Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 16-04-2003 om 22:52:49
Nu het niet gelukt is tussen de PVDA en de CDA lijkt het alsof de PVDA zich gewoon aan de kant heeft laten zetten en de CDA doorgaat met VVD alsof er niets is gebeurt.
Druist dit niet rechtstreeks tegen de verkiezingen in? Waarom hoor ik niets over het zomaar overstappen naar de VVD? Het lijkt alsof niemand zich er druk om maakt.

Ik vind dat er óf een lijmpoging ondernomen moet worden, óf nieuwe verkiezingen, want hoe het er nu aan toe gaat heeft niets meer met democratie te maken.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 16-04-2003 om 23:16:51
Quote:
spam schreef op 16-04-2003 @ 22:52:49
Ik vind dat er óf een lijmpoging ondernomen moet worden, óf nieuwe verkiezingen, want hoe het er nu aan toe gaat heeft niets meer met democratie te maken.


Inderdaad! SP was dan ook voor dit plan
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op donderdag 17-04-2003 om 17:21:08
Als er weer verkiezingen gehouden worden, komt er bijna niemand meer opdagen, mensen zijn het zat.
PvdA heeft na 8 jaar paars zo gruwelijk op zun donder gehad, dat nu weer meeregeren dankzij het irritante "strategisch" stemmen van links nederland een grote grap is. En NOG een lijmpoging, ze zijn al zo lang bezig, dat dat niet echt meer zal helpen.
Vandaar CDA/VVD/iemand anders. Och, over 4 jaar kunnen we weer laten merken dat we dat ook weer niks vinden.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 17-04-2003 om 19:05:44
En de vvd heeft er geen puinhoop van gemaakt?

Ik vind sowieso die 'puinhoop' nogal overtroffen, dat schreeuwt iedereen alleen maar omdat Pim Fortuyn dat om het hardst riep.
Er zijn misschien wel een aantal dingen die niet goed gegaan zijn, zonder twijfel, maar of cda en vvd dat beter zullen doen??


----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 18-04-2003 om 12:56:55
wat is hier ondemocratisch aan ?

"nederland heeft gekozen", een aan de hand van die uitslag wordt een kabinet geformeerd, of jou dat nou bevalt of niet.
squee
hm..
Gepost door squee op vrijdag 18-04-2003 om 18:36:50
De grootste partij, CDA dus, bepaalt altijd met wie ze gaan proberen een formatie te vormen, en gewoontegetrouw (en logischerwijs) doen ze dit met de 1 na grootste partij, PVDA dus.
Nu lukt het formeren van CDA / PVDA volgens CDA niet (zal wel strategie zijn om lekker toch niet met PVDA te hoeven regeren, en toch een rechtse regering te krijgen), en dus gaan ze het met VVD proberen, dat vindt ik niet echt ondemocratisch.
Er is nergens een wet of iets dat zegt dat de grootste partij met de 1 na grootste partij MOET samenwerken....Maar ik vind het zogenaamde mislukken van de formatie CDA en PVDA zo'n vage boel, daar wil ik echt wel meer over weten, volgens mij speelt CDA gewoon een spelletje. Als het echt duidelijk was geweest hoe de formatie tussen CDA en PVDA mislukt is (en waarom precies?) dan had ik er denk ik wel meer vrede mee gehad, maar op zich doet CDA nu niet iets dat niet volgens de wetten van de democratie is ofzo.

En PVDA laat zich misschien wel aan de kant schuiven, maar wat kunnen ze doen dan? Ze kunnen nu niets anders doen dan zichzelf verdedigen, CDA uitkafferen, of hopen op een lijmpoging.
Opnieuw stemmen lijkt me niet echt de oplossing, want straks heb je weer ongeveer dezelfde verkiezingsuitslag (want er is nu nog niet veel reden voor mensen om ineens ergens anders op te gaan stemmen), moet er weer geformeerd worden, en dan duurt het nog langer tot we fatsoenlijk bestuurd worden!
Waar ik me veel drukker over maak is dat het straks misschien zover komt dat de LPF in de nieuwe regering komt!! Die vind ik dus echt wel een stuk erger dan de VVD! En als dat gebeurt, dan herhaalt de geschiedenis zich straks weer en hebben we het volgende jaar weer verkiezingen en weet ik veel wat voor ellende nog meer!


[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-04-2003 @ 18:52:35 ]

----------------------------------------
Vind je dat normaal?
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 21-04-2003 om 15:32:19
Het is niet zo dat de grootste partij per definitie gaat regeren. 30 jaar terug ofzo, was er hetzelfde probleem tussen cda en pvda, pvda was toen de grootste maar is uiteindelijk in de oppositie gegaan.

Uit de verkiezingsuitslag bleek dat het volk een coalitie tussen pvda en cda wilde, nu dat om een of andere vage reden niet is gelukt vind ik het nogal ondemocratisch om met vvd verder te gaan, aangezien zij ook nog eens zetels hebben verloren.

Ben btw best blij als uiteindelijk d66 mee gaat regeren, dan wordt er tenminste nog iets aan onderwijs en milieu gedacht.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 23-04-2003 om 15:43:00
w0rd @ spam!
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.