Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Triick Gepost door Triick op zaterdag 26-08-2006 om 22:34:52
Weet iemand misschien hoe je voor niet al te veel geld een beetje goede kwaliteit tracks kan make?
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 26-08-2006 om 22:38:04
als jij nou is verteld wat je in gedachten hebt kunnen de mensen hier je verder helpen met enventuele aanvulling. hoeveel wil je besteden ? aan wat? mic? paneel? zon kap voor je mic? dingen om je muren mee af te schermen ?
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Triick Gepost door Triick op zaterdag 26-08-2006 om 22:39:59
Ja dat vraag ik nou juist wat tog een beetje kwaliteit is voor weinig.. eigenlijk gwoon zo'n beetje Mengpaneel, mic, Uhh noem maar op
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 26-08-2006 om 22:41:29
noem dan een prijs wat je maximaal wil besteden, ik heb der niet veel verstand van maar daar kunnen de mensen je dan mee verder helpen.. als je een prijs noemt van 80 euro ja, dat kost mijn mic alleen al.. tis wat je er voor over hebt (ookal is 80 nog niet veel geld voor een mic )
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Triick Gepost door Triick op zaterdag 26-08-2006 om 22:42:14
rond De 200 euro
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 26-08-2006 om 22:44:15
als je even terug zoekt in topics, heb ik ergens informatie gedropt met heel veel gedoe der bij, moet je even de zoekfunctie gebruiken.. dan vind je het wel na een tijdje als je het niet lukt zoek ik het nog een keer op
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zaterdag 26-08-2006 om 22:50:37
Quote:
Triick schreef op 26-08-2006 @ 22:34
Weet iemand misschien hoe je voor niet al te veel geld een beetje goede kwaliteit tracks kan make?

zoek een ille beatmaker zonder zakelijk inzicht. zeg dat ie ook een goeie mic moet kopen.
dan moet je bij hem langs gaan en heul dope dr op gaan rappen. en dan pushen die pokoe.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op zondag 27-08-2006 om 01:06:10
trap richting QUE -->
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op dinsdag 29-08-2006 om 17:26:53
voor 200 euro kan je niet heel veel. maar je kan wel wat.
Een advies is de UB 501 mixer van Behringer. Die kost maar 40 euro en is goed. Nadeel is dat die tulp out heeft ipv usb of firewall uitgang zodat je wel kwaliteits verlies hebt als je met je pc wil opnemen (daar ga ik even van uit)
Daarnaast kan je voor 100 euro wel een condensator microfoon kopen. (maar misschien kan je daar beter meer voor uittrekken)

En tja: dan moet je eigenlijk nog headphones hebben, isolatiemateriaal, een goede ruimte etc.

Je moet ergens beginnen. Ik heb nu redelijk goede gear en dat heeft met toch 900 euro in totaal gekost en dan hebben we het nog redelijk low budget proberen te houden.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 03-09-2006 om 22:51:07
een gade mic kost al gauw 200 euro. Meer zelfs. Dan ben je nog maar op je pc aan het opnemen. Je moet nog een statief en plopkiller kopen.
Computer moet in orde zijn, vooral geluidskaart.
Koptelefoon. Mixer is niet standaard nodig maar het helpt wel.
Je moet goed kunnen afmixen.
Ben je gauw veel geld kwijt hoor.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0122 sec.