Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 20:35:28
Yo NLhiphop,

I don’t know what the fuck the problem is,
I spit, write my text till it fits.
I wanne be a rapper, but here you don’t get the help to be better
and earn some respect, because you don’t believe I write my own fucking text.
You say: “It’s pre-written and posted on daily base”
Please man, don’t be that way!
Why are you actin’ like this? Trying to make me feel shit?
I thought it would be great, to get some feedback on the mistakes I make.
Apparently is “I’m fucked” is the only thing I can say.
Because feedback is far away.
It’s sad, trying to be a rapper without people helping to make me better.
What do i have to do to get your attention?
Fuckin’ your girlfriend without asking????
Commo’n guys, be nice for eachother,
Give feedback on the lyrics the people are posting.
It’s not much to do, givin’ critics to the people that ask you to.
I’m not that kind of guy, that try’s to stand tall
In the crowd with a text-T-shirt: “I wanne rap, but my text is pre-fed”
Maybe now I act like shit, but this is just my heart that gets pist.
Please give me some respect, than we can go on
Till your friends say “man, you were the best, but not anymore”

PEACE


Replay
...
Gepost door Replay op zaterdag 10-02-2007 om 20:42:29
Quote:
What do i have to do to get your attention?
Fuckin’ your girlfriend without asking????


haha die line doet wel.
maar ik snap je punt man, maar je teksten zijn denk ikniet intresant genoeg om op te feeden.
snap ook niet zo goed wat het prbleem van nlhiphop is, want er is zelfs eenn topic waarin iedereen zeikt dat er niet meer gefeed word, en al die mensenn doen het zelf dus ook niet, maargoed dat mag je dan nateerlijk weet niet zeggen!!!

ik ben niet de juiste persoon om feed vann te krijgen denk ik, alhoewel ik wel wat dingen weet,, maar niet genoeg,
ik had een andere tekst van je gelezen, en die vind ik niet super ofzo, je engels is wel goed, alhoewel ik daar ook niet over kan zeggen, want alles is beter als dat van mij.
maar je zinnen warenn bij je vorige tekst heel ongelijk matig
je kan met engels mooie multie's maken, mooie binnenrijm, plus wordplay, als je daar gebruik vann gaat maken, krijg je zoiezo al meer feed..want als dit alles is wat je kan, heb je nog veel te oeffenen..en als je met anndere dingenn gaat werken als waar je nu mee bezig bent, kun je meer geholpen worden om hogerop te raken.

PEACE!!
----------------------------------------
....
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 10-02-2007 om 20:49:09
het heet hier ook niet voor niets NLHIPHOP ik ga ook echt geen aandacht besteden aan engelstalige teksten en velen met mij.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Replay
...
Gepost door Replay op zaterdag 10-02-2007 om 20:51:59
Dat is dan vrij hypocriet, want er word wel aandacht besteed, aan engelse rappers?!
----------------------------------------
....
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 20:52:50
je krijgt geen feed omdat niemand schot in je lyrics ziet. lees gewoon die tutorial en ga met die theorie aan de slag, als mensen zien dat je echt aandacht hebt besteed aan die punten en er ook iets dopes mee gedaan hebt krijg je zekerweten feed.

voor nu, probeer je lines even lang te maken, 14/15/16 lettergrepen doet t m meestal. rijm met meerdere lettergrepen en probeer met woorden te spelen. dat maakt je tekst interessanter.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 20:55:06
Teksten die niet intressant genoeg zijn?
Als da waar zou zijn heeft iedereen hier een serieuse dunk van zichzelf. Het gaat totaal niet om intressante teksten of niet.
Als het gaat om intressante teksten, smijt dan maar meer als de helft van je cd'tjes van bekende rappers in de vuilbak!
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op zaterdag 10-02-2007 om 20:56:33
dat doen we dus ook
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 10-02-2007 om 20:56:44
Quote:
Replay schreef op 10-02-2007 @ 20:51
Dat is dan vrij hypocriet, want er word wel aandacht besteed, aan engelse rappers?!


mjah ik weet hetniet hoor, ik merk dat sinds hij engelstalige teksten dropt er geen feed meer wordt gegeven. misschien heeft het ook met de overload aan teksten te maken maar goed, ik vind die engelse shit over t algemeen minder om te lezen dan nederlandse.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 20:57:33
je HOEFT geen bekende rappers te luisteren hoor
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 20:59:11
Quote:
Huussuh schreef op 10-02-2007 @ 20:52
je krijgt geen feed omdat niemand schot in je lyrics ziet. lees gewoon die tutorial en ga met die theorie aan de slag, als mensen zien dat je echt aandacht hebt besteed aan die punten en er ook iets dopes mee gedaan hebt krijg je zekerweten feed.

voor nu, probeer je lines even lang te maken, 14/15/16 lettergrepen doet t m meestal. rijm met meerdere lettergrepen en probeer met woorden te spelen. dat maakt je tekst interessanter.


Hoor jij jezelf nu praten? Verwachten van newbie's dat ze direct de multi's en flow er gaan ingooien als een pro?
Als dat het probleem is vraag ik mij af hoe dit forum is kunnen groeien want er komen altijd nieuwe mensen bij met mindere teksten. Als we die dan maar gaan negeren omdat het niet intressant genoeg is, dan zijn we zoals hierboven gezegd serieuse hypocrieten.
Wat een zever jongens.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zaterdag 10-02-2007 om 21:00:57
Deze discussie is al gaan in het geef goede feed topic.

Laten we het hier dus over zijn tekst hebben en SynQ misschien moet je is luiteren naar wat andere mensen zeggen ipv overal commentaar op terug hebben.

Als het zo doorgaat volgt er hoogstwaarschijnlijk plotseling een slotje.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Replay
...
Gepost door Replay op zaterdag 10-02-2007 om 21:01:20
Hij zei proberen, misschien is het aan jou ook de keus, om minder in de verdedeging te gaan.
je wil feed tips, je krijgt ze en je bent er niet tevreden mee.
das niet zo leuk tog?
----------------------------------------
....
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 21:02:00
Quote:
SynQ schreef op 10-02-2007 @ 20:59
(...)

Hoor jij jezelf nu praten? Verwachten van newbie's dat ze direct de multi's en flow er gaan ingooien als een pro?
Als dat het probleem is vraag ik mij af hoe dit forum is kunnen groeien want er komen altijd nieuwe mensen bij met mindere teksten. Als we die dan maar gaan negeren omdat het niet intressant genoeg is, dan zijn we zoals hierboven gezegd serieuse hypocrieten.
Wat een zever jongens.


dude, ga huilen dan. ten eerste hebje al 5 teksten gedropt. Als er dan nog geen verbetering in zit kun je er op rekenen dat niemand het gaat feeden, is zonde van je tijd en moeite. daar komt nog bij dat jij ons verantwoordelijk gaat stellen voor jouw verbetering, fok dat. alsof je in de rapscene ook maar enige aandacht krijgt als je wack komt, dat geldt net zo goed hier. we zijn niet verplicht om jou te feeden, dat zul je zelf moeten aanwakkeren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-02-2007 @ 21:03:09 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 21:27:52
Ik schrijf liever meerdere teksten en post ze gewoon.
Nu zal ik gaan brainstormen en het leuke eraf laten voor de reden dat ik hopelijk wat feedback krijg. (waar is het leuke naartoe)

We zijn hier allemaal amateurs maar mekaars teksten feeden kan niet behalve als die tekst echt gewoon de dope zelve is. Ironie op zen best.

Nja ok, ik ben wijs genoeg geworden uit dit gesprek. Chauw
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 21:32:22
ik heb het idee dat je gewoon een dwars pubertje bent en sowieso niks wil aannemen van wat ik zeg, maar ik zal het nog ns uitleggen

ik zeg niet dat je teksten 'de dope zelve' hoeven te zijn, maar er moet wel blijken dat je iets gedaan hebt om m beter te maken dan je vorige tekst, dat je in ieder geval geprobeerd hebt m doper te maken. en als replay bijvoorbeeld een paar topics geleden al zei dat je je lines even lang moet maken en ik hier zie dat je dat nog steeds niet hebt gedaan vind ik het niet opmerkelijk dat mensen je niet feeden.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 10-02-2007 om 21:33:07
je lult , beter drop je teksten waar je meer tijd aan besteed, en hun raad opvolgt, dan krijg je sirieuze feed man. dus beter volg je onze raad wel even op. want straks krijg je een ban van t spammen van topics aan maken omdat je zo veel teksten maakt ik kan ook wel 100 teksten in de week maken, maar dan feed niemand ze meer omdat ze zo kanker beeld krijgen van ja tis toch al fucked up dus...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-02-2007 @ 21:35:09 ]

----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 21:42:08
een pubertje? hehe

Waarom moeten mijn lijnen even lang zijn? Moeten ze mooi lijken? Ik lees hier genoeg teksten waarvan de lijnen verre van even lang zijn.

Bij de lyric die hierboven staat zijn de lijnen ook niet even lang maar die kan je naar mijn mening wel flowen, dus wat is dan het probleem?
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 10-02-2007 om 21:42:56
dan doe je dat niet jonge, maar verwacht dan ook niet dat de eckte G's hier je tekst gOed gaan feeden hier. en de rest ook niet trouwens
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zaterdag 10-02-2007 om 21:45:29
Ik snap je punt betreft je tekst over het hele feedback gedoe enz.
vind je tekst niet echt persoonlijk dope, soms komen er rare zinnen in voor,

zoals " fucking your girlfriend without asking" ik vraag mij af wat dat allemaal mee te maken heeft, zal vast een betekenis hebben maar toch........

suc6.... komt wel goed


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 21:46:11
nou als het naar jou mening wel goed is snap ik niet waarom je zo graag feed wilt. In een vorig topic zei je nog dat je geen verstand hebt van flowen en nu kom je mij daar de les over lezen?

ik snap eigenlijk niet waarom je eigenlijk zo graag feed wilt, je weet het toch wel beter.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 21:52:11
Quote:
Fhiela schreef op 10-02-2007 @ 21:42
dan doe je dat niet jonge, maar verwacht dan ook niet dat de eckte G's hier je tekst gOed gaan feeden hier. en de rest ook niet trouwens


Kan je mss een paar posts zeggen waar de echte G's hun teksten staan? Mss versta ik dan eindelijk wat ik verkeerd doe...

Btw: nu denk ik er inééns aan, men zegt dat ik de raad moet opvolgen van de feeds die ik krijg, en dat ik dat nog altijd niet gedaan heb. Kunnen jullie een post terug vinden waar ik een feed krijg met info over mijn fouten? (behalve deze topic dan waar ik moet wenen voor feed) Nu zijn we uitgepraat, want die topic bestaat niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-02-2007 @ 21:56:21 ]
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zaterdag 10-02-2007 om 21:55:29
Kijk Audio's van Huussuh dat is een eckte G!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 10-02-2007 om 22:02:40
in het eerste topic wat je hier aanmaakte zegt Hyreme al dat je andermans teksten en tutorials moet checken. en het is overduidelijk dat je dat niet hebt gedaan want dit is nog steeds wack.
Verder probeer je zo'n beetje in elk topic waarin commentaar geleverd wordt alleen maar dat commentaar te ontkrachten, dus ik ga je in ieder geval niet meer feeden, ik steek liever meer tijd/moeite in iemand die wat minder dwars is en open staat voor commentaar.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Doopro
Gepost door Doopro op zaterdag 10-02-2007 om 22:27:51
Quote:
Stoeprand schreef op 10-02-2007 @ 21:55
Kijk Audio's van Huussuh dat is een eckte G!

ik kijk altijd naar audio
----------------------------------------
ik weet wat jij niet weet
SynQ Gepost door SynQ op zaterdag 10-02-2007 om 22:30:13
Ik heb genoeg teksten gelezen en heb die tutorial volledig uitgelezen.
Verwacht ge nu dat ik direct zo kan schrijven? i'm not perfect.

Maarja kom, ik zal is proberen erop te letten als ik iets schrijf
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zaterdag 10-02-2007 om 22:54:37
heet het niet NLhiphop omdat het voor hiphopppers uit NL is bedoelt? ik zie hier zo veel topics en discussies en berichten over USA dus dat het hier alleen NL is vind ik gewoon bull
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zondag 11-02-2007 om 11:39:48
jezus.. fuck tutorials
fuck gelijke linelengte
fuck comments van fhiela

ik haat op die shit, schrijf waarover en hoe je t wil.. als je potentie hebt, boek je vanzelf progressie en anders ben je gewoon tering wack, zoals het gros hier. gewoon schrijven en na denken over wát je schrijft en hoe je t schrijft... je hoeft btw neit alles te posten hier, aangezien toch niemand het gaat lezen. ik haakte iig af na de eerste 4 lines.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 11-02-2007 om 11:46:54
Quote:
KRStarr schreef op 10-02-2007 @ 22:54
heet het niet NLhiphop omdat het voor hiphopppers uit NL is bedoelt? ik zie hier zo veel topics en discussies en berichten over USA dus dat het hier alleen NL is vind ik gewoon bull


ik neem aan dat je op mij reageert. het feit is dat de engelstalige TEKSTEN niet zo veel worden gecheckt, waarschijnlijk omdat mensen er hier ietwat minder verstand van hebben dan van nederlandse (lijkt mij). ik zeg ook niet dat het alleen over nederlandse hiphop gaat maar de teksten die mensen droppen worden in het engels meestal niet gefeed.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 11-02-2007 om 12:11:36
Ik ben het heel erg eens met Huussuh.

Als wij geen verbetering zien in je werk en je wil nog steeds feedback horen, zouden we de hele tijd hetzelfde moeten schrijven. En je moet natuurlijk niet alles letterlijk overnemen wat de tutorial en andere teksten betreft, maar je moet in kunnen zien wat nou de moeilijkheid is.
Vervolgens ga je kijken naar de mate waarin jij deze moeilijkheid kan dekken in je tekst of audio.
Het mooiste is, in mijn mening, dat als je net begint, je het beste kan streven naar een verbetering (grotere dekking in moeilijkheid) in je teksten ten aanzien van je vorige teksten.
Op deze manier móet je kritisch naar jezelf kijken. En des te meer je weet dit te kunnen, des te meer je ziet dat de rappers van wie je in het begin dacht dat ze skills hadden, eigenlijk niet zo veel kwaliteiten blijken te hebben. Vervolgens ga je op zoek naar nieuwe mensen van wie jij vindt dat ze skills hebben en ga je kijken naar de elementen die zij gebruiken.
Als je let op bijvoorbeeld flow, kijk dan naar hoe rappers hun rijmwoorden plaatsen, hoe en wat ze benadrukken, hoe/wanneer ze versnellen en natuurlijk of het lekker klinkt.

Ik zeg niet dat ik de überpedagogische rapmeister ben, maar ik denk wel dat deze methode in theorie ongeveer wel helpt met het zelf voorzien van feedback en het krijgen van skills.
Je moet alleen niet te naïef zijn en denken dat je de bom bent, terwijl je nog niks hebt gebracht.

Drop zo nu en dan een tekstje hier om te zien of jouw gevoel klopte met dat van anderen om te zien of je te laks met jezelf bent geweest.
Niet gaan huilen om kritiek, wees een man en slik het.
Je kan wel vragen waarom ze dat vinden, maar vraag het op een normale manier.

Zo, dit zijn genoeg tips die ik zo on-the-spot heb bedacht. Dit zijn mijn woorden en, even voor de duidelijk, niet van Huussuh. ( Omdat ik hierboven vertel dat ik het met hem eens ben.. )
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0137 sec.