Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 13-03-2003 om 09:59:56
Stel ik neem 1 pc die ik als server continu thuis heb draaien. Hierop staat bijv. ook een ftp server. Is het energieverbruik dan minimaal of zal het toch aantikken op je rekening? Ik snap dat een 230 Watt voeding nooit maximaal draait, maar het gaat mij om de natuur en mijn energierekening.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 13-03-2003 om 10:45:27
Ik weet alleen dat ik een win98 pc altijd aan heb staan. Geen idee wat het kost.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
araphor Gepost door araphor op donderdag 13-03-2003 om 15:18:20
Ik heb wel eens het gerucht gehoord dat het zo'n 20 cent per dag zou kosten, maar goed, het is een gerucht.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 13-03-2003 om 16:19:07
eurocent?

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zondag 16-03-2003 om 14:06:41
Quote:

Stel ik neem 1 pc die ik als server continu thuis heb draaien. Hierop staat bijv. ook een ftp server. Is het energieverbruik dan minimaal of zal het toch aantikken op je rekening? Ik snap dat een 230 Watt voeding nooit maximaal draait, maar het gaat mij om de natuur en mijn energierekening.


het hangt natuurlijk af van wat voor hardware je erin hangt, ga er even vanuit dat je 200Watt effectief gebruikt dan zullen de kosten tussen de 40 en de 80 euro op jaarbasis zijn. Er is geen duidelijke formule voor omdat er gewoonweg teveel variabelen zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2003 @ 14:07:00 ]

----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0138 sec.