gezet en naar me zelf gestuurd maar ik hem alle nummers er op gezet op die cd en teksten stel he voor ik meot hem een kee rlaten open maken voor de rechte rmaken ze hem toch wel weer dicht toch?


is er ook een vertaal machine waar ik dit naar nederlands kan vertalen?
----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 23-08-2006 om 16:37:55
Quote:
Diesel schreef op 23-08-2006 @ 16:07
(...)

is er ook een vertaal machine waar ik dit naar nederlands kan vertalen?

woord.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
dap
038
Gepost door dap op woensdag 23-08-2006 om 16:47:55
Ik snap hier ook totaal niks van...
rame
Gepost door rame op woensdag 23-08-2006 om 16:56:45
Quote:
berrybleck schreef op 23-08-2006 @ 12:00
ik heb al heel lang geleden mijn muziek in een envelop gezet en naar me zelf gestuurd

maar ik heb alle nummers er op gezet op die cd en teksten

stel he voor ik moet hem een keer laten open maken voor de rechter

maken ze hem toch wel weer dicht toch?


zoiets?

ik begrijp alleen niet waar het over gaat
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 23-08-2006 om 22:11:44
Opsturen aan je zelf heeft alleen zin ALS het aangetekend is gedaan.

Na openen heeft het geen zin de envelope nog te sluite, gebeurd ook niet voor je. Indien je de envelope hebt moeten openen in een rechtzaak ligt in de rechtbankdocumenten het al dan niet hebben van de auteursrechten vast.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2006 @ 22:13:47 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
akira Gepost door akira op donderdag 07-09-2006 om 13:15:35
wat een haat tegen zo een oprechten mc als berry bleck
hij is de meest populaire rapper van kracozia
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.