Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 11-09-2006 om 13:19:55
Mixtapes, EP's, LP's, promo's die door mensen zelf op het internet gezet zijn, en dus ook voor promotionele doeleinden bedoeld zijn, of gewoon onmogelijk meer te verkrijgen zijn in een winkel (dit laatste puur voor tapes/promo's); in hoeverre mogen die ook verspreid worden, op weblogs bijvoorbeeld? Dan doel ik dus niet op tapes die net in de winkel komen te liggen (bijv. Algerino - Staatsvijand nummer 1), maar dus écht eerdergenoemde promotapes, waar het dus uitdrukkelijk opstaat.. In hoeverre kan dat ook daadwerkelijk echt gepromoot worden, door een niet rechtmatige eigenaar?

Hoogstwaarschijnlijk geef ik het antwoord zelf al wel, but just to play it safe. Alvast bedankt.


(Ik doel dus op dingen van NL-bodem. Vergaat ik bijna het belangrijkste.)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2006 @ 13:23:28 ]
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op maandag 11-09-2006 om 13:25:55
volgensmij mag je alles zolang je er geen geld uit haalt, maar dat gok ik ook maar.
----------------------------------------
Jonkonize!
dap
038
Gepost door dap op maandag 11-09-2006 om 13:28:14
Volgens mij mag je niks zelf doorverspreiden, ookal biedt iemand het gratis aan op zijn eigen site. De rechten daarvan liggen nog altijd bij de artiest. Hoe bepaal jij of het ter promo is?

Niet dat iemand daar zich aan houdt of dat je daarvoor wordt gestraft, maar in theorie mag je zelf niks verspreiden.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 11-09-2006 om 13:33:14
zoals dap al zei... in theorie mag je niks zelf.

De auteurswet zegt dat alleen de eigenaar mag verspreiden of met toestemming van de eigenaar dingen verspreid mogen worden. Echter kan het ook zijn dat de eigenaar een stilzwijgende goedkeuring geeft, dan mag iedereen verspreiden, behalve als de eigenaar zegt dat een bepaald iemand het niet mag verspreiden. Echter moet de eigenaar dit expliciet aangeven bij de orginele uitgave. (eigen site, orignele geleuidsdragers etc).
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 11-09-2006 om 13:33:55
Meestal staat het wel genoteerd dap, "Voor promotionele doeleinden" of iets dergelijks. Ik doel dan ook niet op mixcd's van DJ's die in de winkels liggen, ik doel dus puur op promo dingen.

Maar je hebt gelijk, het wordt altijd wel gedaan.

Edit;
Thanks spade voor de info, appreciate it, kan ik wat mee.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2006 @ 13:35:13 ]
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 11-09-2006 om 13:35:52
Voor promotionele doeleinden wil dus absoluut niet zeggen dat jij als ontvanger van het promo materiaal het mag verspreiden.

Promotionele doeleinden zijn de audiodrager die jij hebt ontvangen draaien op de radio, feesten of gewoon voor jezelf. Het verder verspreiden valt niet onder promotionele doeleinden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2006 @ 13:38:27 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 11-09-2006 om 13:39:50
Hmm, dan heb ik het dus waarschijnlijk verkeerd ontvangen. Maar again, thanks voor de info.
Dat wordt nog even puzzelen dus.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 11-09-2006 om 13:54:19
ach meestal zit men er niet zo heel erg mee, je kan vrij ver gaan voor dat je problemen krijgt in elk geval.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 11-09-2006 om 17:00:48
met duvelduvelshit moet je wel uitkijken
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.