Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Naadz Gepost door Naadz op vrijdag 23-02-2007 om 00:02:50
Yo,

Ik ben al een tijdje actief op het forum en thuis, shit maken en opnemen. Beatjes maak ik in FruityLoops, ik sample in Audition 2.0, speel zelf wat deuntjes in met mijn M-Audio keystation (USB keyboard), rap tekst in via mijn MXL 990 condensatormic wat ik op mijn pc-tje zet met mijn ESI Maya 44 geluidskaartje (fantoomvoeding, kwaliteitskaartje).

Het gaat goed, maar er kan natuurlijk meer.. Ik begin het samplen een beetje onder de knie te krijgen wat natuuriljk erg leuk is om te doen. Waarom ik deze topic nou eigenlijk open.. Ik ben benieuwd of het zinvol is om andere hardware aan te schaffen om hier thuis net wat meer uit die tracks trekken. Een usbpad (http://feedback.nl/?id=55&b=MPD16) of een mixer is wel leuk, maar niet echt zinvol..

En, dan hebben we nog het volgende onderwerp; hardwaresamplers.. Waarom zou je het hardwarematig doen? Je kan toch alles op de PC zelf doen, met bijv Audition? Ik zie niet echt het nut ervan in, maar toch is iedereen er erg lovend over terwijl zo'n ding een enorme bak geld kost.

Als iemand me wat wijzer kan maken, bedankt.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op vrijdag 23-02-2007 om 00:11:49
Als jij niet te klagen hebt over je opnamens is het kopen van een mixer niet nodig...
Misschien voor je boxen of monitoren (als die niet actief zijn) want uitversterken via
een radio of een oude versterker kan de klank ernstig vervormen..
Een mpd/mpc is zeker aan te raden als je een beetje timing hebt en ritmische vingers...
een hardware sampler heeft enkele voordelen:
De pro's kunnen in 1 keer een trek zeten door te spelen 1 keer te klikken en het volgende in te spelen enz. enz.
Ook heb je geen last van crashes zoals op een pc/mac (Jah een mac kan ook crashen)
ook hoef je geen kennis te hebben van een pc en dergelijke....Ga zo maar door...

maar een hardware sampler heeft eigenlijk alleen voordelen als je goeie instrumenten hebt en goeie Fx dingen...
want als je aankomt met software rommel heb je natuurlijk weer niks aan die sampler...

[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-02-2007 @ 00:13:13 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Naadz Gepost door Naadz op vrijdag 23-02-2007 om 00:26:26
Quote:
Quizmaster schreef op 23-02-2007 @ 00:11
een hardware sampler heeft enkele voordelen:
De pro's kunnen in 1 keer een trek zeten door te spelen 1 keer te klikken en het volgende in te spelen enz. enz.
Ook heb je geen last van crashes zoals op een pc/mac (Jah een mac kan ook crashen)
ook hoef je geen kennis te hebben van een pc en dergelijke....Ga zo maar door...

maar een hardware sampler heeft eigenlijk alleen voordelen als je goeie instrumenten hebt en goeie Fx dingen...
want als je aankomt met software rommel heb je natuurlijk weer niks aan die sampler...


Dus als je een stabiele pc hebt, waar je goed mee om kan gaan, is een hardwaresampler overbodig?
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op vrijdag 23-02-2007 om 00:31:20
in mijn ogen wel...
voor de pro's zou het wel meerdere redenen zijn
maar ach wie ben ik......
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0125 sec.