Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 04-10-2006 om 18:27:51
Meldingen van ufo’s boven Zwolle
door JANINE STOUGIE

4 OKTOBER 2006 - ZWOLLE - Inwoners van Zwolle hebben afgelopen weekeinde op verschillende plekken in de stad een onverklaarbaar lichtverschijnsel waargenomen. Heeft u ze ook zien vliegen? Of heeft u het verschijnsel gefotografeerd? Mail dan!

Johan Dekker is er nog steeds beduusd van. Hij zat zondagavond tussen negen en kwart over negen samen met zijn zoon Jasper in de woonkamer aan de Irisstraat. Ineens zag het duo boven het dak van de iets verder gelegen school twee vreemde lichten. ‘Vuurwerk dacht ik, maar dat is na een paar seconden verdwenen. Deze lichten bleven. Twee stuks.’.

Dekker wist niet wat hem overkwam. ‘Ik had zoiets nog nooit gezien. We zijn naar buiten gelopen om te kijken wat er gebeurde. Langzaam trokken ze weg richting Park De Wezenlanden. Je kon het goed zien, want ze vlogen - hoe noem je zoiets eigenlijk - niet zo hoog. Een beetje vergelijkbaar met een luchtballon, maar dat was het niet, want je hoorde geen geluid. Bovendien was het zondagavond geen weer voor luchtballonvaarten, want je zag in de verte onweer aankomen.’

Johan Dekker en zijn zoon zijn er dan ook van overtuigd dat ze een ufo hebben gezien. ‘Dat zou heel goed kunnen’, aldus Freerk Dijkstra van Thales, de Zwolse vereniging voor weer- en sterrenkunde. ‘Ufo betekent uiteindelijk ongeïdentificeerd vliegend object en er zijn nu eenmaal dingen in de lucht waarvan we geen idee hebben wat het is. Ik kijk elke dag naar boven. Dat is het eerste wat ik doe als ik opsta. En er zweeft van alles. Tegenwoordig zijn er natuurlijk heel veel satellieten in de lucht. Maar wat die meneer gezien heeft zou heel goed een helikopter of een vliegtuig kunnen zijn. Met het waaierige weer van zondag hoor je de motoren niet. Maar er dwaalt ook veel platte stoffelijke materie door het heelal. Tsja, soms kun je verschijnselen niet verklaren en dat noemen we dan ufo’s.’

Zoon Jasper heeft de twee lichten nog een tijdje ‘achtervolgd’ op zijn fiets. ‘Mijn zoon is vrij nuchter en wilde erachter komen wat hij nou eigenlijk gezien had’, vertelt Johan Dekker. ‘En daar ben ik ook nieuwsgierig naar.’ De Dekkers zagen de twee lichtjes richting Park De Wezenlanden, richting het noorden trekken. Ze zijn niet de enigen die de twee ufo’s hebben gezien. Hun routebeschrijving volgend kom je in de Sallandstraat in Assendorp terecht, waar Daan Ruitenberg ietwat gegeneerd glimlacht op de vraag of hij toevallig zondagavond iets vreemds in de lucht heeft gezien. ‘Ja, dat klopt. Hoe weet u dat? Ik heb niemand iets verteld.’ Ruitenberg vond het wel heel erg raar. ‘Ik heb geprobeerd foto’s te maken, maar die zijn mislukt.’ Hij grinnikt: ‘Sabotage? Het is wel jammer, want ik heb geen idee wat ik gezien heb. Twee lichten, die naast elkaar richting het park verdwenen. Ze maakten geen geluid, dus een vliegtuigje of zo kan het niet geweest zijn. Eerst dacht ik nog aan een luchtballon, maar daar was het helemaal geen weer voor.’

Ruitenberg durft er wat meer over te vertellen als hij hoort dat iets verderop ook iemand iets soortgelijks heeft gezien. ‘Ook ik ben niet de enige. Ik heb nog wel mijn dochter gebeld die in de Pierik woont, maar die had niets gezien. Nee, ik heb niet de politie gebeld of zo. Wat moeten die daarmee?’

De speurtocht naar de route van de ufo’s voert via Park De Wezenlanden de Zeeheldenbuurt in. Op de kop van de wijk staat een aantal flats. Als je ergens mooi zicht hebt op ‘luchtverschijnselen’ dan is het daar wel. In een rechte lijn naar Parkzicht, een serviceflat aan de Abel Tasmanstraat. Huismeester Hans van Regteren heeft er niets over gehoord in de flat, maar hij heeft zelf een verrassende mededeling. ‘Ik heb ze wel gezien. Ik woon op de hoek van de Hanekamp en de Menistenstraat in de Menistenflat en toevallig stond ik zondagavond rond half tien op het balkon toen ik twee elkaar voortdurend inhalende lichten zag. Ze kwamen recht op me af. Even dacht ik aan luchtballonnen, maar dat zou raar geweest zijn. Bovendien hoor je dan die gasbranders. Ik hoorde helemaal niets. Het was vrij moeilijk in te schatten hoe hoog ze voorbijkwamen en wat het nou precies was. Het is dat u langs komt, want ik heb er helemaal niet meer aan gedacht.’

Bron: De Stentor
----------------------------------------
De louter rijm
dap
038
Gepost door dap op woensdag 04-10-2006 om 18:30:22
Vet!

Eindelijk hier
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 04-10-2006 om 18:30:32
zelfs hart van nederland overtreft dit niveau
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 04-10-2006 om 18:34:52
Bolbliksem
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bolbliksem
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op woensdag 04-10-2006 om 18:47:20
Persbericht @ pwnd
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
JF project
blurr
Gepost door JF project op woensdag 04-10-2006 om 18:55:32
ik denk dat ze een optreden van opgezwolle wilde checken maar verkeerd geinformeerd waren
----------------------------------------
www.boomr.nl/ferry
Zwolle-zuid
op die nikes
Gepost door Zwolle-zuid op woensdag 04-10-2006 om 19:07:52
maandag kwam al iemand na me toe als ik ufos had gezien
ik vroeg of die gek was

nu er meer mensen die shit hebben gezien....
----------------------------------------
www.geskenhouse.tk
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 04-10-2006 om 19:17:47
dat krijg je als je te lang wacht met die fokking opgeduveld2 en fakkelteit albums

Quote:
Zwolle-zuid schreef op 04-10-2006 @ 19:07
maandag kwam al iemand na me toe als ik ufos had gezien
ik vroeg of die gek was


als ik ufo's had gezien? is dat zwols? t klinkt iig kankerscheef
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-10-2006 @ 19:18:58 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
T-Rip
Zwolle..
Gepost door T-Rip op woensdag 04-10-2006 om 19:36:18
Sommige zeggen dat het Ufo ballonnen zijn..

Check http://www.ufoballon.nl
Jakyman Gepost door Jakyman op woensdag 04-10-2006 om 19:39:24
sorry, dat was ik man, met me bestuurbare zweefvliegtuig..
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 04-10-2006 om 19:51:50
euw ik dacht dat ik gewoon heel erg stoned was..
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-10-2006 om 19:52:31
hehehe, dit is echt weer zo'n topic
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 04-10-2006 om 19:55:03
Hallo,

Ik ben de veroorzaker van dit alles . Morgen zal er een verklaring in de krant komen.. heb net de fotograaf en de journalist al op bezoek gehad. Het waren idd ballonnen maar dat ze voor zoveel ophef en mooie reactie's zorgden had ik niet verwacht. Maar zoiets als dit had ik dus nooit verwacht met zelfs een kaartje in de krant van de afgelegde route .

Ik hanteer dezelfde prijzen als de site www.ufoballon.nl, voor verder vragen kunt u mij mailen op ufoballonzwolle@hotmail.com

Berry Bouwhuis - 04/10/06 - 16:50:35
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-10-2006 @ 19:57:37 ]

----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Philly Gepost door Philly op woensdag 04-10-2006 om 20:58:04
Quote:
Özcan schreef op 04-10-2006 @ 19:55
Hallo,

Ik ben de veroorzaker van dit alles . Morgen zal er een verklaring in de krant komen.. heb net de fotograaf en de journalist al op bezoek gehad. Het waren idd ballonnen maar dat ze voor zoveel ophef en mooie reactie's zorgden had ik niet verwacht. Maar zoiets als dit had ik dus nooit verwacht met zelfs een kaartje in de krant van de afgelegde route .

Ik hanteer dezelfde prijzen als de site www.ufoballon.nl, voor verder vragen kunt u mij mailen op ufoballonzwolle@hotmail.com

Berry Bouwhuis - 04/10/06 - 16:50:35


ja tuurlijk Özcan
half zwolle is altijd stoned dus dat verklaart het wel
----------------------------------------
een gewaarschuwd mens telt voor twee dus speciaal voor jou neem ik me dubbelloops mee
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op woensdag 04-10-2006 om 21:02:54

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Crunx Gepost door Crunx op woensdag 04-10-2006 om 21:07:29
wtf
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 04-10-2006 om 21:11:32
Quote:
Philly schreef op 04-10-2006 @ 20:58
(...)

ja tuurlijk Özcan
half zwolle is altijd stoned dus dat verklaart het wel


neeh neeh, het waren echt alians..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
foshow Gepost door foshow op donderdag 05-10-2006 om 01:21:10
hadden die sukkels dat nou maar gefilmt en op youtube gezet GVD!
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.