Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
creech
Limited Edition
Gepost door creech op vrijdag 21-03-2003 om 12:53:30
Die is verboden door de rechter
De NS wilde die verhoging doorvoeren om NS Reizigers winstgevend te maken en de klantenservice te verbeteren.

De NS denkt er nu over om minder treinen te laten rijden in de avond uren.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Vence
de verschrikkelijke
Gepost door Vence op vrijdag 21-03-2003 om 13:35:55
dat is een ramp! ik reis vooral sávonds! damn!
----------------------------------------
het plot van mijn week heeft steeds een fantasiewending. ik wil mijn Weekend als de Story maar dan wel never ending
squee
hm..
Gepost door squee op vrijdag 21-03-2003 om 13:40:39
uh...
de ns (zonder hoofdletters ja!) IS een RAMP
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
araphor Gepost door araphor op vrijdag 21-03-2003 om 13:53:33
Mooi. Minder treinen betekent ook een kleinere kans op ongelukken. Heel verstandig van de N.S.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 21-03-2003 om 18:50:28
Quote:
araphor schreef op 21-03-2003 @ 13:53:33
Mooi. Minder treinen betekent ook een kleinere kans op ongelukken. Heel verstandig van de N.S.

en minder vertragingen
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mip
Gepost door Mip op vrijdag 21-03-2003 om 20:16:02
en das maar goed ook, want dan was een retourtje r'dam geen 6 euro precies meer

och jah, 5 procent erbij ik zou er wel mee kunnen leven, zovaak ga ik niet met de trein.. maja, wie ben ik heh
squee
hm..
Gepost door squee op vrijdag 21-03-2003 om 20:53:37
um...trouwens...

...welke klantenservice???
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
teigetje Gepost door teigetje op zaterdag 22-03-2003 om 20:29:33
Moet ik nog een keer uitleggen dat het helemaal zo slecht nog niet is met de NS?

Ok, ze zijn de afgelopen jaren wat achteruit gegaan 'dankzij' de privatisering, maar dit was wel te verwachten (zie ook de privatisering van British Rail in, u raadt het al, Groot Britannie).

Maar als je het vergelijkt met het railnet in een ander land (ok, lastig om een ander voorbeeld te nemen, heb nou eenmaal niet zo erg veel buitenlandse praktijkervaring..) als Frankrijk, zie je dat het hier een stuk beter gesteld is. Hier rijden veel treinen elk half of heel uur, op vaste tijden. In Frankrijk rijden de treinen zeer onregelmatig, en dan soms slechts eens in de drie uur. Met als gevolg dat je soms urenlang uit je neus zit te fourageren op een druk maar stilstaand station.

Verder zijn de borden met informatie zeer schaars en als je een kaart zoekt van Frankrijk om te zien waar je naartoe moet, moet je deze eerst gaan aanschaffen. Nergens openbare borden.

Dankzij deze 'service' zijn in Frankrijk uiteraard de treinen wel erg leeg. Ik hoop dan ook dat de NS snel een lager service niveau aanneemt, zodat het wat minder druk wordt in de trein en ik tenminste op 3 stoelen tegelijk kan gaan zitten in plaats van de 2 waar ik vaak op zit met mijn hebberige Nederlandse aars.
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op zaterdag 22-03-2003 om 20:37:47
Quote:
teigetje schreef op 22-03-2003 @ 20:29:33
Maar als je het vergelijkt met het railnet in een ander land (ok, lastig om een ander voorbeeld te nemen, heb nou eenmaal niet zo erg veel buitenlandse praktijkervaring..)


Ik heb hier nog wel een voorbeeldje van. Mijn zus was een aantal weken geleden naar Londen. Ze had een trein gemist, en was daardoor twee dagen later dan gepland (weet iemand het voltooid deelwoord van 'plannen') weer in Nederland.
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 23-03-2003 om 11:38:00
in die andere landen beweren ze iig niet op de borden dat er een trein komt die helemaal niet komt of altijd te laat, als je veel treinen wilt laten rijden, doe het dan goed, en bovendien is het openbaar vervoer in andere landen ook stukken goedkoper en hier superduur en als ze het zo duur maken hier moet ze ook service verlenen (niet zoveel vertrageingen/ slechte omroepberichten etc) zoals de prijs is, en als ze dat niet blijken te kunnen, moeten ze de prijzen eerder lager maken, en zeker moeten ze niet ook nog eens de prijzen gaan verhogen die al te hoog zijn in verhouding met de kwaliteit
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 23-03-2003 om 11:43:13
bovedien is de bevolkingsgroei in Nl en de immigratie groei en het aantal mensen dat hier uberhaubt woont een stuk hoger dan in andere landen, als er meer mensen zijn (die naar werk etc moeten) ''moeten'' ze dus ook meer treinen laten rijden
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
Mous Gepost door Mous op zondag 23-03-2003 om 14:24:03
Heel fijn dat sommige mensen het nodig vinden om te vertellen hoe erg het is in andere landen. Maar, newsflash, daar woon ik niet! Ik word schijtziek van de NS, heb gemiddeld 1,5-2 uur vertraging per week en dat al 4 jaar lang. Ik wil niet eens weten hoeveel dat bij elkaar is.
teigetje Gepost door teigetje op zondag 23-03-2003 om 14:33:54
Quote:
squee schreef op 23-03-2003 @ 11:43:13
bovedien is de bevolkingsgroei in Nl en de immigratie groei en het aantal mensen dat hier uberhaubt woont een stuk hoger dan in andere landen, als er meer mensen zijn (die naar werk etc moeten) ''moeten'' ze dus ook meer treinen laten rijden


Ik ben t er wel mee eens dat er tijdens de spits nogal eens te weinig treinen rijden. Helaas is hierbij ook een probleem dat er vaak niet meer treinen kunnen rijden, wegens problemen in het railnet. Bij Delft bv is er vaak een probleem aangezien er daar maar 2 sporen liggen terwijl het volgens mij een van de drukste trajecten van NL is, en dit los je niet even snel op.

's Avonds daarentegen zit ik vaak in verder lege coupes, dus ik kan me wel voorstellen dat men 's avonds minder treinen wil gaan laten rijden.

In de andere landen waar 'de trein' een stuk goedkoper is, zijn misschien de maatschappijen gesubsidieerd door de overheid. Nog niet overal is de ziekte genaamd privatisering uitgebroken.

Overigens gooit de NS wel vaak geld weg door vernieuwingen van diverse stations terwijl dit nog helemaal niet nodig is (Amsterdam CS, 'binnenkort' Rotterdam CS).

Dus, dus.. tegen de (miljoenen) kostende verbouwingen stemmen, lijkt me. Helaas is dit niet echt mogelijk.

En als je echt zoveel last hebt van de NS, koop/lease dan een auto. Of een motor, als je geen fan van files bent.
----------------------------------------
Code #404: User not found
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 23-03-2003 om 15:12:33
waarom een auto kopen als ik een ov heb, die heb ik toch niet voor niets. Bovendien is een auto sowieso stukken duurder qua aanschaf en benzine, en veel last van files en slechter voor t milieu, en een auto kan ook nog stuk gaan, reparaties kost ook geld etc etc

----------------------------------------
Vind je dat normaal?
teigetje Gepost door teigetje op zondag 23-03-2003 om 18:12:11
Quote:
squee schreef op 23-03-2003 @ 15:12:33
waarom een auto kopen als ik een ov heb, die heb ik toch niet voor niets. Bovendien is een auto sowieso stukken duurder qua aanschaf en benzine, en veel last van files en slechter voor t milieu, en een auto kan ook nog stuk gaan, reparaties kost ook geld etc etc


Aha, dus het OV is helemaal niet zo duur. Zeker niet voor de meeste mensen op dit forum dankzij de OV studenten jaarkaart. Zodra je geld gaat verdienen lijkt de trein al een stuk minder duur. En als de auto ook al 'duur' is, is dan niet gewoon 'alles' in NL duurder dan 'de andere landen'?
----------------------------------------
Code #404: User not found
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 23-03-2003 om 18:47:45
De trein IS duur, ook voor mensen die werken. En de kwaliteit van de service vind ik voor de prijzen die ze vragen zwaar belabberd.
Het is gewoon te wijten aan het wanbeleid van de NS directie die ze in het begin hebben uitgevoerd dat het spoornet er nu zo gruwelijk slecht onderhouden bijligt. Wat dus voor een groot deel van het ongemak zorgt.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 23-03-2003 om 21:47:51
teig, ov is inderdaad gratis maar soms moet ik ook reizen in het weekend, bijv. van Almere naar Breda, en dan moet ik ook betalen, dus ik emrk wel degelijk wat van de prijzen
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 23-03-2003 om 21:48:20
merk
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0131 sec.