Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 12:18:29
De meeste weten wel dat ik vrijveel fotografeer. Helaas ben ik nogal een koosinspiratieloos af en toe.

DUS! Had ik zo gedacht misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

Het idee is een beetje als volgt; jullie bedenken iets dat gefotografeerd moet worden en op een bepaalde wijze. Dit moet uiteraard wel iets haalbaars zijn.

Bijvoorbeeld: "beeld in een foto beweging uit" of "maak een foto over 'houden van ...'".

Dingen als een "kameel op de rug van een olifant" of "de eiffel toren in rome" zijn dus geen haalbare dingen.

Uiteraard mag iedereen die zich geroepen voeld mee doen als 'uitdager' of 'fotograaf'

Is kijken of jullie mij leuk aan het fotograferen kunnen krijgen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 05-12-2006 om 12:40:18
-Maakt me niet uit wat, als je maar niet naakt achter een translucente ruit gaat staan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Misschien iets met insecten ofzo net als die ultraskerpe spin. Maar
dan in vreemde situaties zoals deze spaypaintpissebed van Mizou.

Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 05-12-2006 om 12:42:02
Die foto heb ik al wel 'es eerder gezien, is die van Mizou ja...dope
Edit: Check je PM Spade
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 12:46:53 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 12:57:25
@kaya... hehe kan je niet tegen een beetje naakt, d'r is niet eens wat te zien Toch heb je er op geklikt he... Maar helaas, de echte uitwerking van dat idee moet nog gebeuren. Dusch... maar je hoeft niet te kijken hoor de keuze tot klikken is geheel je eigen

@Monn-E: toevallig ben ik het weekend bezig geweest met het crack junk idee. Dit is echter moeilijker als je denkt om ff snel in scene te zetten. Spiegel, keukenzout als lijntjes coke, een spiegel op een tafel met zwartdoek er overheen, scheermesjes en een buisje om door te snuiven. Maar de omgeving zelf viel niet te verbergen en deed gewoon echt niet junkie huis achtig aan
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mindstate
Gepost door Mindstate op dinsdag 05-12-2006 om 13:01:33
Hmm kun je niet ergens een vervallen schuurtje ofzo vinden?

Edit: Wel dope dit, ik zal eens goed nadenken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 13:02:15 ]
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 05-12-2006 om 14:03:09
hehe kom bij mij thuis die junk foto's maken dan hehehe
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
omebob
AFCA
Gepost door omebob op dinsdag 05-12-2006 om 14:50:36
Edit:
Dit is dus uitdrukkelijk NIET de bedoeling. Lezen voor je dropt. Zelf foto's maken en niet smerige shit als dit plaatsen. Geplaatste foto's dienen binnen de policy te blijven
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 15:16:49 ]

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 15:01:36
Het is dus wel de bedoeling dat foto's welke geplaatst worden door jou zelf gemaakt zijn in het kader van de 'opdracht'. Geen foto's zoeken op internet en deze maar plaatsen. Eigen werk alleen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
omebob
AFCA
Gepost door omebob op dinsdag 05-12-2006 om 15:02:26
deze is doormezelf gemaakt
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 15:03:30
Dan hou je het voortaan maar bij in scene gezette shit. Geen smerige shit is dat.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 05-12-2006 om 17:24:43
Quote:
spade schreef op 05-12-2006 @ 12:57
@Monn-E: toevallig ben ik het weekend bezig geweest met het crack junk idee. Dit is echter moeilijker als je denkt om ff snel in scene te zetten. Spiegel, keukenzout als lijntjes coke, een spiegel op een tafel met zwartdoek er overheen, scheermesjes en een buisje om door te snuiven. Maar de omgeving zelf viel niet te verbergen en deed gewoon echt niet junkie huis achtig aan


Aah ok, ja ik denk ook niet dat het heel makkelijk is, maar jij hebt wel de apparatuur enzo, ik dacht misschien kan je er iets dopes van maken...bij mij zou het gewoon een foto zijn zeg maar...
Hehe bij Muss thuis is nog wel een optie zie ik
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op dinsdag 05-12-2006 om 17:31:41
en ik wilde de eifeltoren nog wel zien in rome..


maar goed..
ik dig fotos van bliksem heel erg.. maar krijg het zelf nooit voor elkaar.. maybe een idee.. hier onweert het dusse
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 05-12-2006 om 17:41:04
Ik heb ooit eens een stoel gefotografeerd in een kraakpand. Super mooi. Er waren lucht leuken omdta het een fabriek geweest was , er kwam dus heel schmerig licht binnen. Overal lag duiven strond die via die luiken kwamen. Er zaten ook een paar duiven alles was leeg op een paar buizen aan de muur enzo na. Alleen stond er midden in de kamer/hal een stoel helemaal vergaard enzo.

Best wel tof alleen ik ben hem kwijt.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 05-12-2006 om 17:51:03
Foto van sneeuw en een kerstboom of iets met kerst dat een gezellige sfeer heeft, dat digg ik wel in deze tijd van het jaar..
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 05-12-2006 om 17:52:41
Foto's van dingen die in beweging zijn vind ik meestal erg tof. voorbeeld 1 en voorbeeld 2
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 17:55:02 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 05-12-2006 om 17:54:12


[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 17:59:39 ]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op dinsdag 05-12-2006 om 17:56:42
Quote:
DopeR schreef op 05-12-2006 @ 17:52
Foto's van dingen die in beweging zijn vind ik meestal erg tof. voorbeeld 1 en voorbeeld 2


die eerste lijkt gefotoshopt..
vind zoiezo die 2e vetter..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 05-12-2006 om 20:58:39
Idee om het fotospel weer op te rollen?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 21:08:19
Quote:
Schaduw schreef op 05-12-2006 @ 20:58
Idee om het fotospel weer op te rollen?


NEEN Het gaat hier om het zelf maken van de foto een foto zoeken kan iedereen
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 05-12-2006 om 21:09:26
Eehm.. Je snapt me niet.

Fotospel in de vorm van:
ik wil een augurkenpot naast een mayonaisefles en een flesje bier. Iemand moet daar een foto van maken en een nieuwe opdracht geven.
Dan standje bijhouden enzo.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 05-12-2006 om 21:10:00
hehe, het klassieke voorbeeld met de augurkenpot
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 21:11:59
daar zit geen kunst in... ik wil fotografische uitdagingen
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 05-12-2006 om 21:13:22
dan niet
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 05-12-2006 om 21:14:31
Spade, misschien is het een idee om de gewoonste dingen zo mooi mogelijk te fotograferen? dingen die je dagelijks tegen komt en daar iets van maken.

of zoek een thema, of een woord, en maak foto's die je bij dat thema vind passen. [ Allerlei emoties bij mensen, stress in de spits, hondendrollen, ... ? ]

of onopvallende dingen laten opvallen door steeds verder in te zoomen op dat onopvallende object. weetniet of t overkomt wat ik zeg.. maar ik bedoel.. fotografeer bijvoorbeeld een pure hardrocker en leg de nadruk op iets wat niet bij m past. Zag laatst bijvoorbeeld zo'n rocker(ik praat erover alsof het buitenaardse wezens zijn maar ik ken er genoeg) met aan zn sleutelhanger(die duidelijk van hem was) een knalrood hartje.

onopvallende dingen laten opvallen, of contrast laten zien tussen dingen.

of probeer iets weer te geven wat niet direct kan op een foto, zoals geur, of iets anders wat persoonlijk is?

of kijk naar die foto hier links.

misschien zijn de ideeen wat vaag die ik je geef, maar misschien heb je er wat aan en het is beter dan niets
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2006 @ 21:15:52 ]
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 05-12-2006 om 21:37:15
Quote:
Schaduw schreef op 05-12-2006 @ 21:13
dan niet


Jawel man je kan toch iets dopes verzinnen zodat jullie allebei jullie zin krijgen.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 05-12-2006 om 21:39:23
dit wordt um niet echt spade...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 22:13:27
nope rare lui dood simpel iets bedacht... gaan ze rare dingen denken
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 05-12-2006 om 22:15:08
Als je nou met een glas plaat in de douche gaat zitten en de straal water fotografeerd ? en dat je .... nee ? oh.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 05-12-2006 om 22:21:29
volgens mij weet je t zelf t beste toch..weetnietwatjezoekt.

is dat crackjunkgedoe zo moeilijk ja? Als ik hier kijk lijkt dat t wel kan.

fotografeer zo'n stationtoilet met neonlicht, of zo'n wc bij n oud poppodium
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 05-12-2006 om 22:24:23
Iemand van mijn klas heeft voor haar eindwerk Fotografie allemaal jongens van een jaar of 16 gefotografeerd die samen met hun moeder aan het winkelen waren. Sommige jongens deden overdreven afstandelijk/aanhankelijk.
Mss een ideetje?
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 05-12-2006 om 22:45:52
dope topic ben benieuwd hoe t gaat verlopen!

als ik zo ff 1, 2, 3 iets moet verzinnen is t toch best moeilijk.


en schaduw ik vind die topic waar jij t over hebt cool laten we die topic gewoon ook nog starten!


----------------------------------------
www.serife.nl
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 05-12-2006 om 22:47:36
Quote:
De Gevallen Engel schreef op 05-12-2006 @ 22:24
Iemand van mijn klas heeft voor haar eindwerk Fotografie allemaal jongens van een jaar of 16 gefotografeerd die samen met hun moeder aan het winkelen waren. Sommige jongens deden overdreven afstandelijk/aanhankelijk.
Mss een ideetje?


dat is tof man . Die foto's zou ikgraag willen zien.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 05-12-2006 om 22:49:09
Quote:
Mizou schreef op 05-12-2006 @ 22:45
dope topic ben benieuwd hoe t gaat verlopen!

als ik zo ff 1, 2, 3 iets moet verzinnen is t toch best moeilijk.


en schaduw ik vind die topic waar jij t over hebt cool laten we die topic gewoon ook nog starten!



Deal!
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 05-12-2006 om 22:57:04
dat wat de DGE zegt is dope ja
zo heeft een vriendin van me is brugklassers tijdens de gymles gefotografeerd de meeste voelde zich daat ook best ongemakkelijk bij
----------------------------------------
www.serife.nl
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 05-12-2006 om 23:00:05
daarboven ergens had ik t over emoties, in t van abbemuseum hing eerst een collage van foto's met allemaal verdrietige mensen, en een collage met boze..en een met vrolijke mensen. is ook wel leuk.

ik zou ook niet gefotografeerd willen worden als ik aan t sporten ben trouwens
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-12-2006 om 23:04:41
kijk dit zijn dingen waar ik iets mee kan... als ik overdag vrij zou zijn... maar het brengt me wel weer op andere ideeën. Hoewel ik zelf niet zo in to straat fotografie ben

Ik zal morgen of vanavond is de goeie ideeën uit het topic filteren.

Iemand een binnenshuis opdracht? Lekker makkelijk kan deze week dan nog kijken
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 05-12-2006 om 23:08:54
Ik wil wel wat macro foto's van wat bloemen zien van je, maar dat is meer omdat ik die shit gewoon echt mooi vind hehe. geen uitdaging eigenlijk

maar als je kakkerlakken hebt mag je die ook macro fotograferen hehehe
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 05-12-2006 om 23:20:55
binnen?

maak foto's van zoveel mogelijk patronen, structuren, op een redelijk oppervlak. Tekst, muur, hout, speaker, lattenbodem, vloer, tapijt. Alleen het patroon zelf, niet wat er omheen zit..zodat je allemaal vlakken krijgt te zien?

of maak foto's van onderdelen in je huis vanuit een andere hoek dan je gewend bent, hier hadden we laatst nog n lamp(is weg nu, vorm was van een omgekeerd diep bord), die hing met een strakke snoer aan t plafond. Als je hem op de kop zou fotograferen lijkt het op een tafel, of een cocktailglas, met een bol erin. een trap omgekeerd fotograferen kan ook leuk werken.

of veel foto's van hetzelfde, maar weet niet of dat zo leuk is. elke datumnotatie die je kunt vinden, elke knop/schakelaar van welk apparaat dan ook.

verandering weergeven, maak foto's van een plek in huis die steeds verandert. de rommel op je bureau, een bak met nootjes, de fruitschaal, het zicht naar buiten.

nah weet niet of je wat aan die posts van me hebt. ik heb niks uitgeprobeerd, dus de dingen kunnen misschien niet te doen zijn.
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.