Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
Esperanto
The Storyteller
Gepost door Esperanto op dinsdag 31-10-2006 om 12:30:56
Arrestaties na gewelddadige internetclip

Uitgegeven: 31 oktober 2006 09:43
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2006 10:05

HARDERWIJK - De politie heeft vijf jongeren uit Harderwijk verhoord in verband met een internetclip waarin in een rap bedreigingen werden geuit tegen onder anderen een docent en een medewerker van een school.

Twee van hen werden in het weekeinde verhoord, de andere drie maandag. De aangehouden jongeren zijn in de leeftijd van 15 tot 21 jaar. Bij het doorzoeken van de woning van een van de verdachten is een speelgoedpistool aangetroffen dat volgens de wet strafbaar is.


Het pistool is in beslag genomen omdat het geschikt is voor bedreigingen. De politie wil andere jongeren die in het filmpje te zien waren opsporen en verhoren. "Vervolgens wordt in overleg met de officier van justitie besloten welke maatregelen worden opgelegd", aldus een politiewoordvoerder.

Vermoorden

Het internetfilmpje werd vorige week gesignaleerd op een videosite YouTube. In de rap dreigden de jongeren medewerkers van Regionaal Opleidingscentrum Landstede te vermoorden. In de clip wordt onder meer verwezen naar de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn.

Tekst en muziek bleken afkomstig van een nummer van een bestaande rapgroep, waarbij beelden van de jongelui zelf, wapens en straatbeelden uit Harderwijk werden getoond.

Bron: NU.nl
----------------------------------------
Enigszins verloren, verloren in enig zin,
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 31-10-2006 om 12:32:53
oh my god!

Nederland is dom
----------------------------------------
....
Esperanto
The Storyteller
Gepost door Esperanto op dinsdag 31-10-2006 om 12:42:25
je zou haast zeggen dat ze gevormd worden door de clips op tmf/mtv... ahum..
----------------------------------------
Enigszins verloren, verloren in enig zin,
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 31-10-2006 om 12:46:11
Mwa, tis ook wel mooi dat die mennekes worden aangepakt. Er zou eigenlijk een speciale wet moeten komen die aandachtsgeile urbanventjes verbiedt op een DHC-achtige manier in de schijnwerpers te komen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 31-10-2006 om 12:46:37
"Twee van hen werden in het weekeinde verhoord, de andere drie maandag"

zouden ze gezegd hebben dat het liedje van the opposites is?
ben ik wel benieuwd naar, want dan zou het natuurlijk allemaal opeens minder intressant worden.
----------------------------------------
....
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 31-10-2006 om 12:50:02
Ook wel grappig dat ze hele huiszoekingen gaan doen en dan 1 speelgoedpistool vinden.

Oke is dan wel illegaal maar dan slaan die plaatjes in hun clip dus helemaal nergens meer op haha
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 31-10-2006 om 12:52:34
Word @ replay, denk dat het een minder groot probleem is zodra men erachter is dat de eigenlijke track bij de clip van de oppo's is. Je mag best stoere gangsta beelden onder een nummer van een ander plaatsen toch? En het ging juist om dat nummer waarin bedreigd werd, da's dus niet eens hun zaak.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op dinsdag 31-10-2006 om 13:02:30
uh, vrijheids van meningsuiting heeft ook grenzen, vrijheid is niet grenzeloos
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Esperanto
The Storyteller
Gepost door Esperanto op dinsdag 31-10-2006 om 13:21:28
dat bedoelde ik ook meer dus...
volgens mij leren ze niet meer dat vrijheid van meningsuiting mag zolang het niemand kwetst...
vrijheid van meningsuiting = bedreiging... dacht toch niet
----------------------------------------
Enigszins verloren, verloren in enig zin,
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op dinsdag 31-10-2006 om 20:44:21
dit was al gedropt toch
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 31-10-2006 om 20:47:19
reeds een topic over, kan daar mooi in.

Overigens hefet dit soort onzin niks met freedom of speech te maken.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0079 sec.