Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op dinsdag 07-11-2006 om 00:30:07
Sjah wat is jullie mening hierover?
hoe sta jij ertegenover in je eigen land?
Of om het uit te breiden, kan het volgens jullie de hongersnoodproblemen oplossen?


FF wat meer info.
Er is nogal wat commotie over het gebruik van ggo's.
Je hebt de conservatieven die vinden dat het 'het natuurlijke' gaat uitroeien. Dat er later geen normale planten meer zullen zijn.
Je hebt de mensen die denken dat het schadelijk is voor de gezondheid op lange termijn.
Je hebt de mensen die er 100% achter staan.
Je hebt ook mensen die gewoon tegendraads doen.

Maar het feit is dat door het gebruik van ggo's de landbouwproductiviteit fel stijgt. En dat is nodig bv in een land als china waar al het bruikbare land al opgebruikt is.
Maar toch kampen ze met het probleem van een voedseltekort, dus moet er iets gedaan worden aan de productiviteit.

Nu hoe gaat genetisch manipuleren in zijn werk.
Aan de ene kant heb je 'transgene gewassen'.
Hier gaan ze een gen ,dat codeert voor bijvoorbeeld een eiwit dat een vitamine aanmaakt, inbrengen in het dna van een andere plant, waardoor die plant die eigenschap, dat vitamine, aanmaakt.

Je kan ook een soort 'virus' inbrengen dat planten resistent maakt tegen bepaalde ziektes of herbiciden. Dus ga je een daling van het gebruik aan gewasbeschermingsstoffen hebben. Dus geen verdelgingsmiddelen meer op je planten.

Je kan planten sterker maken, je kan ze beter laten groeien in slechte omstandigheden.

Je kan dus eigelijk bij planten eigenschappen ' selecteren' die de slechte eigenschappen gaan verdringen. ( Niet alleen bij planten trouwens). Een kunstmatige natuurlijke selectie dus.

Nu heb je al bedrijven die ggo's op de markt brengt.
Zo heb je maissoorten die bestendig zijn tegen bepaalde herbiciden.


Klonen is trouwens een andere zaak.


Uiteraard zijn er ook nadelen.

In de natuur geldt nog altyd Darwin's ' wet van de sterkste'.
De beste organismen overleven. Dus gaan de ggo's de normale planten verdringen. ( Al is hier nog geen zekerheid over )

De boeren gaan er niet rijker van worden. Omdat de zaden niet door hun geproduceerd worden maar door bedrijven.

Je hebt zoiets als een 'patent'. Dus als een bedrijf een bepaalde ggo voor de eerste keer maakt neemt het een patent daarop. Elke keer als iemand het wilt gebruiken moeten ze een kleine vergoeding aan dat bedrijf betalen.
Dus gaat het verbouwen van die gewassen duurder worden.

De techniek kan ook een wapen zijn voor terroristen.
Het is niet moeilijk een gen in te brengen dat codeert voor een schadelijke stof voor mensen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-11-2006 @ 01:02:11 ]

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op dinsdag 07-11-2006 om 00:31:51
Helemaal dope dat manipuleren.

Ik hou niet van pitjes in m'n druiven.
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op dinsdag 07-11-2006 om 00:36:31
Het is mss te laat om een diepgaande discussie te starten.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op dinsdag 07-11-2006 om 00:38:04
Oke, sorry.
Ik weet niet echt wat dit zou kunnen betekenen voor de 3de wereld landen. Misschien kan je wat voorbeelden geven? Kunnen ze ze zo manipuleren dat die dingen minder water nodig hebben ofzo?
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 07-11-2006 om 00:41:34
Als ze zo ver zijn dat ze fruit zonder probleem (en op grote schaal) kunnen clonen zal het de hongersnood vast op kunnen lossen. Leuk niemand heeft meer honger dan maar de economie zal ook wel naar de tering gaan. Ow zin in een discussie/onderbouwing heb ik niet ben ik bang.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op dinsdag 07-11-2006 om 01:04:46
Ik heb nog wat informatie ge-edit in mijn openingspost. Als er nog iemand vragen heeft over iets dat ik mss vergeten kan zijn mag je ze altyd stellen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-11-2006 @ 01:05:05 ]

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
brendan
sir
Gepost door brendan op dinsdag 07-11-2006 om 08:26:55
amerika doet het sowieso al een reden om er dan tegen te zijn.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.