Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op maandag 28-08-2006 om 17:24:02
Hehe grappig idee!


Productiehuis ON presenteert op 22 september première C64 Orchestra in Gigant te Apeldoorn

Op 22 september vindt in de Gigant te Apeldoorn de wereldwijde première plaats van het C64 Orchestra. Met het Commodore 64 (C64) Orchestra is een lang gekoesterde droom van de componisten Rob Hubbard (UK) en Jeroen Tel (NL) uitgekomen. De muziek die zij in de jaren tachtig componeerden voor de razend populaire C64 games is nu te horen zonder de beperkingen van de microchip. Twaalf leden van het Ricciotti ensemble hebben onder leiding van dirigent Bas Wiegers en onder toeziend oog van de twee componisten deze uitdaging aangenomen.

Op vrijdag 22 september is voor het eerst te horen hoe Commodore 64 gamemuziek klinkt als het gespeeld wordt door een klassiek orkest. Naar aanleiding van een vraag van Julian van Aalderen (videokunstenaar/ the C-men) heeft productiehuis Oost-Nederland (ON) de twee godfathers van de C64 gamemuziek uitgenodigd om hun eigen muziek te arrangeren voor een twaalfkoppig klassiek orkest.

In de beginjaren (1983) van de C64 werden bestaande klassieke stukken gebruikt als muziek onder de games. Al snel gingen mensen als Rob Hubbard (UK) en Jeroen Tel (NL) (toen 15 jaar oud) zelf speciale muziek voor de games componeren. Een groot verschil tussen de C64 en de huidige generatie computers is het verschil in beschikbare geheugenruimte voor het gebruik en opslag van muziek. Bij de C64 moest met uiterst minimale middelen ruimte gemaakt worden voor volwaardige composities. De composities van Rob Hubbard en Jeroen Tel waren echter zo succesvol dat zij op hun achttiende in dienst genomen werden door grote gamefabrikanten en zo groeide dit duo in de jaren tachtig uit tot ware culthelden in de gamewereld.

Anno 2006 is de muziek van deze twee C64 componisten nog altijd springlevend. Naast een bloeiende internationale gemeenschap met de naam ‘Micromusic’, laten hedendaagse muzikanten zoals Bas Bron (het brein achter populaire acts als ‘de Jeugd van Tegenwoordig’ en ‘Bastian’), zich door de C64-muziek inspireren voor hun eigen composities.

Twaalf leden van het Amsterdamse Ricciotti Ensemble zullen onder leiding van dirigent Bas Wiegers dé gamemuziek van de jaren 80 live op het podium vertolken. Dit optreden van het C64 Orchestra wordt begeleidt door de speciaal gemaakte videoanimaties van the C-men, gebaseerd op de originele computerbeelden van de bij de nummers horende spellen.

De première avond staat geheel in het teken van de Commodore 64. Jeroen Tel, Bas Bron, en Goto 80 uit Zweden zullen de bezoekers na afloop van het klassieke concert laten dansen op de blieps en beats van de Commodore 64.

Ook is het mogelijk om de originele spellen waarvan de muziek wordt opgevoerd zelf te spelen.

Première 22 september

Gigant, Apeldoorn www.gigant.nl
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 28-08-2006 om 17:28:03
Ben je daarbij dap? Interesseert mij wel dit..
dap
038
Gepost door dap op maandag 28-08-2006 om 17:29:15
geen idee, je mag ook zelf gaan hoor..... c64 shit is gewoon classic.
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 28-08-2006 om 17:30:55
Ik ben er denk ik sowieso wel bij, daar niet van. Had er al wel wat over gehoord, maar nu is het dus zeker? Mooi.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op maandag 28-08-2006 om 17:35:59
Niet dat ik hier heen zou gaan, maar ik zou dit wel een keer willen horen. Best veel
C64 gespeeld als kind. Gek genoeg kan ik me nu geen enkel muziekje herinneren...
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 28-08-2006 om 17:36:04
Ochja, om te weten wat je kan verwachten; Bas Bron = Neger des Heils, producer JVTW.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op maandag 28-08-2006 om 17:55:55
Dope, heb nog een c64 sid chip VST liggen, best grappig.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 29-08-2006 om 13:19:58
denk dat dit best wel is heel dope kan zijn.
----------------------------------------
www.serife.nl
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 29-08-2006 om 13:33:53
dit kan best dope worden, als je hoort wat die invloeden in de breakcore scene doen!
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
mano Gepost door mano op woensdag 30-08-2006 om 14:53:21
Koel dat jullie het persbericht hebben opgepikt! Ik dacht kan altijd een berichtje naar wat hiphopsites mailen

Check voor opnames van de eerste repetitie:
http://www.myspace.com/c64orchestra

+ de originele muziekjes kan je op onderstaande link checken:
http://www.oninternet.nl/project.asp?projectId=12

Ik hoop jullie allemaal een hand te kunnen geven in de GIgant!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2006 @ 15:09:10 ]
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op woensdag 30-08-2006 om 15:00:05
is hier om de hoek, dus kom wel ff kijken denk ik ^^
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.