Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 25-08-2006 om 10:28:33
Euj, mede nlhiphopppers ik heb een vraag en ik kon zo gauw geen ander topic vinden dat ongeveer hetzelfde is.

Maargoed, Is het mogelijk om bij Cool Edit Pro 2 stukjes van een nummer achter elkaar te zetten met een klein stukje ruimte ertussen en dan in die ruimte een effect te doen wat moet klinken als een oude radio die je van zender verwisselt? (dus wat gepiep en gekraak enzo). En als dit kan, zou iemand mij dan willen vertellen hoe ik dit moet doen, met welk effect enzo?

Alvast bedankt, jos.
----------------------------------------
Jos de Boss
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 25-08-2006 om 10:37:58
wat dacht je van gewoon googlen, samplen van een bestaand iets? Je kan in cooledit (en net als elk goed wav edit pakket) gewoon twee losse stukken achter elkaar copy plakken / verplaatsen.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 25-08-2006 om 10:40:10
Ja ik heb het ook al wel achter elkaar gezet maar ik kan nergens een goed geluid vinden wat op radio lijkt, ik ben nou al een aardig tijde aan het zoeken.
----------------------------------------
Jos de Boss
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op vrijdag 25-08-2006 om 10:49:26
het 2de nummer achterstevoren zetten echo invoeren en weer omdraaien... klinkt meestal wel vet...
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 25-08-2006 om 10:51:00
Yo bedankt man, maar waarschijnlijk gaat het al wel lukken en anders probeer ik dat wel.
----------------------------------------
Jos de Boss
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 25-08-2006 om 10:51:22
sample je de into van Skee Lo - I Wish
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0131 sec.