Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op dinsdag 03-10-2006 om 19:33:40
Hey,

is er iemand zo aardig om even een rar-bestandje vol met samples of drumkits te uploaden? Ik moet nu alles 1 voor 1 bij elkaar sprokkelen, en dat duurt me toch iets te lang.. Alvast bedankt!
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op dinsdag 03-10-2006 om 20:03:10
noh, had je eerder moeten wezen, en er is een centraal vraag je samples topic.( ik heb heel veel samples
maar moet je maar op soulseek komen)
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 03-10-2006 om 20:16:34
je moet zelf sampelen
----------------------------------------
....
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op dinsdag 03-10-2006 om 21:13:21
Zelf sampelen is zo veel werk .. Als je wat bekender bent moet je dat doen. Maar als je net komt kijken mag je wel wat gebruiken, vindt ik. Wat is je soulseek naam? Voeg ik je even toe.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 03-10-2006 om 22:24:41
SAMPLEEEEEN! SAMPLULLEN SEMPELEN ZEMPULLEEEHN ZELF ZEMPLELEN SEMPELE SAMPLEEEN!!!
punt
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Decay
Analoog.
Gepost door Decay op zaterdag 07-10-2006 om 11:47:29
Quote:
Noedels schreef op 03-10-2006 @ 22:24
SAMPLEEEEEN! SAMPLULLEN SEMPELEN ZEMPULLEEEHN ZELF ZEMPLELEN SEMPELE SAMPLEEEN!!!
punt


Punt? Je doet alsof het verplicht is om te gaan samplen. Vroeger, toen men nog geen geld had voor een TR808 of wat dan ook in de beginnende hiphopjaren werd er niet eens gesampled. Toen werden er gewoon twee tracks door elkaar heen gedraait met behulp van de crossfader om zo een drumloop plus melodie te krijgen.

Pas met de komst van de samplers werd het gedaan: en toen had men opeens wel geld. Samplen is absoluut geen verplichting bij hiphop wat mij betreft. Ik vind het jammer dat veel mensen doen alsof 'echte hiphop' alleen bestaat als je je shit sampled. Juist dat bewijst niet van creativiteit, terwijl hiphop juist bedoelt was als iets creatiefs; breakdance, graffiti en beats maken zonder samplers of wat dan ook.

Verder, aan de topicstarter, je kunt overal je samples vandaan halen. Bezoek een verschillende fora op het internet; D&B, grime, junle, dance, trance, hardcore, hiphop en gebruik de zoekfunctie. Gewoonweg zoeken op 'samples' en op elk forum vind je wel een kit. Alles wat je download kan ooit eens van pas komen.

Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 07-10-2006 om 15:06:50
Quote:
Decay schreef op 07-10-2006 @ 11:47
(...)

Punt? Je doet alsof het verplicht is om te gaan samplen. Vroeger, toen men nog geen geld had voor een TR808 of wat dan ook in de beginnende hiphopjaren werd er niet eens gesampled. Toen werden er gewoon twee tracks door elkaar heen gedraait met behulp van de crossfader om zo een drumloop plus melodie te krijgen.

Pas met de komst van de samplers werd het gedaan: en toen had men opeens wel geld. Samplen is absoluut geen verplichting bij hiphop wat mij betreft. Ik vind het jammer dat veel mensen doen alsof 'echte hiphop' alleen bestaat als je je shit sampled. Juist dat bewijst niet van creativiteit, terwijl hiphop juist bedoelt was als iets creatiefs; breakdance, graffiti en beats maken zonder samplers of wat dan ook.

Verder, aan de topicstarter, je kunt overal je samples vandaan halen. Bezoek een verschillende fora op het internet; D&B, grime, junle, dance, trance, hardcore, hiphop en gebruik de zoekfunctie. Gewoonweg zoeken op 'samples' en op elk forum vind je wel een kit. Alles wat je download kan ooit eens van pas komen.


Jij bent zeker nieuw hier, of niet?
Welkom in ieder geval. Je moet niet te serieus in gaan op Noedels, hoewel hij wel een punt heeft dat je zelf kan gaan samplen. Maar ik vind dat je drumkits wel mag gebruiken, mits je ze een beetje eigen maakt.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zaterdag 07-10-2006 om 18:08:50
Hey niek..

Ik heb een map vol tracks waar ik samples uit wil halen, per catagorie...

Het is toch veel leuker om je eigen samples te knippen..dan overbekende samples te horen in tracks?

Als je wat hulp wil hoor ik t wel, yeh.
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op zondag 08-10-2006 om 18:23:17
Quote:
Ziek schreef op 07-10-2006 @ 18:08
Hey niek..

Ik heb een map vol tracks waar ik samples uit wil halen, per catagorie...

Het is toch veel leuker om je eigen samples te knippen..dan overbekende samples te horen in tracks?

Als je wat hulp wil hoor ik t wel, yeh.


Pm me anders even wat titels !
Vent
Gepost door Vent op zondag 08-10-2006 om 19:16:58
Ik mag die Decay nu al niet, wat een wijsneus ben jij. Noedels heeft gelijk vind ik, vooral omdat je met zelf samplen een originele sound eruit kan halen, ipv die vsti kubus next level shit. Als jij je creatieve ei niet kwijt kan in het normale samplen is dat je eigen probleem. Drum kits gebruiken mag wel van mij, dat doe ik zelf ook, maar beter sample je de rest toch echt.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zondag 08-10-2006 om 19:32:41
it's just the cook, kankergelul dit

wat d8 je vdie synths in hoedenplank kheb daar nog nooit iemand voer gehoord terwijl eht tog wel bijna standaard synths zijn
echt bullshit dit

maakt neit uit hoe je het doet maar wat ervan terecht komt..
je dropt je aparte kanalen tog ook niet bij een beat die je post ofwel dan
Vent
Gepost door Vent op zondag 08-10-2006 om 19:39:29
OK laat ik het zo zeggen dan, persoonlijk hou ik meer van die rauwe sound, die je niet krijgt als je met die kutplugs werkt. En dat ik over die beat van hoedeplank nog nooit heb gezeurd wil niet zeggen dat ik die beat dope vind. En het wil al helemaal niet zeggen dat ik die rauwe sound niet verkies boven die andere shit. Je hebt wel gelijk dat het gaat om wat eruit komt, maar zoals ik al zei vind ik het zelf veel doper als je die rauwe sound hebt. Daar komt nog bij dat het samplen leuk is om te doen (ik pak gewoon een random plaat van m'n vader uit de kast en dan ga ik zoeken).
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 08-10-2006 om 20:20:52
Als je kijkt naar de grote namen qua producers in de hiphopgeschiedenis zie je wel dat de legends allemaal zelf samplende producers zijn. Pete Rock, Premier, Large Professor, Dr. Dre, RZA.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op zondag 08-10-2006 om 20:48:59
ach jah gewoon een bietje kutten als je maar een dope feeling hebt en er iets leuks van weet te maken. maakt niet uit hoe blokfluit kan ook
----------------------------------------
betta believe that
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op zondag 08-10-2006 om 20:51:48
beter check jij het centrale sample topic...

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=16823

Trouwens...

Zijn de admins DOOD ofzo??
dit soort topics vragen toch om een delete..?
in ieder geval een slotje..
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zondag 08-10-2006 om 20:53:12
Quote:
Decay schreef op 07-10-2006 @ 11:47
(...)

Punt? Je doet alsof het verplicht is om te gaan samplen. Vroeger, toen men nog geen geld had voor een TR808 of wat dan ook in de beginnende hiphopjaren werd er niet eens gesampled. Toen werden er gewoon twee tracks door elkaar heen gedraait met behulp van de crossfader om zo een drumloop plus melodie te krijgen.

Pas met de komst van de samplers werd het gedaan: en toen had men opeens wel geld. Samplen is absoluut geen verplichting bij hiphop wat mij betreft. Ik vind het jammer dat veel mensen doen alsof 'echte hiphop' alleen bestaat als je je shit sampled. Juist dat bewijst niet van creativiteit, terwijl hiphop juist bedoelt was als iets creatiefs; breakdance, graffiti en beats maken zonder samplers of wat dan ook.

Verder, aan de topicstarter, je kunt overal je samples vandaan halen. Bezoek een verschillende fora op het internet; D&B, grime, junle, dance, trance, hardcore, hiphop en gebruik de zoekfunctie. Gewoonweg zoeken op 'samples' en op elk forum vind je wel een kit. Alles wat je download kan ooit eens van pas komen.



wtf ga je nou de geschiedenis erbij halen.
Is andere shit.

Hier vragen ze om drumkits, dit wil zeggen dat mensen dingen zoeken die door andere mensen gesampled zijn.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op zondag 08-10-2006 om 23:28:20
Quote:
Decay schreef op 07-10-2006 @ 11:47
(...)

Punt? Je doet alsof het verplicht is om te gaan samplen. Vroeger, toen men nog geen geld had voor een TR808 of wat dan ook in de beginnende hiphopjaren werd er niet eens gesampled. Toen werden er gewoon twee tracks door elkaar heen gedraait met behulp van de crossfader om zo een drumloop plus melodie te krijgen.

Pas met de komst van de samplers werd het gedaan: en toen had men opeens wel geld. Samplen is absoluut geen verplichting bij hiphop wat mij betreft. Ik vind het jammer dat veel mensen doen alsof 'echte hiphop' alleen bestaat als je je shit sampled. Juist dat bewijst niet van creativiteit, terwijl hiphop juist bedoelt was als iets creatiefs; breakdance, graffiti en beats maken zonder samplers of wat dan ook.

Verder, aan de topicstarter, je kunt overal je samples vandaan halen. Bezoek een verschillende fora op het internet; D&B, grime, junle, dance, trance, hardcore, hiphop en gebruik de zoekfunctie. Gewoonweg zoeken op 'samples' en op elk forum vind je wel een kit. Alles wat je download kan ooit eens van pas komen.



Fuckouttahere man, jij hebt het hier over creativitieit? (kant en klare toelie in packs van het internetdownloaden?) duidelijk moet jij je nog verdiepen in hiphop shit. Ga eerst een wat kaas eten en kom dan terug anders
----------------------------------------
clonebabybeats baby
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 09-10-2006 om 10:45:35
Ach,het maakt toch geen reet uit wat je doet (of je nu alleen sampled of ook vsti gebruikt,ieder zijn eigen ding .
Wat het beste voor je zelf werkt en wat jezelf goed vind klinken!
Als iemand alleen wil samplen(respect
Als je het op een andere manier doet met synts of whatever (respect

greetz
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 09-10-2006 om 11:22:49
Tuurlijk, daar heb ik ook echt niks tegen
maar wel tegen kant en klaar gesamplede internetzooi
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Decay
Analoog.
Gepost door Decay op maandag 09-10-2006 om 11:56:17
Quote:
Noedels schreef op 08-10-2006 @ 23:28
(...)

Fuckouttahere man, jij hebt het hier over creativitieit? (kant en klare toelie in packs van het internetdownloaden?) duidelijk moet jij je nog verdiepen in hiphop shit. Ga eerst een wat kaas eten en kom dan terug anders


Paps, ik maak al sinds 1980 hiphop, fucktard. Toen jij nog moest ontdekken wat het leven was. We deden het hier in Rotterdam met enkel van die pickups, ken je dat? Kom me niks vertellen over hiphop, pappie. Ik rockte al een TR808 zonder samples en maakte daarmee beats, je weet niks.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 09-10-2006 om 12:07:41
Lees je wel wat k post? Ik heb niks tegen sounds trekken uit synths of whateva, ik heb wel n probleem met kant en klaar geknipte internetsamples/loops etc.

Maar post gerust nog een stoere reply ik kan nog heel veel van je leren

pijvader
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Decay
Analoog.
Gepost door Decay op maandag 09-10-2006 om 12:08:49
Je kunt inderdaad heel erg veel van me leren: ik zei al dat je niks weet. Verder gaat 't hier gewoonweg over percussie-samples en niet over geknipte soul-platen of wat dan ook; daarin vergis jij je gewoon gruwelijk.
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op maandag 09-10-2006 om 12:12:02
toch vind ik dat decay een punt heeft..

[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2006 @ 12:13:15 ]

----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 09-10-2006 om 12:12:37
decay doe niet zo moeilijk....en laat is wat horen wat je maakt dan.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Decay
Analoog.
Gepost door Decay op maandag 09-10-2006 om 12:13:44
Gezien die aap in je avatar heb je al wat van me gehoord, pappie


one luv
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2006 @ 12:13:52 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 09-10-2006 om 12:15:52
nope
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nav Gepost door Nav op maandag 09-10-2006 om 12:38:38
Je kan ook gewoon samples cd's kopen !

Met nieuwste drumkits enzoohh
----------------------------------------
lik mn snare of zuig aan mn kick
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 09-10-2006 om 13:25:53
Je kunt zo moeilijk sampelen als je wil toch...
Als je t te makkelijk vind om kant en klaar te downloaden, knip je zelf, of maak je de sample zo dat mensen nauwelijks weten dat t die ene plaat was...

Niks mis met samplen.
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 09-10-2006 om 13:38:40
Quote:
Decay schreef op 09-10-2006 @ 11:56
(...)

Paps, ik maak al sinds 1980 hiphop, fucktard. Toen jij nog moest ontdekken wat het leven was. We deden het hier in Rotterdam met enkel van die pickups, ken je dat? Kom me niks vertellen over hiphop, pappie. Ik rockte al een TR808 zonder samples en maakte daarmee beats, je weet niks.


met je kanker wikipediakennis ja
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 09-10-2006 om 13:48:09
samples/drumkits uitwisselen komt er zo niet echt van terecht he
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 09-10-2006 om 14:03:19
ok hier dan

Weet niet of deze bekend is of niet.

http://hem.passagen.se/lej97/kalava/
Vent
Gepost door Vent op maandag 09-10-2006 om 17:09:06
Sorry decay, maar als je al sinds 1980 hiphop maakt (noh stoer van je) snap ik niet dat je van die wacke kankerbeats produceert. Verder ben ik het volledig met Noedels eens.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 09-10-2006 om 17:18:15
Quote:
Decay schreef op 09-10-2006 @ 11:56
(...)

Paps, ik maak al sinds 1980 hiphop, fucktard. Toen jij nog moest ontdekken wat het leven was. We deden het hier in Rotterdam met enkel van die pickups, ken je dat? Kom me niks vertellen over hiphop, pappie. Ik rockte al een TR808 zonder samples en maakte daarmee beats, je weet niks.


dan ben je wel erg wack als je zo lang doet en dan met die saaie beats over die l2n aca komt

Quote:
Nav schreef op 09-10-2006 @ 12:38
Je kan ook gewoon samples cd's kopen !

Met nieuwste drumkits enzoohh


en dan z'n wacke DJ Premier(afu - equality) remake maken net als 'Jij ziet het begin niet' ?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2006 @ 17:21:09 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 09-10-2006 om 17:36:15
oooeeee beef!
----------------------------------------
Jos de Boss
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 09-10-2006 om 18:59:05
Quote:
Vent schreef op 09-10-2006 @ 17:09
Sorry decay, maar als je al sinds 1980 hiphop maakt (noh stoer van je) snap ik niet dat je van die wacke kankerbeats produceert. Verder ben ik het volledig met Noedels eens.


Een treffende opmerking.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op maandag 09-10-2006 om 19:01:11
eej freek misschien sampleden ze gewoon toevallig 'tzelfde ofzo?
----------------------------------------
Jonkonize!
Sadar
Gepost door Sadar op maandag 09-10-2006 om 20:10:31
1980 hahahahaha kanker
----------------------------------------
son get wrec
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 09-10-2006 om 20:24:36
ja geen gehaat ofzo, maar die equality joint moet je zoiezo al kenen
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Antwoord
Life Your Life
Gepost door Antwoord op dinsdag 10-10-2006 om 22:46:34
Om Even het ei van mijn mening kwijt te krijgen sample je zelf is denk een voordeel hier door leer je better te werken met knip plak programma`s . Drumkits niet zo orgineel maar je moet het zelf weten in eerste instantie wil je toch alleen voor jezelf dope beats maken en dat dan op jouw manier zo word het gevoellig en zit er iets van jezelf in de beat. ook al maakt ik kut beats ik heb gevoel of elke keer weer meer leer en daar gaat her voor mij om.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 10-10-2006 om 23:45:15
ik snap nauwelijks wat van je zinconstructies, maar volgens mij verdien je een woord
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op woensdag 11-10-2006 om 02:00:43
Quote:
Om even mn ei kwijt te kunnen; Als je zelf samplet heb je een voordeel, je leert hierdoor beter werken met audioprogramma's waarmee je kunt knippen en plakken.
Drumkits gebruiken is niet zo origineel maar iedereen moet zelf weten of hij zo'n drumkit gebruikt of niet.
In eerste instantie wil je toch alleen maar voor jezelf dope beats maken. Dat doe je op jouw manier, en zo wordt het gevoelig en zit er iets van jezelf in de beat.
Ook al maak ik kutbeats ik heb het gevoel dat ik elke keer weer meer leer, daar gaat het bij mij om.


Heb m even door de vertaalmachine gehaald .

woord trouwens.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-10-2006 @ 02:01:16 ]
BenG
`Beatcreator
Gepost door BenG op donderdag 12-04-2007 om 01:56:23
EEEj ik had ff een vraagje


ik heb fl 7 full
maar nu wil ik mijn drumkits gebruiken in fl 7

maar weeet niet hoe dat moet ik kan iemand mij dit uitleggen

dankjewel

----------------------------------------
Als mijn beats konden doden dan was heel nederland gered
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 12-04-2007 om 03:43:40
jezusw wil ik net helemaal hardcore mee beefen is het bedorve beef
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 12-04-2007 om 08:17:28
Quote:
BenG schreef op 12-04-2007 @ 01:56
EEEj ik had ff een vraagje


ik heb fl 7 full
maar nu wil ik mijn drumkits gebruiken in fl 7

maar weeet niet hoe dat moet ik kan iemand mij dit uitleggen

dankjewel


Je kunt beter even de help die bij fl7 zit lezen, want als je dit al niet weet kom je niet ver. Uitproberen is t beste, drumkits moet je in een bepaalde FL map zetten of FL zeggen waar die map uithangt.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 12-04-2007 om 09:15:44
Ik weet niet of fl 7 ook een user map heb,dan kan je ze daar in zetten.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
sTooN Gepost door sTooN op donderdag 12-04-2007 om 12:19:48
Quote:
Nav schreef op 09-10-2006 @ 12:38
Je kan ook gewoon samples cd's kopen !

Met nieuwste drumkits enzoohh


daar zit ik over na te denken, maa heeft iemand hier ervaring mee? welke serie zou je het beste kunnen kopen.
ik zat te kijken nar Prosessions of Prosamples bij feedback
voor 100 euro de stuk ofzo

http://www.feedback.nl/?id=52&q=ProSessions+Producer+&a=0&p1=&p2=&o=0
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op donderdag 12-04-2007 om 12:21:49
Quote:
sTooN schreef op 12-04-2007 @ 12:19
(...)

daar zit ik over na te denken, maa heeft iemand hier ervaring mee? welke serie zou je het beste kunnen kopen.
ik zat te kijken nar Prosessions of Prosamples bij feedback
voor 100 euro de stuk ofzo

http://www.feedback.nl/?id=52&q=ProSessions+Producer+&a=0&p1=&p2=&o=0

Je moet een account fixen bij audionews, misschien heb ik nog een invite, kan je alle kits die je wilt downen, alle vst's.. alles.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
sTooN Gepost door sTooN op donderdag 12-04-2007 om 12:23:05
Quote:
Dadre schreef op 12-04-2007 @ 12:21
(...)
Je moet een account fixen bij audionews, misschien heb ik nog een invite, kan je alle kits die je wilt downen, alle vst's.. alles.


ooh dat zal well tjill zijn jah, als je dat ff zou willen checke
ik surf er nu vast heen
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op donderdag 12-04-2007 om 14:54:16
Decay, de producer van ZOWN?
Zowiezo 1 van de betere producers van Belgie. Gek veel skillz
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.