Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Mutz
Gepost door Mutz op woensdag 01-11-2006 om 20:12:05
Ik zit er al een tijdje over te denken om een draaitafel aan te schaffen. Niet perse om te scratchen maar om samples te recorden naar de pc. Nu is mijn vraag: Ik zit nou te denken aan een Numark ttUSB (http://www.rjshop.nl/product/1989/) die kan je direct aansluiten op je usb. Maar kan ik beter dit kopen of gewoon een standaard tafel met mixer (ik heb begrepen dat je via de mixers rec out naar de line in van je pc kan) ?
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 01-11-2006 om 20:15:47
Via ubs??? neh.. moet je niet doen man.. gewoon direct naar je geluidskaart.... * jaja wel een mixer tussen doen of dergelijke*


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 01-11-2006 om 20:17:32
als je alleen wilt samplen dan kan je denk ik het beste een numark kopen maar volgens mij is de kwaliteit niet zo heel goed via usb.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 01-11-2006 om 20:23:23
Fix gewoon een PT01, koop een kabel van tulp naar 3.5 mm jack. Sluit die aan op je geluidskaart, of koop, mocht je geluidskaart kut zijn, of je sowieso nog plannen hebt om ooit te gaan DJ-en, een mixer met geluidskaart ingebouwd. Ook USB shits, maar wel 24-bits tegenover 16-bit.

Om het op te sommen;

Numark PT-01 - 99 euro
Kabel - Tientje ofzo? Ligt er nog steeds aan.
Mocht je later nog willen DJ-en, een mixer met geluidskaart, of sowieso nog een nieuwe geluidskaart wilt, die shit hebben ze, ook van Numark, voor 200 euro geloof ik.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 01-11-2006 om 20:30:50
ja weurd ik zit hier ook aan te denken(zoals unex en vent al weten). maar kzit nog te zoeken naar een goede/goedkope mixer.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Mutz
Gepost door Mutz op woensdag 01-11-2006 om 20:36:22
mmm gaat geen succes worden dan die numark....

ik heb dus geen mixer nodig om m aan de pc te hangen? dan koop ik liever zo'n stanton model voor 200 euro. En ja, de geluidskaart die ik nu heb is wack en volgens mij zitten er ook geen ins/outs aan (van welk type plug dan ook).. of is dat bij elke geluidskaart? ik zal t zo ff checke.

Het moet me gewoon nog een keer goed uitgelegd worden dan kijk ik dan wel verder..
Antwoord
Life Your Life
Gepost door Antwoord op woensdag 01-11-2006 om 21:25:51
En als je nou low budget wilt wat kun je dan het beste kopen/aanschaven of aansluiten op je pc als je toch veel met produceren bezich bent of wilt worden?

En kan iemand mij even zeggen wat het maakelijkst is om beats te maken eerst paar jaar piano les of dergelijk of maakt dat bijna niks uit?

heeft iemand anders nog een goede link naar muziektechniek forum of website met tutorials?


Ik Dank U
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 01-11-2006 om 21:27:25
Quote:
Mutz schreef op 01-11-2006 @ 20:36
mmm gaat geen succes worden dan die numark....

ik heb dus geen mixer nodig om m aan de pc te hangen? dan koop ik liever zo'n stanton model voor 200 euro. En ja, de geluidskaart die ik nu heb is wack en volgens mij zitten er ook geen ins/outs aan (van welk type plug dan ook).. of is dat bij elke geluidskaart? ik zal t zo ff checke.

Het moet me gewoon nog een keer goed uitgelegd worden dan kijk ik dan wel verder..


Ligt eraan, als die draaitafel al een voorversterker ingebouwd heeft.. Dan is het niet nodig, en kun je hem zo op een PC aansluiten. Maar een mixer met EQ is altijd handig.
DJel
Wat?
Gepost door DJel op woensdag 01-11-2006 om 21:56:08
Die Numark stond hier in huis (alleen dan zonder usb) , maar ik was er zelf niet zo tevreden over. De tafel starte vanuit stilstand wat traag op. ( of ik deed het verkeerd, dat kan ook wel)

Voor alleen recorden zal het wel prima werken denk ik.


Aan antwoord:
Ik heb vroeger, heel vroeger, even op piano gezeten, en daar heb ik nog steeds wel profijt van.
Het is zeker niet noodzakelijk om een goede beat te maken, maar het helpt wel als je zelf melodién wil maken.

En als je low-budget wil gaan, koop een
(2ehands) computer, een versterker en twee monitors en je komt al een heel eind.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-11-2006 @ 22:04:32 ]
cml.exe
Gepost door cml.exe op woensdag 01-11-2006 om 22:20:50
platendraaiers bij de Hema, 60 euro aanbieding, no shit
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 01-11-2006 om 23:30:36
pianoles is misschien handig voor producen met vst(i)'s. ik zelf heb het echt niet nodig, maarja ik ben zn zelfaangeleerde samplende beatbakker
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 02-11-2006 om 18:25:40
eyo wie weet waaraan je geluidskaart moet voldoen om een turntable aan te kunnen (sluiten)? ik heb nu een SB Live 24bit retail..
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Antwoord
Life Your Life
Gepost door Antwoord op vrijdag 03-11-2006 om 00:19:37
Quote:
DJel schreef op 01-11-2006 @ 21:56
Die Numark stond hier in huis (alleen dan zonder usb) , maar ik was er zelf niet zo tevreden over. De tafel starte vanuit stilstand wat traag op. ( of ik deed het verkeerd, dat kan ook wel)

Voor alleen recorden zal het wel prima werken denk ik.


Aan antwoord:
Ik heb vroeger, heel vroeger, even op piano gezeten, en daar heb ik nog steeds wel profijt van.
Het is zeker niet noodzakelijk om een goede beat te maken, maar het helpt wel als je zelf melodién wil maken.

En als je low-budget wil gaan, koop een
(2ehands) computer, een versterker en twee monitors en je komt al een heel eind.



Hey mooi

ik heb al een pc met 2 monitoren een versterker en een stanton draaitafel en een jack mini/plug tulp stekker maar weet niet goed hoe ik hem moet aan sluiten, kan iemand mij even iets verder helpen? (ik heb waarschijnlijk niet de goede geluids kaart)
Thnx

[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-11-2006 @ 00:20:57 ]
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 03-11-2006 om 00:56:04
De kabel die je tafel met de PC verbind gaat vanuit je mixer naar je geluidskaart. Je moet wel zorgen dat je een geluidskaart hebt die die shit ondersteunt, en anders moet je een nieuwe aanschaffen, dat heb ik moeten doen. Wat precies de eisen voor zo'n kaart zijn weet ik niet, ik heb nu een Creative Audigy Soundblaster 4, die heeft 6 in-/uitgangen waaronder 1 voor de mixer bestemd is.
Mutz
Gepost door Mutz op vrijdag 03-11-2006 om 15:32:13


Deze heb jij dus Vent?
Mag ik vragen naar de rest van gear? Welke draaitafel en mixer heb je?

Verder dope beats!
shortylee
Ondertitel
Gepost door shortylee op vrijdag 03-11-2006 om 16:01:51
ik heb een numark tt1650 + een redelijk mengpaneel maar sorry snap het niet echt naar wat voor kabel moet ik dan kijken?
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op vrijdag 03-11-2006 om 16:04:09
FF: qua soundquality is de audigy4 niet (veel) anders dan de SB Live 24bit die ik heb (dacht ik)
----------------------------------------
Jonkonize!
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op vrijdag 03-11-2006 om 18:18:57
die numark heeft geen rechte arm of wel?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op woensdag 28-02-2007 om 13:06:46
Ok ik ben dus ook van plan om die Numark ttUSB tafel te kopen. dus puur voor het digitaal maken van vinyl en te sampelen.. Nu zeggen sommige mensen dus dat het ten koste van de kwaliteit gaat via usb, en dat ik dus beter een mixer + goede geluidskaart kan kopen..

Is het echt zo dat de kwaliteit minder wordt via usb? of werkt dit voor het sampelen gewoon perfect?
----------------------------------------
BEATS!
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 28-02-2007 om 13:19:07
Zo'n USB geval is 199, ofniet? Dat kan sowieso al goedkoper..
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op woensdag 28-02-2007 om 13:31:48
Quote:
Unexplained schreef op 28-02-2007 @ 13:19
Zo'n USB geval is 199, ofniet? Dat kan sowieso al goedkoper..


vertel..
----------------------------------------
BEATS!
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 28-02-2007 om 13:38:16
Lees bovenin, de Numark PT01 heeft al ingebouwde preamp ingebouwd en dergelijke. Is je geluidskaart al wat? Anders aanrader, zeker voor de prijs; Phonic Digitrack. 60 euro. Gewoon via USB.

Die Numark PT01 is 99, Digitrack 60 en een tientje voor een kabel ofzo.
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op woensdag 28-02-2007 om 15:36:48
mja ik heb dus een laptop, en die geluidskaart is niet zo'n beste dus..
Dat setje is idd ook een optie..

Maar omdat ik hoor dat mensen zeggen dat de kwaliteit via usb omlaag gaat, vroeg ik me af of dat echt zo is..?
----------------------------------------
BEATS!
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-03-2007 om 13:30:49
Quote:
Mutz schreef op 03-11-2006 @ 15:32


Deze heb jij dus Vent?
Mag ik vragen naar de rest van gear? Welke draaitafel en mixer heb je?

Verder dope beats!

Ow ow ow beetje laat maar zie het nu pas, verder heb ik 2x Stanton T 60 draaitafel. Best fijne dingetjes. Ik heb een Behringer mixer, weet type zo 1-2-3 niet uit m'n hoofd maar da's sowieso geen aanrader, wil ook zsm een nieuwe mixer aanschaffen.

Quote:
shortylee schreef op 03-11-2006 @ 16:01
ik heb een numark tt1650 + een redelijk mengpaneel maar sorry snap het niet echt naar wat voor kabel moet ik dan kijken?

Is deze vraag ook voor mij bestemd? In dat geval zal ik hem maar gewoon beantwoorden. Heb je het over een kabel voor tussen je mixer en je PC (geluidskaart)? In dat geval moet je gewoon een kabeltje hebben met een mini-jack aan de ene kant en een tulp-stekker (dus 1 rode/1 witte je weet) aan de andere kant. Kan je overal kopen, ik heb hem gekocht voor 7 euro ofzo bij het onderdelenhuis.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-03-2007 @ 13:35:16 ]
neobeatz
Oldskool
Gepost door neobeatz op donderdag 08-03-2007 om 13:40:48
van draaitafel naar pc ben ik ook mee bezig.
Mij was aangeraden om de Soundcraft Compact 4 te nemen.
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10374.html

Ik ga hem zeker halen alleen hij staat niet bovenaan me lijst
----------------------------------------
SPR! it's not how you make it how you bring it..
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 08-03-2007 om 17:30:06
ik heb gewoon een soundblaster live 24bit
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
neobeatz
Oldskool
Gepost door neobeatz op donderdag 08-03-2007 om 17:41:58
Quote:
FreakyFreek schreef op 08-03-2007 @ 17:30
ik heb gewoon een soundblaster live 24bit


Hey die heb ik ook maar daarop kan je toch geen analoog op aansluiten ?
----------------------------------------
SPR! it's not how you make it how you bring it..
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-03-2007 om 17:57:38
Wel via de line-in van je DJ-mixer
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op vrijdag 09-03-2007 om 13:43:05
woord
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0098 sec.